Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Hmm vreemd! Kep alleen een Photobucket this image has been moved or deleted!! En lukt me niet anders te krijgen. En das een kleine afbeelding waar ooit het schema stond (die had ik trouwens wel altijd groot)

Chica: waar heb jij die hele dunne zomerslaapzak gekocht?
Chica, als het goed is ben je nu lid. Ik zie dat je er tussenstaat. Margreet en ik zijn beheerders. Maar ik heb je niet gemachtigd, Margreet wel?

Het schema is weer aangepast met de geb. van Anniek. Het wachten is weer even op de angel..

Greetz!
Is nog niet helemaal gelukt met het schema zo te zien, zie namelijk alleen: this image has been moved or deleted.

Ik zag dat chica al lid was, toen ik dit wilde doen.

Maar kitty als jij dat niet gedaan hebt en ik ook niet, wie dan wel???

Pff en wat een plekweertje he? Zweet samen met Evi hier lekker weg. Het is ook helemaal bewolkt hier, net nog ff een regenbuitje over ons heen gehad toen ik van de winkel terug kwam.

Gisteravond kwam het er met bakken uit hemel uit, bij jullie ook.

Goed, ik ga ff met evi een bammetje eten.
Het is inderdaad vies warm en broeierig! Lucia en ik zijn helemaal plakkerig We douchen wel twee keer daags, en Lucia gaat voor het slapen gaan in een lauw bad. Heerlijk vindt ze dat. Ze draait nu ook al van haar rug op haar buik in bad, schuift vooruit, probeert te draaien, spettert en spattert...in bad wordt het een echte druktemaker! Ze heeft haar bammetje alweer op, fruithapje erbij en straks een lekkere fles. Vanochtend heb ik met haar op de weegschaal gestaan en zag dat ze in een maand wel een kilo gegroeid is! Die heeft echt duidelijk een dikke groeispurt gemaakt...

Ik doe haar 's nachts alleen een mouwloos rompertje aan en geen lakentje oid eroverheen. Laatst kwam ik haar kamertje binnen en leek het net of het bedje leeg was, maar ze bleek dwarsover aan het voeteneind te liggen met haar beentjes dubbelgevouwen tegen de spijlen.

@babymerel: super, zo'n jonge baby die al rondstapt! Lucia ontdekt ook steeds meer dat haar beentjes bedoeld zijn om op te staan. Ik zet haar nu wel eens op de bank neer met haar buikje tegen de rugleuning, en dat houdt ze steeds langer vol en heeft haar handjes ook wel eens los haha.

@Margreet: hier nog geen regenbui gezien! Hoe is het verders met Evi en de bv?
@Wyfke: ik geef nu al enige tijd de ochtend borstvoeding (7:00) en de avondborstvoeding(19:00). En dit gaat goed, heb nu niet meer het idee dat het terugloopt ofzo er komt nog altijd voldoende uit voor evi, ze is dan tevreden daarna. Dat is het belangrijkste he.

Ik heb evi ook in een mouwloos rompertje maar wel in een trappelzak, maar verder zonder lakentje oid. Dan draait ze ook zo in bed, pakt haar knuffeltje en legt dat tegen haar gezichtje aan. Ik ga altijd nog ff bij d'r kijken als ik naar bed ga, zo lief dan hoe ze erbij ligt. Dan smelt ik wel ff hoor.

Vaak ligt ze dan met haar beentjes half omhoog tegen de spijltjes aan.

Evi is een echte zitterd, nog geen aanstalten tot kruipen, staan of wat dan ook. Ze draait wel eens om haar as als ze op d'r buik ligt of op een gladde ondergrond schuift ze wel eens naar achteren. Maar that's it.

Ze kan al wel papa zeggen. Is ook al heel wat vind ik hahaha, helaas nog geen mama :o(
Ik ben op onze group even bezig geweest in onze ledenlijst.

Er stonden enkele namen in die ik niet kon thuis brengen, die ook al heeeeeeeeeeeeeel lang niets meer hebben laten horen. Ik heb deze gewoon verwijderd.

Hopelijk heb ik me niet vergist in de namen, want het is wel lastig als er verschillende namen worden gebruikt voor hier en op de group.
Wat leuk dat Evi "papa" zegt! Lucia begint af en toe mijn klanken wat na te bootsen, maar weet nog niet wat het betekent volgens mij.

Wij gaan trouwens 's avonds ook altijd stiekem nog even bij Lucia kijken, erg leuk inderdaad. Iedere keer weer een verrassing hoe ze erbij ligt, laatst lag ze helemaal in de foetushouding, zo lief.

Ik zal weer eens even een kijkje nemen op ons groepje, zien wat er allemaal is veranderd!
jamie zegt ook al bijna 1,5 maand (af en toe) papa maar nog geen aanstalten om mama te zeggen... ik zeg af en toe: zeg maar ma-ma en dan zegt hij of papa of baba of gewoon babababa wel grappig en trots dat papa is dat hij papa kan zeggen!!!!
Zo, heb er meteen ook maar weer wat recente foto's op gezet.
hahaha, heel herkenbaar Eef. Ik zit hier volop te oefenen met mama. Maar dan is het meer baba ipv papa dus er zit wel verschil in.

Ik heb op de group ook ff recente foto's geplaatst.
Ik heb lidmaatschap aan gevraagd voor de groep.

Ik laat mijn meisje alleen in een romertje slapen zonder trappelzak.

Met een ventilator aan.

dat gaat heel goed moet ik zeggen.

@wyfe

leuk dat het inderdaad ook een beetje gaat beginnen.

dat staan. ( misschien stappen??)

Mijn kleine meid stond al met 2 maanden op haar beentje. Wel dat ik er vast hield natuurlijk. Op cb waren ze daar al erg verbaast over. En ze kon al met 2 maanden haar hoofdje zonder ondersteuning rechtop houden.

@ eef

mijn klein doet dat inderdaad ook heel goed. Papa =baba

Mama= wawa

Het lijkt eigenlijk helemaal op niks hihi

@margreet

als je me aanmeld op de groep dan heet ik schaar4 ( misschien handig om te weten)

@ all

Het is hier verder mooi weer. Alleen vanmorgen regen.

Het is gelukkig minder plakkerig dan gisteren. Ik krijg ergewoon hoofdpijn van.

Als er nog verdere informatie nodig is voor de groep of voor iets anders dan hoor ik dat graag.
Babymerel je hebt toegang tot de group. Het was handig geweest om dezelfde nickname te gebruiken als hier. Want het is ontzettend moeilijk te onthouden al die verschillende nicknames.

Nog iemand anders wil toegang met de nickname: stelpa_86

Voor mij een onbekende aanvraag, laat even weten wie je bent??
margeet

Ik weet dat heel lastig is maar bij msn waar de groep ondervalt heet ik schaar4

toen ik me hier aan melden wist ik niet dat er ook buiten deze forum

msn groepen werden/kunnen geopend.
he meiden

Ik merk dat ik het toch weer leuk(er) begin te vinden niet alleen mee te lezen maar ook met enige regelmaat mee te schrijven hier.

Komt vast ook omdat hier de laatste tijd ook weer meer geschreven wordt en ook omdat ik zelf weer meer energie heb (heb 6 weken vakantie nu en zit weer lekkerder in mijn vel).

Ik schrijf ook nog altijd op een MSN-groep mee van Februari2005 (toen is mijn tweede geboren), erg geinig. Over een dik half jaar gaan onze kids van toen naar school!

Ik ben nu 19 weken zwanger van de vierde en ondertussen begin ik het eindelijk echt leuk te vinden, dat heeft wel lang geduurd (door allerlei omstandigheden).

Ik kan het schema trouwens ook niet zien, zie alleen een soort klein photoframe, net als .....

Begin nu trouwens wel nieuwsgierig te worden naar al jullie kids. Ook omdat ik als ik het zo lees allemaal, we aardig gelijk lopen qua lengte/gewicht enzo. Terwijl we toch met heel andere gewichten startten. En leuk ook om al de ontwikkelingen van de kindjes horen.

Babymerel, ik dacht dat mijn dochter (volgende week ook 10 maanden) snel was, die loopt namelijk ook achter een stoel aan en om de tafel. Maar ik zie haar nog niet een blokje om achter de loopkar aanlopen, echt stoer!

liefs crini
Whatever, I do what I want
vandaag cb geweest... ze zeiden dat jamie nog maar 300 cc melk mag op een dag! erg weinig vind ik, hij krijgt nog 4 a 5 flessen! we gaan dus maar eens afbouwen! Hoeveel ml voeding geven jullie nog op een dag? van het cb vonden ze het logisch dat jamie weinig brood en groente eet omdat hij door de flessen geen honger heeft...

verder woog hij 8440 maar 190 gram meer dan vorige keer! hij beweegt nu ook zoveel! verder was hij 73.2 cm lang.
Hoi Eef, leuk om hier weer es wat cijfertjes te lezen...ik ben altijd zo benieuwd hoe de andere kindjes groeien in lengte en gewicht! Lucia was een maand geleden 8435 gram en 70,5 cm. Hoe ziet Jamie z'n groeicurve eruit? Lucia slingert steeds een beetje rond de dikke middellijn: de ene keer iets erboven en de andere keer iets eronder. Ik weet het niet zo met die adviezen van het cb. Het ene cb is het andere ook niet: een vriendin van mij hoeft haar baby geen opvolgmelk te geven, terwijl ze daar bij mij niks van zeggen. Dus ik zou zeggen: volg je gevoel en let op Jamie! Het ene kindje is volgens mij ook eerder toe aan vaste voeding als boterhammen e.d. dan het andere. Misschien kun je ervoor zorgen dat tussen de fles en de boterham of warme hap meer tijd zit. 2 uurtjes?

Lucia krijgt 3 flessen à 200 ml. Vooral met dit warme weer lijkt me dat echt niet te veel.

@Crini: echt leuk dat je al zo snel weer zwanger bent! Het had mij ook wel wat geleken, maar ik heb sterk het gevoel dat ik eerst maar weer eens mezelf moet worden en dat lukt aardig nu ik al twee maanden geen bv meer geef. De hormonen hadden mij aardig te pakken!

@Margreet: inderdaad niet zomaar iedereen op de groep laten! Eerst maar eens een tijdje meeschrijven op dit topic! Volgens mij moet Chica er ook nog op?

Lucia heeft momenteel een beetje last van scheidingsangst. Ze huilt bij het wegbrengen naar het kdv, maar volgens de leidsters is het snel weer over. Gelukkig maar!
@ all

Mijn aanmelding is mislukt!!!

Hij doet het namelijk niet!!

Willen jullie mijn gegevens nog hebben voor het schema??

@ eef

Hoeveel maanden is jou kindje.

Mijn kindje weegt 8040 en 71 cm

Ik ben namelijk verbaast over hoeveel flesjes jouw kindje nog krijgt

merel:

s morgens: pap een schaaltje vol. Meestal nog een tuitbeker van 150 ml

rond 10.00uur een rijstwafel met wat drinken. kan diksap zijn of melk.

Dan ochtend slaapje tot 12.00

Rond 12.30uur 1 boterham met smeerkaas of leverworst. melk on 100ml

rond 15.00 uur een fruithap met wat drinken. kan diksap zijn of melk

rond 18.00 uur avond eten met wat drinken. idem

Als het heel erg warm is heeft ze niet zoveel trek. Maar dan krijgt ze wel extra drinken en wat vaker melk

@crini

Nog 1 weekje en dan alweer op de helft. Dan ga je ook voor de twintig weken echo, wil het geslacht weten of niet?

Ontkenning/ scheidingsangst is een beetje aan door komen.

Ik kan haar niet meer alleen laten. Soms erg lastig, zeker als je even de was wild ophangen of iets anders.

Verder zijn wij vandaag lekker naar de vinkenveense plassen geweest. Echt heerlijk met dit weer. Opa en oma zijn ook mee geweest. En dat is verdomt handig moet ik zeggen.

Gewoon omdat ook wel eens naar de w.c. moet of zo.

Ik zie me zelf niet samen met haar boven w.c hangen.

Merel vond het geweldig. Ze heeft samen met opa vliegtuigje gespeeld in het water. Echt schater lachen!! hihi.

Alleen moeders was zo dom om geen badpak aan te trekken.

Van Merel moest ik natuurlijk ook mee doen. En toen was alles natuurlijk nat.

En het wil jammer genoeg met dit weer echt niet drogen.

Gelukkig had oma een extra zetje mee.

Dus ik hoefde niet met natte kleren in de auto.

Volgende keer me zelf een gewoon een nieuwe bikini gunnen.

Of een badpak.

Maar ik wou er namelijk geen een kopen omdat ik eind sept begin okt weer wil beginnen.

Maar goed , we zien wel.
ff snel moet zo werken,

@Babymerel: je staat in onze ledenlijst dus je zou er in kunnen. Onder naam schaar4.
babymerel, jamie is 9 maanden maar dat had je ondertussen vast al in het schema gezien en het gaat eigenlijk nu hardstikke goed met maar 1,5 flesje op een dag! hij krijgt nu:

tussen 7.00 en 8.00 pap en soms nog wat stukjes brood en wat thee (hij drinkt van thee en alles steeds maar een paar slokjes terwijl als hij opvolgmelk krijgt hij wel in een keer het hele flesje leegdrinkt)

9.45 thee en opvolgmelk (de halve fles) en nog een paar stukjes brood (als hij dit eet) ook met brood steeds maar 2-3 stukjes en dan weer een poos niets

10.00-12.00 slapen

rond 12.00-13.00 nog steeds de rest van de 1e boterham en thee (of diksap) of yoghurt met banaan

ongeveer 14.00-15.00 als hij tussen de middag brood gehad heeft dan yoghurt met banaan anders de rest van die 1e boterham en weer een paar slokjes drinken

rond 16.00 slapen soms ook pas 17 uur

17-18 uur groente aard vlees oid.

18.30-19.00 slapen ligt eraan hoelaat en of hij 's middags geslapen heeft

tussen 20 uur en 22.30 (ligt er ook weer aan hoe laat hij 's middags of begin van avond geslapen heeft) laatste fles met wat rijstebloem erdoorheen

babymerel wat voor melk geef jij dan steeds gewone of opvolgmelk?
SPOEDVRAAGJE voor de tripp trapp gebruikers: hebben jullie er ook zo'n tuigje bij en is dat echt nodig? ik wilde hem eigenlijk net bestellen maar toen wist ik dus niet of ik die er ook bij moest nemen..
@Eef: wij hebben geen tuigje, is ook echt niet nodig mi.

En wij hebben ook geen kussentje, want volgens mij kun je blijven wassen, als ik zie hoevaak er wel iets van eten op de stoel ligt.

Dus wij hebben alleen de babyset, bevalt allemaal pima.
oke bedankt he!
De babyset is hier ook voldoende, en ik ben ook blij dat we er niet zo'n mooi kussentje bij gekocht hebben! Ik ben iedere keer die stoel aan het boenen als ze erin gegeten heeft. Vooral fruithapjes met Liga erdoor zijn erg plakkerig

Wij zijn momenteel ons huis babyproof aan het maken, want ze trekt aan alle snoeren die ze onderweg tegenkomt en proeft ook even aan alles, brrrr. Ondertussen blijf ik ook aan het stofzuigen, want haar buikje verraadt hoe "schoon" de vloer is... Ik vind het wel een hele verandering hoor, zo'n mobiele baby. Ze vraagt meteen een stuk meer aandacht. Even relaxed lezen, Internetten of televisie kijken is er eigenlijk niet meer bij.

@Eef: eet Jamie nu meer andere dingen nu hij minder flesvoeding krijgt? Lucia neemt ook altijd maar een paar slokjes van ander drinken dan opvolgmelk. Een fles Nutrilon drinkt ze in rap tempo helemaal leeg. Ik heb me voorgenomen dat we, zolang ze nog niet helemaal met de pot mee kan eten, 3 flessen blijven geven.

Wordt Jamie nog steeds wakker 's avonds of maken jullie hem wakker voor de laatste fles?

Niet te geloven maar einde volgende maand wordt ze alweer 1 jaar. Geweldig! Er is ons ook al gevraagd wanneer de tweede komt. Nou, ik wil eerst wel weer eens in oorspronkelijke vorm komen, want dat hardnekkige vet op bovenbenen en heupen wil maar niet verdwijnen. En mijn buik is ook nog niet helemaal bijgetrokken. Ik ben opgehouden met snoepen en eet overdag alleen brood en warm eten, fiets en wandel stad en land af maar het heeft geen enkel effect. Ik ben blijkbaar nog steeds aan het ontzwangeren.
Sorry dames, heb het zo druk gehad afgelopen dagen. Zowel op het werk als prive. Gister heerlijk naar de gay parade geweest in Adam. Anniek was lekker uit logeren bij Oma en Opa. Was echt gezellig.

Vandaag een verjaardag van mijn nichtje en het weekend is weer voorbij :(

Ik heb inderdaad al toegang op de groep. Ik weet niet hoe dat werkt met dat accepteren of wie het gedaan heeft, ik weet alleen dat ik er nu op kan.

Ik zal binnenkort even wat foto's van Anniek erop zetten. Helaas wordt dat pas woe of do aangezien ik ma en di cursus heb.

Hier krijgt Anniek trouwens nog 3 flessen 220ml. sochtends om 1800 met bambix, dan om 1400 gewoon opvolgmelk en dan voor het slapen savonds om 1900 met nutrix. Ze eet verder een potje fruit en groente voor 8mnd helemaal op. Dan nog een boterham (zonder korstjes) en een paar bambix rijstewafels of een soepstengel. Gaat er allemaal makkelijk in

Heb ook geen tuigje bij de trip trap. Heb wel zon babyset erbij en ook het kussentje. Het valt hier wel mee wat voor troep het wordt. En ik heb ook die stang ervoor natuurlijk, met dat leertje. Maar volgens mij heb ik niet echt een tuigje nodig toch? Misschien als ze er straks anders uit zichzelf uitklimmen? Is dat daarvoor?

Te veel kilootjes zijn hier ook nog aanwezig. Sterker nog er moet nog ruim 9 a 10 kilo af. Ik snoep niet meer, eet alleen gezond en zwem elke zondag. Maar het gaat heeeeel langzaam, echt 4 ons per twee weken ofzo. Is wel verantwoord afvallen zo, dat weet ik, maar ik ben dat overgewicht zo ontzettend zat. Probeer het al zo lang eraf te krijgen dat ik er soms moedeloos van wordt :(
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
@ eef

mijn meisje zit net op de grens van opvolgmelk 3

Ik mix het nu door elkaar met 2 en 3 en dat gaat goed.

Ik heb tot 6 maaden nutrilon geven voor krampjes.

daarna 1 blik gewoon nutrilon.

En nu al een tijdje gewoon kruitvat merk. En dat gaat prima!!

En scheelt heel veel centjes!!

Want die voor kramjes is 15.00 euro

kruitvat merk 5 euro.

kilo's

praat me er niet van ik ben er 9 kwijt. Maar er moet nog 8 af.

Ik ga wel stoppen met de pil eind sept.

Maar ik ben echt helemaal vergeten dat ik eind okt controle foto's moet laten maken. Dus we gaan nog niet echt voor eggie.

Dus nog een maand extra om aftvallen!!

We gaan maar niet meer aan het gebak de eerste 3 maanden. Ook al kwam het met de zelfde vaart er weer uit. Het zet bij mij gelijk aan.

Maar even kijken voor iets anders!! En even vertellen dat mijn moeder niet elke week gebak moet meenemen ( dat deed ze namelijk toen ik net zwanger was)

Ze gaat bijna over op gewone melk. Je mag het geven als 12 maanden zijn.

Ik zal dan s'morgens altijd die dreumes melk ivm met vitamine D.

Ik ga dat namelijk vergeten. Dus vandaar die dreumes melk.

Ik hoop dat het in mijn schema komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven