Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:JoniJoni schreef op 04 maart 2015 @ 20:18:

Ik erger me aan mensen die via hun kind contact willen maken en heel erg aanwezig zijn. Dat ze bv zeggen: "Wat zeg je?Ja, die melk heeft de koe net gemaakt ja, haha" en mij dan blij aankijken van: "Zeg er ook eens wat van". En dat dan de hele winkelronde door. Of mensen die staan te neurieen of zingen. Tsja, ik erger me nogal snel, haha.Verschrikkelijk idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:z-u-s schreef op 14 maart 2015 @ 15:44:

20, 50, en 100 zijn enkele briefjes. Voor 35 ben je minstens 3 briefjes kwijt. Dan gaat het hard met je wisselgeld.

Hetzelfde geldt voor 50 en 100 euro, hoor. In ieder geval bij de appie, ik mag namelijk geen briefjes groter dan 20 euro in mijn lade.

Maar bij ons is het gelukkig niet mogelijk bij te pinnen. Ik wijs klanten altijd op de pinautomaat bij onze klantenservice. :-)
Als iemand om 35 euro vraagt om te pinnen (of wil pinnen bij een automaat) dan heeft deze persoon er dus duidelijk niet meer op staan dan die 35 euro.... gok ik.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Audrey-Parker schreef op 14 maart 2015 @ 14:32:

[...]

Jaaaa die vind ik ook verschrikkelijk irritant! Als dit het geval is leg ik dus geen balkje op de band. Want ik heb geen zin om op mijn tenen over de boodschappen van mijn voorganger te gaan hangen. Vaak kan ik er nieteens bij al zou ik het wel doen omdat er maar 2 balkjes liggen. Helemaal irritant is als degene achter me dan gaat piepen. Alsof ik er wat aan kan doen.Maar tegen de tijd dat je wel bij het balkje kan is het toch ook nog vroeg genoeg om het ertussen te leggen? Het hoeft er pas te liggen tegen de tijd dat de laatste boodschappen van je voorganger bij de kassa zijn aangekomen. Alleen zodat de kassamedewerker kan zien dat het daar stopt. Daarom begrijp ik dus nooit waarom mensen perse het balkje willen hebben terwijl ze achterin de rij staan
quote:soetkees schreef op 14 maart 2015 @ 19:28:

Als iemand om 35 euro vraagt om te pinnen (of wil pinnen bij een automaat) dan heeft deze persoon er dus duidelijk niet meer op staan dan die 35 euro.... gok ik.

Vreemde redenatie van je.

Bij de supermarkt hier in de wijk, mag je in 10tallen bij pinnen.

Als ik een bedrag extra erbij wil pinnen, doe ik dat zoals mij dat uitkomt. Bijv. 40 euro, om wat contant geld in de portemonnee te hebben.

Waarom zou ik dan meer euro's moeten pinnen volgens jou?
Gggrrrrrr heb een nieuwe ontdekt vandaag en zelfs een mailtje over weggedaan

Zondagmiddag half 4 AH xl.... Heel veel schappen gewoon leeg maar wat voor mij echt een irritatie was:

Alle bonusbordjes al uit het schap. Dus op goed geluk of iets nou wel of niet in de bonus was of ja je oude foldertje meenemen....
als ik iets op moet halen via marktplaats voor bijv. 35 euro, dan pin ik als het even kan 35 euro.
quote:Jensy schreef op 15 maart 2015 @ 17:07:

Gggrrrrrr heb een nieuwe ontdekt vandaag en zelfs een mailtje over weggedaan

Zondagmiddag half 4 AH xl.... Heel veel schappen gewoon leeg maar wat voor mij echt een irritatie was:

Alle bonusbordjes al uit het schap. Dus op goed geluk of iets nou wel of niet in de bonus was of ja je oude foldertje meenemen....

Ja hier ook maar ik bekijk het vanuit de kant van de medewerkers. Die willen op zondag ook graag op tijd naar huis en geen uren nog overwerken om nieuwe bordjes te plaatsen, oude weg te halen.

Hier ligt bij het vlees het vlees met de nieuwe bonus al in de speciale schappen met een krat erop ( zo van hint niet aankomen nog, mag wel maar liever nog niet).

Ik begrijp het dus wel. Het is ook irritant maar een mail vind ik zwaar overdreven. Had dan iemand aangesproken erover.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Op zondag is hier niemand met wat verantwoordelijkheid te vinden hoor behalve vakkenvuller...

Waarom is dat overdreven? Vind dat dit niet bij de formule van AH past. Dan moet je niet op zondag open gaan als je niet normaal kunt draaien. (gewoon een formulier op hun eigen site btw)

Dat van op tijd naar huis willen sja... dan moet je er niet voor kiezen op zondag te gaan werken. Kom zelf uit de horeca dus ja ...... Jammer dan

Ik verwacht op zondag gewoon dezelfde service als op maandag of elke andere dag van de week.
quote:vla-flip schreef op 15 maart 2015 @ 16:50:

[...]

Vreemde redenatie van je.

Bij de supermarkt hier in de wijk, mag je in 10tallen bij pinnen.

Als ik een bedrag extra erbij wil pinnen, doe ik dat zoals mij dat uitkomt. Bijv. 40 euro, om wat contant geld in de portemonnee te hebben.

Waarom zou ik dan meer euro's moeten pinnen volgens jou?

Hoezo raar? Je zegt zelf: je kan in tientallen pinnen. Dat kan bij een winkel (die dan vaak 20 of 50 geeft) of bij de flappentap van 10 tot zoveel. Maar niet in vijfjes.

Ik bepaal het niet. Het wordt bepaald door de flappentap (zoals je zelf zegt) of de winkel waar je meer kan binnen dan de boodschappen kosten.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 15 maart 2015 @ 17:41:

als ik iets op moet halen via marktplaats voor bijv. 35 euro, dan pin ik als het even kan 35 euro.Hoe pin je dan 5 euro? Ben met je eens, ik heb het ook liever exact op zak. Maar je kan toch geen 5 euro biljet (of munten) pinnen?
quote:Doreia schreef op 08 maart 2015 @ 21:21:

Mijn beppe kwam ook wekelijks bij de supermarkt. De kassières en vakkenvullers kenden haar allemaal. Met de taxi, omdat ze de bus niet meer in kon komen, ging ze zelf boodschappen halen. Een uitje voor haar. Alle spullen inladen, mensen vragen om van de bovenste plank dingen te pakken en na het afrekenen kreeg ze standaard een kopje koffie terwijl ze bij de ingang op een bankje zat met haar boodschappen, terwijl ze wachtte op de taxi. Een keer, vlak voor Kerst, wist ze opeens haar pincode niet meer. Na 2x was ze toch in lichte paniek en zei dat ze eerst haar zoon (mijn vader) zou bellen voor de code voor ze het weer probeerde. En toen... heeft een man haar boodschappen betaald, omdat het bijna Kerst was. En toen mijn beppe zijn rekeningnummer wilde opschrijven, liep hij met een laatste zwaai zo de winkel uit. Hartverwarmend! En op haar crematie, kwam er een delegatie van de supermarkt om te condoleren.

Niet iedereen deelt dus jouw fossielen mening, Masquenada!

Ja, oude mensen irriteren me totaal niet.

Het zijn vaak lui van middelbare leeftijd die denken dat ze alleen in de supermarkt zijn. Typetje 'ik zeg waar het op staat, hoor' voor de vrouwen en Geert Grappemaker bij de mannen.
quote:runningbaleys schreef op 15 maart 2015 @ 16:37:

[...]

Maar tegen de tijd dat je wel bij het balkje kan is het toch ook nog vroeg genoeg om het ertussen te leggen? Het hoeft er pas te liggen tegen de tijd dat de laatste boodschappen van je voorganger bij de kassa zijn aangekomen. Alleen zodat de kassamedewerker kan zien dat het daar stopt. Daarom begrijp ik dus nooit waarom mensen perse het balkje willen hebben terwijl ze achterin de rij staanIk heb vaak dat de voorganger veel heeft en ik weinig. En ik dus niet bij het balkje kan. En er tegen de tijd dat ik mijn boodschappen erop heb staan, alweer ruimte is achter me waardoor degene na mij ook al kan beginnen. Kan er dan pas bij als klant aan het afrekenen is. Degene achter me staat al te zuchten voor ik de kans krijg om zoals je zegt rustig het balkje erachter te leggen.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:Jensy schreef op 15 maart 2015 @ 18:00:

Op zondag is hier niemand met wat verantwoordelijkheid te vinden hoor behalve vakkenvuller...

Waarom is dat overdreven? Vind dat dit niet bij de formule van AH past. Dan moet je niet op zondag open gaan als je niet normaal kunt draaien. (gewoon een formulier op hun eigen site btw)

Dat van op tijd naar huis willen sja... dan moet je er niet voor kiezen op zondag te gaan werken. Kom zelf uit de horeca dus ja ...... Jammer dan

Ik verwacht op zondag gewoon dezelfde service als op maandag of elke andere dag van de week.

Ik vind het overdreven omdat het een kleine ergenis is en geen groot probleem. Ik zie daarom niet in waarom je hier hogerhand voor op gaat zoeken.

Jij vind dat het niet bij de formule van AH past, zij blijkbaar wel.

Er is ten alle tijde iemand aanwezig met verandwoordelijkheid. Dat moet, ook voor brand en dergelijke.

Horeca is anders dan winkel. Ik heb ook in de horeca gewerkt weet hoe het gaat.

Heb ook in winkels gewerkt, kreeg maar tot sluitingstijd betaald. Dan ga en wil je dus niet daarna nog een hele tijd moeten werken voor noppes.

Tja agree to disagree maar ik vind je een zeur.
quote:soetkees schreef op 14 maart 2015 @ 19:28:

Als iemand om 35 euro vraagt om te pinnen (of wil pinnen bij een automaat) dan heeft deze persoon er dus duidelijk niet meer op staan dan die 35 euro.... gok ik.Waar het mij om ging, is de vette tekst. Dat vind ik een rare gedachtegang.
Teveel om op te noemen
quote:Maleficent schreef op 11 maart 2015 @ 17:43:

[...]

Wat een verwend gedrag, bij een pinautomaat kan je ook geen 35 euro pinnen.

Jawel hoor, dat kun je aangeven.

Maar wat een irritant mens inderdaad die klant!
quote:Maleficent schreef op 11 maart 2015 @ 17:43:

[...]

Wat een verwend gedrag, bij een pinautomaat kan je ook geen 35 euro pinnen.

quote:gedanst schreef op 15 maart 2015 @ 19:19:

Idd. is ideaal, ook prettig is dat je biljetkeuze hebt.
Ik wil gerust een zeur zijn hoor... Maar um hogerop zoeken is dus niet als je iemand in de winkel gaat zoeken met je klacht??? Ik kies voor gemak en dus via de computer. Dat zij niet na je werktijd betalen lijkt me super normaal... ik word ook niet buiten mn werktijd betaald.

Dat nieuwe aanbiedingen al hangen met duidelijke datumaanduiding maakt me niks uit maar dat alles in de winkel al leeg is... overal alles weg?? Neem aan dat ik op zondag ook op een normale manier gebruik moet kunnen maken van de winkel waar ik op zondag net zoveel betaal voor een brood als op woensdag.

Ennuh die verantwoordelijke is ver te zoeken op zondag... ergens op kantoor ofzo... daar ga ik mn tijd niet aan verdoen. En daarbij komt ook dat ik ze alles behalve snugger vind bij deze winkel. Diverse discussies gehad met betrekking tot prijsberekeningen waarbij de manager zei 'ja, ik ben niet zo goed met cijfers' en dat is maar 1 vb.

En dan mag jij mij een zeur noemen. Ik ga ook terug voor 10 cent. Vinden de meeste mensen ook zeurderig maar dat is mijn geld... heb ik voor gewerkt.

En horeca is heus wel te vergelijken ... als jij voor de horeca kiest weet je dat je vaak werkt wanneer andere mensen vrij zijn. Iemand die bij mij komt solliciteren en aangeeft niet de avonden,weekenden en feestdagen te kunnen werken kan weer gaan. Je kiest voor een bepaalde baan waarbij je weet welke dagen je dan bezig bent. Zo ook in de supermarkt. Deze zijn nou eenmaal 7 dagen per week en tegenwoordig ook op vele feestdagen geopend dus ja dat weet je dan.
quote:gedanst schreef op 15 maart 2015 @ 19:19:

[...]

Nou, dan kom ik bij de verkeerde automaten.

Het is altijd een bedrag wat op 0 eindigt, briefjes van 5 zitten er niet in.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 15 maart 2015 @ 19:42:

[...]

Nou, dan kom ik bij de verkeerde automaten.

Het is altijd een bedrag wat op 0 eindigt, briefjes van 5 zitten er niet in.Als je ipv voor bedragkeuze kiest voor biljet- en bedragkeuze dan kun je aangeven wat voor briefjes je wil en dan kun je ook voor vijfjes kiezen (bij "mijn" rabobankautomaat in iedergeval wel)
quote:Audrey-Parker schreef op 15 maart 2015 @ 18:58:

[...]

Ik heb vaak dat de voorganger veel heeft en ik weinig. En ik dus niet bij het balkje kan. En er tegen de tijd dat ik mijn boodschappen erop heb staan, alweer ruimte is achter me waardoor degene na mij ook al kan beginnen. Kan er dan pas bij als klant aan het afrekenen is. Degene achter me staat al te zuchten voor ik de kans krijg om zoals je zegt rustig het balkje erachter te leggen.Dat snap ik. Maar niet dat diegene dan staat te zuchten, en niet gewoon even kan wachten.
quote:Jensy schreef op 15 maart 2015 @ 19:40:

Ik wil gerust een zeur zijn hoor... Maar um hogerop zoeken is dus niet als je iemand in de winkel gaat zoeken met je klacht??? Ik kies voor gemak en dus via de computer. Dat zij niet na je werktijd betalen lijkt me super normaal... ik word ook niet buiten mn werktijd betaald.

Dat nieuwe aanbiedingen al hangen met duidelijke datumaanduiding maakt me niks uit maar dat alles in de winkel al leeg is... overal alles weg?? Neem aan dat ik op zondag ook op een normale manier gebruik moet kunnen maken van de winkel waar ik op zondag net zoveel betaal voor een brood als op woensdag.

Ennuh die verantwoordelijke is ver te zoeken op zondag... ergens op kantoor ofzo... daar ga ik mn tijd niet aan verdoen. En daarbij komt ook dat ik ze alles behalve snugger vind bij deze winkel. Diverse discussies gehad met betrekking tot prijsberekeningen waarbij de manager zei 'ja, ik ben niet zo goed met cijfers' en dat is maar 1 vb.

En dan mag jij mij een zeur noemen. Ik ga ook terug voor 10 cent. Vinden de meeste mensen ook zeurderig maar dat is mijn geld... heb ik voor gewerkt.

En horeca is heus wel te vergelijken ... als jij voor de horeca kiest weet je dat je vaak werkt wanneer andere mensen vrij zijn. Iemand die bij mij komt solliciteren en aangeeft niet de avonden,weekenden en feestdagen te kunnen werken kan weer gaan. Je kiest voor een bepaalde baan waarbij je weet welke dagen je dan bezig bent. Zo ook in de supermarkt. Deze zijn nou eenmaal 7 dagen per week en tegenwoordig ook op vele feestdagen geopend dus ja dat weet je dan.

Als je zo'n hekel hebt aan de AH moet je er misschien gewoon niet meer heen gaan. Zijn zij ook blij. Die mensen niet snugger noemen, jij durft wel zeg. Blijf dan lekker weg

Iemand aanspreken met een klacht is idd anders dan het hogerop zoeken. Jij gaat direct een officiele klacht indienen door het via de mail te doen.

En jij vind het dus serieus dat ze maar voor noppes moeten gaan werken na werktijd omdat jij zonodig op zondag zo laat boodschappen moet doen? Koekkoek zeg!

Die vakken moeten voor de maandag gevuld worden met de nieuwe bonus en ja dat gebeurd dus onder hun werktijd. Heel logisch lijkt mij. Jij werkt toch ook niet voor niks.

Hier zijn op zondag ook gewoon managers aanwezig, verschilt misschien per AH.
Wat een houding tegen over de Albert Heijn, Jensy. Ik ben het volledig met MadameQetesh eens.

Ik werk zelf bij de AH als caissière (zowel kassa als counter) en ben dan ook vaak het aanspreekpunt voor mensen die ontevreden zijn. Prima, daar zijn we voor. Jouw ontevredenheid kun je dus beter in de winkel uiten dan op een formulier op de website van AH, want het hoofdkantoor weet niet hoe het er in verschillende winkels aan toe gaat. De dame/heer achter de counter kan jou prima uitleggen hoe het komt dat de kaartjes al weg zijn of de schappen wat leeg.

Wees blij met de service van AH dat jij op zondag je boodschappen kan doen. Al wil dit inderdaad niet zeggen dat alles tiptop op voorraad is, want 1. er komen meer klanten door deze extra openingsdag en 2. er komt geen nieuwe vracht (regeltje van de overheid; geen vrachtwagens op zondag). Een AH XL is een megagrote winkel die op zaterdag al heel wat drukte te verduren heeft, waardoor het inderdaad kan gebeuren dat op zondag producten op zijn. De winkel kan op zondag alleen maar vanuit het magazijn worden aangevuld, dusja als het daar op is, dan is het pech en komt het maandag gewoon weer binnen.

Bij AH is er áltijd een leidinggevende aanwezig. Doordeweeks standaard een manager of assistent manager, in het weekend ook óf de leidinggevende op dat moment is de teamleider van afdeling verkoopklaar (de vakkenvullers dus). Die teamleider is gewoon opgeleid om leiding te geven en om met geschillen om te kunnen gaan, dus als jij een klacht hebt, kun jij hem/haar gewoon aanspreken. Je wordt dan echt wel geholpen en hij/zij weet vaak net zoveel als de manager wat dit soort vragen betreft. Geef je klacht aan bij de counter en de medewerker daar belt de leidinggevende van dat moment. Kun jij ook weer duidelijkheid krijgen.

Over die schapkaartjes, tja wat moeten die medewerkers dan? Na werktijd krijg je inderdaad geen cent meer betaald, dus klaar is klaar. Als je bij een supermarkt werkt, heb je een duidelijke begin- en eindtijd, en gaat het niet zoals jij omschrijft net als in de horeca. Daar heb je dit niet, maar dat wil niet zeggen dat de vakkenvullers na hun eindtijd dan nog maar een tijd onbetaald door moeten werken om de aanbiedingen voor de volgende week in orde te maken. Zij volgen de regels op en mogen dit 1 à 2 uur voor sluitingstijd doen. Dus neem gewoon je foldertje mee en kijk daar wat de aanbieding is. Of gewoon ah.nl/bonus, lekker makkelijk op je mobiel.
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven