JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Het gaat een beetje in golven hier. Vaak is het in het weekend wat rustiger en er zijn ook een aantal dames op vakantie. Als je kijkt dat we nu twee en een halve maand bezig zijn op dit topic en 41 pagina's hebben volgeschreven is dat toch gemiddeld vier pagina's per week!

Onze dochter heeft inderdaad 2 maanden in het ziekenhuis gelegen, waarvan 2 en een halve week op de Nicu. Tja, ik hoop inderdaad dat het nu anders zal gaan!
Ik word de laatste dagen verschrikkelijk geschopt van binnen! leuk hoor! Hoe zit het bij jullie met de bewegingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er de laatste tijd wel op aan het letten, vooral s'avonds in bed maar ik voel niet wat ik de laatste 2 keer gevoeld heb.

Ik wacht dus maar gewoon netjes af. afdwingen zal niet lukken vrees ik

leuk dat je zoveel voelt Voyager, dan wordt je er lijkt mij echt heel erg bewust van.

Voelt het echt als schoppen of is het meer gefladder of gekriebel ?

hoe gaat het trouwens met je pijn in je bil ? wordt het al minder ?

heeft 1 van jullie trouwens een angelsound ofzoiets ?

heb er wel eens naar gekeken maar weet nog niet of ik dat nou wel of niet zal doen.

Helena, ik ben constant voor je aan het duimen hier hoor !
Hallo meiden,

Even snel reageren in mijn pauze, het is hier toch rot weer dus geen zin om naar buiten te gaan. Het weekend erg druk geweest. Ben wezen winkelen en heb een hele mooie zwarte broek gekocht van Fragile in de opruiming ben er heel blij mee!

Nu nog een leuke spijkerbroek. Gister de zolder opgeruimd, jajaja krijg al opruimkriebels ;).

Helena; nog heel even en de periode van wachten zit er op. Kan me je zelfbescherming heel goed voorstellen hoor! En zeker, nog tijd genoeg om het in te halen! Nog een nachtje doorbijten en dan weet je het. Denk aan je!

Sam; ik heb ook niet de illusie dat ik maar heel weinig ga aankomen ;). Hou rekening met het ergste, dan valt het altijd mee. Ben tot nu toe ook ongeveer 2 kilo aangekomen. Verder alles goed met je? Kan je nu een beetje genieten?

Emms; ik weet niet of het klopt maar heb wel eens gehoord dat de baby door de doptone ook zijn/haar hartje hoort en daarom weg 'duikt'. Maar fijn dat alles weer goed was.

Esther; kan suiker tijdens je zwangerschap te maken hebben met het gewicht van de baby tijdens de geboorte? Ben een leek dus vraag het even. Ben zelf ook wel eens bang voor suiker. Ik moet echt op tijd eten anders wordt ik 'trillerig'.

Voyager; wat leuk dat je de baby weer zo goed voelt. Ik voel nog niets maar ben ook nog maar 15 wkn. En mijn placenta ligt aan de voorkant dus zal nog wel eventjes duren. Zit wel met smart te wachten ;). Fijn dat je hoofdpijn over is! Nu het nare gevoel in je bil nog... kan het geen overbelasting zijn? Anders maar bellen met HA of verlos. hoor.
Nee, het voelt nu echt wel als kleine schopjes. Al denk ik dat je ook wel zou kunnen denken dat het een soort "spiertrillinkjes" zijn. Heb je dat weleens, bij je oog ofzo? Zo voelt het een beetje maar dan harder.

Pijn in bil wordt helaas alleen maar erger, andere bil gaat nu ook meedoen. Ahum....laten we het er maar gewoon niet over hebben.

Angelsounds doe ik liever niet, ik denk dat ik dan obsessief ga luisteren en als ik dan een keer niets hoor schrik ik me waarschijnlijk een ongeluk.. Niet voor mij, maar als je er tegen kunt..why not?

Helena, ik denk ook aan je!
Chili dat scheelt zeker hoor, als je placenta aan de voorkant zit. De eerste keer voelde ik mijn dochter ook pas na een week of 20 echt.

Ik moet inderdaad naar de HA als het niet beter wordt, maar ik wil er nog niet aan denken!
Ah dat is een goede tip Voyager! Ik vroeg me al af of ik het zou gaan herkennen, de schopjes van de baby. 20 wkn hoor je wel vaker, ik moet dus gewoon nog ff geduld hebben. Hoop dat de pijn vanzelf overgaat!

Hip; denk dat ik bij angelsounds er ook te veel er mee bezig zou zijn. Wacht wel weer tot 12/8 bij de verlos. Al vind ik het nog wel lang duren.

Ben gister op mijn kont gevallen (ben nu al klunzig...) dus ga daardoor ook weer focussen op negatieve signalen. Soms is het toch best lastig om onbezorgd zwanger te zijn...

Krijg overigens 90 euro vergoed van de echo + nekplooimeting. Het is dus toch de moeite waard om je declaratie op te sturen naar de zorgverzekering.
Hallo lieverds,

Ik ben ondanks de K*weer vreselijk druk met alleen maar leuke dingen doen dus vandaar mijn geringe aanwezigheid opt het forum.

Alles gaat goed hier, ik voel me weer bijna mezelf en dat is fijn. Ik hoef niet meer de hele tijd over te geven en de rugpijn blijkt geen échte rugpijn maar verkrampte spieren te zijn maar ik ben zelf in staat om ze te laten ontspannen dus ik klaag niet. Ik kan me nu al nauwelijks voorstellen dat ik de eerste maanden zo ziek was (zo zal dat vast ook met de bevalling gaan!).

Morgenochtend weer naar de gyn. Geen idee waarom ‘om te checken of je bij de internist bent geweest’ was zijn redenatie maar ik ga voor de echo.

Ik ben vreselijk onzeker over de zwangerschap, ik weet niet of dat komt door de ‘moeite’om zwanger te worden of dat het normaal is. Ik verwacht steeds het slechtste, verwacht steeds dat de baby ‘het wel niet zal doen’. Nergens op gebaseerd maar toch voelt het zo. Ik heb ook nog niets gekocht voor de baby of zijn/haar kamer. Het voelt als de goden verzoeken terwijl ik nu toch al 16 wk ben. Die onzekerheid zal vast blijven. Ik ben niet neerslachtig ofzo maar ik ‘moet het allemaal nog maar zien’. Nou ja, morgen gaan we het zien.

Voyager, ik zie dat we op dezelfde dag de 20wk echo hebbe, leuk! Ik sta godzijdank om half negen ingepland. Ben blij dat ik soms de tegenwoordigheid van geest heb om te weten dat ik écht niet langer wil wachten dan strikt noodzakelijk is.

Wat giga klote van pijn. Klinkt als Ischias en daar zou ik toch echt wel voor naar de HA gaan mevrouw!

Hé wat leuk dat je de kleine voelt! Afgelopen weekend dacht ik het twee x maar het kunnen ook darm dingen zijn. Ik weet het dus niet zeker en wacht maar gewoon tot ik het wel écht weet en voel. Het was wel echt twee x *pok*pok* zoals een hysterische spier. Het zal vast niet lang meer duren denk ik dan.

Zorg je goed voor jezelf! Je lijf moet nog eventjes mee!

Helena: ik hoop dat je een beetje slaapt! Ik hoop ook dat de post vroeg komt met die gewenste brief! Succes en sterkte vanavond!

Hip: Ik zou geen angelsound kopen. Het duurt niet lang meer of je kind schopt je bont en blauw van binnen en zijn dat genoeg geruststellingen voor je. Zonde van het geld joh!

Esther: Welkom! Ik hoop dat dit een zéér voorspoedige zwangerschap gaat worden!

Sam; ik sta niet om de weegschaal en ook mijn VK weegt niet. Ik pas opzich alle broeken nog, ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid dicht. Het maakt me niet zoveel uit, aan het eten kan het niet liggen want ik eet veel te weinig. Ik krijg nou eenmaal niet zoveel naar binnen, ach ja je doet er niets aan!

Chili, jij bent ook een lieverd! En maar fanatiek schrijven! Dat onbezorgd zwanger zijn dat kan ik dus ook niet zo goed zoals je kunt lezen. Niet meer op je kont vallen! Wat duurt dat nog lang voor je weer naar de VK mag 

Ik laat morgen wel wat horen over de gyn en natuurlijk f5-en voor Helena *hug*

x
Helena, een beetje geslapen? Ik duim voor je! Ik ga er helemaal vanuit dat het goed nieuws is.

Vandaag bij de gyn geweest en dat was goed. Ik blijf de hele zwangerschap zowel bij de verloskundige als bij de gyn maar de gyn heeft de eindverantwoordelijkheid.

Daarnaast was mijn bloed goed en hebben hebben we kindje gekeken! Wat een wonder, we zagen een prachtig kindje liggen! We konden de ruggegraat mooi zien (gesloten en mooie huid over de rug dus geen openruggetje), zijn schedel is mooi gesloten met twee hersenhelften er in, handen en voeten inclusief vingers en tenen, dijbeen en scheenbeen, hartje zit mooi in de borstkas en klopt goed kortom: HOERA!

Geslacht kon hij nu niet zien want de kleine had netjes zijn beentjes tegen elkaar en de voetjes gekruist. Té cute.

Vanaf nu om de 4 weken een echo dus we kunnen het mooi blijven volgen, wat een geluk!

Mijn placenta loopt wat schuin van voor naar de zijkant dus even kijken welke kant die echt op trekt, dat maakt ook verder niet zoveel uit.

22/8 20 Wk echo

Ik zweef even verder!
wat een super nieuws lily!

kan me voorstellen dat je de rest van de dag zweeft

hoeveelste week is dit nou voor jou ?

ze hebben echt al heel veel kunnen zien he ?

fijn ook dat je nu iedere 4 weken een echo krijgt, kan je het inderdaad mooi volgen.

Helena ik duim me gek voor je !

ik vind dit toch wat rare weken, in het begin krijg je nog echo's en controle's enz

en nu een hele tijd niks.

nu is het echt zo'n tijd waarin ik in ieder geval niet zoveel merk en of voel

( degene die misselijk zijn enz zouden daar waarschijnlijk even een moord voor doen )

soms vraag ik me echt af of er nog wel wat zit

volgende week weer naar de vk dus dan zal ik wel weer een hartje horen.

gelijk maar eens een afspraak maken voor de 20 weken echo dan.

nu moet ik van mezelf in de tuin aan het werk...

( getver )

ik check straks weer of er nieuws is van Helena
Hola!

Lily; wat een goed nieuws weer. Zweef maar lekker even verder! Misschien dat je nu een tijdje wat onbezorgder van je zwangerschap kunt genieten! Heb je overigens lekker vakantie?

Helena; heel raar maar ondanks dat ik je niet persoonlijk ken, heel veel sterkte vandaag. Wat een spannende dag. Ik hoop op een positief berichtje van jou vandaag!!!

Hip; heb hetzelfde gevoel als jij. In het begin een paar keer een echo en controle en dan 6 weken niets... heb pas op 12/8 een controle afspraak. En pas 29/8 de 20 wkn echo. . Hierdoor wordt ik voor mijn gevoel ook wat bezorgder. Vraag me ook af of het er nog is en of het nog leeft. Succes met de tuin! Hopelijk blijft het droog vandaag.
Hmmm had geprobeerd in ROOD te schrijven voor Voyager dat ik op 29/8 de 20 weken echo heb. Maar dit is helaas niet gelukt. Wil je het toch in het schema zetten Voyager? Thanks!

Ik zie dat Esther vandaag naar de gynacoloog is. Succes! En we lezen graag hoe het was.
hahahaha het valt in ieder geval wel op Chili !

succes ook voor Esther !
Lily, fijn juist dat je allerlei leuke dingen doet, dus logisch dat je hier niet zo veel aanwezig bent. Ervaring leert mij dat als jullie straks allemaal verlof hebben, en dat is nog in de herfst/winter ook, dat er dan behoorlijk wat geschreven wordt.

Zoals Hip al schrijft, dit is ook een beetje een tussenin-periode. Ik schreef het bij mijn dochter ook in mijn zwangerschapsdagboek (houden jullie dat ook allemaal bij???) dat het een beetje een niksige periode is.

Wel lastig dat je het allemaal niet zo kan aannemen, dat het nu gewoon goed gaat. Ik kan het me wel voorstellen hoor, zeker als het allemaal niet vanzelf is gegaan. Straks als je de baby vaker voelt (en ik denk dat die twee PLOK-jes wel degelijk schopjes waren!!) dat je dan al weer wat meer vertrouwen zult hebben. Dan voel je gewoon dat het goed zit als de baby beweegt. En dan is er nog genoeg tijd om spullen te kopen e.d. Hoewel... ik heb weleens begrepen dat babykamers er wekenlang over doen om besteld/bezorgd te worden..

Volgende bericht van Lily: wat goed joh, dat alles ok was! Die zekerheid kon je wel even gebruiken he! Ik zal je gegevens aanpassen. Fijn man, zweef on!

Duim duim duim voor Helena...

Hip, zoals ik al schreef herken ik de tussenperiode waar je het over hebt. De grootste roes van het "ik ben zwanger!!!!" is er een beetje vanaf en daar voor in de plaats komt het grote wachten. Wachten tot de 20-weken echo, wachten op "DE BUIK",wachten tot iemand die je niet kent het ziet, wachten tot je het geslacht weet, tot je regelmatig schopjes voelt.

En zoals Ernie jaren geleden al zong:

"Wachten duurt lang lang lang, wat duuurt dat wachten langngngngng, wachten duurt lang lang lang, wat wacht ik toch al langngngngngngngngngngngng!!"

Chili, ik zal het veranderen!
hai, hai,

Ben ik ook weer even. Nog steeds niet helemaal fit (erg verkouden) maar het gaat langzaam beter.

Helena. Spannende dagen voor je! Ik hoop zo voor je dat je snel duidelijkheid krijgt. Je gaat er goed mee om vind ik en die reserve snap ik.

Esther ook welkom. Jee wat een zware babies zeg... ai...

Die van mij was 3335 heel netjes dus.

Ik ben nu 2 kg aangekomen en ben nu bijna 16 weken. De vorige keer dus in totaal 12 kg... Het blijft gewoon erg bescheiden. Ik weet dat het bij mij vooral kind was dus hoe sneller het kind groeit en hoe groter het kind word. V.a. 20 wken dus volgens mij hoe dikker mijn buik echt wordt. Vet heb ik volgens mij niet echt en ook geen vocht. Meteen na de bevalling van mijn 1e was mijn buik weg. Heel raar vond ik dat. Wel wat slapjes e.d. Maar ik kon al heel snel mijn gewone kleren weer aan.

Nu ben ik blij als ik weer controle krijg omdat ik dus nog niet zoveel groei. Zo van groeit het wel goed??? Maar ik weet ook dat het kindje nog maar ca. 12/13 cm is.

Thuis is de situatie gelukkig stabieler. Veel voorgevallen weer. Met o.a. ook nog wat leugens van mijn man, dat hij nog contact had met die vrouw waar hij dus mee gezoend heeft, gemaild etc... Maar nu is dat echt over! Hij is klaar met haar en ook zei wil hem echt niet meer. Mijn man bleef maar twijfelen of hij met mij of haar verder wilde. Maar hij komt er nu achter dat hij haar ge-idealiseerd heeft. Dat het eigenlijk alleen om lust ging en haar uiterlijk. De spanning, de nieuwsgierigheid hoe het met haar zou zijn... Hij ging voorbij aan mij, aan ons gezinnetje en dit 2e kindje. Heeft toegegeven niet meer open te staan voor mij en al mijn initiatieven... Hij heeft veel spijt zegt hij en wil het nu goed gaan maken! De eerste stappen zijn al gezet. Vorige week heb ik hem voor het blok gezet en wilde ik dat hij weg zou gaan en de scheiding in zou zetten nadat hij weer had gelogen etc... Vanaf toen is er dus veel gebeurd. Lijkt het weer met beide benen op de grond te staan. Hij ziet nu weer wat hij heeft en wat het hem waard is. Ik heb wel gezegd dat het tijd nodig heeft voor mij om mijn vertrouwen in hem te herstellen en dat ik het moeilijk vindt om er van mijn kant nog energie in te steken. Ik heb zoveel initiatieven genomen. Nu is hij aan de beurt om te bewijzen dat hij echt bij me wil blijven en echt nog genoeg voor me voelt. Ook mijn gevoel moet weer herstellen...

Ik hoop dat we er sterker uitkomen maar ik blijf een slag om de arm houden voor de toekomst. Voor nu gaat hij in ieder geval ook voor dit kindje en we gaan zo snel mogelijk het kamertje en de nieuwe kamer voor onze zoon in orde maken. En nog een weekje op vakantie binnenkort.

Moet nog bellen voor de 20 weken echo over ca. 4 weken. Hoop dat ik niet te laat ben.

Verder nog redelijk misselijk. zucht. Dacht dat dit nu wel over zou zijn...

lfs, Nikiet
Pluk de dag!
Eindelijk, eindelijk bericht. We kwamen thuis; geen brief. Ik dacht meteen; pas stressen als we telefoon hebben gehad. Er kan best met de post iets zijn misgegaan...

Wachten tot 17:00, want dan zou de gyn bellen als het 'mis' was. Belde niet. Dus wij om 17:10 zelf aan het bellen geslagen. De secretaresse wist het ook niet en zou ons terugbellen. Gebeurde maar niet...stress, stress, stress... Om 17:45 zelf weer gebeld; niemand meer te bereiken. AAAAAHHHHH

Maar om 18:00 eindelijk telefoon van de gyn himself: alles goed!!!! FEEST!!!!

En het wordt weer een meisje; twee dochters, wat een geluk.

Voel me heel raar; adrenaline nog in lijf, maar kan bijna niet geloven dat het eindelijk voorbij is. Moet nog even afkicken van alle stress geloof ik.

Ik heb echt veel steun gehad aan al jullie meedenken en duimen. Heel erg bedankt, ontzettend fijn. Vanaf nu kan ik weer blij meeschrijven...
JA !

gelukkig, wat fijn, wat super, wat goed, wat HEERLIJK !

kan me best voorstellen dat je nog adrenaline in je lijf hebt hoor.

en nu alleen nog maar lekker genieten en dat mooie meisje lekker laten groeien bij je.

mens ik ben er zelf helemaal opgelucht van !

FEEST !
Ohhhhh Helena wat heerlijk! Gefeliciteerd joh! En een meiske....

En nu genieten!
Helena, wat een spanning maar wat een heerlijk nieuws!

Geniet ervan, hopelijk kan je nu lekker onbezorgd zwangeren! En een meisje, leuk!
Wat een opluchting!!! Ben echt zoooo blij voor je!!!! Hopelijk kan je nu echt gaan genieten van je zwangerschap! En wat leuk, een meisje. De eerste die weet wat het wordt. Geweldig. Maar wat hebben die artsen je weer voor niets in de stress laten zitten... lijkt me zoooo erg die stress. Snap niet dat ze daar niet wat beter mee omgaan! Maar goed, jij kan gaan genieten meid! Een hele fijne avond!!!

Liefs

Chili
Nikiet, ook leuk om te lezen dat het weer iets beter gaat tussen jou en je man. Ik hoop echt dat bij jou ook alles op zijn pootjes terecht komt, dat je man er voor gaat en jou weer voor zich probeert te winnen. Het is logisch dat dit tijd kost. Vriendin van me is nu 20 weken zwanger is, hoest al weken haar longen uit haar lijf en is ook erg verkouden. Schijnt ook een kwaaltje te zijn, erg vervelend. Hopelijk wordt het snel minder. Gelukkig schijnt het mooi weer te gaan worden, scheelt vaak ook weer.

Fijne avond allemaal!! xxx
Helena gefeliciteerd, wat een fantastisch nieuws! En een meisje, ook helemaal geweldig.

Lekker gaan genieten nu he!
HOERA HELENA! Wat een goed nieuws dag vandaag! alles goed bij jou met Nikiet en man gaat het beter en ik met mijn mooie echo! Ben er helemaal blij van.

En wat fijn dat je hier wat steun hebt gevonden, mooi! En nu genieten van je dochters! Ik moet nog 4 weken wachten *zucht* wil het ook zo graag weten!

Vier een feestje vandaag!
helena, heeeeeeeel erg gefeliciteerd!!! wat een opluchting! goed dat je zo kalm bent gebleven nadat je geen brief zag liggen, wat gaat er toch een hoop mis...

ik hoop dat je echt lekker kan gaan genieten! en een meisje, hardstikke leuk voor jullie!! ben echt opgelucht.

nikiet, fijn ook om te horen dat het bij jullie wat beter gaat.

hier gaat ook alles zijn gangetje. heb gemerkt dat als ik lekker vroeg naar bed ga, ik niet zo moe ben de volgende dag. dus dat ga ik er lekker inhouden. verder weinig bijzonderheden, af en toe het idee dat ik inderdaad het kikkertje in de buik voel, vooral als ik erop lig. is wel vroeg, maar ik weet bijna zeker dat het de baby is.

verder is het wel weer jammer dat ik aan het eind van de maand ben uitgerekend. dat had ik bij mijn zoon ook en jullie lijken dan allemaal zoooo ver al hahaha. ik ga me aanmelden bij februari . nee grapje. dragen jullie echt al zwangerschapskleding?? ik nog niet, heb veel lage en wijde broeken (indian rose) en die kan ik volgens mij nog wel even aan. ik heb wel zin in veel en ongezond eten, probeer er wat bewuster op te letten, wilde er vandaag meerdere stroopwafels induwen en gisteravond luste ik nog wel koek. heb het niet gedaan, maar moet er echt even bij nadenken: nee sam wat er aan komt moet er ook weer af.... wel jammer....
Even inbreken van een meelezer; Helena, wat een geweldig nieuws! Ik heb aan je gedacht de afgelopen dagen en nu dit,super! Verwelkom dat kleine meisje in je buik nu maar goed als nieuw gezinslid. 'Here to stay' zoals zo mooi op kleertjes van Imps en Elfs staat....

Groet, NJB, (nu bijna 12 weken zwanger van de 2e)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven