Minnares zijn

27-08-2014 12:27 377 berichten
Ik lees hier zo nu en dan verhalen over mensen die een geheime relatie hebben met een gebonden persoon.

Ik vraag me dan toch steeds weer wat dingen af..

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?

Word je er nu echt happy van?

Is niet aanvallend bedoeld maar ik vraag me gewoon af hoe de gedachtegang dan is.

Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?
Je neemt genoegen met minder, dat bedoel ik Lelie. En als je overtuigt bent van je eigen waarde, neem je niet genoegen met minder. Het is toch afschuwelijk dat Sense vijf jaar aan de zijlijn staat, en als die man eenmaal vrij is kiest hij voor een ander?

Ik zou dat nooit accepteren. Maar ik zou al nooit vijf jaar in de dug out gaan zitten
quote:sabbaticalmeds schreef op zondag 31 augustus 2014 14:39 Je neemt genoegen met minder, dat bedoel ik Lelie. En als je overtuigt bent van je eigen waarde, neem je niet genoegen met minder. Het is toch afschuwelijk dat Sense vijf jaar aan de zijlijn staat, en als die man eenmaal vrij is kiest hij voor een ander?

Ik zou dat nooit accepteren. Maar ik zou al nooit vijf jaar in de dug out gaan zitten

Nou wbt die minnaar dat wisten ze beide blijkbaar al van te voren dat dat verder niks zou worden.

Het probleem ligt uiteindelijk binnen haar relatie. Zeg ik niet dat ze die moet beëindigen.

Maar ik vind dat als zij dat mist ze gewoon een seksleven in wat voor vorm dan ook moet kunnen opeisen.

Niks stiekem dus. En als dat niet kan ja dan aan jou de keus dat te accepteren of niet.
Minnares zijn is zeker niet genoegen nemen met minder.

Je neemt genoegen met de lusten en niet de lasten

Je neemt genoegen met zijn lust, aandacht en verleiding

Je neemt genoegen met het feit dat hij iets invult wat je mist

Ik noem dat niet genoegen nemen met minder...

Het is zeker niet zo dat je als minnares alleen maar aan het wachten bent tot hij zijn vrouw zal verlaten om voor jou te kiezen.

@Meds, je kunt het dus dug-out noemen, maar ik noem het liever dat ze 5 jaar samen van elkaar genoten hebben.

@Lelie, het zou inderdaad prachtig zijn als dat niet stiekem zou hoeven, maar de praktijk is helaas vaak niet zo. Het is soms heel moeilijk om dingen binnen je relatie bespreekbaar te maken.

En om die relatie dan daarom maar te beëindigen brengt vaak weer een hoop andere (praktische) bezwaren met zich mee.

Het leven is niet makkelijk helaas...
quote:xpuzzledx schreef op zondag 31 augustus 2014 14:59 Minnares zijn is zeker niet genoegen nemen met minder.

Het is zeker niet zo dat je als minnares alleen maar aan het wachten bent tot hij zijn vrouw zal verlaten om voor jou te kiezen.

@Meds, je kunt het dus dug-out noemen, maar ik noem het liever dat ze 5 jaar samen van elkaar genoten hebben.

@Lelie, het zou inderdaad prachtig zijn als dat niet stiekem zou hoeven, maar de praktijk is helaas vaak niet zo. Het is soms heel moeilijk om dingen binnen je relatie bespreekbaar te maken.

En om die relatie dan daarom maar te beëindigen brengt vaak weer een hoop andere (praktische) bezwaren met zich mee.

Het leven is niet makkelijk helaas...

Dat zal ook zeker niet voor iedereen gelden. Maar als de affaire ontstaat doordat je iets mist in je eigen relatie,wat ik echt wel begrijp,dan zie ik dat toch wel zo.

En dat de praktijk daarin anders is weet ik ook.

Maar dan is het dus je nog steeds je eigen keus of je

met minder genoegen neemt.

Om praktische redenen zou ik persoonlijk overigens nooit in een relatie blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:xpuzzledx schreef op 31 augustus 2014 @ 14:59:

Minnares zijn is zeker niet genoegen nemen met minder.

Nee, de lasten zijn idd. voor een ander: de bedrogen partij.

quote:

Het leven is niet makkelijk helaas...Dat is te makkelijk geredeneerd imho. Omdat je dingen niet bespreekbaar kunt maken (voor zover je dat serieus hebt geprobeerd, zal ook per geval verschillen) doe je het maar stiekem achter de rug van partner(s) om. Zeggen 'het leven is niet makkelijk' vind ik dan een te makkelijke uitvlucht.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Ivankar, dat kun je niet zomaar voor iedereen inschatten.. Jij vindt het een makkelijke uitvlucht.

Maar zo makkelijk is het allemaal niet..

En deels heeft meds en ook lelie wel gelijk, maar idd deels.. Ik heb voor de minst makkelijke weg gekozen, een minnaarsrelatie, en daar heb ik op sommige vlakken spijt van, alleen op heel andere vlakken dan je zou denken
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Nou ik zou het niet de makkelijkste weg willen noemen Sense. Het zal alles behalve makkelijk zijn dat neem ik gelijk aan.

Maar je hebt genoten en je op en top vrouw gevoeld,en nu... Zit je nog steeds in dezelfde situatie.

Niet kwetsend of negatief over je man bedoelt hoor!!

Ik hoop zo dat dat veranderd dat jij krijgt wat je graag wil..
quote:xpuzzledx schreef op zondag 31 augustus 2014 14:59 Minnares zijn is zeker niet genoegen nemen met minder.

Het leven is niet makkelijk helaas... Natuurlijk neem je genoegen met minder. Je krijgt alleen aandacht als het hem past.
quote:Sense-1970 schreef op zondag 31 augustus 2014 15:29 Ivankar, dat kun je niet zomaar voor iedereen inschatten.. Jij vindt het een makkelijke uitvlucht.

En deels heeft meds en ook lelie wel gelijk, maar idd deels.. Ik heb voor de minst makkelijke weg gekozen, een minnaarsrelatie, en daar heb ik op sommige vlakken spijt van, alleen op heel andere vlakken dan je zou denken Ik weet niet of het makkelijker of moeilijker is. Het is anders.
Ik weet het wel, ik weet wat "weggaan" is en opnieuw beginnen, been there done that.. Ook in deze relatie..

Beide zijn geen gemakkelijke keuze, maar dit heeft aan alle kanten veel meer impact
quote:Sense-1970 schreef op 31 augustus 2014 @ 15:29:

Ivankar, dat kun je niet zomaar voor iedereen inschatten.. Jij vindt het een makkelijke uitvlucht.

En deels heeft meds en ook lelie wel gelijk, maar idd deels.. Ik heb voor de minst makkelijke weg gekozen, een minnaarsrelatie, en daar heb ik op sommige vlakken spijt van, alleen op heel andere vlakken dan je zou denken

Deels ben ik dat met je eens: zodra er een stiekeme relatie begint, wordt het zeker niet makkelijk. Liegen over waar je bent en wat je doet, je emoties en gevoelens op de rails houden... ik zou het nog geen week uithouden.

Wat ik bedoelde was dat de keuze om vreemd te gaan, op dat moment vaak de weg van de minste weerstand is. De makkelijkste keuze, met erg moeilijke consequenties, zeg maar.
Dat mag je als mening neerzetten ja, maar dat wil niet zeggen dat het ook een makkelijke beslissing is voor iedereen..
ik vind iedereen die zo met zijn of haar zogezegde 'liefdespartner' omgaat walgelijk, en ik wil liever niets met dit soort mensen te maken hebben.

dan vallen er best veel mensen weg, als je alles en iedereen die tegenover familie/vrienden/partner liegt en bedriegt afkapt, bedacht ik me laatst. wat een heerlijke rust is dat!
Ik zeg niet 'makkelijk'! (er zal wat door je hoofd spoken als je besluit om je man of vrouw te bedriegen, dat mag ik tenminste hopen)

Alleen, ik denk wel dat de alternatieven (besluiten om niets met je verliefde gevoel voor 'de ander' te doen, of moeilijke zaken met je partner bespreekbaar maken) vaak nog minder aantrekkelijk zijn.
Dan ga je er dus klakkeloos vanuit dat er een verliefdheid was..

En nog erger.. Dan ga je er ook klakkeloos vanuit dat de andere alternatieven nooit geprobeerd zijn..

Je bent best goed in vooroordelen he?
quote:Sense-1970 schreef op zondag 31 augustus 2014 16:45 Dan ga je er dus klakkeloos vanuit dat er een verliefdheid was..

En nog erger.. Dan ga je er ook klakkeloos vanuit dat de andere alternatieven nooit geprobeerd zijn..

Nou zo lees ik het dan weer niet. Je neemt het iets te persoonlijk op Sense.

Iemand een walgelijk persoon noemen zonder dat je de inns and outs weet dat is een vooroordeel.
quote:*lelie* schreef op 31 augustus 2014 @ 15:16:

Om praktische redenen zou ik persoonlijk overigens nooit in een relatie blijven hangen.

Dat is makkelijk gezegd als je alleen over jezelf hoeft te beslissen Lelie. Zodra er meer partijen zijn die daardoor gedupeerd worden, wordt het een heel ander verhaal.

In mijn geval had ik de luxe dat ik er inderdaad voor kon kiezen om weg te gaan, maar ik ken gevallen genoeg waar dat niet mogelijk is.
quote:xpuzzledx schreef op 31 augustus 2014 @ 17:07:

[...]

Dat is makkelijk gezegd als je alleen over jezelf hoeft te beslissen Lelie. Zodra er meer partijen zijn die daardoor gedupeerd worden, wordt het een heel ander verhaal.

In mijn geval had ik de luxe dat ik er inderdaad voor kon kiezen om weg te gaan, maar ik ken gevallen genoeg waar dat niet mogelijk is.

Maar als je die keuzevrijheid niet hebt (dus de keuze om weg te gaan), waarom maak je dan wel de keuze om te bedriegen? Want als dat mis gaat (bv als het uitkomt) zijn de gevolgen toch vaak nog erger?

Juist dat je het hebt over 'anderen die gedupeerd worden' vind ik dan zo vreemd klinken. Als je bedrogen wordt, dan word je toch per definitie gedupeerd? (Ook als het achter je rug om gebeurt en je er niets van merkt)
quote:xpuzzledx schreef op zondag 31 augustus 2014 17:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="*lelie* in "Minnares zijn"" class="messagelink">*lelie* schreef op 31 augustus 2014 @ 15:16</a>:</b>

Om praktische redenen zou ik persoonlijk overigens nooit in een relatie blijven hangen.</div></blockquote>

In mijn geval had ik de luxe dat ik er inderdaad voor kon kiezen om weg te gaan, maar ik ken gevallen genoeg waar dat niet mogelijk is. Been there done that... Dus nee niet zomaar makkelijk gezegd.
quote:Sense-1970 schreef op 31 augustus 2014 @ 16:45:

Dan ga je er dus klakkeloos vanuit dat er een verliefdheid was..

Vreemde reactie. Okee, laten we zeggen dat het geen verliefdheid is, maar 'slechts' geilheid o.i.d.

Dat verandert niets aan wat ik zeg: op het moment dat je de keuze maakt om vreemd te gaan, is dat denk ik vaak de weg van de minste weerstand (nogmaals, géén makkelijke keuze, maar de minst vervelende voor jou op dat moment). Want de alternatieven zijn nog minder leuk:

- niets met je verliefdheid / gevoel / geilheid doen en dus een leuke / lekkere affaire mislopen, gefrustreerd blijven rondlopen

- dingen 'in the open' gooien met je partner, misschien zelfs inclusief de vraag of verliefdheid voor / seks met een ander acceptabel is: reactie zal ws. niet enthousiast zijn
Wat een ieder doet moeten ze zelf weten. Goed of fout daar kun je enkel zelf over oordelen.

Ik ben enkel heel stellig van mening dat je altijd een keus hebt. Dat is alles...
quote:ivankar schreef op 31 augustus 2014 @ 17:16:

[...]

Vreemde reactie. Okee, laten we zeggen dat het geen verliefdheid is, maar 'slechts' geilheid o.i.d.

Dat verandert niets aan wat ik zeg: op het moment dat je de keuze maakt om vreemd te gaan, is dat denk ik vaak de weg van de minste weerstand (nogmaals, géén makkelijke keuze, maar de minst vervelende voor jou op dat moment). Want de alternatieven zijn nog minder leuk:

- niets met je verliefdheid / gevoel / geilheid doen en dus een leuke / lekkere affaire mislopen, gefrustreerd blijven rondlopen

- dingen 'in the open' gooien met je partner, misschien zelfs inclusief de vraag of verliefdheid voor / seks met een ander acceptabel is: reactie zal ws. niet enthousiast zijn

Jij schrijft vanuit een en hetzelfde standpunt, een behoorlijke zwart wit situatie.. Dat maakt het veroordelend en niet te beantwoorden..

Bij mij was het in geen geval zoals jij omschrijft.. En met mij vele anderen.. Dat maakt het onmogelijk een discussie te vormen. Begin eens opnieuw, lees het gehele topic, en het liefst nog het andere minnaar topic, plak daar achteraan een paar topics van de afgelopen weken van mensen wiens partner geen seks meer wil, en formuleer je vragen dan nog eens...
Het lijkt me erg vermoeiend om tegen al die meningen op te boksen, die hier geventileerd worden zonder dat men de moeite heeft genomen om het hele topic vanaf het begin te lezen..

Ik moet eerlijk bekennen ik heb het ook nog niet gedaan, het is wel heel veel om te lezen.
quote:jacq47 schreef op 01 september 2014 @ 05:33:

Het lijkt me erg vermoeiend om tegen al die meningen op te boksen, die hier geventileerd worden zonder dat men de moeite heeft genomen om het hele topic vanaf het begin te lezen..

Ik moet eerlijk bekennen ik heb het ook nog niet gedaan, het is wel heel veel om te lezen.Eh, ja, aparte post...
quote:Sense-1970 schreef op 01 september 2014 @ 00:02:

[...]

Jij schrijft vanuit een en hetzelfde standpunt, een behoorlijke zwart wit situatie.. Dat maakt het veroordelend en niet te beantwoorden..

Bij mij was het in geen geval zoals jij omschrijft.. En met mij vele anderen.. Dat maakt het onmogelijk een discussie te vormen. Begin eens opnieuw, lees het gehele topic, en het liefst nog het andere minnaar topic, plak daar achteraan een paar topics van de afgelopen weken van mensen wiens partner geen seks meer wil, en formuleer je vragen dan nog eens...

Ik heb dit hele topic gelezen (was er al bij het begin bij), heb actief gereageerd in een 'laag libido' topic.

Bij het 'minnaar deel 25' topic (ik neem aan dat je die bedoelt) lees ik in de opening: quote:Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Ik ben geen 'gelijkgestemde' dus dat topic is kennelijk niet voor mij bedoeld. Dan hoef je ook niet van mij te verwachten dat ik daar ga lezen om een bepaald (eenzijdig) beeld op te doen.

En dit is een ander topic, dus daar geldt bovenstaande quote niet, toch? En waarom denk je dat ik alleen 'vragen' heb? Ik zet hier mijn mening neer, that's it.

Ik geloof best dat jouw verhaal 'anders' is, net zoals elk verhaal 'anders' is. Maar vreemdgaan, of meewerken aan het vreemdgaan van een ander, blijft volgens mij bedrog heten. Dat is nou eenmaal mijn mening, wellicht zijn we dan snel uitgepraat. Maar ik noem mensen geen 'walgelijk wijf' o.i.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven