Hardlopen deel 4
vrijdag 15 augustus 2014 om 12:44
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
dinsdag 3 maart 2015 om 10:35
@Baukje ik ben het ook hele met de woorden van Anke eens hopelijk kan de strijd tegen je lichaam winnen en vind je plezier in het lopen weer terug. Ook al lees/schrijf ik nog maar kort mee ik leef erg met je mee want voor iemand waarvan het lopen zo'n passie is zou het zonde zijn als het door een blessure niet meer mogelijk zou zijn.
Zelf vorige week een training gehad die niet helemaal lekker ging na 10 minuten al het idee dat ik het niet ging volhouden en uiteindelijk na 25 minuten toch een wandelpauze moeten inlassen daarna ook niet meer kunnen lopen iedere 5minuten even moeten wandelen terwijl ik het de keren hiervoor toch echt vrij makkelijk vol hield zonder te wandelen.
Het was even een drempeltje om weer te gaan lopen maar gisterenavond toch m'n schoenen weer aangedaan en gelukkig weer heerlijk gelopen.
Zelf vorige week een training gehad die niet helemaal lekker ging na 10 minuten al het idee dat ik het niet ging volhouden en uiteindelijk na 25 minuten toch een wandelpauze moeten inlassen daarna ook niet meer kunnen lopen iedere 5minuten even moeten wandelen terwijl ik het de keren hiervoor toch echt vrij makkelijk vol hield zonder te wandelen.
Het was even een drempeltje om weer te gaan lopen maar gisterenavond toch m'n schoenen weer aangedaan en gelukkig weer heerlijk gelopen.
dinsdag 3 maart 2015 om 13:48
@MJ, ja mijn zoon is gek op korfbal en beachkorfbal is natuurlijk een extra uitdaging, erg leuk om NK. te worden.
@Tyche, dank je wel.
10 km. in 55 min, goed bezig.
Lekker he lopen in de duinen wil ik na de CPC weer oppakken.
@Gioia, en gaat de CPC lukken? Ik ga de CPC lopen via het businessteam.
Dank je wel.
Ja ik probeer mijzelf ook altijd doelen te stellen mijn doel voor de CPC dit jaar is hem sneller lopen als vorig jaar.
@Baukje he dat is balen zeg. De moed niet opgeven hoor.
@Evi, goed bezig en welkom bij onze club.
Zo net 6.9 km. gelopen met het groepje van mijn werk. Lekker tempo door de modder en in de regen!
Ja, @Sunlover, in deze tempo kan ik aankomende zondag de CPC wel uitlopen.
Succes toegewenst aan iedereen die mee doet aan de CPC!
@Tyche, dank je wel.
10 km. in 55 min, goed bezig.
Lekker he lopen in de duinen wil ik na de CPC weer oppakken.
@Gioia, en gaat de CPC lukken? Ik ga de CPC lopen via het businessteam.
Dank je wel.
Ja ik probeer mijzelf ook altijd doelen te stellen mijn doel voor de CPC dit jaar is hem sneller lopen als vorig jaar.
@Baukje he dat is balen zeg. De moed niet opgeven hoor.
@Evi, goed bezig en welkom bij onze club.
Zo net 6.9 km. gelopen met het groepje van mijn werk. Lekker tempo door de modder en in de regen!
Ja, @Sunlover, in deze tempo kan ik aankomende zondag de CPC wel uitlopen.
Succes toegewenst aan iedereen die mee doet aan de CPC!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
dinsdag 3 maart 2015 om 17:57
Vanochtend een rondje van 5 km. Wilde eigenlijk langer, maar het weer was zo naar dat ik het wel mooi vond. Kon helaas niet wachten tot de regen voorbij was, dus al doorweekt en koud op de fiets, dat liep niet echt ontspannen.
Vooruitzichten voor zondag zijn gelukkig een stuk prettiger.
Vooruitzichten voor zondag zijn gelukkig een stuk prettiger.
This is an unacceptable timeline
dinsdag 3 maart 2015 om 18:23
Vandaag weer bij de fyiso geweest. De blokkades lijken helemaal opgelost maar schijnbaar kan de zenuw nog niet vrij bewegen doordat die zolang te weinig speling heeft gehad. dat zou de oorzaak zijn van de heftige klachten die het lopen toch nog oproept. Daar dus weer gerichte oefeningen voor. Dat betekend in ieder geval nog een week niet lopen. Het schiet dus niet op.
Vandaag is er een column over mij op de site van prorun verschenen. Er is een andere naam gebruikt maar het moet voor jullie gemakkelijk te achterhalen zijn welke column het betreft.
Vandaag is er een column over mij op de site van prorun verschenen. Er is een andere naam gebruikt maar het moet voor jullie gemakkelijk te achterhalen zijn welke column het betreft.
woensdag 4 maart 2015 om 13:10
http://www.prorun.nl/trai ... t-op-batterijen-pacemaker
Mother minimaal een week niet lopen , dus met wat pech gaat het nog langer duren en ik zit dan inmiddels al op 4 weken niet lopen.
Mother minimaal een week niet lopen , dus met wat pech gaat het nog langer duren en ik zit dan inmiddels al op 4 weken niet lopen.
woensdag 4 maart 2015 om 16:59
Mj2015: Fijn dat het lopen de laatste keer wel weer lekker ging. Soms heb je helaas van die dagen dat het even niet zo lekker gaat.
Mother: Goed bezig geweest! Ook gezellig dat je met een groepje loopt. Doe je dat vaker?
Tyche: Wat goed dat je toch het slechte weer hebt getrotseerd en bent gaan lopen.
Baukje : Jeetje wat balen zeg! Sterkte, ik hoop dat je snel weer hersteld bent.
Ik wil vanavond nog gaan lopen. Even duimen dat het droog blijft. Ik kijk echt uit naar beter weer, heerlijk lopen in het lente zonnetje!
Mother: Goed bezig geweest! Ook gezellig dat je met een groepje loopt. Doe je dat vaker?
Tyche: Wat goed dat je toch het slechte weer hebt getrotseerd en bent gaan lopen.
Baukje : Jeetje wat balen zeg! Sterkte, ik hoop dat je snel weer hersteld bent.
Ik wil vanavond nog gaan lopen. Even duimen dat het droog blijft. Ik kijk echt uit naar beter weer, heerlijk lopen in het lente zonnetje!
donderdag 5 maart 2015 om 21:58
Dag renners,
Stel dat ik geen blessures krijg, stel dat ik niet ziek wordt, stel dat ik twee fijne halve marathons loop de komende maanden.......dan wil ik gaan trainen voor mijn eerste marathon. Het zou dan Amsterdam of Eindhoven worden. Hebben jullie ervaring met deze marathons? Zijn er onderscheidende verschillen die handig of goed zijn om te weten? Ik ben benieuwd naar jullie mening waarvoor alvast dank!
Stel dat ik geen blessures krijg, stel dat ik niet ziek wordt, stel dat ik twee fijne halve marathons loop de komende maanden.......dan wil ik gaan trainen voor mijn eerste marathon. Het zou dan Amsterdam of Eindhoven worden. Hebben jullie ervaring met deze marathons? Zijn er onderscheidende verschillen die handig of goed zijn om te weten? Ik ben benieuwd naar jullie mening waarvoor alvast dank!
donderdag 5 maart 2015 om 22:14
Gisteren en vandaag maar weer gefietst. Maar door de week geen tijd voor echt lange fietstochten. Gisteren ruim 50km gefietst en vandaag 60. En omdat ik in ieder geval in het weekend ook nog niet mag lopen en de weersvoorspellingen goed zijn wil ik dan weer wat langere fietstochtjes maken. Heb voor zowel zaterdag als zondag al een route gepland.
vrijdag 6 maart 2015 om 10:34
@yggep: Ik heb vorig jaar Amsterdam gelopen. Het was een mooie ervaring, maar ik denk er wel over om dit jaar Eindhoven te lopen (terwijl ik in Amsterdam woon...). Het was erg druk, soms zelfs zo druk dat ik geen AA oid meer kon pakken. Dat heeft me zeker tijd gekost, en het is ook niet fijn om stil te moeten staan als je al 30 kilometer gelopen hebt. En ik vond het publiek ook niet erg enthousiast, alleen rond de start en finish. De route is deels heel mooi (langs het water, door het Vondelpark, langs het museumplein), maar je loopt ook wel over een industrieterrein. De start en finish in het Olympisch Stadion zijn wel erg gaaf. Ik twijfel dus nog!
@Baukje: Leuke column! Ik wil ook eens mijn tijden zo analyseren, eens kijken of ik ook zo'n lange afstandsloper ben. Ik vond het trouwens wel grappig dat ze jou de tip gaven om je lange rustige duurlopen écht rustig te gaan lopen, dat past echt goed bij jou haha Veel plezier met fietsen en ik hoop dat je binnenkort weer lekker kunt lopen.
Ik heb dinsdag en gisteren weer gelopen, ik loop weer op snelheid maar blijf wel last houden van m'n ribben. Wat duurt dat herstel lang zeg, de vorige keer was ik er veel sneller vanaf. Ik ga zondag wel gewoon starten bij de CPC, wordt lekker weer
@Baukje: Leuke column! Ik wil ook eens mijn tijden zo analyseren, eens kijken of ik ook zo'n lange afstandsloper ben. Ik vond het trouwens wel grappig dat ze jou de tip gaven om je lange rustige duurlopen écht rustig te gaan lopen, dat past echt goed bij jou haha Veel plezier met fietsen en ik hoop dat je binnenkort weer lekker kunt lopen.
Ik heb dinsdag en gisteren weer gelopen, ik loop weer op snelheid maar blijf wel last houden van m'n ribben. Wat duurt dat herstel lang zeg, de vorige keer was ik er veel sneller vanaf. Ik ga zondag wel gewoon starten bij de CPC, wordt lekker weer
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
vrijdag 6 maart 2015 om 10:34
vrijdag 6 maart 2015 om 12:23
@Baukje, leuk om de column over je te lezen.
Ik heb woensdag een aangepaste intervaltraining gehad bij mijn loopgroep en vandaag een korte training in normale duurlooptempo met 3 x 30 seconden versnellen. Ik heb me braaf aan de langzame looptijden gehouden ivm de CPC komende zondag.
Helaas zijn er best wel een aantal mensen van mijn loopgroep die niet mee gaan ivm griep.
Maar ik heb er al veel zin in.
Ik heb woensdag een aangepaste intervaltraining gehad bij mijn loopgroep en vandaag een korte training in normale duurlooptempo met 3 x 30 seconden versnellen. Ik heb me braaf aan de langzame looptijden gehouden ivm de CPC komende zondag.
Helaas zijn er best wel een aantal mensen van mijn loopgroep die niet mee gaan ivm griep.
Maar ik heb er al veel zin in.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
vrijdag 6 maart 2015 om 14:07
Net terug van een rondje interval: een kilometer inlopen op rustig tempo, daarna 3 x 1 km op 5:00 met tussendoor twee minuten stevig wandelen, en uiteindelijk op rustig tempo uitlopen. In totaal 5 km in 29 minuten, waarvan dus 6 minuten gewandeld en 3 km in 15 minuten.
Was lekker intensief. Heb daarna nog uitgebreid gerekt en gestrekt, dat had ik vorige keer overgeslagen omdat het zo regende en dat voelde ik de volgende dag toch wel.
Heb veel zin in de CPC, echt fijn dat het weer zo mooi belooft te worden. Veel succes en plezier daar, gioia en Mother!
Was lekker intensief. Heb daarna nog uitgebreid gerekt en gestrekt, dat had ik vorige keer overgeslagen omdat het zo regende en dat voelde ik de volgende dag toch wel.
Heb veel zin in de CPC, echt fijn dat het weer zo mooi belooft te worden. Veel succes en plezier daar, gioia en Mother!
zaterdag 7 maart 2015 om 14:31
Hey, ik lees nu al even met jullie mee en ik vroeg me af of ik ook mee mag schrijven?
Ik ben eind november begonnen met hardlopen (steeds rondjes van 5 km). 4 week geleden ben ik voor het eerst 10 km gaan lopen en nadat ik dat 3 keer gedaan heb, heb ik vandaag voor het eerst een rondje van 15 km gelopen.
Het gaat echt heel lekker. Ik haal er zo veel voldoening uit! Vooral de duurloopjes, daar kijk ik dagen naar uit. Nu doe ik op zaterdag een langere afstand en dan nog 1 dag een kortere afstand op een wat hogere snelheid (gek genoeg loop ik dan 5 km in 25 minuten terwijl ik vandaag 15 km gelopen heb in 1 uur en 28 minuten. Voor mijn gevoel ren ik die 5 km veel sneller maar blijkbaar doe ik iets fout) en dan nog 1 x per week een interval training.
Het liefst loop ik zo vroeg mogelijk. Vanmorgen was dat 6 uur. Dan is het nog lekker stil en zie je het licht worden. Mooie roze lucht!
Naast hardlopen fiets ik 5 x per week 30 km en doe ik op de dagen dat ik niet hardloop, spieroefeningen.
Oja, Ik studeer en ik heb 2 kleine kinderen. Lekker druk leven dus
Ik hoop hier wat te leren van ervaringen van anderen.
Ik ben eind november begonnen met hardlopen (steeds rondjes van 5 km). 4 week geleden ben ik voor het eerst 10 km gaan lopen en nadat ik dat 3 keer gedaan heb, heb ik vandaag voor het eerst een rondje van 15 km gelopen.
Het gaat echt heel lekker. Ik haal er zo veel voldoening uit! Vooral de duurloopjes, daar kijk ik dagen naar uit. Nu doe ik op zaterdag een langere afstand en dan nog 1 dag een kortere afstand op een wat hogere snelheid (gek genoeg loop ik dan 5 km in 25 minuten terwijl ik vandaag 15 km gelopen heb in 1 uur en 28 minuten. Voor mijn gevoel ren ik die 5 km veel sneller maar blijkbaar doe ik iets fout) en dan nog 1 x per week een interval training.
Het liefst loop ik zo vroeg mogelijk. Vanmorgen was dat 6 uur. Dan is het nog lekker stil en zie je het licht worden. Mooie roze lucht!
Naast hardlopen fiets ik 5 x per week 30 km en doe ik op de dagen dat ik niet hardloop, spieroefeningen.
Oja, Ik studeer en ik heb 2 kleine kinderen. Lekker druk leven dus
Ik hoop hier wat te leren van ervaringen van anderen.
zaterdag 7 maart 2015 om 15:08
Rozijntje gezellig dat je mee komt schrijven. Je bent lekker op aan het bouwen! ik ben niet zo'n hele vroege ochtend lopen. Spieren en pezen moeten eerst op gang komen. Loop wel graag in de ochtend maar dan denk ik meer richting negen uur en dat kan natuurlijk alleen in het weekend.
Ben zelf nu even uit de running. Voor mijn werk fiets ik al dagelijks een 25-30km per dag en ik probeer altijd nog een paar grotere fietstochten door de week te maken maar als ik volop in training ben is dat so9ms moeilijk in te passen. Nu ik uit de running ben probeer ik een keer of vier per week een fietstocht te maken.
Lekker training Tyche.
Diegene die zondag een wedstrijd hebben succes!
Ben zelf net terug van een fietsronde, ruim 105 km op de teller.
Ben zelf nu even uit de running. Voor mijn werk fiets ik al dagelijks een 25-30km per dag en ik probeer altijd nog een paar grotere fietstochten door de week te maken maar als ik volop in training ben is dat so9ms moeilijk in te passen. Nu ik uit de running ben probeer ik een keer of vier per week een fietstocht te maken.
Lekker training Tyche.
Diegene die zondag een wedstrijd hebben succes!
Ben zelf net terug van een fietsronde, ruim 105 km op de teller.
zaterdag 7 maart 2015 om 18:08
Dankjewel Baukje, je hebt lekker gefietst.
Rozijntje: lekker bezig.
Ik heb ook al veel zin in morgen. vandaag ben ik niet vooruit te branden, hoop dat dat gevoel morgen wel is. Alle andere CPC'ers veel succes morgen!
Rozijntje: lekker bezig.
Ik heb ook al veel zin in morgen. vandaag ben ik niet vooruit te branden, hoop dat dat gevoel morgen wel is. Alle andere CPC'ers veel succes morgen!
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zondag 8 maart 2015 om 13:58
Wat een weertje vandaag he. Kwam op mijn fietsrondje allemaal hardlopers in korte broek tegen. (jaloers!) Maar heb wel een heerlijk fietsrondje gehad. Wel wat korter dan gisteren, ruim 80km maar het was best pittig omdat er heel veel onverharde (en moeilijk begaanbare) stukken tussen zaten.
Ben benieuwd naar jullie wedstrijd verslagen.
Morgenavond weer naar de fysiotherapeut, hopelijk heeft hij dan geode berichten.
Ben benieuwd naar jullie wedstrijd verslagen.
Morgenavond weer naar de fysiotherapeut, hopelijk heeft hij dan geode berichten.
zondag 8 maart 2015 om 15:03
Ik hoop dat iedereen vandaag bij de CPC of buiten op de fiets of hardloopschoenen net zo geniet als ik gisteren heb gedaan bij de Spa Francorchamps Circuit Run. Als je tot de helft komt van mijn geniet-nivo heb je ook al een hele goede dag! Ik vond het SuperMegaGeweldig, inclusief de 17% helling Eau Rouge (twee keer). Ik heb de 14km gelopen in 1:15:30 en lijk daarmee de snelste Hollandse dame te zijn en de tweede dame overall. Mij ging het erom een unieke loopervaring te beleven en dat is me meer dan gelukt.
Ik heb er naast een verkoudheid en vermoeidheid doordat ik er niet van kon slapen, geen spierpijn aan overgehouden.
@baukje: Hopelijk mag jij na morgen weer gaan opbouwen
Ik ben benieuwd naar alle CPC tijden!
En rozijn: Leuk dat je meedoet hier, wat "jammer" voor je dat je verslaafd bent geraakt....... Hardlopen is nou één keer leuk! Van harte welkom! Heb je ergens een wedstrijd op het oog? Loop je elke keer hetzelfde rondje van 5 km? Goed hoor met kleine kinderen erbij elke ochtend vroeg opstaan.
Ik heb er naast een verkoudheid en vermoeidheid doordat ik er niet van kon slapen, geen spierpijn aan overgehouden.
@baukje: Hopelijk mag jij na morgen weer gaan opbouwen
Ik ben benieuwd naar alle CPC tijden!
En rozijn: Leuk dat je meedoet hier, wat "jammer" voor je dat je verslaafd bent geraakt....... Hardlopen is nou één keer leuk! Van harte welkom! Heb je ergens een wedstrijd op het oog? Loop je elke keer hetzelfde rondje van 5 km? Goed hoor met kleine kinderen erbij elke ochtend vroeg opstaan.
zondag 8 maart 2015 om 15:13
zondag 8 maart 2015 om 16:49
Welkom rozijntje! Wat een actief leven, dat vind ik altijd zo indrukwekkend klinken als je kinderen hebt! Maar het levert misschien nog wel meer energie op dan het kost, en dan is het vooral een kwestie van planning denk ik.
Anke, wat klinkt dat als een leuke wedstrijd. Gefeliciteerd met je resultaat!
De CPC was leuk. Ontzettend lekker weer was het. Door het inlopen had ik al gemerkt dat ik mijn shirt wel uit kon trekken, dus heb lekker met blote armen gelopen. Had van tevoren al medelijden met de mensen die ik met lange mouwen en zelfs katoenen truien zag staan, die zullen het flink warm hebben gehad.
Ik ging er heel ontspannen naar toe met niet echt een vastomlijnd doel behalve 'zo snel mogelijk'. Dat was maar goed ook want de eerste kilometer liepen we zo hutjemutje, dat tempo maken er niet in zat Heb bijna een minuut verloren en dat is toch best veel op zo'n korte afstand. En dan stond ik nog niet eens zo ver van de startlijn af...
De volgende vier kilometer ging een stuk sneller, daar zat ik steeds een paar seconden boven de 5 minuten per kilometer. Heb dan ook niet sneller dan 25 minuten aangetikt, maar wel mijn persoonlijk record verbeterd. Van alle deelnemers aan deze afstand zat ik in de snelste 15%, dus al met al ben ik best tevreden over het resultaat. Voor een optimale tijd zijn zulke massale wedstrijden niet zo geschikt, als je je daarop instelt is het een leuke afwisseling voor een gewone weekendtraining, en de sfeer zorgt er wel voor dat je extra gemotiveerd bent om alles te geven. Goed tegen sleur, zo'n loop.
Er deden veel kinderen mee, die kunnen echt verbazend snel en kijken erbij alsof het niks is.
Ben benieuwd hoe het de anderen vergaan is.
Anke, wat klinkt dat als een leuke wedstrijd. Gefeliciteerd met je resultaat!
De CPC was leuk. Ontzettend lekker weer was het. Door het inlopen had ik al gemerkt dat ik mijn shirt wel uit kon trekken, dus heb lekker met blote armen gelopen. Had van tevoren al medelijden met de mensen die ik met lange mouwen en zelfs katoenen truien zag staan, die zullen het flink warm hebben gehad.
Ik ging er heel ontspannen naar toe met niet echt een vastomlijnd doel behalve 'zo snel mogelijk'. Dat was maar goed ook want de eerste kilometer liepen we zo hutjemutje, dat tempo maken er niet in zat Heb bijna een minuut verloren en dat is toch best veel op zo'n korte afstand. En dan stond ik nog niet eens zo ver van de startlijn af...
De volgende vier kilometer ging een stuk sneller, daar zat ik steeds een paar seconden boven de 5 minuten per kilometer. Heb dan ook niet sneller dan 25 minuten aangetikt, maar wel mijn persoonlijk record verbeterd. Van alle deelnemers aan deze afstand zat ik in de snelste 15%, dus al met al ben ik best tevreden over het resultaat. Voor een optimale tijd zijn zulke massale wedstrijden niet zo geschikt, als je je daarop instelt is het een leuke afwisseling voor een gewone weekendtraining, en de sfeer zorgt er wel voor dat je extra gemotiveerd bent om alles te geven. Goed tegen sleur, zo'n loop.
Er deden veel kinderen mee, die kunnen echt verbazend snel en kijken erbij alsof het niks is.
Ben benieuwd hoe het de anderen vergaan is.
zondag 8 maart 2015 om 18:47
Wat gaaf Anke, gefeliciteerd!
Ik vond het de CPC een heerlijke loop. Ik heb iets sneller gelopen dan ik van plan was, maar het voelde heel goed.
Mijn streeftijd was 2.15. Dat zou 10 minuten sneller zijn dan de vorige. Maar ik heb hem in 2.11 gelopen, dus 14 minuten van mijn PR.
Ik vond het best wel te doen ondanks de drukte. En heb de laatste kilometers lekker kunnen versnellen.
Ik vond het de CPC een heerlijke loop. Ik heb iets sneller gelopen dan ik van plan was, maar het voelde heel goed.
Mijn streeftijd was 2.15. Dat zou 10 minuten sneller zijn dan de vorige. Maar ik heb hem in 2.11 gelopen, dus 14 minuten van mijn PR.
Ik vond het best wel te doen ondanks de drukte. En heb de laatste kilometers lekker kunnen versnellen.