Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Hier een gevalletje "valse start" gisteravond.

Ik heb tot een uur of 2 steeds sterkere en regelmatigere weeen gehad en toen ik een half uurtje in slaap was gesukkeld was het bijna weg. Ik heb de rest van de nacht bijna niet meer kunnen slapen dus ik ben erg brak nu want Floor vond het om half 8 alweer vroeg genoeg om uit bed te gaan.

Manlief is dus ook gewoon gaan werken terwijl ik stiekem gehoopt had dat we vandaag van onze baby konden gaan genieten.

Nog even wachten dus.
Pebbles las het al op augustus topic.....we zullen zien he?

En Dametje snap je berichtje.....Ook voor jou geld dat het komt wanneer het komt.....

Hier alles rustig....alles gaat gangetje....

Fijne dag vandaag allemaal

x
*Zwaai* Hoi meiden! Ik ben er weer. Heb net dik een uur gedaan om alles terug te lezen. Hoop spannende dingen gebeurd las ik, maar ik ben gelukkig weer op tijd terug voor het echte werk.

Ik hou het even kort, want ik ben nog steeds zo moe. Kom later terug om bij te kletsen.
Gaat het goed met jou en de zwangerschap Mibb?
Pluis, wat zijn jullie snel zeg. Af is af. Heerlijk hoor en zeker handig als je man straks weer gaat sporten.

Mijn neefje is 12(en inmiddels groter dan ik ben) en mijn nichtje is 6. Twee hele leuke kinderen, maar wel echt vermoeiden. Haha ongelooflijk hoe het huis er uit ziet na een weekendje twee kids. Net alsof er een bom is ontploft.

dametje, begrepen en heel begrijpelijk.

Pebbles, jammer dat het een vasle start is geweest. Vanaf het zwanger willen worden tot en met de bevalling is het geduld geduld en nog eens geduld.

Mibb, welkom terug in Vivaland.
pebbles spannend zeg! Wel balen dat vals alarm bestaat als er dan iets gebeurd dan toch maar graag echt!

Mibb wle een leuke vakantie gehad?

Aruba al iets meer duidelijkheid van je arts gehad wat betreft de uitslagen?

Hier een heerlijk ontspannen weekend gehad. Gister het verven ging ook goed. Kamertje wordt vooral wit en blauwe accesoires wel een klein lichtblauw muurtje en wil muurschildering maken. Als het ooit af is zet ik wle een foto op prive.

Daarna heerlijk samen uit eten geweest.
cross post plukkie.

Ben zelf nogal een structokip ne wil alles graag op tijd geregeld hebben en nu kan ik ook nog van alles en je weet nooit hoe het verder gaat. Ik ben meestal de geen die het klussen leuker vind dan manlief en nu kan ik hem helpen en doen we het fijn samen.

Wel leuke leeftijd je nichtje en neefje plukkie. Is wel wat anders dan straks de baby
Nou ik hoef geloof ik niet meer gefrustreerd te zijn want inmiddels heb ik -een heel klein beetje- zekerheid.

Vannacht om twee uur is het vruchtwater gebroken. Maar, geen weeen. De verloskundige had ons vanavond al naar het ziekenhuis gestuurd omdat aankomende nacht om twee uur we 'medisch' zouden zijn geworden. Lang verhaal kort, we komen net terug van het ziekenhuis, morgenochtend gaan ze inleiden, morgenvroeg moeten we bellen. Omdat niemand me nog getoucheerd heeft (infectiegevaar ivm gebroken vliezen) heb ik geen idee of ik al iets van ontsluiting heb, zoniet dan gaat het misschien lang duren, zowel dan is dat mooi meegenomen morgen. Kortom, hopelijk is de volgende keer dat jullie van mij horen er een dochter :-)

Ik ben blij dat ik nu wel nog even thuis kan eten en slapen dus dat ga ik nu doen.
@Dametje, nu komt het allemaal zo dichtbij! Heel veel succes en ik wacht met spanning op je berichtje!!
dametje veel succes en geniet van je dochtertje!
Nou dan deze keer toch echt veel succes hihi, nu mag het vast wel.
Aruba, ja voor zover ik nu na kan gaan gaat het goed met mij en de zwangerschap. Ik merk wel dat ik erg uitkijk naar de echo van morgen, ik heb die bevestiging dat het goed zit wel even nodig. Je merkt er zo weinig van, op de kwaaltjes na.

Ik las trouwens dat je het best lastig vindt om hier te lezen en te schrijven, dat snap ik helemaal hoor. Toen ik die miskraam had gehad had ik ook even geen behoefte aan verhalen over echo's, schoppende babies en kinderwagens. Kan me goed voorstellen dat jij dat ook hebt nu. Dus doe vooral waar jij je goed bij voelt, als dat betekent dat je hier een tijdje niet leest / schrijft is dat prima hoor. voor jou!

dametje, vliezen gebroken!!?? Lijkt me dat je nu je meisie wel in je armen hebt, of niet? Ben zoooooo benieud of alles goed met jou, je kleine en je vriend gaat... hoop dat we snel wat horen!

Pebbles, hoe is het bij jou? Hebben je valse starts al doorgezet? Hoop het voor je! Lijkt me vermoeiend, kun je je kleine meid niet even uitbesteden zodat jij even bij kunt slapen?

Wij hebben een relaxte vakantie gehad trouwens, daar was ik ook wel even aan toe. We zijn maar één keer een hele dag er op uit geweest, voor de rest vooral lekker in de tuin gezeten en boekjes gelezen, spelletjes gedaan enz.

Mag ik nog even zeuren trouwens?

*zeurmodus aan*

Ik vind namelijk dat mijn omgeving er zo makkelijk van uit gaat dat het allemaal wel goed zit met die zwangerschap van mij. Vooral mn schoonmoeder, ze heeft al 2 kadootjes gegeven, begon al over dat ze nog een ledikantje en een kinderstoel heeft staan, dat ze het jasje van Mibbman heeft bewaard, of ze mag komen logeren in je meivakantie (jaja, meivakantie 2009, niet eens herfstvakantie ofzo... ) en dat gaat maar door. Ik wil dat allemaal nog niet horen, laten we eerst maar eens afwachten of alles goed is en die 12 a 13 weken voorbij zijn, daarna zien we wel verder en wil ook lekker zelf op pad voor leuke dingetjes en ik wil niet alles al van haar gekregen hebben tegen die tijd. We hebben al een aantal keren gezegd dat we niet willen dat ze zo doordraaft, maar op de één of andere manier neemt ze dat niet op ofzo. Zij is heel makkelijk zwanger geworden, altijd gelijk de eerste maand, nooit problemen gehad enz. Afgelopen maandag hebben we op een wat hardere manier duidelijk gemaakt dat we dit niet willen zo, ik geloof dat ze het nu begrepen heeft.

Mijn moeder en zusje zijn ook al zo makkelijk, "oh maak je maar niet te druk om die echo hoor, het zit allemaal echt wel goed." Het is vast allemaal heel lief bedoeld, maar zijn zij dokter/echoscopist? Dacht het niet, eerst zien dan geloven, niemand van hen heeft ooit een miskraam meegemaakt en ze gaan er maar vanuit dat het zo vanzelfsprekend is, nou dat vind ik dus niet... Voor ons is het een groot wonder dat ik het nu al ruim 9 weken volhoudt, maar toch hou ik voor morgen in mn achterhoofd dat het ook best bij 8 weken gestopt kan zijn met groeien. Liever niet natuurlijk, maar alle ouders en zussen kunnen niet met zekerheid zeggen dat het goed zit, beetje te makkelijk...

*zeurmodus uit*
Dametje, spannend!!!

Mibb, niet anders dan herkenbaar. Ik ga heel hard aan je denken en voor je duimen morgen.
Dank je, dat is lief van je!
mibb zeer herkenbaar je verhaal over familie en omgeving. Iedereen gaat er maar vanuit dat alles goed is terwijl die zekerheid er gewoon niet is, kan me helemaal voorstellen dat je uitkijkt naar de echo en weer even de bevestiging en dan nog lees je overal dat dat bevestigende gevoel op een gegeven moment weer wegzakt.

Hier is schoonmoeder lief ook al te veel aan het shoppen en dan vooral de dingen die ik nou net niet zo vind. Regelmatig wordt er al gemeld dat we als de kleine er is we gewoon veel weg moeten hun passen wel op, heel lief maar wil ik niet.

enne zeuren mag hier altijd!

dametje hoop voor je dat alles voorspoedig is gegaan!

zus hou is het met jou nu? Heb je summer mee naar huis genomen? zeker wel fijn weer samen?

wel stop maar weer met spijbelen op het werk maar wilde even checken of er nieuws van dametje is
Nog niets van Dametje...spannend.....
Hallloooooooo wat spannend hier!!!!!

Ik ben weer van de partij, ga nu een hele hoop bijlezen. Maar wauw, Dametje wat spannend!!

PS...ben bijna 14 weken en alles is goed. Lekker beweeg-baby'tje (koprollen etc.) en ik denk af en toe al wat te voelen, al is het wel wat vroeg.
Mibb...allereerst: HEEEEEEEEEEEEEEL HERKENBAAR!

Daarom ben ik uit frustratie (gelukkig had ik die luxe) echt heel wat dagen weggebleven van het werk. Ik kon niet tegen dat 'vrolijke gedoe' van mijn schoonouders dag in en dag uit (sowieso al niet, maar nu nog erger), chagerijnig, misselijk..etc..

Het gevoel aldoor maar blij te moeten zijn brak me op het gegeven moment echt op.
Summer fijn wat van je te horen.....wat gaat dat hard zeg.....gaaf hoor!!! Hmm je voelt je niet altijd even top begrijp ik?

Hoest met je zus?
mibb hoe laat is morgen je echo?

Wel grappig iedereen verwacht gewoon dat je op een roze wolk zit (inclusief alle zwangeren ooit voor ons) alleen zit er soms wle even een donker wolkje bij waarbij je gewoon spanning, stress, niet lekker in je lichaam voelt.

Of zouden dat dan onze hormonen zijn!

summer leuk weer van je te horen hoelang blijf je in neederland?

Snok weet je al wat jullie aan het einde van de maand gaan besluiten of blijft het nog even afwachten? Merk je al iets van je medicijnen?

Mag morgen ochtend om 9.00 al voor de echo en daarna gelijk door na de vk
Heb wel idee dat het begint te werken in zin van naar wc gaan enzo..dus sneller eten verteer Verder merk ik weinig....Enne ja 26e ff kijken hoe het er voor staat maar dan zullen we wel snel weer er voor gaan
Fijn te lezen dat mijn verhaal herkenbaar is. Als je er op gaat letten, iedereen zegt het, het komt wel goed. Ik snap ook wel dat ze je moed in willen praten, maar tja, zo werkt dat bij mij nou eenmaal niet. Ach, het zullen bij mij ook wel een stukje zenuwen voor morgen zijn hoor.

Summer, welcom back! Goed te lezen dat je zo lekker gaat!

Pluis, wij hebben morgen dezelfde volgorde, alleen een uur later, 10u echo, 11.30 VK.

Oh weten jullie wat ik in een tijdschrift las? Dat je als zwangere recht hebt op een uur extra pauze per dag (als je 8u per dag werkt) en dat je recht hebt op een ruimte waar je jezelf even in dat extra uur terug kunt trekken met een ontspannen stoel o.i.d. Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord, gebeurd dat wel in de praktijk?
Tegelijk Snok,

Ik hoop dat je goede berichten krijgt en dat het snel weer raak is, kun je nog mee voor de ronde van april? we moeten natuurlijk ons wel houden aan elke maand een beeb.
mibb heel veel mensen weten niet van deze regeling dat ze daar recht op hebben. En werkgevers houden je daarin liever dommer dan je erop te wijzen.

Geloof wel dat je het officieel moet aanvragen. En weet niet of je dan nog de keuze hebt tussen 4 of 6 weken stoppen van te voren best kans dat je dan 6 weken van te voren moet stoppen. Dit recht heb je trouwens tot de baby 6 maanden is.

Heb het zelf niet aangevraagd (nog niet) volgens mij heeft freddy dit wle de laatste weken gebruikt omdat ze het niet trok.

Afspraak is wel met mijn werkgever dat ik alles in mijn eigen tempo magh doen en als het een keer niet gaat ik eerder weg ga.

mibb zal morgen voor je duimen na mijn echo. Krijg je dan ook een uitgrekende datum te horen?

Snok klinkt allemaal goed! Hoop dat alles snel en goed lukt
kopie van het aug topic!

Lieve dames,

een kort berichtje van mij. Onze dochter is gister om vijf voor half acht 's avonds geboren. Ze is helemaal gezond en alles waar we van dromen. Ik zet gauw haar naam en foto's op de groep.

Het was een pittige bevalling, 12 uur, 2,5 persen, ruggeprik,vacuumpomp de hele rataplan. We zijn vanmiddag thuis gekomen uit het ziekenhuis en hebben een geweldige kraamhulp. Er gebeurd zo veel op het moment. Als ik weer een beetje ben opgeknapt kom ik weer helemaal bijlezen en schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven