Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
...
Goedemorgen!

Wat een goed nieuws, JL! Lang leve de pikante niemandalletjes \

Enne, wanneer gaan we dan precies stoppen? Pffff, dat wordt pittig. Ben al gestopt met overdag roken, alleen die 4 sigaretjes 's avonds voordat ik ga slapen, is me tot nu toe niet gelukt....

Gefeliciteerd meid! Ga jij je NOD maar eens berekenen

Mijn zus weet dat ik de pil niet meer slik en dat we bezig zijn, dus had aan haar gevraagd of zij in het begin ook zo'n lange cycli had. Dat was niet zo, maar ze stuurde onderstaande tekst :

Als je stopt met de pil kan het een poos duren voordat je eigen cyclus weer op gang komt. Je hypofyse moet weer op gang komen en de eierstokken weer gaan aansturen, zodat je weer een eisprong krijgt. Bij sommige vrouwen gebeurt dit meteen al in de eerste cyclus na de pil. Bij anderen kan het maanden duren.

Geduld

Er gaan veel verhalen rond van vrouwen die meteen zwanger worden na stoppen met de pil. Dit zijn echter uitzonderingen! Wat veel vaker gebeurt is dat het maanden duurt voor je eigen cyclus op gang is. Je kunt in het begin heel lange cycli hebben (meer dan 7 of 8 weken en er zijn nog wel langere cycli bekend). Deze cycli zijn meestal anovulatoir, dat wil zeggen, dat er geen eisprong is geweest. Op een gegeven moment stoot je baarmoeder toch het opgebouwde baarmoederslijmvlies af en dat interpreteer je dan als menstruatie. Op een gegeven moment krijgt de hypofyse wel weer door dat ie aan de slag moet en komt er weer een eisprong. We zien vaak dat je cyclus het eerste half jaar na pilgebruik erg onregelmatig is, met meestal lange cycli. Na een half jaar is het meestal wel genormaliseerd. Maar bij sommige vrouwen duurt het meer dan een jaar!

Wat te doen bij een lange cyclus?

Zeker de eerste cyclus kan dus heel lang duren. Je hoeft je daar geen zorgen om te maken. Je mag gerust 8 weken wachten op een ongesteldheid. Langer ook, het kan geen kwaad. Als je het zelf vervelend vindt kun je een afspraak maken met je huisarts. Deze kan je eventueel medicijnen geven om een menstruatie op te wekken. (Dit is dan wel weer een menstruatie zonder eisprong). Dit is bekend als de zogenaamde Primolut kuur.

Hoe langer pilgebruik hoe moeizamer de cyclus herstelt? Dit is niet officieël bewezen, maar we zien toch vaak dat vrouwen die langer dan een paar jaar de pil hebben gebruikt meer moeite hebben met het weer terugkomen in een normaal menstruatieritme. Je lichaam is heel lang in een onnatuurlijke situatie geweest omdat het geen eisprong had. Voordat dat weer op gang komt kan dus echt een poos duren.

Wanneer duurt het te lang?

Je mag je lichaam een jaar de tijd geven om weer een normale cyclus met eisprong te krijgen. Onder normaal verstaan we: een cyclus tussen de 21 en 35 dagen met minimaal 2 dagen helderrood bloedverlies.

Als je dat te lang vindt duren kun je contact opnemen met je huisarts.

Verwachtingspatroon bijstellen

Na stoppen met de pil direct zwanger worden kan wel, maar is eerder uitzondering dan regel. Raak dus niet in paniek als je nog niet zwanger bent na 3, 6 of 9 maanden!

Mag je meteen zwanger worden?

Ja, je mag meteen zwanger worden na pilgebruik. Vroeger zeiden we dat je eerst een paar maanden moest wachten zodat je weer een regelmatige cyclus hebt en dan kunnen we beter berekenen hoe ver je zwanger bent. Maar tegenwoordig krijgt iedereen een termijnecho, dus je mag meteen "onbeschermd" vrijen. Het enige is dat je jezelf in onzekerheid brengt als je menstruatie wegblijft. Komt dat nu door het ontpillen of ben je zwanger? Regelmatig een zwangerschapstest doen biedt dan duidelijkheid.

Symptomen van "ontpillen"

Veel vrouwen hebben last van bepaalde klachten na stoppen met de pil.

Deze klachten hebben te maken met het verdwijnen van de pilhormonen en het op gang komen van je eigen normale hormonale situatie. De klachten kunnen heel uiteenlopend zijn. Soms lijken ze op zwangerschapsklachten. Klachten geven NOOIT de garantie dat je wel of niet zwanger bent, ga daar dus niet op af. Wacht gewoon op je ongesteldheid, of doe een zwangerschapstest als dat je te lang duurt.

Zo, hebben jullie ook weer wat te lezen op deze zondag

En: dag 42.....nog niks.
Heb weer wat foto's op de groep gezet!
@Justline....hoera!! Ik zei toch dat het zou lukken!!! Je kunt rustig nog wat drinken hoor. Pas rond de 5 weken komt de ''baby'' in contact met jouw bloed.Eerder zeker niet. Dus tot je weet dat je zwanger bent kun je rustig nog wat drinken!!! Stoppen met roken zou ik als ik jou was wel zo snel mogelijk doen, maar zeker als je 5 weken zwanger bent. Als je zo gaat redeneren dan zou je niets meer mogen drinken tot je zwanger bent!!!!

@Mo...gewoon afwachten dus maar?? Of ga je toch naar je ha?

@All...gelukkig wat minder misselijk. Maar nu wel heel moe! Dus ga ff slapen want heb vanmiddag een feestje. Helemaal vergeten het kaartje voor poca te posten. Zwangerschapsdementie!!
@Poca: Wat zag je er prachtig uit meid en wat een fantastische dag hebben jullie zo te horen gehad!!! Gek idee he, om nu getrouwd te zijn. Geniet maar lekker van de vakantie met zijn tweetjes!

@Just: JOEPIE!!!!!! Lekker gewoon beginnen! Wat goed zeg, ik ben helemaal blij voor je. Mannen zitten eigenlijk allemaal heel simpel in elkaar he?

@Mogalie: Ik schrik toch een beetje van jouw tekst. Ik had echt het idee dat je vanaf het stopmoment met de pil gewoon onverminderd vruchtbaar bent, maar dit hoeft dus niet zo te zijn. Ben ik even blij dat ik de beslissing gemaakt heb om toch te stoppen. Kijk je het nu nog even aan met je cyclus nu je dit gelezen hebt of ga je toch binnenkort naar de huisarts?

@Kruimel: O jee.... de moeder aller katers. Was het wel een gezellige bruiloft? Vast wel!

@all: Hier ook een klein katertje. Ben gisteren met mijn vriendinnetjes uit eten geweest. Heerlijk gegeten en iets te veel cava/prosecco/rose/rode wijn/champagne en bier gedronken. Oepssssszzzzz... Maar ik had echt het idee van: dit zou in het gunstigste geval zomaar eens mijn laatste alcohol-avondje met vriendinnen kunnen zijn, dus ik moet het er nog maar even van nemen. Ik ben wel van plan om gewoon af en toe een wijntje te blijven drinken zolang ik nog niet zwanger ben hoor. Zometeen duurt het wel een jaar of meer. Oke, misschien moet ik niet zo overdrijven als gisteren, maar om nu helemaal niets meer te drinken omdat je zwanger wilt worden vind ik toch iets overdreven. We hadden het trouwens gisteren ook een hele tijd over anticonceptie, zwanger worden ed. en toen vroeg een vriendin of iemand van ons soms al bezig was aangezien dit onderwerp steeds maar terug bleef komen. Ik kon toen mijn lachen niet meer houden en heb vertelt dat ik sinds vrijdag gestopt ben met de pil. Ik ben er nog zo vol van dat ik het ook heel graag aan iemand wilde vertellen. Ze vonden het allemaal superleuk en heel spannend en een vriendinnetje wil eigenlijk ook stoppen met de pil, maar twijfelt nog omdat ze eigenlijk van baan wil switchen. Vond het echt geweldig dat ik dit met hun kon delen aangezien verder helemaal niemand er van af weet!
quote:justline schreef op 09 augustus 2008 @ 21:26:

En oehhhh, kijk eens wat detective Just heeft gevonden:

"U mag gewoon seks hebben, en klaarkomen.

Hahaha detective Just, deze vond ik echt briljant! Met stip op een in de lijst van tips om zwanger te worden: "U mag gewoon seks hebben".

Ook hier in Amsterdam is er waarschijnlijk een overactieve detective aan de slag geweest. Ik ben sinds vrijdag namelijk niet meer alleen Florence, maar ook de 'verdachte van een strafbaar feit' in 'de zaak vuilniszak'. 'De zaak vuilniszak' is een slepende juridische kwestie waarbij ik word verdacht op of omstreeks 17 september 2007 mijn vuilniszak op een daarvoor niet bestemde plaats te hebben gedeponeerd. Nu ben ik zo'n brave burger dat ik altijd mijn vuilniszak in de bak die 3 meter van mijn voordeur vandaan staat stop. Ik was dus nogal verbaasd dat ik van een dergelijk feit werd verdacht. Het werd allemaal nog gekker toen bleek dat die vuilniszak waarin volgens de milieupolitie mijn adres was gevonden op een voor mij totaal onbekende straat die bij nader onderzoek op meer dan anderhalve kilometer van mijn huis ligt was gevonden. Alsof ik anderhalve kilometer met een vuilniszak achter me aan ga slepen om hem vervolgens in een of andere achterbuurt op een verkeerde plek neer te zetten ....

Anyway, ik heb dus geweigerd mijn boetes te betalen en nu heb ik dus een dagvaarding van de officier van justitie aan mijn broek hangen en moet ik over een maand voorkomen. Ik vind het eigenlijk allemaal best vermakelijk en ben dan ook reuze benieuwd naar de ontknoping van 'de zaak vuilniszak'. Het lijkt CSI wel .
Ik voel me weer beter!!! O, mensen toch... wat was ik zielig. totaal mijn eigen schuld, maar we hebben gisteren dus 2x aan de kant van de weg gestaan, omdat ik die laatste fles wijn (want het was echt nog nodig om die gezellig op te gaan drinken) moest lozen. Heel verantwoordelijke moeder, maar niet heus... maar het was wel supergezellig. Een mooie bruid, een mooi feest, lekkere hapjes, lekker dansen, interessante gesprekken, echt geweldig.

@florence, wat een verhaal. moest echt lachen. wat een bureaucratie af en toe he. gewoon volhouden hoor. het is echt te grappig.

@justline, wat super, echt helemaal geweldig. en dat roken, dat gaat jullie lukken (ook mogalie) het is echt niet zo moeilijk. Ik heb op de bruiloft wel 4 hijsjes genomen, maar dat was meer dronkenschap dan behoefte. JULLI E KUNNEN HET!
@florence...wat een verhaal!! Zelfs manlief moest er hartelijk om lachen!! Moest meteen denken aan zo'n tv programma over de milieupolitie, waarin ze in de vuilnis graven voor een adres!!

Ik moest me haasten!! Tot vanavond ofzow!!
@Florence, nou ja zeg! Ik zou foto's maken van je huis en de desbetreffende bak voor je huis en ook een kaart meenemen van de buurt, zodat je bewijs hebt

Maak je er een echte strafzaak van
@all: Ja, het is toch echt om je rot te lachen dit? Ik vertel nu ook aan iedereen dat ik 'verdacht' ben en voor moet komen. Ik heb een paar vrienden die advocaat zijn (overgehouden aan mijn rechtenstudie), en misschien kunnen die er ook de humor wel van inzien en willen die even langskomen in toga (op mijn dagvaarding staat dat ik een advocaat in de arm mag nemen) om mijn zaak te bepleiten. Dat wordt dan echt lachen gieren brullen! Maar goed, ik heb nu een bezwaarschrift geschreven tegen mijn dagvaarding en daar heb ik dus inderdaad een plattegrond van routenet bijgevoegd, met vlaggetjes bij mijn straat en de bewuste straat waar het 'delict' zou zijn gepleegd. Ik denk dat ik 'Bewijsstuk A' erboven ga zetten!
...
T&G Je kunt beter ook niet drinken voor de inseminatie hoor. Ze zeggen wel dat je kind inderdaad geen bloedband met je heeft tot 5-6 weken máár alcohol kan afwijkingen aan de vrucht veroorzaken en daarvoor hoeft geen bloedband te zijn. Nou ja goed alles kan goed gaan met alchohol en roken en er zijn mensen die tijdens hun zwangerschap alles hebben gedaan wat god verboden heeft maar ik zou het risico zelf niet nemen.
Alcohol is inderdaad niet zo een lief brouwseltje

@ mo

Wat een lap tekst. Maar wel heeeeeeeeeeeeeel duidelijk.

@ jl

Wat een leuk nieuws. Was hij de condooms zat??

Mijn mannetje vond het gisteravond maar niks.

@ flo

Wat een verhaal.

Een beetje raar allemaal. Of je inderdaad met een vuilniszak op stap gaat. Ik denk dat je liever met iemand anders op stap gaat.

Plaats delict, tjonge. Of je vuilniszak de strot om kan draaien.

@kruimel

Het was een leuk feestje in iedergeval.

@ all

Ik voel me een beetje vreemd.

Raar onderbuik gevoel. hmmmm wat is dit nu weer!!!
W
NOD is dan trouwens 30 augustus. Maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat ik een cyclus heb van 28 dagen...maar wie weet!
...
@ Lisa: Haha, ja...het enige wat nodig was, was een roze kanten broekje...en ik HOU NIET EENS VAN ROZE!!

Wat denk jij? Ik heb vandaag een ernstig onzekere bui over die eisprong en of ik dat wel moet doen...zie vorige verhaal.

Heb even iemand nodig die advies geeft
@Just...bij mijn eerste zwangerschap wist ik eind januari dat ik zwanger was. Ik had twee weken daarvoor een ernstig gezellig feestje en was toen dus net zwanger. Geen kind met afwijkingen. Bij de tweede wist ik in augustus dat ik zwanger was. Ik weet niet hóeveel feestjes ik in juli heb gehad, maar het waren er veel!! Bij de tweede ook geen afwijkingen hoor!!

Ik denk dat je niet teveel moet denken aan je eisprong. En dat weekend gewoon moet genieten. Heb je sex..dan heb je sex. zo niet dan niet. Ik zou in ieder geval de kans grijpen om alle anticonceptie de deur uit te doen.
quote:TammieenGwennie schreef op 10 augustus 2008 @ 13:13:

@Mo...gewoon afwachten dus maar?? Of ga je toch naar je ha?

Uhm, denk dat ik gewoon maar even afwacht. En als ik het helemaal beu ben, stap ik naar de huisarts.

@Florence, leuk zeg dat je het niet voor je kon houden. Ik vond het ook zooooo leuk om het met mijn beste vriendinnetjes te delen, werd er helemaal giebelig van.

Tip voor de vuilniszakzaak: je adres moet 2 keer in de zak gevonden zijn. Anders blijft het echt niet overeind bij de rechtszaak. En is het bestuursrecht of strafrecht? Hou ons op de hoogte!

@Lisa, koppie is weer fijn! Dagje uitbrakken en ik doe weer mee

Oei Merel, zou je zwanger kunnen zijn?

@JL, ik stop met je mee de 18de. Mooi excuus om nog even te mogen roken van mezelf

Enne, ga er nou maar gewoon voor. Die paar biertjes zullen weinig aanrichten en je hebt een extra kans. En natuurlijk is die spanning errug leuk. Hups, onzekerheid overboord en er gewoon voor gaan!
...
quote:Lisa1977 schreef op 10 augustus 2008 @ 20:24:

Het zou wel heeeeel toevallig zijn als je precies deze eerste (!lees verhaal van Mogalie) maand al zwanger zou raken, niet? Is hij er ook een die gelooft in zijn superzaad? Niet velen hebben dat, op T&G(V)man na natuurlijk Lees: al twee keer de eerste keer zwanger. Hoezo kleine kans??
..
anoniem_64911 wijzigde dit bericht op 10-08-2008 20:32
Reden: ..
% gewijzigd
...
W
@Lisa, ja, of nog een lading zwangerschapstesten.....van de 9 zijn er al 8 op (lees: verspild)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven