Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Quinta, zijn jullie ook niet klaar met dat schema van Evy trouwens?
Wij zijn ongeveer een maand klaar met Evy. We willen het graag gaan opbouwen naar 10 km, maar ik heb steeds last van allerlei pijntjes. Zodra ik pijnvrij ben, ga ik verder. Ik heb me voor genomen om deze week steeds 20 minuten te lopen. Zaterdag was de eerste keer, daarna heb ik nergens last van gehad. Als dat goed blijft gaan, ga ik het weer verder opbouwen.
Oja, nu je het zegt kan ik het me weer herinneren. Je loopt nu misschien niet ver of snel door je blessures, je bent toch aan het lopen! Die 10 km is vast al dichterbij dan je denkt:)
@ Groenejas, zeker jammer dat het hier zo rustig is. Ik weet nog dat ik kwam meeschrijven om meer motivatie te krijgen en schoppen onder mijn kont te krijgen. Als ik op de schoppen had moeten wachten dan was er zo 3 dagen voorbij voor ik ging hardlopen Maar goed sinds de Viva app het niet meer doet kijk ik niet zo vaak meer op het forum via mijn telefoon. Dan moet ik het echt hebben van de momentjes dat ik zin heb om achter de laptop te zitten.

@ Quinta, ik hardloop nu net een jaar. Vorig jaar rond deze tijd begonnen met Evy 5km. In de zomer het 8 weken niet gedaan en toen kon ik weer van 0 beginnen. Dus nog een keer Evy, maar dan steeds 2 lessen achter elkaar. 3x aan een 4mijl loopje gedaan en toen via Looptijden.nl schema van 10 km gevolgd. Deze afstand zal ik voorlopig ook blijven lopen omdat het nog lang niet altijd comfortabel de hele 10 km aanvoelt. Ja hopelijk komen binnenkort nog meer meer mensen zich aansluiten. Zou leuk zijn.
Hallo mensen!

Na mijn teleurstellende loop 2 (!!) weken geleden heb ik niet meer gelopen; Ik was de motivatie even helemaal kwijt. Nu moet ik van mezelf zo lopen en hoop dan met een rustige 5km er weer in te komen. En nu staat het hier geschreven, dus ik moet wel :p

Later meer reacties op berichten!
Zo, dus eindelijk weer gelopen. Ik kon wel merken dat ik er even uit was geweest, maar heb toch de 5km uitgelopen Deze keer wat warmer ingepakt en binnen een beetje op een neer gesprongen/rondgelopen. Voor de intervaltrainingen jog ik meestal eerst warm en wandel dan even voor het echte trainen begint, maar dat hielp de vorige keer dus niet helemaal. Het scheelt natuurlijk ook dat het nu niet meer zó koud is Ik heb m'n 10km schema ietwat aangepast en als ik vanaf nu weer het ritme aan hou kan ik nog steeds eind januari klaar zijn. Maar goed, het is natuurlijk altijd maar even zien hoe zulke schema's uitpakken rondom de feestdagen :p

La-lady: nu dus klaar met het 10km schema, supermooi! En ook al 14km gelopen zag ik, was dat ook aan één stuk of idd met steeds 1min. wandelen? Hoe dan ook mooie afstand natuurlijk!

Quinta: Wat goed dat je door blijft gaan ondanks dat je soms een stapje terug moet doen in de training! Al wel wat vertrouwen in het oude-/nieuwjaars loopje?

GroeneJas: Jij bent deze maand klaar met je 10km schema toch? Heb je al een richttijd in gedachten of wordt het de eerste keer 'gewoon' uitlopen? Heb je ook al een idee wat je na dit schema gaat doen?
Het is inderdaad rustig geworden in dit topic! Ik merk dat ik ook weinig typ, komt ook omdat ik nog steeds weinig loop. Heb ontzettend weinig tijd op het moment, maar probeer toch momenten te pakken om te gaan lopen. Heb vandaag een rustige rondje gedaan van 45 minuten. Omdat ik de intervaltrainingen al bij bootcamp doe, probeer ik met hardlopen meer de duurloop te doen. Wil volgende week een rondje doen van de totale wijk, moet ongeveer 8-9 km zijn denk ik..

@Jojo, goed dat je het weer opgepakt hebt en de 5 km hebt kunnen uitlopen! Feestdagen zijn altijd lastig ja, moet je perse in januari klaar zijn of kan je ook wat uitloop hebben?

@Quinta, knap dat je het toch volhoudt en doorzet met je pijntjes! Deze week al de 20 minuten gelopen?
Ik heb gisteren een rondje gelopen van 20 minuten, maar daarna had ik helaas weer last van mijn kuiten. Als ik dan mijn gewone schoenen (met hakken) aan doe, heb ik veel minder last. Vanmiddag heb ik gegoogled op "hoge hakken" "spierpijn kuiten" "hardlopen". Ik loop namelijk altijd op hoge hakken. Uit de zoekresultaten kwam naar voren dat te korte kuitspieren waarschijnlijk de reden is van mijn pijntjes. Ik ga ze nu maar steeds rekken. Baat het niet, schaadt het niet.
@sharebear, Nee ik hoef niet perse in januari klaar te zijn, was meer een deadline/mentale stok achter de deur om weer goed bezig te gaan.

Leuk dat je volgende week een lange loop doet! Merk je ook dat bootcampen helpt met duurlopen (Door spiertrainingen enzo)?

Quinta, misschien dat het helpt om 1 of 2 dagen per week op platte schoenen door te brengen? Dan rek je het langzaamaan op.
La-lady, ik heb die app nooit gehad, wist niet eens dat het bestond. Maar nu werkt mobiel op het forum best wel goed bij mij. Wel veel reclame, maar ik doe het alleen als ik wifi heb. Ook al is het niet zo druk hier, ik blijf gewoon doorschrijven, ookal wordt het misschien meer een lief dagboek idee haha.

Quinta, wat vervelend dat je last van je kuiten hebt. Wel een goed idee van Jojo om wat vaker platte schoenen te dragen. Volgens mij zijn er ook van die dingen die je in je hardloopschoen kunt doen, onder je hak. Weet niet precies hoe en wat, maar misschien werkt het.

Sharebear, goed zeg dat je naast die bootcamp trainingen ook nog loopt! Ik ben benieuwd hoe je grote rondje gaat

Jojo, lekker dat het na een paar weken geen training zo goed ging. Ik heb mijn eigen schema gemaakt, ter voorbereiding op een 10 km loop in april. Mijn doel is binnen het uur.

Morgen heb ik geen tijd om te lopen, dus plan is veranderd en heb vandaag gelopen. Wilde lang en rustig lopen, is uiteindelijk bijna 10 km geworden. Heb er wel echt lang overgedaan, maar ik ben blij dat het is gelukt zonder te wandelen.
Groenejas wat gaaf dat je al (bijna) aan de 10km zit!

Ik heb vandaag weer 7km gelopen. Laatste kilometer ging wel op karakter, maar uiteindelijk in een prima tempo aan één stuk doorgelopen

En om er maar eens een leuke pol door te gooien: hoe charmant zien jullie er uit na het lopen? Tijdens het lopen krijg ik namelijk een donkerrood/paars hoofd terwijl ik andere meiden vaak nog fris en fruitig zie doorrennen als ik om me heen kijk op straat. Toen ik net begon met lopen vond ik het een verschrikkelijk idee dat ik dan zo over straat ging, maar merk dat het me steeds minder boeit.
Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens. Lang niet geschreven en ruim 2 weken niet gelopen. Vandaag ga ik weer beginnen maar ik zit er tegen aan te hikken. Totaal geen zin in want rugpijn en een loopneus. Dus ik zie er straks in zijn geheel niet charmant uit na het lopen. Ik krijg ook altijd een rood hoofd en sinds de koude ook een loopneus.

Ik was eind oktober klaar met de 5 km van Evy. Sinds die tijd 2 keer per week 5 km gelopen. En toen kwam de koude...ahhh bah vreselijk. Ik vind het echt moeilijk lopen in de koude. Ik heb ook een nieuwe baan sinds begin deze maand dus ook even wat minder tijd en energie gehad.

Ik ben een echte koukleum. Ik start met handschoenen aan, een hardloophemd, shirt met lange mouwen en een windjack. Ik ben in augustus gestart en heb al die tijd in een lange tight gelopen. Nu dus ook maar ik vrees dat ik een thermo tight nodig heb.

Ik doe eigenlijk nooit aan opwarmen, nooit last van spierpijn gehad eigenlijk. Cooldown doe ik wel even uitwandelen en stretchen. Een wedstrijdje heb ik nog niet mee gedaan. Ik wacht tot het voorjaar. Dan wil ik een 10 km wedstrijd meedoen in mei. Maar ik ga pas in het voorjaar trainen voor de 10 km. Ik wil niet te lang buiten zijn in de koude. En mijn doel is om deze winter wel mijn 5 km te blijven lopen.

Ik zal mijn best doen eens wat vaker mee te schrijven hier. Het zal mijn motivatie ook goed doen.
Minder is meer
Net hebben we het rondje voor de oudejaarsloop weer gelopen. 5 km door de duinen. Ging super! Sinds ik regelmatig mijn kuitspieren rek, gaat het lopen een stuk beter. Mijn kuiten doen al een stuk minder pijn.

@jojo... ik loop ook altijd met een pimpelpaarse kop. Geen idee hoe sommige er zo fris en fruitig uit zien. Die lopen vast niet zo hard en ver...
Vandaag weer intervaltraining gedaan, ging goed Ik ben deze week niet thuis, dus heb hier in de omgeving een rondje gedaan langs weilanden vlak buiten de stad. Wel eens lekker om niet steeds stoepje op, stoepje af en verkeer-ontwijkend te lopen.

Quinta mooi dat je kuiten minder problemen geven! Tussen de duinen zal trouwens ook wel veel wind zijn?

Traviata, goed dat je het in de winter wil blijven volhouden; de kou maakt het idd niet makkelijk. Vandaag nog toe aan kunnen zetten?
Vandaag een wat langer rondje gedaan. Rondje wijk bleek wat te kort te zijn, dus uiteindelijk besloten om 50 minuten te rennen. Heb 8,6 km gelopen dus ben echt tevreden. 10 km begint in zicht te komen!

@Jojo, Bootcamp helpt zeker met het hardlopen, sowieso is het ontzettend goed voor de conditie, dus dat scheelt enorm. Ik merkte dat ik zonder regelmatig hard te lopen, wel steeds mijn 5 km sneller deed. Daarnaast train je al je spieren die je ook weer gebruikt met hardlopen natuurlijk. Wat hou jij je hardlopen netjes vol! Hoe vaak loop je nu per week? Om antwoord te geven op je pol, ik denk dat niemand er echt charmant uitziet tijdens het lopen, alleen de mensen die net met hun rondje zijn begonnen Ik heb het geluk dat ik een donkere huidskleur heb, dus bij mij is het iets minder zichtbaar. Ik heb wel het idee dat ik tegen het eind van mijn rondje erg moeilijk kijk haha :-)

@Groenejas, hoelang had je uiteindelijk over je 10 km gedaan? En hoe bevalt je eigen schema?

@Quinta, fijn dat je kuiten al minder pijn doen, dat rekken kan echt enorm helpen!
Ja jojo, ik heb gisteren gerend. Dikke trap onder mijn kont en gaan. Ik heb een hond die toch uit wandelen moet. Die neem ik meestal mee dan heeft zij gelijk haar grote rondje van de dag gehad.

Ik had de eerste 5 minuten al 1,2 kilometer gerend. Ik had niet in de gaten dat ik zo hard liep. Zo hard heb ik nog nooit gerend. Ik had een interval les gedaan, 4 keer 8 minuten rennen met telkens 2 minuten wandelpauze. Daarna toch maar iets langzamer gelopen, dat leek me te dol na ruim 2 weken niet rennen.

Kerstdag ga ik weer in de ochtend. Geen last van pijntjes, ik voel mijn benen lichtjes maar verder niets. Erg fijn dat het niet weer zo koud is.

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen. Ik ben/was zo a-sportief als de pest. Maar bootcamp lijkt me ook wel wat. Alleen in betere weersomstandigheden. Misschien in de lente eens proberen.

Knap hoor sharebear! Volg je een schema? Ik kan ook met een verbeten hoofd hardlopen al probeer ik mijn gezicht in de plooi te houden wanneer ik een tegenligger krijg.

Quinta lopen jullie op een pad door de duinen? Of door het zand. In het laatste geval lijkt me dat zwaar pittig.

Mijn man heeft gisteren 14 kilometer over het strand gelopen. Hij traint voor een marathon.
Minder is meer
Traviata wat leuk dat je rennen en hond uitlaten kan combineren, win-win situatie :p Je hebt er al een goed tempo in zitten ook!

Sharebear jij gaat ook al snel, al ruim 10km/h!

In een goede week loop ik 3 keer (en tennis 1x) per week; 5km, langere loop, en intervaltraining.

Vandaag ongeveer 8km binnen 54 minuten, wat ook m'n beoogde tijd was, dus ik ben blij Er staat wel een harde wind, vooral op het stukje dijk dat ik liep kreeg ik em vol van de zijkant. Gelukkig maar op weinig stukken volle tegenwind gehad, dus het was nog wel te doen
Maar weer eens gelopen vanochtend. was van plan om lang te lopen maar heb vanwege de regen er een intervaltraining van gemaakt.

Deze maand niet zo vaak gelopen. Vrijdag ga ik nog een keer en dan op vakantie. Een week later kom ik terug, dan meteen die zondag maar goed beginnen.
Hoi allemaal, volgens mij gaan jullie nog steeds als een speer. Helaas gaat het hier even wat minder met hardlopen. Ik vind het zo'n drempel om naar buiten te gaan met die kou en regen. En ik heb nu ook nog eens de griep dus dat helpt ook niet mee. Ik stop dan ook even met schrijven hier maar sluit me in het voorjaar graag weer bij jullie aan. Succes allemaal!
Dankjewel madamecannibale, misschien tot in het voorjaar dan!

Vanochtend met m'n zusje gelopen, is ook wel eens fijn. Intervaltraining gedaan en in totaal ongeveer 7 km gelopen, wel een beetje last van m'n kuit.
Beterschap Madamecannibale... tot volgend voorjaar!
Daag hardloopmaatjes,

Hoop dat het met jullie goed gaat. Tijdje niet langsgeweest, maar heb het hardlopen toch wel onderhouden. Paar keer niet geweest door de drukte maar mag niet klagen.

Het reageren doe ik morgen nog even op iedereen en anders hoop ik van het weekend even online te komen en ervoor te zitten.

Quinta en Jof heb nog aan jullie gedacht vandaag. Ben benieuwd hoe jullie eerste loopje is gegaan.

Verder wens ik jullie allemaal maar dan ook echt allemaal een fijne jaarwisseling toe en hoop ik in 2015 jullie allemaal weer in dit topic te lezen.

Proost
Hallo allemaal! Als eerste wil ik jullie een fijn, gezond en sportief 2015 wensen. Ik hoop dat jullie een leuke jaarwisseling hebben gehad.

Wij hebben gisteren de Oudejaarsloop gelopen. Er deden zo'n 300 lopers mee aan de 5 km. Jof heeft hem in 28.27 gelopen, ik in 34.43. Hij viel me best zwaar. Waarschijnlijk omdat ik te snel van start ben gegaan. Ik vond het wel heel erg leuk. Nu gaan we trainen voor de Zandvoort Circuitrun. Die is eind maart.
Gelukkig nieuwjaar allemaal en gefeliciteerd jof en Quinta! Fijn dat het leuk was.
Vanochtend voor het eerst dit jaar gelopen, intervaltraining gedaan in het bos, bijna 5 km gelopen. Was wel erg glad soms en het zand was bevroren.

Ik zie net dat ik 64 keer gelopen heb het afgelopen jaar. Hopelijk kan ik dat dit jaar verdubbelen.

Hoe is jullie nieuwe jaar begonnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven