Jongensnamen topic
zaterdag 27 december 2014 om 23:31
@prulletje Tja...lastig! De naam klinkt wel leuk...maar idd mijn buren hebben wel een hond die max heet. Vind je Mas niet toevallig ook leuk??
Ps je moet wel gewoon doen wat jullie mooi/leuk vinden! Wij hebben inmiddels ook knoop doorgehakt en we weten bijvoorbeeld al dat mijn schoonmoeder t een vreselijke naam gaat vinden omdat zij een hond kent die zo heet (ooit gezegd..heb ik toevallig onthouden).
Wij gaan waarschijnlijk voor
S.am O.scar ......... (achternaam) of we moeten nog een naam tegenkomen die we echt geweldig vinden! S.am vindt mijn vriend helemaal geweldige naam. Ik vind O.scar super! Maar die krijg ik er bij hem echt niet door....dan maar als 2e naam..hoewel je daar natuurlijk niet veel aan hebt haha!
Ps je moet wel gewoon doen wat jullie mooi/leuk vinden! Wij hebben inmiddels ook knoop doorgehakt en we weten bijvoorbeeld al dat mijn schoonmoeder t een vreselijke naam gaat vinden omdat zij een hond kent die zo heet (ooit gezegd..heb ik toevallig onthouden).
Wij gaan waarschijnlijk voor
S.am O.scar ......... (achternaam) of we moeten nog een naam tegenkomen die we echt geweldig vinden! S.am vindt mijn vriend helemaal geweldige naam. Ik vind O.scar super! Maar die krijg ik er bij hem echt niet door....dan maar als 2e naam..hoewel je daar natuurlijk niet veel aan hebt haha!
zondag 28 december 2014 om 00:19
Nee ik denk dat het dat sowieso nu wel definitief gaat worden. Behalve als mijn broer de naam ook kiest, want die krijgen hun kindje 4 maanden eerder. Maar als hij hier nou echt compleet finaal afgeschoten werd en ik van alle kanten te horen kreeg dat het een dierennaam is (zoals vlekkie ofzo haha) dan had ik denk ik nog wel even 3x na moeten denken. Maar zoveel reacties zijn er nog niet op.
zondag 28 december 2014 om 01:20
Gewoon doen! Je kent de mensen op t forum niet eens Kijk, als je lijstjes met namen wil, dan is forum heeeeeeeeeeeel erg handig, maar als jullie gek zijn op een naam, wie zijn wij dan om te zeggen of je t wel of niet moet doen.
Max is gewoon een leuke naam en tja, er zullen mensen zijn die hun hond die naam hebben gegeven...maar ja, ze vinden t dan blijkbaar wel een leuke naam
En als je kindje eenmaal zo heet, went iedereen er zo snel aan..dan denkt niemand meer aan een hond, maar zien ze gewoon jullie zoontje voor zich! De naam past dan gewoon bij jullie kindje en je zal dan ook niet meer twijfelen..
Max is gewoon een leuke naam en tja, er zullen mensen zijn die hun hond die naam hebben gegeven...maar ja, ze vinden t dan blijkbaar wel een leuke naam
En als je kindje eenmaal zo heet, went iedereen er zo snel aan..dan denkt niemand meer aan een hond, maar zien ze gewoon jullie zoontje voor zich! De naam past dan gewoon bij jullie kindje en je zal dan ook niet meer twijfelen..
zondag 28 december 2014 om 09:55
zondag 28 december 2014 om 12:37
quote:mendy schreef op 27 december 2014 @ 23:05:
Mmaas;
Tijn
Tije
Siem
Seth
Sjuul
Jort
Jelte
Brent
Collin
Rein
Mats
Stan
De namen die je noemt komen of in de omgeving voor. Of ik vind ze niet mooi. Of ik heb er een verkeerde associatie mee.
Ik zit in het onderwijs en merk dat dat echt niet handig is.
Stan vind ik wel leuk, maar vind manlief niet mooi.
Mmaas;
Tijn
Tije
Siem
Seth
Sjuul
Jort
Jelte
Brent
Collin
Rein
Mats
Stan
De namen die je noemt komen of in de omgeving voor. Of ik vind ze niet mooi. Of ik heb er een verkeerde associatie mee.
Ik zit in het onderwijs en merk dat dat echt niet handig is.
Stan vind ik wel leuk, maar vind manlief niet mooi.
zondag 28 december 2014 om 12:43
@prulletje ik zou gewoon voor die naam gaan als ik hem heel mooi vind en vind passen bij mijn kind. Dan maakt het mij niet uit wat iemand anders vind.
Dus laat je niet leiden door wat ik en andere verder onbekenden vinden van de naam.
Er zijn genoeg kinderen die zo heten. Ik ken alleen iets meer honden die zo heten
Het betekend trouwens 'beste' en stond vorig jaar op de 21e plek. Dus genoeg ouders die het geen hondenbaan vonden
Dus laat je niet leiden door wat ik en andere verder onbekenden vinden van de naam.
Er zijn genoeg kinderen die zo heten. Ik ken alleen iets meer honden die zo heten
Het betekend trouwens 'beste' en stond vorig jaar op de 21e plek. Dus genoeg ouders die het geen hondenbaan vonden
zondag 28 december 2014 om 19:37
zondag 28 december 2014 om 19:54
Ik vind Roel ook niet zo leuk, maar dat komt denk ik omdat ik vroeger een klasgenootje had die zo heette en nogal suf was. Ik associeer het dan ook met een beetje van die geitenwollen sokken typjes. Maar dat zullen veel mensen bij bepaalde namen wel hebben als je iemand kent die zo heet. Daarbij vind ik namen met een R vooraan helemaal niks, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
maandag 29 december 2014 om 01:16
@catoo bedankt! Ik ben zelf nu ook voor 99% overtuigd hihi! Blijft lastig hoor...naam bedenken "voor t eggie".
Maar denk dat we hiervoor gaan en er niet nog iets voorbij gaat komen wat we alle2 nog leuker gaan vinden!
Sorry Roel..geeft mij idd ook beeeetje jaren 80 gevoel...
Welke namen staan er nog meer op jullie lijstje?
Maar denk dat we hiervoor gaan en er niet nog iets voorbij gaat komen wat we alle2 nog leuker gaan vinden!
Sorry Roel..geeft mij idd ook beeeetje jaren 80 gevoel...
Welke namen staan er nog meer op jullie lijstje?
maandag 29 december 2014 om 10:28
maandag 29 december 2014 om 11:08
quote:prulletje schreef op 29 december 2014 @ 10:35:
Is dat een bezwaar dat het niet met die letter mag beginnen dan? Mijn naam begint ook met een M en wij willen nu dus Max, dus ook dezelfde letter, maar ik vind dat verder geen probleem.Ja. Ik kom uit een gezin waarbij drie mensen dezelfde voorletter hadden. Super irritant met de post. Dus dat willen we vermijden. Daarom mag de naam niet dezelfde letter hebben als die van vriend (wel dus die van mij, want ik heb een andere achternaam en als we trouwen heb ik nog altijd een dubbele achternaam).
Is dat een bezwaar dat het niet met die letter mag beginnen dan? Mijn naam begint ook met een M en wij willen nu dus Max, dus ook dezelfde letter, maar ik vind dat verder geen probleem.Ja. Ik kom uit een gezin waarbij drie mensen dezelfde voorletter hadden. Super irritant met de post. Dus dat willen we vermijden. Daarom mag de naam niet dezelfde letter hebben als die van vriend (wel dus die van mij, want ik heb een andere achternaam en als we trouwen heb ik nog altijd een dubbele achternaam).
dinsdag 30 december 2014 om 21:47
Nog 8 weken te gaan voordat onze zoon ter wereld komt en we komen er niet uit........
Wat een stress geeft dat zeg!
Wat vinden jullie de leukste combinatie met de naam van onze dochter Loïs.
Loïs en Dean
Loïs en Lucas/Luke
Loïs en Chris
Loïs en Jack
Daarnaast zijn we op zoek naar een mogelijk tweede naam.......zou mooi zijn wanneer we kunnen vernoemen op een moderne manier. De opa's heten
George Louis
Johannes Bernardus (afgekort Hans)
Graag advies, we willen dit zo graag kunnen afronden!
Wat een stress geeft dat zeg!
Wat vinden jullie de leukste combinatie met de naam van onze dochter Loïs.
Loïs en Dean
Loïs en Lucas/Luke
Loïs en Chris
Loïs en Jack
Daarnaast zijn we op zoek naar een mogelijk tweede naam.......zou mooi zijn wanneer we kunnen vernoemen op een moderne manier. De opa's heten
George Louis
Johannes Bernardus (afgekort Hans)
Graag advies, we willen dit zo graag kunnen afronden!