Sneu vogeltje

01-08-2008 20:28 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat die voor alles bang is heeft net op het balkon een vogeltje gevangen! Het beestje leeft nog, ik heb het gauw gepakt toen poes het vogeltje trots voor me neerlegde. Ik zie geen verwondingen maar hij/zij zit helemaal in elkaar gedoken te hijgen, zo zielig! Ik heb het vogeltje op de balkonrand (hele brede rand) op een washandje (lekker zacht....ja, suf hè )neergelegd, (een beetje rechtop gemodelleerd zodat hij/zij niet op haar/zijn zij ligt want dat lijkt me niet prettig voor vogels) Maar nu zit ie daar maar, in elkaar gedoken en ik weet niet goed wat ik moet doen. Maar met rust laten? In een doosje doen? Dat lijkt me zo claustrofobisch)

Poes is nijdig omdat de balkondeur dicht is, maar wij gaan zo maar eens een pittig gesprek voeren
Ik zou zowiezo eerst even het vogeltje even kort nat spetteren. Niet klets nat maar dat ie weer even bijkomt, als je zijn bekkie een klein onder de kraan houd willen ze vaak ook nog wel een slokje drinken.

Waarschijnlijk heeft poes de vogel te pakken gekregen omdat ie misschien wel van de hitte bevangen was......

na het opfrissen gewoon vogel weer buiten zetten zoals je al had gedaan.
Heb dat laatst ook meegemaakt en dat vogeltje was na een halfuurtje weer gevlogen . Er is nog hoop dus...
Peas on earth!
Is er een vogelopvang in de buurt? Je kunt ze vast via internet vinden en even opbellen, die weten altijd wel wat je met zielige vogeltjes moet doen (ik heb er vaak verfomfaaide mereltjes gebracht, die ook in de klauwen van mijn luie kat waren gevallen)
Oh wat zielig, al is het de natuur, ik kan daar zelf ook helemaal niet tegen., Ik heb zo ook vaak vogeltjes proberen te redden. Ik zeg proberen, want vaak gaan ze toch dood.

Ook al lijkt er nu niet veel aan de hand.

Het beestje heeft eigenlijk peneciline nodig, heb je geen vogelopvang in de buurt ?

P,s dat peneciline heb ik van internet. google anders even.

succes
OH NEEEEE toen ik 'm wilde oppakken viel/fladderde hij naar beneden (1 hoog) hij strompelt nu rond, ik ga even kijken.............
Cajean... dit valt wel in de categorie 'help mijn wasmachine stroomt over'.... je kunt beter éérst naar dat vogeltje en dán pas forummen
Peas on earth!
en? doet 'ie nog iets?
*slaat handen voor ogen*

arm arm vogeltje.

Hoe gaat het nu ?
Meestal vliegen ze vanzelf wel weg....ze blijven zo stil zitten omdat ze zo geschrokken zijn! Anders kan je hem nog bij een vogelopvang brengen!
hahaha Prinses,Ik moest toch eerst ook mijn bh weer aandoen om me op straat te vertonen dus even een regel typen kon best .(maar je hebt wel gelijk)

Nou, beneden zat het vogeltje al bij de stoep (had ie zelf gedaan) Ik had een bakje water meegenomen om hem nat te spetteren en water te laten drinken (tip van Baaihaai). Voorbijgangers keken me heel raar aan. Hij begon al meer te bewegen en te piepen en fladderen. Ik heb besloten om een rustig plekje ergens in de bosjes voor hem te zoeken, (hoop op geen katten) want om hem weer mee naar boven te nemen geeft ook veel stress. Hij werd al levendiger toen ik met hem naar het park liep om een plekje te zoeken. Toch vloog hij niet meteen weg.

Toch zit het me niet lekker.....
Vogelopvang bellen zou ik zeggen. Lief wat je doet voor het vogeltje .

-ik heb het hele topic (nog) niet doorgelezen-
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb even op de site van de vogelopvang gekeken. Helaas is de vogelopvang Utrecht gesloten maar ze beschrijven wel wat je het best kan doen. In mijn (ons) geval is het goed om het vogeltje op een beschut plekje te laten. Mits hij niet gewond is maar dat was zover ik kon zien niet het geval.

Aan de ene kant wil ik weer even gaan kijken maar aan de andere kant vind ik dat ik dit moet loslaten.

Mijn beste vriendin die absoluut geen dierenvriend is zou me voor gek verklaren...hihi
nat spetteren met water in de warme zomer weken doet wonderen hoor. (dat geldt ook voor andere dieren) Beestje is gewoon even van slag komt vanzelf wel weer goed.

enne peniciline lijkt me geen goed idee en totaal onzinnig.
Zielig :(

Heeft hij niet een vleugeltje gebroken? Fladdert hij nog wel?
Ja, hij fladderde goed, Ook toen hij van het balkon affladderde zag ik dat zijn vleugeltjes het goed deden.

Ik ga nu naar bed, ga morgen wel even kijken op de schuilplaats waar ik hem gebracht heb.
En goed je handen wassen! Als je ergens ziek van kan worden zijn het vogeltjes, ook hele zielige

Wat een super schattig verhaal trouwens
Wat een inzet, Cajean!

Ik hoop dat-ie het redt, dat ie geen inwendige kneuzingen heeft opgelopen tijdens de ontmoeting met je kat.

Weg kunnen fladderen is wel een positief teken, dat wel.

Ik hou van mensen die doen zoals TO:
goed dat je hem gered hebt! denk dat het vogeltjes gewoon ernstige stress had en na enig herstel nu weer OK is. Heb zelf wel eens een zielige baby-merel in doosje gevangen, beestje spartelde nogal en viel met doos en al van ladder. Weer gevangen en bij pa & ma gezet. Jaar later hadden we een merel 'met een tik van de molen' in de tuin, die heel vreemd vloog maar t wel erg naar zijn zin leek te hebben. Hulde voor je inzet!!
Hier het vervolg!

Vanmorgen meteen naar de plek geweest waar ik het vogeltje heb achtergelaten, en hij was weg. Ik heb nog gespeurd naar restanten van een gevecht (of maaltijd ) maar niets gevonden. Ik hoop echt dat ie weer opgeknapt is.

Stom hè dat je zo bezig kan zijn met zo'n beestje. Ik heb er vannacht ook een paar keer aan gedacht. De poes lag naast me heerlijk te slapen en zag er totaal niet uit als een moordlustig wezen!!!

(wat een lieve reacties van jullie trouwens )
Lief van je!

En het is vast goedgekomen als je geen 'restanten' (lees: een berg veertjes...) hebt gevonden!
Peas on earth!
Ja lekker als hapje op de grond zetten voor katten.... Lijkt me niet zo slim. Neem m mee in huis tot ie weer tot z'n positieven is gekomen, als ie rond gaat vladderen raam open doen.

Heb ook een keer een vogel opgelapt die in coma lag, waarschijnlijk tegen een raam aan gevlogen.
Je kunt de dierenambulance bellen, om te vragen wat te doen.
Oh, te laat al zie ik....
En zo'n reactie noemen we: mosterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven