Seks met hpv virus

11-01-2015 21:56 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vind het heel stom om dit te vragen maar sinds ik zwanger ben zijn er bij mij genitale wratten ontstaan. Door de hormonen worden dit er steeds meer en ze worden ook groter waardoor het nu pijn doet om seks te hebben met mijn partner. Hebben mensen hier ervaring mee en een oplossing voor waardoor het minder tot heen pijn doet want ik kan helaas geen kuur beginnen voor mijn wratten ivm zwangerschap rn het is al 4 maanden geleden dat we gemeenschap hebben gehad. Ik ben echt radeloos!!
Thordis heeft het loepknopje gevonden.
Ik was geïntegreerd dn heb het opgezocht:

Op genitalewratten.nl staat dat je het zelfs kan krijgen als je iemand een hand geeft, die net aan zijn wrat heeft gezeten. En dus zijn handen niet heeft gewassen na het plassen.

Het is echt bizar besmettelijk, dus lijkt me dat je het ook van een wc-bril kan krijgen.
quote:Dropdrop schreef op 11 januari 2015 @ 23:27:

Op genitalewratten.nl staat dat je het zelfs kan krijgen als je iemand een hand geeft, die net aan zijn wrat heeft gezeten. En dus zijn handen niet heeft gewassen na het plassen.

Het is echt bizar besmettelijk, dus lijkt me dat je het ook van een wc-bril kan krijgen.Nee, dat kan niet. Niet van een wcbril. Wel van huidcontact.
quote:Dropdrop schreef op 11 januari 2015 @ 23:27:

Het is echt bizar besmettelijk, dus lijkt me dat je het ook van een wc-bril kan krijgen.
Ik snap niet waarom je seks hebt als je weet dat je besmet bent met een SOA? En hoe weet je zo zeker dat je partner niet is vreemd gegaan?
Een soabesmetting kan niet ontstaan door uit het kopje van een ander te drinken, ook niet via een hoestbui, insectenbeten, een vieze wc-bril of in het zwembad.
quote:Istar_ schreef op 11 januari 2015 @ 23:31:

Een soabesmetting kan niet ontstaan door uit het kopje van een ander te drinken, ook niet via een hoestbui, insectenbeten, een vieze wc-bril of in het zwembad.Volgens de verloskundige wel! Ik zou een ander zoeken...
Ja ik ben 20 dus er zijn zoveel jonge moeders tegenwoordig en omdat ik straks 21 ben als ik beval wilt niet betekenen dat ik een slechte moeder word. Ik kan heel goed voor mezelf zorgen ondertussen hebben mijn vriend en ik allebei een baan en een huis en ja ik ben moe en zoveel zwangere vrouwen hebben genitale wratten dus snap niet wat je hier mee wilt bereiken en vroeg niet om oorselen maar om hulp maar dat is nogal lastig voor sommige mensen hier. Volgens mij zijn sommige van jullie er alleen maar op iit om altijd maar commentaar te geven.
Bij deze sluit ik het topic en zal ik dus ook niet meer lezen op dit forum ben wel weer genoeg afgezeikt :-) mensen met nuttige tips bedankt
Afgezeken?
Ik voel een polletje aankomen...

Ik heb echt nog nooit gehoord dat genitale wratten een bekende zwangerschapskwaal is.
Tienermoeder, dakloos, bijstanduitkering, een pil die niet ook al niet werkt en een SOA

Fijne toekomst gaat die kleine tegemoet!
quote:Ambiebambie1105 schreef op 11 januari 2015 @ 23:34:

Bij deze sluit ik het topic en zal ik dus ook niet meer lezen op dit forum ben wel weer genoeg afgezeken mensen met nuttige tips bedanktJij kan dit topic helemaal niet sluiten.
quote:Ambiebambie1105 schreef op 11 januari 2015 @ 23:33:

Ja ik ben 20 dus er zijn zoveel jonge moeders tegenwoordig en omdat ik straks 21 ben als ik beval wilt niet betekenen dat ik een slechte moeder word. Ik kan heel goed voor mezelf zorgen ondertussen hebben mijn vriend en ik allebei een baan en een huis en ja ik ben moe en zoveel zwangere vrouwen hebben genitale wratten dus snap niet wat je hier mee wilt bereiken en vroeg niet om oorselen maar om hulp maar dat is nogal lastig voor sommige mensen hier. Volgens mij zijn sommige van jullie er alleen maar op iit om altijd maar commentaar te geven.Ik was 22 en op je leeftijd heb ik dus geen commentaar. Verder klinkt het alles behalve stabiel, verhuizen omdat ergens ingebroken is, dan maar weer bij je schoonouders intrekken, nauwelijks budget hebben voor een woning, enz.
Misschien zijn het geniale wratten?
De reacties

Sorry niet netjes van me maar sommigen hier maken echt mn dag goed .

Maar je kan genitale wratten inderdaad van een wcbril krijgen..

Een meisje die ik ken kreeg het ook.

Ik was er helemaal van overtuigd dat zij of vriend was vreemdgegaan.

Bleek het dus ook door contact met besmette wc te kunnen komen.

Heeft lang geduurd voordat ik dat echt geloofde
quote:pommiaan schreef op 11 januari 2015 @ 23:54:

De reacties

Sorry niet netjes van me maar sommigen hier maken echt mn dag goed .

Maar je kan genitale wratten inderdaad van een wcbril krijgen..

Een meisje die ik ken kreeg het ook.

Ik was er helemaal van overtuigd dat zij of vriend was vreemdgegaan.

Bleek het dus ook door contact met besmette wc te kunnen komen.

Heeft lang geduurd voordat ik dat echt geloofde Dat kan echt niet.
Het HPV wordt veelal overgedragen bij seksueel contact. Tijdens de geslachtgemeenschap kan het HPV binnendringen in de slijmvliezen van de vagina, anus, aan de penis of in de mond. Daarom worden genitale wratten beschouwd als een seksueel overdraagbare aandoening (SOA) of ook wel geslachtsziekte genoemd. Het virus is zéér besmettelijk en kan ook op andere manieren overgedragen worden, bijvoorbeeld door het gezamenlijk gebruik van een vochtige handdoek of washandje en mogelijk bij het verwisselen van luiers. Op die manier kunnen ook (kleine) kinderen besmet raken en wratjes krijgen

Dit kan wel.

Wcbril niet.
Van de VVOG (Vlaamse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie):

Kan je besmet worden met het HPV virus via een besmette toiletbril?

De kans is klein op een hygiënisch goed onderhouden toilet, maar het kan.

quote:Istar_ schreef op 11 januari 2015 @ 23:35:

Afgezeken?Bij gewone wratten schijnt erover heen plassen wel te helpen
quote:Ambiebambie1105 schreef op 11 januari 2015 @ 23:33:

Ja ik ben 20 dus er zijn zoveel jonge moeders tegenwoordig en omdat ik straks 21 ben als ik beval wilt niet betekenen dat ik een slechte moeder word. Ik kan heel goed voor mezelf zorgen ondertussen hebben mijn vriend en ik allebei een baan en een huis en ja ik ben moe en zoveel zwangere vrouwen hebben genitale wratten dus snap niet wat je hier mee wilt bereiken en vroeg niet om oorselen maar om hulp maar dat is nogal lastig voor sommige mensen hier. Volgens mij zijn sommige van jullie er alleen maar op iit om altijd maar commentaar te geven.Zoveel vrouwen? Nog nooit van gehoord! En je vriend is vreemdgegaan, of jij had de soa al langer.
Ah de dames van de Viva forum kunnen jonge aanstaande moeders zo goed helpen. Je zou zelf blij van worden.

Geen woorden voor wat ik hier weer lees. Hoe is het mogelijk?

Bah!
quote:Istar_ schreef op 11 januari 2015 @ 23:31:

Een soabesmetting kan niet ontstaan door uit het kopje van een ander te drinken, ook niet via een hoestbui, insectenbeten, een vieze wc-bril of in het zwembad.Deze soa is niet altijd sexueel over gedragen. Het kan inderdaad via een handdoek etc. Secundair contact zeg maar.
quote:GateKeeper schreef op 11 januari 2015 @ 23:08:

Hoezo is wegbranden gevaarlijk. Ik neem aan dat ze aan de buitenkant zitten.Open wondjes=nfectiegevaar van de huid . Gevaarlijk in de buurt van de beeb.
In theorie is het wel degelijk mogelijk om genitale wratten via een wc bril te krijgen, of via een handdoek (bv per ongeluk handdoek van een ander in de sauna)

Het virus blijft heel even leven buiten het lichaam, de kans is klein. Maar is er dus wel.

En je kan het ook via je vingers overbrengen. Dus als je net hebt zitten krabben down there en daarna bv de luier gaat verwisselen. Het komt op die manier zelfs bij kleine baby's terecht. Maar ook via hand geven...!!

het virus kan jaren in je lichaam sluimeren en daarna (weer) de kop op steken. Dus evt al bij een andere partner.

Je hoeft dus niet gelijk je huidige partner te veroordelen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven