Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Maare winter ik vind je helemaal niet stevig/dik of whaterver vind je echt wel een mooie vrouw.(niet gelijk vanalles gaan denken)

En dread ik me maar opnieuw bij je aangemeld volgens mij is het niet goed gegaan.
Thanks Sungirl. Ik ben ook niet echt TE dik, maar er zijn in de loop der tijd aardig wat kilootjes bij geslopen waardoor ik echt een chubby buikje en bovenarmen heb. En flinke bovenbenen ook trouwens. Op de foto's valt het ook allemaal reuze mee, maar ik zet natuurlijk ook alleen maar voordelige foto's op mijn hyves.

Weet je hoe ik altijd was, als je in mijn algemene vakantie-album (travel) kijkt. Dan sta ik op een van de laatste foto's volgens mij, samen met mijn vriend op een oranje trap. Ik heb dan een witte broek aan en sta een treetje hoger dan mijn vriend. Zo was ik altijd en zo ben ik nu echt niet meer!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik ga je weer toevoegen op Hyves Sungirl! Geen idee wat er mis is gegaan... vaag!

Ik ben moe, dus heb ff geen puf om op iedereen te reageren...... stom hè!!
Goedemorgen meiden!

Hoe is het bij jullie? Dreadlokje, heb je weer een beetje energie?

Hier alles prima. Ik ben dit weekend alleen. Vriend komt vanavond thuis. Heerlijk, af en toe zo'n eigen weekend. Gister kwam een vriendin van me langs met haar man. Gezellige avond gehad. En helemaal NIKS gedronken. Gaat dus goed met mijn dieet. Er is nu ongeveer 2,5 kilo vanaf. Ik begin het een heel klein beetje te zien aan mijn buik.

Ik heb wel sinds een dag of 2, 3 een zeurderig/licht stekend gevoel in mijn onderbuik, aan de rechterkant. Zo'n menstruatie-achtig gevoel. Maar dat duurt nog een ruime week dus dat is het niet. Ik begon me lichtelijk zorgen te maken over mijn blinde darm, weet alleen niet of die links of rechts zit. Maar goed, daar moet het ook erger voor zijn dus dat zal ook niet. Misschien heeft het met dat dieet te maken. Zwangerschap/innesteling oid kan niet want we hebben de afgelopen ronde geen seks gehad tijdens de vruchtbare dagen. Toch maar eens googlen.

Wel weer een vreemde droom gehad trouwens.

Mijn oude achterbuurmeisje (inmiddels 40 ofzo), kwam ineens binnenlopen en naast me op de bank zitten. Het was in het huis van mijn ouders. Ze had dezelfde badjas aan als ik, gekocht in Curacao. Toen ze dichterbij kwam zat er een enorme zwangere buik onder de badjas. En stak een sigaret op (terwijl ze niet rookt). Maf he? Ze had mijn badjas aan, rookte, net als ik, en was zwanger (wat ze bij mijn weten niet is want ze is single). Toen ik wakker werd dacht ik: Zou mijn buurmeisje mij symboliseren? Ze kreeg wel haar zoon toen ze 32 was. Als ik nu zwanger zou zijn, zou ik ook op mijn 32e bevallen.

Idioot he? Je zult wel denken dat ik gek ben, maar ik heb regelmatig hele vreemde dromen die ik later terug kan verklaren omdat ze dan (gedeeltelijk) uit zijn gekomen. Zo droomde ik ooit eens dat mijn vader een etentje had bij vrienden en ineens niet meer uit zijn woorden kwam en wegzakte. Met spoed naar het ziekenhuis, bleek hij een hersenbloeding te hebben. Twee dagen later kregen we een telefoontje van een vriendin. Ze hadden een etentje gehad bij vrienden dat weekend en haar man kwam ineens niet meer uit zijn woorden, zakte weg, en bleek een hersenbloeding te hebben. Exacte situatie als in mijn droom alleen was de hoofdrolspeler (gelukkig) niet mijn vader.

Nouja, meer van dat soort voorvallen gehad. Op een of andere manier komen vrij veel dingen en situatie precies zo uit maar gaat het in mijn droom dan over een andere persoon. Stom he?

Nou.... ik ga een koffie zetten en een lunchshake bereiden.

Fijne zondag!

xxx

winterdip
ik vind je niet gek hoor!! een tijdje terug had je ook die droom over je zusje en dat was toch ook waar?? goh, ik ben wel heel erg benieuwd hoor! je hebt niet op het goeie moment sex gehad en als het blijkt dat jij het bent uit je droom dan heb je een onbevlekte ontvangenis gehad!!! ook uniek haha..

het gaat goed met je dieet joh!! de kilo's vliegen eraf! maar je voelt je wel gewoon goed??

volgens mij zit je blinde darm rechts, heb je al gegoogled? geniet lekker van je zondag!!

voel je je al wat beter dread?

volgend weekend heb ik mijn vruchtbare dagen weer, maar dan gaan we 2 à 3 dagen los met bier en sigaretten en ik denk niet dat dat echt bevordelijk is voor mijn eitje hihi!! we zullen eerst maar eens de uitslag van het onderzoek afwachten..
Hahahaha... onbevlekt ontvangen. Nou, dan gaat het kind H.M. Maria heten hoor. En H.M. staat dan niet voor Hare Majesteit. Of ik heb bezoek gehad van een incubus. (Of was het nou een succubus, in mannelijke vorm?)

Nouja... ik moet eerlijk zeggen, we hebben 1 x seks gehad rond die periode. En ik had nog twee ovulatietesten liggen (ondanks dat ik had gezegd dat ik ze niet zou gebruiken, heb ik ze toch gebruikt ) 's Ochtends had ik een smiley. 's Avonds heb ik toen nog een keer zo'n test gedaan en toen had ik geen smiley meer. En die avond hebben we seks gehad. Dus te laat volgens mij. Bovendien hebben we dat weekend echt in deliriumachtige proporties gezopen (echt, gezopen). Dat was op zaterdag en op maandag had ik dus seks. Kan me niet voorstellen dat zowel bij mijn vriend als bij mij niet de heleboel steriel is geweest door al die alcohol.

Ik voel me prima met dat afvallen. Ik hoop dat, als het volgende week zo doorgaat, dat ik ook echt wat ga merken aan mijn broeken enzo. Ik woog vanmorgen 75,3 kilo. Het liefst wil ik weer 68 kilo wegen. Bij 70 vind ik mezelf ook leuk hoor, maar dan schiet je alweer zo makkelijker door naar 71, 72 etc. Dus eigenlijk zou ik 68 mooi vinden en dan met een marge van 2 kilo. Zodat ik dan bij 70 weet dat ik weer op de rem moet.

Maar wat heb jij voor wilde plannen volgend weekend Troela? Maar liefst drie dagen bier en sigaretten? Wanneer is de uitslag van het onderzoek? Begin of eind volgende week? Is je man er veel mee bezig of valt dat wel mee?
nou misschien waren jullie met die ene keer toch wel net op tijd? je weet het niet!! we gaan het gewoon afwachten..

68? pfff ik wou dat ik het nog woog!! volgens mij is dat net zoveel als mijn onderkin hahaha. maar dat gaat je vast lukken hoor!

als ik ga zeggen hoe die 3 dagen feest bij ons het dorp heten, dan weet iedereen meteen waar ik vandaan kom! maar in ieder geval is het seizoen begonnen van iets waar ons dorp bekend om staat en dat wordt altijd uitgebreid gevierd. 4 dagen kermis en vrijdag en zaterdag een grote tent met allemaal optredens waar heel ons dorp en omstreken ongeveer op afkomt. en vuurwerk zaterdagavond. is meestal supergezellig!! soort carnaval(inclusief het mogen vreemdgaan hihi) maar dan zonder de verkleedpartijtjes.

vrijdag bel ik naar de huisarts voor de uitslag. ik geloof niet dat hij er zoveel mee bezig is.. hij heeft het nog altijd druk met de badkamer(bijna klaar!!) en maandag moet hij weer gewoon gaan werken dus veel tijd om na te denken heeft ie niet. en hij is daar gelukkig heel nuchter in, hij heeft echt die instelling van 'we zien het wel'.
quote:troela4681 schreef op 10 augustus 2008 @ 14:44:

68? pfff ik wou dat ik het nog woog!! volgens mij is dat net zoveel als mijn onderkin hahaha.

Jij bent grappig!

soort carnaval(inclusief het mogen vreemdgaan hihi) maar dan zonder de verkleedpartijtjes.

Inclusief vreemdgaan?! Wat zijn dat voor vreemde feesten?!

Als je aankomend weekend je vruchtbare dagen hebt kun je misschien donderdagavond nog even een poging wagen. Misschien een tikkie vroeg maar zaad schijnt soms enkele dagen te kunnen leven. Dus toch nog maar even proberen de avond voordat je losgaat. (Of beter nog, de dag dat je losgaat, vlak voordat je naar de kermis vertrekt!)

Fijn dat je man nuchter is. Die van mij kan behoorlijk hypochondrische trekjes vertonen. En dat is vermoeiend.
hahahaha ja bij carnaval mag ook iedereen vreemdgaan en dat doet volgens mij ook bijna iedereen! en elk jaar als het hier feest is, dan zie je dingen... dat wil je niet weten. de meeste stellen hebben zaterdagnacht de grootste ruzie omdat hij naar een andere vrouw kijkt of aan een andere vrouw gezeten heeft!! hahahaha om je dood te lachen, want die mannen die geven er niet om als de vrouwen naar een lekkere vent kijken!!! vrouwen zijn rare wezens hoor..

gelukkig zijn wij allebei heel open in onze relatie en kunnen we overal over praten. ook als er iemand een keer een foutje maakt in een 'hitsige' bui, dan zijn ook niet meteen de rapen gaar! want we weten allebei dondersgoed dat dat gewoon kan gebeuren en dat er heel veel leuke/lieve/grappige mensen zijn..

kan me voorstellen dat het wel eens vermoeiend is als je vriend denkt dat ie dit of dat heeft.. maar dan ben jij er om hem van die gedachtes af te helpen toch?

wij gaan nu naar de stad hier 15 kilometer verderop want daar is het nu kermis.. zomaar even een rondje doen en dan een hapje eten. tot vanavond!!!

x
Jeetje meis!

Dus als er in mei 2009 een mini-Troela wordt geboren dan gelijk maar even een DNA-testje er tegenaan gooien? Nee hoor, grapje!

Ik ben van boven de rivieren dus heb nooit iets met carnaval gehad maar ik ken de verhalen. Pffff... Liever jij dan ik hahahaha!

Veel plezier en eet smakelijk!

xxx
Hey!! Dreadje is weer aanwezig hoor! Pfffffffff, had echt last van mijn kop gisteren en dan nog niet eens gezopen de avond ervoor..... hahahaha!!

Ben weer helemaal ongesteld-af, dus we gaan weer een nieuwe poging tegemoet. Vind dat de tijd wel steeds sneller gaat, maar moet zeggen dat ik er wel 'minder' actief mee bezig ben, weet nu wanneer ei-sprong ongeveer zal zijn, dus voor die tijd zoveel mogelijk seks, dan moet het toch een keertje goedkomen toch!?

Ik heb nog geen vakantie hoor... moet nog 3 weken werken en dan mogen wij eindelijk ook. Maar ben er al wel aan toe zeg maar..... kijk er enorm naar uit! Heerlijk weg met mijn vent!!!

FIJNE ZONDAG MEIDEN! Ik ga helemaal niks doen vandaag, lekker relaxen!
Tuurlijk komt het er een keertje van Dreadlokje! Twijfel ik niet aan!

Misschien ook maar beter om er wat minder actief mee bezig te zijn. Je weet wanneer het "moet" en meer kun je niet doen. Klaar.

Geldt voor mij ook steeds meer.

Geniet lekker van je niks doen. Had ik me ook voorgenomen maar inmiddels heb ik al een tekstopdracht zitten maken, een was gedraaid en de koelkast leeggeruimd en schoongemaakt. Nu ben ik er echt klaar mee voor vandaag.

ByE girls!
Jahoeoeoe!!

75 kilo schoon aan de haak! Da's ongeveer -3 in de eerste week.

Als dat deze week weer zo gaat dan ben ik snel op gewicht! Nog 7 kilo to go.

Fijne dag meiden!

xxx

winterdip
Goodmorning everybody!

Goed weekend gehad allemaal?

Pff, even niet online zijn resulteert wel in ongelofelijk veel berichten om te lezen! Wel lekker zo op de maandag ochtend trouwens

Mijn weekend was erg leuk en druk (ik heb mijn pc niet eens aangehad) en eindigde wel met een heel bijzonder bericht:

Mijn zus is zwanger! Dus nu moet in echt opschieten voor mij want het lijkt me reuze leuk om samen zwanger te zijn!!!! Ik mag het natuurlijk aan niemand nog vertellen, want ze heeft gisteren pas de test gedaan, maar aangezien jullie dr toch niet kennen… Heerlijk om het dan toch even aan mensen kwijt te kunnen!

Het is bij haar super gewenst, dus nu hopen dat alles goed blijft gaan natuurlijk.

Overigens, zij rookt dus ook gewoon he… Maar gisteren heeft ze nog even de laatste opgestoken (na het aflezen van de test) en dan is het echt klaar voor haar met het roken.

Afgelopen zaterdag trouwens nog flink gefeest (en gedronken ), want ik dacht dat er toch geen kans voor mij in zou zitten deze maand (maar 1x gedaan) maar dan hoor ik zo van mijn zus dat het bij haar ook in ongeveer 1x raak was en dan ga je toch weer denken he…

Maar aan de andere kant, ik voel nergens wat van (behalve nog wat van de kater, hahaha)… We wachten gewoon maar weer af…

Dreadlok, wat zonde dat je dr toch nog af en toe 1 opsteekt! Het komt toch niet neer op meer dan 1 per dag??? (per slot zeggen ze toch, alles met mate?)

Winter, super dat de de dicipline kan opbrengen om zo snel de kilo’s er af te laten vliegen! Dat vind ik altijd zo knap! Ik weet hoe lastig het is…

Troela, jij gaat echt een heel heftig weekend tegemoet volgens mij! Phoe, lijkt mij wel iets te vrij hoor, maar het is ook maar wat je gewend bent om je heen natuurlijk.

Amy, succes met je nesteldrang! Ik denk dat als je klaar bent met nestelen (ofwel, het nest is klaar zeg maar) dat je dan wel weer wat rust in je lijf krijgt! Maar tot dan, vergeet idd niet om ook van de tijd te genieten!

Sungirl, ik ga je ook eens op hyves opzoeken! Enne, wel vreemd, die symptomen van de hyperventilatie! Ik wist niet dat dat zo’n effect kon hebben joh! Ik zou me rot schrikken!
woeeehhhaaa 75 kilo en een zwangere zus!!!!!! wat een goed nieuws allemaal! allebei van harte gefeliciteerd!!

bloem, dat zou zeker leuk zijn om samen met je zus zwanger te zijn!!! lekker keuvelen over kleertjes en zwangerschapsklachten.

winter, die andere 7 kilo is er over 2 weken ook af als je zo doorgaat!!! nog even doorzetten..

dread, gelukkig voel je je weer beter!! zeker gaat het een keer lukken, bij ons allemaal.. het komt een keer als we het niet meer verwachten!

hahah nu moeten jullie niet denken dat man en ik dit weekend met allerlei mensen van bil gaan hoor!!(als ik het zo teruglees, lijkt dat idd wel zo) wij zijn heel braaf wat dat betreft, maar mocht het OOIT gebeuren dan is dat niet het einde van de wereld.. ik had het meer over de algemene dorpsgenoot hihi. aangezien ik 9 van de 10 keer gewoon nuchter ben, zie ik vaak heel veel dingen die de bezopen mensen dan weer net niet zien.. en dat is het mooiste van zoiets!!! eerlijk waar, mensen gaan rare dingen doen als ze wat gedronken hebben..
troela, het lijkt ons ook ect geweldig om saampies alles te beleven!

Maar dat zal voor mij deze maand nog niet opgaan geloof ik...

De eerste donkere voorbodes zijn er al weer... helaas...

Wel wat aan de vroege kant, maarja... je kan maar beter weer aan de nieuwe rondes denken he...

Overigens vind ik het ergens niet helemaal eerlijk... ik ben al een half jaar keihard aan het proberen, en mijn zus besluit het en is meteen in 1 maand zwanger... niet te geloven eigenlijk he... maarja, verschil met er duidelijk wezen... :-/

Hihihi, Troela dus toch niet losbandig als iedereen even dacht
Wow Bloempje je wordt tante! Gefeliciteerd joh!

Ik kan me goed voorstellen dat je even verrast was. Is je zus ouder of jonger dan jij? Zou natuurlijk fantastisch zijn als het jullie nu ook snel lukt en jullie gaan nog samen op. Toch ook raar, zo maar in de eerste maand raak terwijl jij al een half jaar bezig bent. Ik had dat ook met mijn zusje (3,5 jaar jonger!) puur door onvoorzichtigheid zwanger geworden en dan met 8 of 9 weken nog een abortus ofzo. Grrrr... natuurlijk steunde ik haar, het was ook niet haar schuld dat ze pas zo laat kon aborteren want er moesten eerst nog onderzoeken worden gedaan of het niet buitenbaarmoederlijk was, maar toch. Dat stak. Ook weer niet te vergelijken met jouw situatie natuurlijk want bij jouw zus is het gelukkig wel gewenst.

Leuk joh!

Hier nog wat goed nieuws. Gister lag ik met vriend in bed en toen vroeg hij of ik wilde dat of hij meeging naar de gyneacoloog as vrijdag. Maar dat hoeft niet want het is alleen maar 5 minuutjes inwendige echo, klaar. Maar ik zei wel dat ik gelijk ging vragen waarom ik na een half jaar ovulatietesten (en een bijna een jaar in totaal) nog niet zwanger ben. Toen zei mijn vriend: "Tja, dan moet ik misschien mijn zaakje wel komen inleveren". Toen vroeg ik: "Wat zou je daarvan vinden, als ze dat zegt?" Waarop hij zei: "Ik ken de dramaverhalen van vrienden, in een kamertje, ziekenhuis in en uit, onderzoeken etc. Lijkt me vreselijk. Maarja, als het moet dan moet het maar."

Daar was ik dus erg blij mee want ik had echt verwacht dat hij zou zeggen: "Als het komt komt het, zoniet dan geen fratsen!" want dat had hij al vaker geroepen.

Aan de andere kant kan ik natuurlijk ook zeggen dat ik wil dat hij meegaat vrijdag. Dan kan ik het gelijk aankaarten terwijl hij erbij is. Misschien heeft de gyn wel tips die hij dan gelijk zelf kan horen. Hmmmm.... even over nadenken.

Fijne avond girls!
tsja, ik ken het ook.. mijn zus werd door de pil heen zwanger. en zij rookt ook net zo veel, gaat vaker weg in het weekend(drinken) en is 30 kilo zwaarder dan mij. de wereld zit nu eenmaal niet eerlijk in elkaar.

wat goed winter!!! echt super dat je vriend nu een beetje overstag gaat! ik zou hem maar meenemen hoor.. kan hij het direct horen in plaats van via jou. kan me voorstellen dat je nu wel helemaal happy bent daardoor!! je had er eerst een zwaar hoofd in en nu zit er dan waarschijnlijk toch schot in de zaak!! hoop echt dat jullie na vrijdag een stapje vooruit kunnen gaan..

ik ga nu badderen en daarna lekker naar de kapper!
winter, mijn zus is ouder en het is inderdaad gewenst. en ik ben ook heel blij voor haar!

samen lijkt mij helemaal het einde, mits alles goed gaat natuurlijk, anders is het alleen maar extra zwaar, maar daar wil je ook niet aan denken eigenlijk.

En geweldig van je vriend!!! lijkt me een pak van je hart! altijd fijner als het niet hoeft, maar wel fijn dat het nu wel een optie is in iedergeval!

En troela, wat voor kapsel is het geworden bij de kapper? of heb je alleen een beetje puntjes laten knippen? of ander kleurtje of???
Nou gisterochtend wist ik niet zeker of mijn vliezen waren gebroken of dat ik gewoon stond te plassen.Dus de verloskundige maar gebeld nadat ik had opgeruimd en gedoucht.Ze is geweest en dacht ook dat de vliezen waren gebroken.Dus het wachten op de weeen was begonnen.De verloskundige zou s'middags nog een keer weer komen kijken ze is geweest maar ze zag geen vruchtwater en ik had ook nog geen weeen nou dan kom ik vanavond om 9 uur nog een keer weer kijken of er al verandering is.Zo gezegd zo gedaan.Maar nog steeds geen verandering.Dus zou ze vanmorgen om 9 uur weer komen en als er dan nog geen weeen waren kon ik vast mijn tas gaan pakken voor naar het ziekenhuis.Want ze zou dan om half 12 nog weer een keer terug komen om nog 1 keer te kijken of ik al weeen had.En ik had al zoiets bespaar je de moeite maar en stuur mij gelijk maar door.Ik heb dan toch staan plassen zo in een keer.Maar goed dus doorgestuurd naar het ziekenhuis aan de ctg,bloed geprikt,urine ingeleverd,uitstrijkje gemaakt en jaja als allerlaaste een echo om te kijken of mijn vliezen wel waren gebroken en die waren zoals ik natuurlijk al dacht nog niet gebroken.Hij zat er lekker van te drinken.Dus we kunnen weer afwachten zucht.....

Dit is even in het kort wat hier de afgelopen 2 dagen heeft gespeeld.Zal er morgen verder op in gaan en ook op de andere berichtjes.ben nu wel blij dat ik weet waar ik aan toe ben,Aan de ene kant is het jammer omdat ik dan zeker wist dat hij er morgen zou zijn maar aan de andere kant kan ik nu nog lekker thuis bevallen wat ik heel graag wil en hoef ik niet 3 dagen in het ziekenhuis te blijven beetje dubbel dit.Waren 2 best wel vermoeide,spannende,emotionele dagen.Ik ga nu nog ff een rondje op het forum maken en dan lekker slapen en morgen nog maar eens alles weer goed overdenken ging allemaal best wel in roes.
Jee sungirl, wat een gedoe! dat ze niet eerder even gingen checken of je vliezen nou wel of niet waren gebroken!

En jij maar heel de tijd wachten op die weeen!

Nouja, weer een ervaring rijker...
Dus weer afwachten Sungirl..... sterkte met de laatste loodjes!!

Ik denk dat er de afgelopen weken al aardig wat 'Bezig voor de eerste'-kindjes zijn geboren..... helaas van niemand wat gehoord...... hopenlijk krijgen we snel reactie van iemand en kan ik het schema gaan bijwerken........
Oei Sungirl, dat was even spannend zeg! Nou maar hopen dat het kleintje echt snel komt. Hoe voel je je? En je vriend, houdt hij het nog een beetje rustig of wordt hij inmiddels behoorlijk nerveus?

Dread, inderdaad, er moeten inmiddels heel wat babies zijn geboren uit dit topic. Jammer dat we weinig meer horen. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen druk zijn met zichzelf, en natuurlijk met de maand-topics waarop ze schrijven. Maar even een melding zou wel leuk zijn natuurlijk.

Hier retedruk. Moet er ook snel weer een eind aan breien, werk wacht. En dat is spannend ivm conflict met onze manager. Verder gaat het goed met afvallen, vanmorgen 74,2. Da's dus al bijna -4 kilo! Jeeeha.

Vanavond visite, morgen naar de gyn. Ik meld me daarna wel weer.

ByE ladies!

xxx

winterdip

ps. Troela, laat jij het ook even weten als jullie de uitslag van de dokter hebben?
Even alleen een kort berichtje: vandaag ongesteld geworden.

Volgende NOD: 11 september...
Ahhh.... jammer Bloempje. Je zag het al aankomen maar toch weer shit. Dikke kus voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven