JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Wen ik vind het heel goed dat je het onder de aandacht brengt. Ik drink geen druppel als ik zwanger ben, en ook tijdens mijn borstvoeding zal ik geen alcohol aanraken. ( nu ben ik niet zo'n grote drinker dus dat kost me ook helemaal geen moeite).
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik helemaal om nog even hallo te zwaaien naar Lucia! Leuk dat je er weer bent!

En geinig dat we zo gelijk op gaan: twee dagen tussen de uitgerekende datum, drie dagen tussen de 20-weken-echo (niet zo heel verwonderlijk natuurlijk), allebei de eerste keer en ook qua buik gelijk op. Zouden we ook ongeveer tegelijk de baby gaan voelen?
Ik mis Toffifee trouwens wel een beetje... Jammer dat ze hier niet meer geschreven heeft, ik ben benieuwd hoe het met haar is!
Hallo!! Ja grappig he Wen! Zouden we ook tegelijk liggen puffen? Gaan we synchroon bevallen

Ik vind ook dat je gelijk hebt hoor, alcohol drinken (en roken) vind ik echt niet kunnen. T is toch ook niet zo'n opgave op dat niet te doen? Althans, vind ik niet!

Ik ben trouwens weer door de apk bij de verloskundige. Baarmoeder was goed gegroeid, hartje klopte goed. Was nog wel even zoeken naar t hartje, volgens de vk was de baby een feestje aan het bouwen in m'n buik en bleef 'ie niet zitten om eens even goed te luisteren. Maar gelukkig toch luid en duidelijk gehoord!

Ja, ben ook benieuwd hoe t met toffiffee is!

groetjes!
Fijn dat alles goed was bij de verloskundige Lucia! Ik zal je afspraak erbij zetten.

Ja gaat hard he Nikiet? is je man nu wel wat meer betrokken ook? Qua wat er allemaal nog moet gebeuren?

Wij moeten ook nog alles doen hoor..
Ik moet trouwens morgen naar de gynaecoloog. Ik ben een beetje nerveus, i.v.m. mijn bloeddruk. Nouja, we zien wel.
Ha Ladies,

Wen, ik drink gewoon door tijdens mijn zwangerschap. Tsja, kán niet goed zijn voor het kind. Ik leg graag de nadruk op kán. En dus drink ik heerlijke rosétjes en mojito´s. Dagelijks.

Uhm? niet! Ik heb wel een vriendin die als bovenstaande leeft maar ik niet. Hell no. Ik drink helemaal niets, ik ruik wel graag aan rode wijn tijdens het eten haha. Heel suf maar dat is net zo lekker als drinken. Een bodempje in een glas (het liefste Rioja want een goede volle rode wijn) en dan lekker sniffen, haha. Ik hou wel van een lekker glas wijn en we hebben ook een een kast vol met pracht exemplaren maar nee,niet tijdens de zwangerschap én tijdens de bv. Dat gemiep met die drie uur lijkt me lastiger dan niet drinken. Maar goed ine en ideale wereld zou ik zeker een jaar borstvoeding willen geven dus voorlopig geen drank voor mij.

Wat ik wél ga doen is met oud en nieuw een half glas champagne, daar verheug ik me nu al op. En misschien ben ik dan zelfs al bevallen?

Voyager, heb je reden om je zorgen te maken over je bloedruk? Was hij al deze zwangerschap eerder hoog of laag? Weet je wanneer de vorige keer het gesodemieter begon?

Lucia; leuk een feestje in je buik! Hier is het elke avond disco in de buik. Gister voelde ik dat hij baantjes aan het trekken was, plok op links, plok op rechts, plok op links, plok op rechts etc. Heel grappig. Je gaat het vast ook snel voelen!

Onderbroeken; ik draag claesen mini strings. Ideaal! Zitten heerlijk, vallen goed onder dé buik en zijn niet zo afzichtelijk lelijk. al kan ik me voorstellen dat in de winter zo´n slagschip onderbroek wel lekker zit... Hmmm.

In de categorie dingen die je net wil weten van een ander maar ik vertel het toch; seks OMG! Het is een geheel nieuwe sensatie down under, geweldig! Nu ik weet hoe geweldig lekker het is wil ik elke dag, haha. Na een complete seks boycot de eerste maanden gaat het hier weer loos, haha.

Wen, ik ga op een boot liggen op een tropische bestemming. Héérlijk! Tussen de dolfijnen! Waar en hoe precies laat ik hier even achterwege ivm erg specefiek. Net als mijn beroep, er zijn maar een paar mensen die doen wat ik doe en ben zelfs de enige met deze specifieke invulling dus als je wil weten wat ik doe dan moet dat maar een via de mail.

Ik kan niet wachten op de 20wk echo; IK WIL WETEN WAT HET GAAT WORDEN! Pas daarna koop ik kleding, bgin ik aan de kinderkamer en start mijn leven weer, hehe.

Ik gok op een jongen, wat denk jullie over jullie spruit?

x
Zo hé, goed verhaal! Lekker kort enzo...ahum.
haha Lily wat een verhalen! Nou fijn juist hoor, je schrijft leuk!

Qua sex is het hier niet helemaal zoals bij jou. Misschien komt dat nog. Ik ben 's avonds helemaal kapot als ik in bed lig

Jij denkt dus een jongen, ik denk het ook! Van ons dan. Raar is dat ik laatst droomde dat ik te horen kreeg dat het een jongetje werd en ik was teleurgesteld!! Maar in het echt heb ik dat helemaal niet hoor.

Over mijn bloeddruk, die is altijd hoog. Ik slik daar ook al jaren medicijnen voor. Maar de vorige keer was het omstreeks nu dat het mis ging inderdaad. Vandaar dat ik een beetje bang ben. En daarbij voel ik me een beetje opgejaagd en dat heb ik altijd als mijn bloeddruk hoog is. kan natuurlijk ook gewoon de angst zijn. Ik zie het morgen wel.

Geniet je lekker van je vakantie? lijkt me heerlijk! Wel goed insmeren he, we willen geen zwangerschapsmasker natuurlijk!
Lily, ik moet altijd lachen om je verhalen

Nieuwsgierig als ik ben, kun je een bericht van mij verwachten

Grappig, ik gok voor mijzelf ook op een jongen. Nu dan, morgen kan het weer anders zijn. Maar voor de goklijst zeg ik dus een jongen.

Voyager, probeer te relaxen, da's vast ook beter voor je bloeddruk. Glaasje wijn misschien?

Ik krijg net mijn (zondag bestelde) bruine zwangerschapspanty binnen. Ziet er goed uit. En, leuke verrassing, er zaten twee babysokjes bij als extraatje! Dus ik ga even ongegeneerd reclame maken: soshin.nl was het.
Leuke verhalen hier, van baantjes trekkende baby's tot seks!

Ik ben trouwens zelf begonnen met baantjes trekken in het zwembad, echt heerlijk! Ik miste het om sportief bezig te zijn, dus vandaar zwemmen, een andere sport leek me niet zo verstandig, en hier geniet ik echt van!

Ik heb weinig idee over het geslacht, een jongentje zou ik ook wel heel leuk vinden, maar eigenlijk denk ik een meisje. Maar de vorige keer was het ook het tegenovergestelde van wat we dachten. Gewoon afwachten dus, nog 8 daagjes!!

We gaan eerst nog een weekje kamperen, morgen weg en dan net op tijd terug voor de echo!

Voyager, lastig hoor met die hoge bloeddruk. Ik hoop dat het meevalt!

Lily, fijne vakantie! Zo te horen komt dat helemaal goed!

Lucia, fijn dat het weer zo goed was bij verloskundige. Drukke baby dus!

Ik ga verder met pakken, tot volgende week! Dan kom ik hopelijk met nieuws over het jongentje of meisje in mijn buik!
Veel plezier Melloo, geniet er van!
Wen, je kunt mij mailen op lilylamb007 op het hotmail.

De stand staat op 3 jongens en 1 meisje. Ben benieuwd!

Ik vertek nu naar belgie voor een concert en ben morgenavond ergens weer terug.

x
Oh en iedereen mag mij mailen hoor, ook de stiekeme meelezers. helemaal gezellig, haha.
Wat een leuke verhalen weer! Ben even een tijdje niet geweest, man is namelijk al een week ziek thuis en zieke mannen zijn net kinderen, toch? Die van mij tenminste wel pfff, dus ik ben nu eigenlijk voor twee kinderen aan het zorgen.

Het gaat helemaal goed met iedereen hier, hartsikke fijn. Hier ook alles goed. Ben aan het aftellen voor de 20-wekenecho volgende week donderdag. Eindelijk m'n kindje weer eens zien en kijken wat het wordt. Heb maar 1 echo gehad en die was al met 7 weken, dus dan zie je nog niet zo veel bijzonders. Heb het idee dat m'n placenta weer aan de voorkant zit, want voel het het nog niet echt heel veel.

Iedereen die nog op vakantie gaat: een hele fijne vakantie!

Voyager, veel succes morgen bij de verloskundige, ik hoop dat je bloeddruk goed is.
Dank je Emms! Vervelend dat je man ziek is. Beterschap. Voor hem dan..
Wat ik trouwens nu enorm heb is vreselijk zin in melk. Liefst volle melk en lekker koud uit de koelkast. Het lijkt wel of ik er niet genoeg van kan drinken, als ik een beker op heb wil ik eigenlijk al weer de volgende. ik probeer het toch een beetje te beperken, want ja...volle melk is niet echt heel goed voor de lijn zeg maar en ik ben al te zwaar, maar ik denk wel dat mijn lijf dat nu nodig heeft ofzo. Ik drink dus wel een paar bekers per dag. Gek he!
Ik denk dat ik een meisje krijg
Hai,hai,

Hier niet veel bijzonderheden.

Vandaag aan nieuwe job begonnen. Wegens fusie en reorganisatie moest ik een andere functie gaan doen. Werk nu in Amsterdam i.p.v. Utrecht. Iets verder reizen maar wel te doen. Tot nu toe super leuk. Alles loopt lekker door want ik had een vast contract maar toch een heel nieuwe functie, nieuwe collega's, nieuw onderdeel!

Tot aan mijn verlof werk ik vooral in en pak ik een aantal lopende zaken op. Daarna als het goed is volop aan de bak...

Morgen ook controle... Lijkt me wel fijn om het hartje weer te horen want ik voel het de laatste dagen niet meer echt bewegen.. Wel lijkt het alsof mijn buik nu ineens gaat groeien. Nog steeds bescheiden maar gaat steeds meer omhoog. Wel grappig... Ook wel eens wat last van gespannen buik. Vooral aan het einde v.d. dag... Hebben jullie dat ook??

Nog 1,5 week en dan weten heel veel van jullie wat het is?? En is voor velen dus de 20 weken echo!.. Spannend hoor. Ik ben zoooooo benieuwd... Denk nog steeds een jongetje maar hoop ook nog een beetje op een meisje...

Vandaag sprak ik nog iemand waar ze bij de 20 wk echo zeiden dat het echt een meisje was... Maar nee hoor bleek bij geboorte toch echt een jongen te zijn..

Daarom maar slag om de arm houden denk ik...

DoeiDoei

Nikiet
Pluk de dag!
Hé meiden!! Wat een lekker weertje hè vandaag! En wat fijn dat hier nog steeds alles goed gaat met iedereen. Super!

Voyager; fijn dat het goed gaat met je bekken. Ben je nog wel naar de dokter geweest? En hoe gaat het spuiten? En hoe was het met je bloeddruk??

Kittycat; tuurlijk is er hoop! Ieder mens is anders. Proberen zoveel mogelijk informatie te verzamelen over bv en gewoon proberen.

Sam; nog steeds zo weinig energie? En wat leuk dat jullie zaterdag al weten wat het wordt. Ik wordt door jullie verhalen toch ook wel nieuwsgierig... maar wil het toch een verrassing houden. Denk ik...

Helena; heb me ook op gegeven voor zwangerschapsgym. Ben benieuws. Eigenlijk niks voor mij... hou ook niet van groepslessen in de sportschool maar ja, ik zie wel. Probeer nu toch wel 1 a 2 x in de week te sporten (wat cardio in de sportschool) en dat gaat eigenlijk best goed!

Nikiet; leuk!! Jij voelt dus ook al het kindje. Volgens mij inmiddels nu al heel wat meiden hier.Ben nu onderhand ook wel nieuwsgierig naar hoe het voelt. En fijn dat het goed met je gaat!! Gefeliciteerd met je nieuwe functie, leuk. Alles goed bij de verlos vandaag? Ik heb ook 's avonds een gespannen buik. Hij is dan echt heel hard. Zou dit te maken hebben met je darmen??

Wen; draag ook veel rokjes heerlijk zit dat! Heb wel 3 leuke broeken gekocht maar hier blijft het ook bij denk ik. De rest lekker rokjes en jurkjes. Gelukkig hebben we hier toch geen koude winters ;).

Lily; ben nu ook wel erg nieuwsgierig. Ik ga je mailen! Enne geniet alvast van je vakantie. Ben jaloers ;). By the way, ik geniet ook enorm de laatste weken maar helaas vind mijn vriend het moeilijk om nu met me te vrijen. Hij denkt alleen maar aan het kindje. Bang dat er iets gebeurd. Kan wel tig keer zeggen dat het veilig is maar toch, hij vindt het een raar idee...

Lucia; leuke vakantie gehad? Gelijk weer naar de verlos. Dat is wel prettig. Het schijnt dat de baby ook de hartslag kunnen horen en dat ze daarom weg zwemmen. Vond het wel grappig om te weten.

Melloo; ook een fijne vakantie gewenst!!!

Emms; hier ook aan de voorkant ;(. Echt jammer ik voel nog niks. Vind het echt rare periode zo. Geen controle, geen echo, geen teken van leven nog... wachten duurt lang... Succes met zorgen!

Ik denk dus ook dat ik een jongetje krijg! Geen idee waarom, gewoon een gevoel. Wordt het vast een meisje ;). Volgens mij ben ik een van de weinigen die niet wil weten wat het wordt. Verder dus veel energie hier en volgens mij groeit mijn buik goed. Hoop dat de verlos dinsdag hetzelfde zegt.

Tot snel xxx
Hoi!

We zijn terug van de gynaecoloog en alles was goed. Mijn bloeddruk was redelijk (125/85) en met het kindje gaat het ook goed. We krijgen elke keer een mini-echo. Kan je geen zak op zien hoor, maar wel dat het ligt te bewegen. Dus dat was weer fijn. Ik heb nog even nagevraagd waar de placenta deze keer ligt (lag bij mijn dochter voor) maar die ligt heel fijn achter. Vandaar dat ik de baby ook zo goed kan voelen al vanaf week 14!

We hebben het nog een tijdje over de bevalling gehad en hoe dat nou straks moet met de antistolling. Hij zei dat ik er maar wel op moet rekenen dat het weer een ks wordt, en dat het wel heeeeeel perfect moet lopen allemaal wil ik nog vaginaal bevallen. Heel jammer, maargoed. Moet ik dan maar rekening mee houden en hopen dat het de rest van mijn zwangerschap helemaal perfect zal gaan!

Nou over twee weken de 20 weken echo en over 4 weken eerst een afspraak bij de gyn en daarna een "verpleegkundige zorgplan" bespreken. Ok, we zien wel!
Nikiet, wat goed dat je het naar je zin hebt in je nieuwe baan! Is heel belangrijk natuurlijk. En jij ook weer controle, succes!!

Horen jullie eigenlijk elke keer het hartje? Ik heb het hartje nog helemaal niet gehoord, maar ik heb mijn kindje dan alweer een keer of zes gezien. Ook leuk!

Chili heb je een speciale reden dat je het niet wil weten, of vind je de varrassing gewoon leuk als je bevallen bent? Je denkt dus een jongetje... haha zul je zien dat we allemaal meisjes krijgen!
Fijn Voyager, dat je bloeddruk goed is en het kindje ook. Toch weer een geruststelling.

Wen, ik drink ook geen druppel alcohol hoor! M'n schoonmoeder!! probeerde me afgelopen weekend tijdens een familie etentje nog over te halen maar ben er niet ingetrapt. Heb je topic gelezen en het verbaasd me dat er door sommigen nog zo gemakkelijk over gedacht wordt. Je haalt er ook voorbeelden aan uit Ierland en GB over bijv FAS. Dat aantal zal hier in Ierland ongetwijfeld hoger liggen dan in Nederland maar dat komt volgens mij voornamelijk doordat er hier veel meer tienerzwangerschappen en ongeplande zwangerschappen voorkomen dan in NL. Dat 50% drinkt van de aanstaande moeders zal waarschijnlijk vooral in bepaalde bevolkingsgroepen zo zijn. Gelukkig niet onder de aanstaande moeders die ik ken (een uitzondering daargelaten!). Hier is het overigens wel bekend dat caffeine en dus cola, koffie en thee alleen met mate gedronken mag worden omdat ook dat dus slecht is.

Of we een jongen of een meisje krijgen? Ben er best jaloers op dat de meesten van jullie het over enkele weken al weten. Ik weet dat ik die mogelijkheid ook heb en ben erg nieuwsgierig maar T. (m'n man) wil het niet weten. Zelf vind ik een verrassing bij de geboorte ook wel leuk, maar het betekend wel roze en blauwe muisjes meesjouwen in m'n koffer want die hebben ze hier niet!

Zelf denk ik dat het een jongen wordt. Ik had die indruk al toen ik ergens las dat als het kindje verwekt wordt tijdens of vlak voor de eisprong de kans op een jongen groter is. Bij ons is dat dus het geval. Nu ik zo snel in gewicht aankom wordt dat vermoeden alleen maar groter. T. denkt echter dat het een meisje is en z'n collegaatje die net bevallen is van een dochter dacht dat aan de manier waarop ik het kindje draag (naar voren) het ook een meisje wordt. M'n schoonzusje dacht echter dat dit duidt op een jongetje!

Iemand hier nog gedachten over? Ben toch echt bang dat ik tot januari moet wachten op duidelijkheid!
Jammer Kitty, beetje hetzelfde als Wen. Kun je je man niet toch overhalen?

Jij ook al het vermoeden dat het een jongetje wordt..we kunnen het wel gaan bijhouden, en dan kijken of het achteraf klopte!
Nikiet, fijn dat je nieuwe functie bevalt! Hoe was het bij de verloskundige?

Voyager, mooi dat je bloeddruk nog aardig onder controle is. En wat leuk dat je steeds een echo krijgt, dat geeft toch nog iets leuks aan het naar het ziekenhuis moeten lijkt me. Je hang naar melk begrijp ik absoluut niet, ik vind het smerig maar dat vond ik altijd al. Ik compenseer met veel yoghurt.

Helena, jij zou pas écht vreemd opkijken als het ineens een jongetje is

Kittycat, voor zover ik weet wordt de manier waarop je draagt bepaald door welke kant de baarmoeder op groeit, ik geloof niet dat dat nou zoveel met het geslacht te maken heeft. Sowieso denk ik niet dat je er van te voren iets over kunt zeggen, mensen zeggen wel eens dat het bij hun toch allemaal klopte, maar ja, die kans is 50 % he? Alleen dat van verwekking tijdens of dicht rondom de eisprong is dan wel weer bewezen, maar da's dan ook weer een kans. Dat zou bij mij trouwens de kans op een jongetje weer groter maken, met dank aan de samenlevingstesten in het ziekenhuis

Veel jongetjes in gedachten hier! Ik ben benieuwd...

Ik ben wel een beetje jaloers dat de meesten van jullie over twee weken al weten wat het wordt en de 20-weken echo gehad hebben! Dat is het lot van degenen die pas later in de maand uitgerekend zijn... volgende keer maar even rekening mee houden bij het verwekken. (sorry vriend, nu niet, want dit komt niet goed uit met de maandtopics op het Vivaforum!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven