Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Baukje: 2 jaar gelden deed ik er 2 uur en 25 minuten over. Ik heb daarna geen halve marathon meer gelopen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
En hoe sta je er nu voor op andere afstanden sun.lover?
@ Baukje: ik vind het inderdaad lastig wat ik hier mee moet. Probeer ook ontspannen te lopen en er niet te veel aan te denken, maar dat is best lastig. Lopen bij de groep bevalt me goed, train er al 1,5 jaar en heb veel geleerd. En het is een grote stok achter de deur

@ Sun.lover: heb je daarna nog wel langere afstanden gelopen? Wanneer staat je halve marathon gepland?
Sneeuwwitje je bedoelde natuurlijk de eerste training bij de hardloopvereniging van dit jaar. Dacht dat het je allereerste training aldaar was. ben zelf al twee weken niet meer op de vereniging geweest door de feestdagen. Donderdag avond ga ik wel weer naar de baan hoewel mijn eigen trainer nog een maand weg is. Hij maakt wel gewoon mijn schema maar de training zal ik alleen moeten doen.
@ Baukje en Sneeuwwitje: ik heb mezelf op de andere afstanden verbeterd. De Bruggenloop heb ik 9 minuten sneller gelopen dan 2 jaar geleden.

De HM staat in maart gepland. Ik heb tot nu toe regelmatig een rondje van 15 tot 17,5 km gelopen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Sun.lover dan zit er zeer zeker een goede tijdsverbetering in.

Ik heb vandaag een rustig duurloopje gedaan van 15km door het bos. Het was een blubberzooi en er was flink gesnoeid. Sommige paden kwam ik echt niet meer doorheen door de takken die er neergegooid waren dus moest ik na eerst proberen toch weer omdraaien. En op een pad lag echt nog ijs. Op een enkel sneerrandje nergens in het bos geen sneeuw of ijs te zien en dan een zo'n pad gewoon een ijsbaan. Kon nog een beetje op het randje een beetje normaal lopen. Maar heerlijk gelopen in het zonnetje. Dat zal morgen wel anders zijn dus voor nu maar dubbel genoten.
@ Baukje: bedoelde inderdaad de eerste training in 2015. Wij lopen overigens gewoon in de buurt van de vereniging, hebben geen baan. Ik weet niet hoe het op een baan is, maar ik vind het heel leuk om elke keer ergens anders te lopen. Lekker lopen in het bos, wel jammer dat de ondergrond zo slecht was.

Vandaag helaas geen tijd meer na het werk om te lopen. Ik wil dus morgen gaan, ik hoop dat het droog is!
De baan is eigenlijk alleen maar handig voor de interval training en het feit dat de trainer langs de baan staat en dus meer kan zien dan dat hij zelf meeloopt/fietst. Maar toen ik nog met de groep mee trainde deden we dat ook maar een keer per week op de baan, de andere avond in het bos en in de wintermaanden op de weg en op zaterdag morgen in het bos. De andere training(en) liep ieder voor zich of gewoon op afspraak met iemand van de groep.

Nu ik niet meer met de groep meetrain train ik een keer in de week tegelijker tijd met het groepje van mijn trainer en doe de andere trainingen alleen. Maar via garmin connect kan mijn trainer de trainingen toch volgen.
Mag ik jullie om advies vragen? Inmiddels is mijn hoofdpijn veranderd in keelpijn en hoesten, en zondag is de halve marathon van Egmond. Ik heb sinds afgelopen zondag niet meer gelopen en had eigenlijk gepland om vandaag een km of 8 te lopen om mijn tempo van de afgelopen weken vast te houden maar nu twijfel ik. Het hoesten wordt er niet beter op en ik ben bang dat het lopen het alleen maar erger maakt. Morgen kan ik helaas niet lopen omdat ik dan een drukke dag heb op werk en 's avonds al plannen heb. Wat zouden jullie doen?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Moeilijk een ander in deze advies te geven. Het algemeen advies is om bij verkoudheid die zich ook onder de nek plaatsvinden (in dit geval hoesten) en of algemeen ziek zijn niet te lopen. Morgen echt geen gaatje te vinden . Voor zover het dan beter gaat tenminste. maar dan heb je in ieder geval nog een dagje om aan te zien. Echt balen hoor dat dat nu net zo uitkomt.
Morgen wordt echt heel moeilijk, de enige optie is 's ochtends vroeg maar de laatste dagen word ik zo moe wakker dat ik waarschijnlijk blijf liggen. Misschien ga ik zo nog wel een paar kilometer op rustig tempo lopen, alleen maar voor het gevoel. Ik heb trouwens mijn PR op de HM gelopen nadat ik een week op skivakantie was geweest (zonder hardlopen, met alcohol), dus misschien pakt het nog wel goed uit
Ik heb gisteravond met mijn loopgroep een heuvel en intervaltraining gedaan. Ik zit in de nachtdienst dus het was best even pittig en kon net op tijd douchen en omkleden om daarna naar mijn werk te gaan.

Maar ik vind het lopen met de groep heel leuk. Wel hoop ik binnenkort naar de wat snellere groep te gaan.
Vandaag hele dag regen (was blij dat ik met de auto was), maar toen ik thuis kwam was het droog. Heb een klein rondje gelopen en een stukje gewandeld. Had zware benen, denk door een dag werken, maar ik had geen last van mijn heup Ik hoop echt dat het rustig aandoen zijn vruchten afwerpt en dat ik langzaamaan weer op kan bouwen!

@ Sun.lover: jeetje, dat is pittig. Ik ben na zo'n training altijd blij dat ik na een douche mijn bed in kan. Maar wel heel leuk zo'n training, je merkt ook dat je vooruitgaat hierdoor.

@ Baukje: dat snap ik, want zo kun je jezelf echt verbeteren en kan je trainer direct aanwijzingen geven. Handig dat je trainer je kan volgen via garminconnect. Ik zit ook te denken aan een hardloophorloge, maar ik zie door de bomen het bos niet meer

@ Gioa: oef, wat lastig zeg. Ik snap je dilemma, ik was vorig jaar ook een keer ziek (buikgriep) voor een loopje. Maar dat was maar vijf kilometer en dit is natuurlijk wel een hele pittige loop. Als je toch nog tijd kunt vinden morgen zou ik heel rustig gaan lopen. Gewoon even voor het gevoel, echt trainen gaat em toch niet meer worden denk ik... Ik hoop in ieder geval dat je je zondag weer fitter voelt. Lijkt me een hele gave loop trouwens in Egmond, staat eigenlijk wel op mijn lijstje voor volgend jaar
sneeuwwitje, leuk dat je meeschrijft.

Werk is weer begonnen, wat betekent dat ik weer vastzit aan vaste dagen. Dit weekend een rondje van 8 km gelopen, was zwaar maar wel lekker. Wel erg koud vond ik. Daarna een beetje een opgezette teen, geen blaar maar wel dik en gevoelig. En die heb ik gisteren zo venijnig hard gestoten tegen een stoelpoot. Wat kan dat toch vreselijk pijn doen. Gelukkig is hij nu weer 'normaal' pijnlijk, dus ik hoop morgen weer een rondje te lopen. Ik twijfel tussen 10 op een middelmatig tempo of interval. Dat beslis ik morgen wel na het inlopen.
This is an unacceptable timeline
Ik had geluk vanavond, toen ik op de fiets richting baan ging was het net droog en er is geen druppel meer gevallen. Wel een flink windje wat het moeilijk maakt echt in een strak tempo te lopen met op de ene kop van de baan wind volop tegen en de andere kant volop mee.

Pittig programma gelopen met echt snelle tempo's maar het ging goed. Dus moe en voldaan. Het was heel rustig op de baan. Maar vier lopers van de andere groep. Moet het ook 6 weken zonder mijn trainer stellen want die zit in het verre buitenland. Maar daar zijn er nu al weer bijna 2 van om. En hij heeft een schema voor me achter gelaten.

Sunlover lijkt me wel lastig met die nachtdiensten. Zit je lichaam toch in een geheel ander ritme.

Sneeuwwitje gelukkig geen last meer van je heup, fijn.

Tyche ja zo iets onbenulligs als je teen stoten kan verschrikkelijk pijn doen. Zeker als hij al gevoelig is. ik zit nog steeds met een blauwe half los wapperende teennagel. Tijdens het lopen geen last, dan lijkt het verdoofd door de klappen steeds maar o jee als ik overdag iets op mijn voet laat vallen.
Ik wilde vanochtend hardlopen, maar toen mijn ontbijt gezakt was begon het net te regenen. Dus eerst maar geluncht en wat aangerommeld in huis, volgens buienradar zou het namelijk later in de middag droog worden. Toen ik weg wilde gaan werd het al wat donker in de lucht. En na een paar honderd meter begon het al te regenen Dat was wel even heel erg balen, helemaal omdat ik nog niet warm was... Door de wind ook meteen mijn route gewijzigd, wilde eerst langs het water lopen maar daar had je precies wind tegen. Sommige stukken waren echt lastig, soms waaide je voet die je van de grond had tegen je been aan Toen ik in het park was liep ik gelukkig wat meer beschut en heb toch nog een lekker rondje kunnen lopen! Gemiddeld net niet 10 km/h. En wat heel fijn was: nog steeds pijnvrij. Dat is echt een lekker gevoel, nu de conditie weer opbouwen, want die is nog niet teruggekeerd

@ Baukje: wat fijn dat je droog gelopen hebt gisteren. Zal wel pittig geweest zijn op de baan met die wind. Kan me voorstellen dat de meeste mensen thuis bleven.

@ Tyche: balen van je teen, soms kun je je zo naar stoten... Heb je wel lekker kunnen lopen vandaag?

@ Gioia: hoe voel je je? Heb je nog gelopen? Heel veel succes morgen in Egmond, lijkt me heel pittig weer om te lopen morgen!

Ik heb morgen een rustdag en dan maandag weer bij de vereniging lopen!
Hahaha sneeuwwitje, de wind was best stevig hè? Gisteren heb ik wel lekker gelopen, 8 km met een sprintje aan het eind, gemiddeld tempo van 10,5 km/uur. Maar het verschil tussen de stukken met wind mee en wind tegen was flink. Nog steeds wel wat last van mijn teen.

Gioia, veel succes en plezier morgen!
This is an unacceptable timeline
@sneeuwwitje: fijn dat je nog steeds pijnvrij kunt lopen! Het weer zit niet altijd mee hè...

@tyche: ik heb ook weleens dat soort stomme dingen met m'n teen gehad. Dan is het zo'n klein plekje maar tijdens het lopen merk je het echt! Ik had laatst mijn pink tussen de deur gekregen en dat deed zo'n pijn dat ik mijn tennisles af moest zeggen, niet echt een stoer excuus...

Gelukkig voel ik me inmiddels weer wat beter. Ik ben niet 100% fit maar de finish moet ik wel halen. Gezien de weersomstandigheden zat een PR er toch al niet in, dus ik ga gewoon vooral voor het uitlopen.

Ik heb vanmorgen 3 km gelopen en het viel me niet tegen! Alleen toen ik nog 200m moest kwam er een stortbui naar beneden, in een minuut was ik zeiknat, het water stond in m'n schoenen. Dus nu staan die schoenen gevuld met kranten onder de verwarming en ik hoop maar dat ze morgen droog zijn! Hopelijk blijft het morgen wel droog, de wind is al genoeg uitdaging! Ben ook nog aan het twijfelen wat ik aan ga trekken, heb een fijn vestje dat goed tegen wind en regen kan, maar twijfel nog of ik daar een shirt met lange mouwen onder ga doen, naast mijn gewone shirt. Nou ja, ik kijk morgen wel hoe koud het voelt!
@Gioia: veel plezier en succes morgen!

@Tyche: beterschap met je teen.

Ik kon het gisteren echt niet opbrengen om te gaan lopen. Maar vanmorgen heb ik 8 km gelopen, af en toe leunend tegen de wind. Ik had eigenlijk verder gewild, maar 8 km was met deze wind prima.
Sneeuwwitje dat groepje waar ik mee train is echt te fanatiek om vanwege weersomstandigheden een training over te slaan. Ik denk eerder dat het was vanwege een wedstrijd of een trainingskamp. Hoewel dat laatste kan niet want de andere trainer was er wel.

Dat tegen je eigen benen aanschoppen met zijwind was vanmorgen weer heel herkenbaar.

Gioia fijn dat je weer op tijd hersteld bent. Ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is.

Gisteren morgen een tempoduurloopje met daarna heuvelsprintjes en heerlijk verwaaid.

's middag wederom een poging gedaan om goede trailschoenen aan de haak te slaan voor mij wat smalle voet. En ja eindelijk gelaagd. Of ze bevallen moet nog blijken. Maar ze passen in ieder geval. Zijn wel schoenen voor vooral zware trails (modder en klimmen en afdalingen. maar voor lichte trails kan ik op mijn gewone schoenen wel weg.

Vanochtend een langer programma. In totaal 23,5km met daarin 4blokken van 4km op 13km/hr. Normaal gesproken niet echt een zwaar programma maar met dit weer wel heel heftig moet ik zeggen.
Ik heb het gehaald En ik heb mijn tijd van vorig jaar verbeterd, ik finishte in 1.56!

Het viel me eigenlijk nog wel mee, op sommige stukken was de wind wel erg sterk en zeker de laatste kilometer vond ik zwaar omdat we toen tegenwind hadden. Het strand was ook erg smal, daarom was de start uitgesteld. Maar het blijft een prachtig parcours, ik ben blij dat ik heb kunnen lopen!

Vanavond rustig aan en op tijd naar bed, ik ben benieuwd hoe ik me morgen voel!
Super Gioia en dat met van de week nog alles behalve fit zijn. Als jij echt fit bent vlieg je over dat strand!
Goed gedaan Gioia!
Bedankt Baukje en Sunlover! Ik heb inmiddels de tijden gehoord van anderen en ben nu nog meer tevreden met mijn tijd, bijna iedereen had juist langzamer gelopen dan vorig jaar! Ik heb ook voor het eerst sneller gelopen dan wat meiden van mijn oude loopgroep, leuk om te zien dat ik echt sneller word dan het trainen.

Gisteravond merkte ik wel goed dat ik niet fit was, ik kreeg last van buikkrampen en moest vannacht zelfs overgeven. Tijdens de wedstrijd had ik ook al last van mijn maag maar niet zo erg gelukkig. Inmiddels is m'n maag weer wat rustiger dus ik ben gewoon gaan werken, probeer vandaag wel een beetje rustig aan te doen!
Gioia dat is altijd een goede vergelijking als je de omstandigheden mee wil laten wegen, want hebben anderen gedaan tov hun andere tijden daar. Heb je nu al gelijk een nieuwe doelstelling?

Heb vandaag een dag vrij genomen. Een van mijn zusjes komt strakjes. We wilde samen gaan wandelen maar ik weet niet of dat met de weersvoorspellingen een goed plan is.

Kreeg het idee dat mijn schema niet helemaal klopte en trainer is op vakantie dus ik wilde hem daar niet lastig mee vallen. Aanvankelijk wilde ik dus van het schema afwijken en het invullen zoals ik dacht dat het bedoeld was. Had gisteren namelijk een herstelloop en vandaag een extra rustdag. Maar ik heb het weekend helemaal niet bijzonder zwaar getraind. Alleen door de wind van zondag voelde het wel vrij zwaar. Maar ja dat kon mijn trainer niet ingepland hebben. Uiteindelijk ben ik toch gisteren na het werk nog snel naar het bos gefietst en toch een herstel loop gedaan van 10km (wel iets langer dan in het schema stond). Kon ik mooi mijn nieuwe crossschoenen uitproberen. En die waren in het bos geen overbodige luxe. Vandaag dus rustdag. Komt ook wel weer goed uit nu omdat ik dan niet heel vroeg op pad hoefde op mijn vrije dag om op tijd thuis te zijn om zusje van de trein te halen.

En ik heb deze week nog pittige km's genoeg in de planning dus even een paar dagen pas op de plaats is misschien helemaal niet gek. En wie weet heeft de trainer het wel zo bedoeld. Er stond verderop in het schema namelijk nog zo iets twijfelachtigs (maar dan juist ineens heel veel). En dat had ik nog net na kunnen vragen op de valreep voordat hij vertrok maar dat bleek bij navraag toch echt bewust zo gedaan te zijn met het oog op een wedstrijd weer pas een maand later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven