Hoe lang relatie voor beginnen met kinderen

08-08-2008 15:03 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las enkele dagen geleden een topic waarin TO stelde na 5 maanden samen te zijn met haar partner ze bewust voor een kindje gingen. Aangezien ik er nog steeds verbaasd over ben maar een topic, wanneer achtten jullie je relatie klaar voor kinderen?

Ikzelf ben 5 jaar samen met mijn vriend en de relatie is er klaar voor, vriend en situatie nog niet.

/heb getwijfeld over de PijlerT dus als mensen vinden dattie op relaties hoort ga ik wel naar een engeltje...
De relatie met mijn man is 1 dag korter dan de tijd dat ik hem ken. Na 9 jaar zijn we getrouwd en nog eens 3,5 jaar later hebben we ons 1e kind gekregen (2e is onderweg). Maar dit had allemaal meer te maken met het feit dat ik hem op mijn 18 leerde kennen en nog ging studeren enzo, dan dat ik vond dat ik minimaal zoveel jaar moest wachten.

Volgens mij heeft de tijd dat je samen bent er niks mee te maken. Het gaat er veel meer om of je zelf toe bent aan kinderen, of je partner toe is aan kinderen én of hoe je over je relatie denkt. Dat kan na 1 dag zijn, of na 12 jaar.

(Goed, 10 jaar wikken en wegen lijkt me ook niet gezond, maar als je na 12 jaar graag een kind wil en je partner ook, dan is dat toch goed?)
Ik ken mijn partner verloofde al sinds de kleuterschool en de zandbak ....

pas járen later ..... kregen we een relatie en vanaf dat punt is hij na 6 weken bij mij ingetrokken, het geen we echt niet zo snel zouden doen als we elkaar net hadden leren kennen...

Na twee jaar ging t spiraal er uit ...
anoniem_26355 wijzigde dit bericht op 08-08-2008 15:32
Reden: ehm .. ja zo dus
% gewijzigd
Dat herken ik ook wel. Ik was echt niet met kinderen bezig en ik schrok heel erg van mezelf toen ik dacht: hij is de vader van mijn kinderen.

Kinderen??&^&%#^$%*????? Wat denk ik nu????????????
Van mijn dochter werd ik na 4 jaar relatie zwanger.

Van mijn zoontje na 1 jaar. ( ongelukje enzo )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Yamuna schreef op 08 augustus 2008 @ 15:29:

na 6 weken is hij bij mij ingetrokken, het geen we echt niet zo snel zouden doen als we elkaar net hadden leren kennen...

Na twee jaar ging t spiraal er uit ...Dus in groep 1 woonden jullie al samen? Wow, een record denk ik.
quote:Yamuna schreef op 08 augustus 2008 @ 15:29:

na 6 weken is hij bij mij ingetrokken, het geen we echt niet zo snel zouden doen als we elkaar net hadden leren kennen...

Na twee jaar ging t spiraal er uit ...haha! 6 weken na de zandbak??
Hmm, Zwieb was me voor..
quote:Aruba schreef op 08 augustus 2008 @ 15:23:

Nou denk ik ook wel dat we niet snel de verhalen zullen lezen van mensen die vroeg begonnen zijn en bij wie het niet zo vlekkeloos verliep, die vinden we eerder op de Relatiepijler.

Ik zal je héél eerlijk vertellen dat ik het best wel eng/spannend vind om te zien hoe onze relatie zich zal ontwikkelen als Junior er eenmaal is.

Het voelt nog steeds goed en ik ga er ook van uit dat het zo blijft, maar realistisch blijf ik wel.

We hebben beide 'karakter' dus we zullen afentoe best wat water bij de wijn moeten doen, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Mij zie je dus niet op de RelatiePijlert
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hij was wel heel sexy met dat schepje zeker?
Chica, wij kenden elkaar een maand toen ik ontzettend ziek werd. Hebben we niet voor gekozen zoals je dat voor een kind zou doen, maar toch: de "liefde op het eerste gezicht" gaf voldoende basis om daar onze weg in te vinden.

Ik vind het altijd een beetje raar om bij mensen rond de 30, 35 het wel logisch te vinden om snel aan kinderen te beginnen om redenen van haast (wat ik persoonlijk een ontzéttend slechte reden vind om "dan maar met hem" aan kinderen te beginnen of om überhaupt een relatie aan te houden), terwijl bij liefde op het eerste gezicht, met name op jonge leeftijd juist gezegd wordt dat je zou moeten wachten. Terwijl het bij mij en Qlief voelde alsof er á la minuut een ondergronds fort gebouwd werd om onze liefde een fundament te geven. Het was volkomen duidelijk en volkomen vanzelfsprekend dat wij twee het voor de rest van ons leven samen zouden doen, de eerste avond dat wij goed en wel met elkaar in gesprek kwamen. En het was ook volkomen duidelijk dat wij binnen die relatie kinderen wilden krijgen. Die basis wás er gewoon, we hoefden alleen nog maar elkaar wat beter te leren kennen.
ik heb m ge edit ...

maar hij was idd onweerstaanbaar met dat emmertje en schepje
Hoe oud zijn jullie Qwertu? Ik was toen 21 en hij 29, nu zijn we iets meer dan 4 jaar verder.
quote:Yamuna schreef op 08 augustus 2008 @ 15:34:

ik heb m ge edit ...

maar hij was idd onweerstaanbaar met dat emmertje en schepje Ik had je wel door hoor! Jij valt op beachboys...
quote:Zwieber schreef op 08 augustus 2008 @ 15:32:

Hij was wel heel sexy met dat schepje zeker?
Qwertu, wat ik bedoelde is dat ik het me voor kan stellen.

Ik heb zelf ook een sterke kinderwens, en bevind me gelukkig in de luxepositie van een jarenlange goede relatie, waardoor we met een gerust hart konden wachten tot we er "klaar" voor waren (nu dus )

Stel ik was nu vrijgezel geweest, en zeg 35 jaar. Als ik dan morgen dé man zou leren kennen, zou ik toch al sneller de stap richting kinderen maken. Simpelweg omdat je er niet vruchtbaarder op wordt naarmate je ouder wordt.

Mijn kinderwens is dusdanig sterk, dat ik het heel moeilijk zou vinden om geen moeder te worden. Kan me voorstellen dat veel vrouwen van 35+ een beetje het "nu of nooit" gevoel hebben; ik zou dan dus voor "nu" gaan. Niet na een maand al, maar wel sneller dan ik nu doe.
quote:Ka32 schreef op 08 augustus 2008 @ 15:29:

(Goed, 10 jaar wikken en wegen lijkt me ook niet gezond, maar als je na 12 jaar graag een kind wil en je partner ook, dan is dat toch goed?)

Tuurlijk is dat ook goed. Ik vind alleen bij de "tien jaar wik en weeg"-relaties die ik ook wel heb gezien (waarbij het dus ging om wel of niet bij elkaar blijven) het doorzetten van een kinderwens niet legitiemer "omdat die relatie veel langer duurt". Eerder het tegendeel: ik zou er liever snel aan beginnen met een liefde op het eerste gezicht dan lang wachten met iemand over wie je eerst tien jaar getwijfeld hebt. Om even twee uitersten tegenover elkaar te zetten dus.

De duur van een relatie zegt niets over de intensiteit, de kracht en de stevigheid van de basis van diezelfde relatie.
Ken mijn man inmiddels ruim 9 jaar en we zijn nu een kleine 3 jaar samen. Ergens vanaf het begin van onze romance wisten we al dat wij samen kinderen wilden en vlak daarna wisten we ook al hoe ze zou gaan heten als het een meisje werd. We wonen nu 2 jaar samen en een kleine 3 weken geleden is ze geboren.

We hebben nadat we zijn gaan samenwonen nog wel even gewacht omdat we een woelige periode achter de rug hadden en ook allebei nogal wat werk-wisselingen doormaakten. Toen we het gevoel hadden dat er wat rust was hebben we de durex in de wilgen gehangen en 1 maand later riep de predictor al dat ze onderweg was.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Dus condooms groeien wel aan bomen!?
quote:chica1978 schreef op 08 augustus 2008 @ 15:39:

Ik heb zelf ook een sterke kinderwens, en bevind me gelukkig in de luxepositie van een jarenlange goede relatie, waardoor we met een gerust hart konden wachten tot we er "klaar" voor waren (nu dus )

Stel ik was nu vrijgezel geweest, en zeg 35 jaar. Als ik dan morgen dé man zou leren kennen, zou ik toch al sneller de stap richting kinderen maken. Simpelweg omdat je er niet vruchtbaarder op wordt naarmate je ouder wordt.

Mijn kinderwens is dusdanig sterk, dat ik het heel moeilijk zou vinden om geen moeder te worden. Kan me voorstellen dat veel vrouwen van 35+ een beetje het "nu of nooit" gevoel hebben; ik zou dan dus voor "nu" gaan. Niet na een maand al, maar wel sneller dan ik nu doe.Die essentiële stap stond er net volgens mij niet bij. Het gaat er niet om hoe oud je bent of om hoe lang je kust, neukt of hokt, het gaat erom of hij wel of niet de ware is. Bij wel de ware: lekker beginnen aan kinderen als de tijd daar rijp voor jou rijp voor is, bij niet de ware: niet doen, ook niet omdat je al oud bent, omdat je haast bent, omdat je bang bent over te schieten, omdat je nu al zo lang bij elkaar bent dat dit de meest logische stap is om te zetten, etc.

En of iemand de ware is, dat kun je nu eenmaal verrekte snel doorhebben. En dan kun je, hoe jong of oud je ook bent, verrekte snel beginnen aan kinderen.

Wij hebben overigens vanwege mijn gezondheidsproblemen ondanks de haast moeten wachten. Ik was er liefst nog aan begonnen een week vóór ik mijn Lief had leren kennen bij wijze van spreken.
quote:Zwieber schreef op 08 augustus 2008 @ 15:44:

Dus condooms groeien wel aan bomen!?Nee, ik denk dat de wijze les is dat een condoom om een boom(tak) geen betrouwbare vorm van anticonceptie is.
Ben ik weer, net topic geopend internetproblemen...

anyway, die 8 maanden van Fleurtje (Zwieb en Qwerthu ook?) vind ik dus heel erg snel, zo niet onverantwoord in veel gevallen. Ik kan alleen voor mezelf en directe omgeving spreken maar dan zie ik toch vaak dat na een driekwart jaar de spanning en verliefdheid af begint te nemen en de relatie veranderd, relaties die ik had vóór Meneerdekees liepen dan na een mindere periode zo met een jaar op zijn eind. Met dat als leidraad zou ik op zijn minst twee jaar aanhouden om als stel je 'waar te maken' (weet ff geen andere omschrijving)
Alhoewel ik het soms ook net vind lijken of je leeftijd ervoor zorgt dat je sneller "akkoord" gaat met je man/vriend.

Dat zie je vooral bij bekende nederlanders, dan zijn die vrouwen half-30, leren ze iemand kennen en meteen zwanger!

Zouden die vrouwen soms ook niet denken "beter deze, dan helemaal niet" ? Denk ik soms wel...
quote:Zwieber schreef op 08 augustus 2008 @ 15:34:

Hoe oud zijn jullie Qwertu? Ik was toen 21 en hij 29, nu zijn we iets meer dan 4 jaar verder.Ik werd 26 (heb hem ontmoet op mijn verjaardag, leukste kadootje éver! ) en hij was 23. Intussen zijn we 7 jaar verder en hebben we een kind van bijna 1. Na 5 jaar was ik pas voldoende hersteld met mijn gezondheid om een zwangerschap aan te durven. (Geduld, geduld, engelengeduld. )
quote:qwertu schreef op 08 augustus 2008 @ 15:40:

[...]

Tuurlijk is dat ook goed. Ik vind alleen bij de "tien jaar wik en weeg"-relaties die ik ook wel heb gezien (waarbij het dus ging om wel of niet bij elkaar blijven) het doorzetten van een kinderwens niet legitiemer "omdat die relatie veel langer duurt". Eerder het tegendeel: ik zou er liever snel aan beginnen met een liefde op het eerste gezicht dan lang wachten met iemand over wie je eerst tien jaar getwijfeld hebt. Om even twee uitersten tegenover elkaar te zetten dus.

De duur van een relatie zegt niets over de intensiteit, de kracht en de stevigheid van de basis van diezelfde relatie.

Klopt. Op mijn 18e wilde ik nog helemaal geen kinderen en toen ik 30 was waren zowel partner als ik er wel klaar voor (en gelukkig lukte het ook nog allemaal ).

Maar een relatie van 10 jaar wikken en wegen lijkt me niet echt prettig...

Kan me trouwens ook wel (een beetje) voorstellen dat die mensen er na 10 jaar wikken en wegen eindelijk van overtuigd waren dat ze wel het beste waren voor elkaar en toen pas het aandurfde om een kindje te maken.
quote:chica1978 schreef op 08 augustus 2008 @ 15:39:

Mijn kinderwens is dusdanig sterk, dat ik het heel moeilijk zou vinden om geen moeder te worden. Kan me voorstellen dat veel vrouwen van 35+ een beetje het "nu of nooit" gevoel hebben; ik zou dan dus voor "nu" gaan. Niet na een maand al, maar wel sneller dan ik nu doe.en dus exact dit m.b.t. wachten vs snel beginnen. Ik denk overigens dat Meneeerdekees en ik ook al minstens 4 jaar eens zijn over dát we kinderen willen, maar studies, verhuizingen, (nog geen) vaste banen en wereldreiswensen hebben tot nu toe die wens nog evben uitgesteld..
anoniem_61464 wijzigde dit bericht op 08-08-2008 15:52
Reden: nogal belangrijk woord vergeten..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven