December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Gisteren bij de Ikea meubels voor Boyds kamer gekocht. Nils is het nu in elkaar aan het zetten. Af en toe mag Boyd naar boven om te 'helpen".

Verder hier geen byzonderheden.
Oooow Nurse, pffff ik heb weer een hernieuwd respect voor je hoor, kamperen met twee babies, waaaah! Ik vond het in onze studio in Griekenland al zo beholpen...!
hey Nursie welkom terug. Haha toch wel handig die boxen he? Zeker als je een extra damwand nodig hebt tijdens overstromingen. Ik gebruik ze ook voor toiletspullen en zo.

Zo te lezen een lekkere vakantie geweest.

Die nachten herken ik hoor. Wij zijn nu een keer of 6 weggeweest en meestal slaapt Brian dan bij ons op de kamer en zijn de eerste nachten drama. ik denk dat ik iedere eerste ochtend wel geroepen heb dat ik er geen zin in heb zo en dat we weer naar huis gaan. Toen op Ameland hadden we een huisje met een eigen kamer voor Brian en hij sliep perfect. Is wel de moeite waard dus een eigen slaapruimte voor de kinders.

Afgelopen week ook. Waren we in het huis van mn broer. 1e nacht van half 2 tot 4 Brian klaar wakker :( 2e nacht wel wakker maar meteen bij me in bed genomen en doorgeslapen en daarna ging het prima.

Mette ja iedereen weet het ondertussen wel hier. Behalve nog wat vrienden en kennissen die je niet zo vaak spreekt maar het is geen geheim meer.

En de reacties zijn echt heel leuk. Soms bijna op het overdrevene af zeg maar maar toch leuk.

Meestal ongeveer zo: wááááát een twéééééling. Jééééé wat leuk zeg enz enz enz. En dan daarna. Jéééé wat ga jij het druk krijgen zeg volgend jaar. En hoe moet het dan met *noem iets willekeurigs praktisch*

Dat laatste over druk en praktisch besef ik natuurlijk ook en soms vind ik dat niet zo leuk om te horen maar ja dat komt door de hormonen denk ik. ik heb er mega-veel last van. dus dan ga ik bijna huilen hahaha. Echt erg.

Komt ook omdat we aan het eind van deze maand de sleutel krijgen van het nieuwe huis en ik soms in mn hoofd zo druk heb met alles (verhuizing plannen, keuken plannen, badkamer plannen en shit hoe lang kan ik eigenlijk nog normaal lopen met een tweelign in mn buik) dat het even een beetje teveel wordt.

Ik ben een behoorlijke control-freak en nu moet ik toch echt gaan leren loslaten (zennnn).

Ik ben super trots op die twee in mn buik en ik vind het ook speciaal.

dusss jeetje wat een lang stuk. Nou ja nogmaals mn hoofd loopt soms over en dan ben ik nu pas 11 weken zwanger. Ik hoop dat ik na de verhuizing wat meer rust kan vinden.

Loewyz de tabel wordt inderdaad wel heeel lang haha. Het blijft leuk al die zwangeren.

A1mee nogmaals een dikke *knuffel* Ik denk regelmatig aan je en ik hoop dat fritsie snel komt nu.

Ainne zoo dat klinkt echt heerlijk zo'n weekend. Ik ben gewoon jaloers. S kijken of wij ook zoiets kunnen regelen dit najaar.
hee meiden is iemand van jullie trouwens nog op zoek naar zo'n travelcot bedje (deryan).

Ik heb er nog 1tje liggen. 1x gebruikt echt nieuw.

Mail me even als je er interesse in hebt.
nee oef, die hebben we zelf... Veel vaker gebruikt..

heerlijk weekend gehad. Gister verjaardag van mijn vader, de hele dag daar geweest. Lekker nog gewandeld in het lunterse bos, een leuke route, erg mooi... Casper in de rugzak, vindt hij super!! Grappig, want Renske wilde dat nooit en het wandelt wel prettiger door gekke bospaden dan de wagen...

grappig al die logeer verhalen... Daarom hebben we heel decadent voor huisjes met minimal 3 slaapkamers gekozen.. Tja in het naseizoen is het net zo duur en dat leek me wel zo prettig.. Maar eerst nog komende week naar bovenkarspel.. Daar slapen ze dus wel samen, ben benieuwd... Desnoods 1 bij ons...

he, als al die nieuwe babies in de tabel mogen, mag Renske er dan ook in??

en wat heb je voor boyd gekocht??
Hee Oef, zou je hem niet zelf houden en er juist nog eentje bijkopen? Wij gebruiken de onze nog regelmatig!

Sannie, ja vind ik eigenlijk ook, als de nieuwe babies erbij komen, moeten de "oude" er eigenlijk ook bij hoor! Misschien een idee om de "originele" december 2006 babies vetgedrukt te zetten en de andere (nieuw en oud) babies gewoon of in het grijs, om het wat overzichtelijker te houden? En dan ook met het geboortejaar erbij?

En Sannie, gelijk he je hoor! Mijn ouders zitten nu ook in een huisje met drie slaapkamers, wasmachine/droger en zelfs een vaatwasser!
Aloa, wij zijn er ook weer.

Gelukkig een huisje met al die regen... Erg gezellig met opa en oma en de kindjes. Heerlijk. Timo zit wat in een wil niet en kan niet fase en Floor gaat als een speer. Heel veel bijgeleerd weer. Zegt nu ook poep als ze poep heeft en grijpt naar haar luier. Verder zet ik haar nu echt op de gang of haar kamer als ze loopt te dreinen. 2 tellen hoor en als ik dan de deur open doe en zeg dat ze mag terug komen als ze ophoudt of dat ze gaat zitten of wat dan ook dan stopt ze en komt ze en luistert ze als een tiet. Dan zeg ik; kijk mama eens aan. Dan kijkt ze en dan zeg ik; is het klaar ?? En dan zegt ze JA. En dan doet ze wat ze `moet' doen. Zo heb ik haar vrijdag nacht op de gang gezet. Werd gek want ze lag al anderhalf uur te kloten. Huilen, stil, dreinen, drinken, huilen, stil. Op het laatst heb ik haar op de gang gezet en na een paar tellen de deur open gedaan. Gevraagd of het over was. JA. Ga je slapen: JA. En binnen een kwartier sliep ze. En of ze het nog wist is ze zaterdag nacht wel wakker geweest maar sliep ze na een slok water weer.

En ze snapt alles. Vind haar ook echt steeds makkelijker in de omgang. We hebben erg van haar genoten.

Het leukste was als we samen met Timo gingen stoeien, voetballen en met water klooien op de camping zelf. Maar daar stonden allerlei ouwe vandagen in sleurhutten de hele dag naar elkaar te staren. Dus als wij daar bezig waren hadden zij ook nog hun lolletje. Maar zo enthousiast en lachen die 2. Zo leuk !! In hun luier in het water stampen. Dus we hebben het ook vaak droog gehad en dan was het gelijk warm dan.

Zaterdag kwamen kennissen van de vakantie lunchen met hun zoontje. In Frankrijk leren kennen en wonen daar vlak bij. Was ook leuk. Timo heeft lekker gespeeld en Floor alleen maar geslapen gezien de nacht. Maar ze wilden van de winter nog wel een keer afspreken dus komt goed.

Niet naar de Beekse bergen geweest. Je komt toch tijd te kort hoor in die paar dagen. En ik vond het wel lekker dat Floor op bed kon liggen tussen de middag.

We hebben een fiets geleend van de eigenaar met voor zitje, gewinkeld met moeder en zus die nog een nachtje is gweest en naar de kinderboerderij geweest. Heel leuke spijkerbroek gekocht voor Floor van Retour. En nog een jurkje van Vingino en truitje van Esprit. Allemaal outlet. Mooie merken voor weinig geld. Heerlijk shoppen is dat !! Voor Timo een setje van Esprit. Broek, shirt en blouse. Heel mooi. Wel de moeite waard om eens terug te gaan.

Timo en ik kijken veel sport. Dan vraag ik vaak wat hij wil doen als hij 5 of 6 is. Normaal zegt hij hockey. Gister zei hij; mama, ik wil op judo.......................samen met jou !! Hahaha.

Nou, ik ga mijnboek uitlezen. Voor de liefhebbers van thrillers: echt een aanrader !!!! Zonder een woord van Linwood Barclay. Echt spannie.

Morgen weer werken en 's avonds bij een vriend van mij eten. Kom later wel weer even sociaal doen !!!

Fijne avond !!
Meiden, vinden jullie het heel erg als ik nu gewoon naar bed ga? *GAAP*

M. is ff naar de kroeg, ik heb me net door 4 pagina's heen geworsteld, keek net op de klok en vind het eigenlijk wel een goed plan om te gaan slapen.. heb ik alvast 2 uurtjes te pakken voordat Yasmine komt voor een voeding.

Een ander keertje maar weer!

xx
Flodder mooi dat jullie het zo leuk hebben gehad!

Nursie slaap lekker! Ik lag er gister ook erg vroeg in omdat ik moe was. Soms is dat zo lekker ff vroeg naar bed.

@alle meiden met oudere kindjes, (sannie, ainhoa, marloes, floddertje en basu)

Mail me maar even namen, geboortedata etc. van jullie oudste kindjes door, dan ga ik die in de tabel verwerken, bedoel lang is ie toch al
Hee Nurse en Flodder, welkom terug! Ik hoop maar dat Marloes niet is weggeregend met kamperen trouwens...

Hier ook weinig nieuws. De Audi is nu echt verkocht dus we zijn zaterdag op een holletje naar de meubelboulevard gerend en hebben meteen een nieuwe bank besteld. Hoera! Oude bank is best nog leuk maar dankzij onze lieve poezenvriendjes helemaal kapot gekrabbeld.

Nu hopen dat ie op tijd geleverd kan worden in het nieuwe schulpie.

Manuel gaat ineens hard met nieuwe woordjes. Gisteren zei hij 'klaar', 'boom', 'pieppiep' (van de muis) en 'sss' (van de slang). Hij kent al zeker een stuk of toen dierengeluiden en de 'boes', 'hiiii's' en 'mèèhs' zijn niet van de lucht als we langs een grasveld komen.

Vanmiddag ff shoppen met Manuel en wat boodschapjes voor mams doen.

Tot later!
Hee Loewyz, als je de tabel zat wordt of gewoon te zwanger bent tzt, geef maar een gil hoor, ik neem 'm gerust over van je.
@ainne,

thanks voorlopig gaat het nog, alle kids zijn in elk geval voor dit jaar weer naar het CB geweest. Scheelt weer...

Ik zal je in elk geval binnenkort alvast het bestandje sturen met tekst en uitleg dan hebbie hem alvast.
Hey meiden,

Flodder, klinkt goed je vakantie! Ik vind Retour spijkerbroeken ook zo leuk, zitten ook mooi.

Nurse, lekker geslapen?

Vanmorgen moest Nova voor het eerst naar de fysiopraktijk (eerst kwam ze aan huis). Ze vond het helemaal leuk daar.
He Mette wat goed dat Nova het leuk vind daar! Ik neem Davina ook weleens mee als ik naar de fysio moet. Die vind dat ook allemaal interessant al die dingen daar hahaha.

Vanmorgen is de schoonmaakster weer geweest. Ben nog steeds zo blij met haar! Heerlijk zo'n schoon huisje! Vind het nog steeds zo'n luxe.
Ik was nog helemaal vergeten te zeggen dat Davina dr eerste zinnetje zegt namelijk "waar ben je?" en dat word toegepast op verschillende dingen zoals "Luca waar ben je?" (dat is dr grote liefde van het kdv) en "speen waar ben je?" en "mama waar ben je?". Klinkt zo lief als ze dat zegt hihihihi.
Hey meissies!!

Mainecoon:

Fijn zo'n hulp!

Aah, jullie meisje, das tenminste echt lief!

R. roept heel hard

''Opa/oma/hond/paard/geit/kip/papa/mama, kom hiiiiiiier!''

Om kracht bij te zetten klapt ze in dr handen en maakt ze gebaren dat je naar dr toe moet komen.

Ohja, ook een leuke:

''Opa?''

Opa reageerd niet.

''Opa?!!!!!!''

Geen reactie.

''Opa (roept zn naam dr achter)!!!!!!!!!!!!!!''

klinkt zo lekker dwingend

Lig nu op de bank, we hebben een nieuwe tv gekocht, zo'n platte en hij is GROOT! 102m doorsnede, M. zit nu Bert Fischer te kijken, wat is die kerel geschift hey.

Tinus:

Hoe is het met je moeder momenteel?

En wat voor bank is het geworden en waar heb je hem gehaald?

Ainne:

Ach, het valt best mee opzich best mee hoor, kamperen met twee jonge kinderen... wat gewoonweg klote was was dat weer...

Alles klam, tent nat... blegh... nee, voor ons geen vakantie in Belgie of eigen land, de volgende keer willen we verzekerd zijn van goei weer!

Wat lekker trouwens zo tijd voor jezelf en je man... heeeeeeeeeeerlijk!

Mette:

Foto's hou je nog tegoed!

En de fysiopraktijk? vertel?

En nee, ik heb klote geslapen...

Die kleine van ons spookt nog 's nachts en weet zo 1,2,3 niet wat ik dr aan moet doen.

(ze drinkt trouwens nu tussen 23:00-24:00 vort zo'n 150ml-200ml pyjamapap, das wel netjes he.)

Maar dan komt ze nog rond 3:00 (soms) en dan ergens tussen 6:00-7:00 (en drinkt die keren +/- 150ml opvolgmelk..

Als we dr laten mopperen gaat ze huilen en als we dr niets geven drinkt ze dr niet meer door overdag.

Opzich moet ze op 150-200ml pyjamapap toch wel doorslapen niet dan?

Iemand nog ideeen?

Flodder:

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben

A1mee:

Wat klote dat het nu weer slechter/zelfs wat slechter gaat...

Zie je eigenlijk op tegen de bevalling? En jak, klinkt erg pijnlijk zo'n ontsteking!

Loewyz:

Zo! druk aan de verbouwing dan!?

Veel plezier morgen, hopelijk doe veel leuke ideetjes op!

Oef:

He, meis, kan me voorstellen dat je hoofd zo vol zit momenteel... en zo'n last van je hormonen... heb je er bij een tweeling ook twee keer zoveel last van? hogere hormoonspiegel oid?

Zwangeren:

Doen jullie trouwens mee aan moeders voor moeders?

Ik heb me vandaag aangemeld.

Hmm, heb het idee dat ik iets of iemand vergeet...

Misschien kom ik dr nog op...

Dikke kus!
Ohja!

Yora!

Mn msn doet t niet enne, we hebben de babyfoon weer terug maar het lukt me nog niet helemaal om t ding in te stellen maar ik vergeet je niet!

xx
Ja Nurse dat dwingende kennen we ook hahaha. Maar eigenlijk deed ze dat alleen maar naar de poes dat ie moest komen. Elmoooooooooooo kom!!! En dan knikt ze met dr hoofd van hier komen hahaha. En ook als ze iets heeft uitgespookt en ik kijk haar boos aan dan zegt neeeeheeeehhh hoofdschuddend en al en echt op een toon alsof ik stout ben geweest hahaha. Ik moet echt nog even oefenen om dan niet in de lach te schieten hahaha dat lukt nog niet altijd om dan boos te blijven kijken.
Hi Nursie balen van je nachten.

Nee ik heb ook geen ideeen verder voor je. Ik weet niet of ze op pyamapap moet doorslapen hoor. Ik heb t nooit gegeven. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n onwijs raar schema hoor. Tenminste bij Brian was t ook ongeveer zo. Die had een nachtfles tot een maand of 9 en hij is pas sinds 2 maanden van de late-avond fles af.

Als Yasmine maar af en toe komt om 3 uur 'snachts dan is dat toch best netjes?

Wat mijn hormonen betreft tja dat zijn dr een hoop haha. Ik geloof inderdaad 2x zoveel of iig meer dan bij 1 baby. Ik overleef t wel hoor.

Moeders voor moeders doe ik niet aan mee.
Mainecoon:

Haha! herkenbaar ja! soms lukt het me ook niet om streng te kijken, dan ziet ze een lachje bij mij doorbreken en meekt ze daar meteen gebruik van!

Kleine draak.

Oef:

Pfff, 2 x zoveel hormonen..... jee, arme peet

En idd, je overleefd het ook wel haha! proberen van te genieten ondanks dat je hoofd overloopt tis eigenlijk dubbel zo bijzonder bij jullie

Wat betreft Yasmine,

Tis ook zo dat ik t niet gewend ben, zo'n spookje dat in de nacht komt.

Zo'n pyjama pap is niets anders dan kant en klare melk met rijstebloem, papfles zeg maar...

Dr schema is als volgt: (meiden, lees even mee?! en werp jullie ervaren blikken dr eens op! )

Ze is nu 8 maanden geweest.

6:00-7:00 150ml opvolgmelk (liggend in bed, op de arm drinkt ze niet)

8:00 uit bed (krijgt ze niets)

10:00 fruit

10:30-11:30 slapen (soms ook niet)

12:00-12:30 brood, 2 boterhammen met een glaasje water (melk wilt ze dan niet)

13:30-15:30 slapen, eenmaal wakker drinkt ze soms wat opvolgmelk anders krijgt ze beneden water met een koekje oid.

17:30 warme hap, eet ze heel goed.

20:00 naar bed, 150 ml opvolgmelk

23:00-24:00 +/- 200 ml papfles/pyjamapap

Soms nog om 3:00 opvolgmelk 150ml

en dan dus om 6:00-7:00.

Groetjes!
quote:TheNurse schreef op 11 augustus 2008 @ 21:51:

Oef:

Pfff, 2 x zoveel hormonen..... jee, arme peet

zoals hierboven is mijn humeur ongeveer nu

inderdaad arme Peet (maar hij is zo trots het deert m niet lijkt wel)

Ik vind het toch wel een mooi schema hoor van Yasmine (enne je bent zelf het meest ervaren)

Misschien om 8 uur ook een boterham?

Ik heb ook wel s gelezen dat je een papfles beter niet laat op de avond kan geven. Maar dan liever om 8 uur. Omdat ze dan minder drinkt en dus sneller honger krijgt?

Ik weet het ook niet precies iets met de klok en de klepel en zo
Haha! Maar Oef toch... Rot he, herken het wel een beetje hoor... *ahum* maar ik probeer me eigen in toom te houden haha!

Enne, Peet is natuurlijk trots op jou he? niet op zn eigen?

Ik bedoel, jij hebt wrs 2 eitjes losgelaten, heeft hij niets van doen gehad

Eehhh, je zin:

''Ik heb ook wel s gelezen dat je een papfles beter niet laat op de avond kan geven. Maar dan liever om 8 uur. Omdat ze dan minder drinkt en dus sneller honger krijgt?''

Snap ik niet helemaal... ze drinkt de fles van 23:00-24:00 juist beter dan 20:00...

Enne, ik heb idd al wel wat ervaring maar soms heeft iemand anders een andere/frisse kijk dr op, iets wat ik net niet zie zeg maar

xx
Nursie ik vind het ook wel een goed schema opzich. Ze eet en drinkt tenminste lekker! Tsja en ieder kind heeft zo zijn/haar eigen ritme denk ik altijd maar. Als ik dan lees dat Brian tot voor kort nog een fles kreeg 'savonds nou dat kan ik me bij Davina niet voorstellen. Die heeft sinds ze 1 jaar is geen fles meer gezien. Ze krijgt tegenwoordig wel altijd dr drinkbeker mee naar bed zodat ze zelf een slokje kan drinken. Daar heeft ze dan weer wel behoefte aan. Maar zoals je ziet joh het verschilt zo veel per kind en als Yasmine het er nou goed op doet dan is toch mooi?!

Oef lastig hoor dubbel zoveel hormonen!!! Sjee ik zou er niet aan moeten denken hahaha. Maar ja je krijgt dan ook wel 2 keer zoveel wondertjes straks.
quote:TheNurse schreef op 11 augustus 2008 @ 22:14:

Enne, Peet is natuurlijk trots op jou he? niet op zn eigen?

Ik bedoel, jij hebt wrs 2 eitjes losgelaten, heeft hij niets van doen gehad

ja vertel dat maar s aan een trotse vent hahaha.

Wat ik bedoelde met de papfles is dat ze daar meestal minder van drinken en dus sneller volzitten.

maar dat is bij yasmine dus helemaal niet het geval.

nee volgens mij doe je t gewoon goed en moet je nog even afzien met de nachten.

Maar als ze nu al af en toe doorslaapt kun je wel eens kijken of ze dan die dag meer heeft gegeten bij het avondeten oid. Dat verschil zag ik bij Brian duidelijk. Vandaar dat we nu nog een extra boterham geven als hij niet genoeg warm eten binnen heeft gekregen (maar meer in zn haar en op de grond en zo)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven