De mannenvraagbaak deel 2.

01-09-2006 22:47 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de moeizame start van de 1e mannenvraagbaak open ik deel 2, omdat deel een vol is met 700 berichten.

Ik stel voor dat jullie hier ons mannen vragen wat jullie nou denken wat wij denken, en wij mannen (EN WIJ MANNEN ALLLEEN) geven eerlijk antwoord wat we nou werkelijk denken. Ik nodig alle mannen uit om mij te helpen met de vele vragen die op ons afkomen. Om chaos te voorkomen mannen: geef even aan op welke vraag je antwoord geeft.
Overigens voel ik wel als er iets aan de hand is. Dat gevoel is mij niet vreemd. Aan de andere kant: als ik niet opmerk dat er iets aan de hand is, heb ik dat gevoel niet.

Toch wil ik een raad meegeven van de oude Albert Heyn (na de fraude met de side-letters), Hij zei: nogal stom, zoiets komt altijd uit. En dat geloof ik wel. Vreemdgaan geeft ook een hoop gedoe.
Wel een goede benadering eigenlijk. Zo laat je je ook niet gek maken. Het uitgangspunt is elkaar niet belazeren en als het dan toch gebeurd is het ook duidelijk en afgelopen toch? Mooie positieve benadering!
Het lijkt mij dat als je zegt dat de relatie over is als de ander vreemdgaat, dat iemand uit angst om diegene te verliezen het niet opbiecht.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Tenslotte nog een uitspraak van Andre Hazes. Uit een onderzoek was vast komen te staan dat 40 procent van de mannen/vrouwen wel eens vreemd ging. En volgens de onderzoekers was dat maar goed ook, dat hield het leven spannend.

Andre reageerde met: "ik geloof dat niet. Als je van je vrouw houdt, zou ik haar helemaal geen pijn kunnen doen." En dat is bij mij ook zo. Als ik mijn vriendin daarmee verdriet doe, doe ik het niet. Ik kan haar blik niet verdragen.
Je moet ook nooit tegen je partner zeggen:"als je vreemdgaat, kan je je koffers pakken." Je moet zeggen: "als je vreemdgaat , doe je me veel verdriet, maar ik wil het wel weten." Voordeel 1. Je kan er een nachtje over slapen. 2. Je krijgt eerder de waarheid te horen, en je partner kan niet verwijten dat hij/zij voor een duivels dilemma stond, liegen wat hij/zij niet wilde of de waarheid vertellen met als gevolg een breuk.
Nou dat zou ik inderdaad ook hebben. Als het dan gebeurd wees er dan eerlijk over. Je hoort vaak zat dat iemand al jaren vreemd gaat voordat de ander het weet. Of dat de hele wereld het schijnt te weten behalve de partner. Als je respect voor elkaar hebt wees je eerlijk hierin. Hoewel er zullen er ook zijn die het stiekume en zo vast een kick vinden. Wanneer het dan "mag" is het misschien niet meer spannend.
Volgens mij is er sowieso iets fout in de relatie als de een vreemd gaat of wilt gaan.
Ja als de relatie goed zit wil je dat ook helemaal niet. En al is de verleiding nog zo groot die kun je dan weerstaan.
quote: moimoi reageerde

Heren, mijn vraag is dus: wij vrouwen hebben dat onderbuikgevoel ( al dan niet juist) wanneer er iets niet in de haak is kortom wanneer een man niet eerlijk is en vreemdgaat. Hebben jullie mannen dat nou ook? Zijn jullie ook snel achterdochtig of jaloers? Of hebben jullie niks door? Zouden vrouwen dus makkelijker het vreemdgaan geheim kunnen houden dan mannen?

Volgens mij zijn mannen minder goed in het ontdekken van vreemdgaan dan vrouwen.  Heeft niet zozeer te maken met (het ontbreken van) vrouwelijke intuïtie maar vrouwen pikken veel eerder kleine details op; ze zijn gewoon opmerkzamer.  En vrouwen denken veel meer na over hun relatie.  Vrouwen gaat niet minder vreemd dan mannen (zeggen onderzoekers)  maar ze vallen minder vaak door de mand.
up
quote:Tenderlover schreef op 02 mei 2007 @ 11:10:

quote: moimoi reageerde

Heren, mijn vraag is dus: wij vrouwen hebben dat onderbuikgevoel ( al dan niet juist) wanneer er iets niet in de haak is kortom wanneer een man niet eerlijk is en vreemdgaat. Hebben jullie mannen dat nou ook? Zijn jullie ook snel achterdochtig of jaloers? Of hebben jullie niks door? Zouden vrouwen dus makkelijker het vreemdgaan geheim kunnen houden dan mannen?

Volgens mij zijn mannen minder goed in het ontdekken van vreemdgaan dan vrouwen. Heeft niet zozeer te maken met (het ontbreken van) vrouwelijke intuïtie maar vrouwen pikken veel eerder kleine details op; ze zijn gewoon opmerkzamer. En vrouwen denken veel meer na over hun relatie. Vrouwen gaat niet minder vreemd dan mannen (zeggen onderzoekers) maar ze vallen minder vaak door de mand.Dames jullie weten toch dat we het al niet eens merken wanneer jullie naar de kapper zijn geweest of iets nieuws aanhebben en dat we ook geen non-verbale signalen oppikken dat er iets aan de hand is, hoe zouden we dan ooit moeten merken dat je vreemd gaat anders dan je te betrappen in flagrante delicto.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven