Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:harry13 schreef op 02 december 2014 @ 13:19:

[...]

Waarom?

Die baas wil toch graag die halve euro extra hebben? Penny wise.

En als dit bekend wordt blijven er misschien wel klanten weg. Pound foolish.

Zo bedoelde ik het inderdaad..

Daarbij vond ik het ook ontzettend gierig, klant heeft toch gewoon recht op die korting? En niet pas op het moment dat ze zich er bewust van is dat ze een actieproduct koopt.
quote:netniet schreef op 02 december 2014 @ 09:46:

[...]

Sorry maar ik vind het echt heel vreemd en best erg eigenlijk dat je moeder of desnoods iemand anders die cake niet discreet allemaal weggooide. Mijn moeder heeft last van beginnende dementie en iedereen in de familie die op bezoek komt kijkt even haar koelkast na. Je oudtante had heel ziek kunnen worden. Mijn moeder zou als niemand haar koelkast nakeek ook zeker bedorven en beschimmelde zaken in haar koelkast hebben. Ik vind dit eigenlijk ook helemaal niet om heel hard te lachen.

Nee, dat begrijp ik, maar ze had die cake speciaal voor gasten, ze at er zelf nooit van. Het was ook altijd dezelfde cake. Ik kwam er als kind vaak, omdat mijn moeder wekelijks boodschappen met haar deed, en waarschijnlijk ook de koelkast ontruimde, dat kan ik me niet meer herinneren.

Het ding weggooien was oorlog geweest, die was tenslotte voor gasten.

De familie hield haar goed in de gaten hoor

Niet lang daarna ging ze ook naar een bejaardentehuis, omdat ze inmiddels al behoorlijk ver heen was. Ze wist niet meer dat haar man was overleden (al tien jaar) en als ze naar hem vroeg was hij altijd sigaretten halen of even een boodschapje doen. Een familielid had namelijk een keer de fout gemaakt haar de waarheid te zeggen. Liegen was beter voor haar mentale gesteldheid.

Ze was echt een heel lief mens, ze werd niet verwaarloosd.

Hoop dat je mijn verhaal nu iets beter kan plaatsen.
Hoorde vandaag een vreemd verhaal, een vrouwelijk kennis van me is gescheiden en heeft voor haar 2 kinderen een omgangsregeling met haar ex die ze eens in de 2 weken een weekend heeft en 50% van de vakanties.

Als hij ze ophaalt verwacht hij van de moeder dat ze zakgeld meegeeft voor als ze een ijsje, frietje o.i.d. willen.

Misschien is het wel normaal maar ik heb het nooit eerder gehoord.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vind ik wel erg raar ja, als je niet eens een paar euro wil uitgeven aan je eigen kinderen voor een ijsje, friet etc. Tenzij hij écht geen geld heeft.
quote:hollebollegijs schreef op 02 december 2014 @ 17:18:

Hoorde vandaag een vreemd verhaal, een vrouwelijk kennis van me is gescheiden en heeft voor haar 2 kinderen een omgangsregeling met haar ex die ze eens in de 2 weken een weekend heeft en 50% van de vakanties.

Als hij ze ophaalt verwacht hij van de moeder dat ze zakgeld meegeeft voor als ze een ijsje, frietje o.i.d. willen.

Misschien is het wel normaal maar ik heb het nooit eerder gehoord.

N

Triest. In 9 van de 10 gevallen is het zo dat pa betaalt als ze bij hem zijn en dan wat alimentatie. Wat ook normaal is aangezien de kinderen dan grotendeels door ma opgevoed worden. Heel zielig als je nog niet eens wat lekkers wilt kopen voor je eigen kinderen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 december 2014 @ 17:18:

Misschien is het wel normaal maar ik heb het nooit eerder gehoord.Ik hoor dit vaker, de vader vind dan dat hij genoeg alimentatie betaald. Mijn zwager laat zijn kinderen niet bij hem eten als het de dag van de moeder is.
Oh wat erg dat vaders, en vast ook wel moeders, zo moeilijk met hun kinderen omgaan na een scheiding.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Vind dat niet normaal hoor. Een ijsje of een frietje kost amper iets. Gierige actie om je ex terug te pakken lijkt me.
Joh mijn ex vond 1x in de week zijn dochter ophalen al te veel moeite, of ik haar kon brengen. En alimentatie betaalt hij al helemaal niet.
quote:momodoe schreef op 02 december 2014 @ 17:58:

[...]

Ik hoor dit vaker, de vader vind dan dat hij genoeg alimentatie betaald. Mijn zwager laat zijn kinderen niet bij hem eten als het de dag van de moeder is.

Jeetje...................

Mmmmm dan heb ik niet te klagen over mijn ex.

Ik betaal, buiten de alimentatie, mee aan dure dingen fiets, schoolspullen enz.

Omgedraaid helpt mijn ex mij met de auto, ik heb een kleine auto C 1 en zij een grote station, als ik met vakantie ga met de kinderen ruilen we van auto.

En ik werk in een garage dus ik heb hem ook wel eens meegenomen voor de APK

De kinderen waarderen dit ook wel, die zeggen ook vaak dat ze blij zijn dat we gewoon normaal doen, bij vriendinnen zien ze dit ook wel eens anders.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mooi hoe jullie dat doen, Hollebollegijs
quote:minnimouse schreef op 02 december 2014 @ 19:05:

Mooi hoe jullie dat doen, Hollebollegijs

Dank je.

Weet je, het is onacceptabel dat ouders hun frustraties over de mislukte relatie over de ruggen van de kinderen uitvechten.
wow,ik lees nu al een tijdje mee,maar wat ben ik blij met mijn vader.

mijn ouders zijn uitelkaar gegaan wanneer ik 10 was,maar als vrienden,mijn moeder heeft hem het huis laten houden,inplaats dat zij uitgekocht moest worden,hij hoefde ook een lage alenmetatie te betale.

Mijn moeder had liever een goede vader van ons dan een kwade ex.

hij huurde altijd films voor ons,dagjes uit en betaalde gewoon mee aan opleidingen,en van alles.

alle 2 mijn ouders zijn hertouwd en zijn nog steeds goede vrienden,sterker nog mijn stiefmoeder komt gewoon op verjardagen bij mijn moeder famillie,dat noem ik nog is een goede band!
Dat deed mijn vader ook. Hij wou me best meenemen om iets leuks te doen, maar dan moest mijn moeder wel zakgeld meegeven. Voor de beeldvorming: ik woonde fulltime bij moeder en qua inkomen zaten ze gelijk.
vind ik zo raar en kinderachtig als je als ouders zo met elkaar om gaat! het gaat toch om de kinderen?
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 04 december 2014 @ 14:38:

vind ik zo raar en kinderachtig als je als ouders zo met elkaar om gaat! het gaat toch om de kinderen?

Bij sommige mensrn is de fixatie op de ex vroue zo erg dat ze zelfs 15 jaar later de moeder over de rug van de kinderen proberen te raken.

De vader van mijn kinderen heeft nooit een cent aan hun onderhoud meebetaald na de scheiding sterker nog hij probeerde mij een schuld af te laten betalen .

Roepen dat zijn kinderen zijn alles waren maar alle nette kleding die ze hadden achterover drukken zodat als ze bij mij waren ze voor schut zouden lopen.

Nu is het kind bij zijn 2e ex het lul om hrt zo maar te zeggen .
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 04 december 2014 @ 14:38:

vind ik zo raar en kinderachtig als je als ouders zo met elkaar om gaat! het gaat toch om de kinderen?Oh hij is gewoon gierig met alles en iedereen.
Een actie van toen ik vroeger nog op school zat,een vriendin van me leende geld aan een klasgenoot,

Alleen ze weigerde het geld terug te betalen,want ze waren geen vrienden dus waarom zou ze,het was op zon ruzie gekomen dat dat meerderen leraren er bijbetrokken moesten worden.
Tvp
Tvp
Luctor et emergo!
Heerlijk topic dit!! Ik heb er ook een:

Gezin A vraagt aan Gezin B

om te gaan uiteten. Prima! Gezin B doet nooit zo moeilijk over geld en was ook van plan om de gehele rekening te gaan betalen. Voordat Gezin B uberhaubt het voorstel heeft kunnen doen zegt Gezin A als de rekening op tafel ligt : "jullie gaan betalen want wij werken parttime" Wat vinden jullie? Mijn broek zakte zowat af
Ik zou tot op de laatste cent de rekening gedeeld hebben.
quote:chanel82 schreef op 08 december 2014 @ 10:05:

om te gaan uiteten. Prima! Gezin B doet nooit zo moeilijk over geld en was ook van plan om de gehele rekening te gaan betalen. Voordat Gezin B uberhaubt het voorstel heeft kunnen doen zegt Gezin A als de rekening op tafel ligt : "jullie gaan betalen want wij werken parttime" Wat vinden jullie? Mijn broek zakte zowat af

Nee joh? dit is toch niet echt waar he.... ?? ik had precies de helft neergelegd en was weggelopen...

Maar ik heb ook zo`n vriendin. Ze is superlief maar zo gierig als de pest.. waren we in de kroeg ergens. Zo tegen het eind van de avond haakten er al wat mensen af die haar geld gaven voor de rekening... toen we naar huis gingen waren we nog met zijn 2'en maar zij had al van 4 man geld gehad.

De rekening kwam en het was 80 euro. Of ik even 40 euro wilde lappen... ze had van de 4 man die al weg waren al 50 euro gekregen. uhhh nee... je krijgt 15 eur.. jij lapt er nog 15 en dan zijn we rond... vond ze gek,... die mensen hadden dat geld toch aan haar gegeven, en zij betaalde toch ook de helft?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:chanel82 schreef op 08 december 2014 @ 10:05:

Prrrr, mauw miawwwww.
quote:starfeathers schreef op 04 december 2014 @ 13:55:

hij huurde altijd films voor ons,dagjes uit en betaalde gewoon mee aan oplijdingen,en van alles.Welke "oplijding" ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven