Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
donderdag 2 april 2015 om 09:13
Wat een drama!!! Kon ik vandaag eindelijk na bijna een week niet te hebben gerend, rennen.....Ik vanmorgen in mijn renkleding de kids naar school gebracht, ik had er helemaal zin in!
Begin ik vol goede moed aan les 20 ( omdat deze vorige keer niet helemaal lekker ging ), springt halverwege de eerste 8 minuten mijn mp3 uit!!! Batterij leeg!!! Oh, ik kon wel janken!!
Dilemma....ben dus zonder muziek een stuk doorgerend. Toen een stuk gelopen....ik was helemaal uit mijn "flow". Ik wilde zelf dan maar een soort interval training gaan doen, maar ik was er helemaal uit. Ik kon me niet meer motiveren.
Morgen ga ik hem dus maar weer een keer doen. Dan is mijn man ook vrij, dus kan ik overdag wanneer ik wil.
Ik baal verschrikkelijk!!
Begin ik vol goede moed aan les 20 ( omdat deze vorige keer niet helemaal lekker ging ), springt halverwege de eerste 8 minuten mijn mp3 uit!!! Batterij leeg!!! Oh, ik kon wel janken!!
Dilemma....ben dus zonder muziek een stuk doorgerend. Toen een stuk gelopen....ik was helemaal uit mijn "flow". Ik wilde zelf dan maar een soort interval training gaan doen, maar ik was er helemaal uit. Ik kon me niet meer motiveren.
Morgen ga ik hem dus maar weer een keer doen. Dan is mijn man ook vrij, dus kan ik overdag wanneer ik wil.
Ik baal verschrikkelijk!!
donderdag 2 april 2015 om 14:07
donderdag 2 april 2015 om 14:10
donderdag 2 april 2015 om 19:54
@ bagheera en Hillybilly: Volgende keer beter!
@ Abracadabra: Beterschap.
@ Rudolf: Ik was ook van plan om na de lessen voor 5 km de 7,5 km aan te schaffen maar ik kan nergens vinden of dat een beetje aansluit op de 5 km. Mocht je hem aanschaffen, wil je mij/ons laten weten of dat bevalt? Ben benieuwd.
@ Abracadabra: Beterschap.
@ Rudolf: Ik was ook van plan om na de lessen voor 5 km de 7,5 km aan te schaffen maar ik kan nergens vinden of dat een beetje aansluit op de 5 km. Mocht je hem aanschaffen, wil je mij/ons laten weten of dat bevalt? Ben benieuwd.
donderdag 2 april 2015 om 22:29
Ik heb niet gerend afgelopen dagen, dus les 12 nog een keer gedaan voor de 2e keer. Die 4 minuten beginnen eindelijk wat te wennen! Ondanks dat ik even niet gelopen had gaf Runkeeper mij het leuke bericht "fastest run!". Dus dat was wel leuk!
Ik ben maandag begonnen met de 30 day squat challenge en probeer regelmatig wat buikspieroefeningen te doen. Ben benieuwd of dat ook doorwerkt in het lopen.
Wat leuk dat hier ineens zo veel mensen actief zijn. Bagheera gaat het al wat beter inmiddels? HillyBilly dat is balen zeg. Ik heb dat ook een keer gehad en op een of andere manier doe ik dan maar wat en ben ik minder 'tevreden' dan wanneer ik een lesje heb volbracht.
Ik ben maandag begonnen met de 30 day squat challenge en probeer regelmatig wat buikspieroefeningen te doen. Ben benieuwd of dat ook doorwerkt in het lopen.
Wat leuk dat hier ineens zo veel mensen actief zijn. Bagheera gaat het al wat beter inmiddels? HillyBilly dat is balen zeg. Ik heb dat ook een keer gehad en op een of andere manier doe ik dan maar wat en ben ik minder 'tevreden' dan wanneer ik een lesje heb volbracht.
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
vrijdag 3 april 2015 om 10:48
Ik wil graag beginnen met hardlopen met Evy.
Maar ik heb een aantal vragen.
Ik wil graag beginnen met 2x per week lopen is dit oké? Of moet je echt vaker lopen?
Ik dacht zelf dat 2x om te beginnen en vervolgens op te bouwen naar 3x.
Ik heb echt 0,0 conditie op het moment
En volg je dezelfde les meerdere keren per week of volg je bijv maandag les 1 en zaterdag les 2 e.d.?
Maar ik heb een aantal vragen.
Ik wil graag beginnen met 2x per week lopen is dit oké? Of moet je echt vaker lopen?
Ik dacht zelf dat 2x om te beginnen en vervolgens op te bouwen naar 3x.
Ik heb echt 0,0 conditie op het moment
En volg je dezelfde les meerdere keren per week of volg je bijv maandag les 1 en zaterdag les 2 e.d.?
vrijdag 3 april 2015 om 12:30
Vandaag les 20 in de revanche gedaan. Uitgelopen, maar nog steeds pittig! Nou had ik natuurlijk gisteren mijn zelf geïmproviseerde les al gedaan, en na het avondeten met mijn dochters een flink stuk gewandeld. Dus misschien dat mijn benen wat moe waren. Zondag les 21 en maandag bootcamp.
@liefbeest, ik kwam ook van 0,0 conditie en heb heeeeeeeel rustig opgebouwd. Wel 3 x per week, maar elke les 3 keer herhalen. Dus week 1: 3 X les 1, week 2: 3 X les 2....etc
Vanaf les 5 ben ik ze gewoon achter elkaar gaan doen. Toen had ik genoeg basis conditie om het vol te houden. Succes!!
@liefbeest, ik kwam ook van 0,0 conditie en heb heeeeeeeel rustig opgebouwd. Wel 3 x per week, maar elke les 3 keer herhalen. Dus week 1: 3 X les 1, week 2: 3 X les 2....etc
Vanaf les 5 ben ik ze gewoon achter elkaar gaan doen. Toen had ik genoeg basis conditie om het vol te houden. Succes!!
vrijdag 3 april 2015 om 13:48
quote:hillybilly79 schreef op 03 april 2015 @ 12:30:
Vandaag les 20 in de revanche gedaan. Uitgelopen, maar nog steeds pittig! Nou had ik natuurlijk gisteren mijn zelf geïmproviseerde les al gedaan, en na het avondeten met mijn dochters een flink stuk gewandeld. Dus misschien dat mijn benen wat moe waren. Zondag les 21 en maandag bootcamp.
Vanaf les 5 ben ik ze gewoon achter elkaar gaan doen. Toen had ik genoeg basis conditie om het vol te houden. Succes!!Bedankt voor je reactie!
Vanaf les 5 ben ik ze gewoon achter elkaar gaan doen. Toen had ik genoeg basis conditie om het vol te houden. Succes!!Bedankt voor je reactie!
vrijdag 3 april 2015 om 17:50
vrijdag 3 april 2015 om 17:54
quote:abracadabra schreef op 03 april 2015 @ 17:50:
Liefbeest juist als je geen conditie hebt zou ik voor 3 keer in de week gaan. 3 keer in de week is nodig om je conditie op te bouwen. En doe gewoon net zo lang een les tot je hem uit kan lopen. Ik begon ook zonder conditie maar je bouwt snel op hoor.
Ok en hoeveel dagen moeten ertussen zitten?
Maandag, woensdag, zaterdag oid is prima?
Liefbeest juist als je geen conditie hebt zou ik voor 3 keer in de week gaan. 3 keer in de week is nodig om je conditie op te bouwen. En doe gewoon net zo lang een les tot je hem uit kan lopen. Ik begon ook zonder conditie maar je bouwt snel op hoor.
Ok en hoeveel dagen moeten ertussen zitten?
Maandag, woensdag, zaterdag oid is prima?
vrijdag 3 april 2015 om 18:59
@liefbeest: minimaal 1 dag rust ertussen. Ik loop bijvoorbeeld altijd op ma-wo-vr. 3 keer per week is best wel perfect om je conditie op te bouwen.
Voor het eten heb ik les 21 gelopen. Ging niet echt lekker wegens beest in mijn oog die ik er vrij snel uit kreeg maar heb wel de hele tijd lopen jankentranen onderweg omdat ik mijn gehele vuist in mijn oog duwde. Lekker lomp.
Volgende week lekker lenteweer, heb er nu al zin in!
Voor het eten heb ik les 21 gelopen. Ging niet echt lekker wegens beest in mijn oog die ik er vrij snel uit kreeg maar heb wel de hele tijd lopen jankentranen onderweg omdat ik mijn gehele vuist in mijn oog duwde. Lekker lomp.
Volgende week lekker lenteweer, heb er nu al zin in!
maandag 6 april 2015 om 21:18
Meiden, lopen jullie allemaal met de app van Evy? Bevalt dit? Ik heb in een ver verleden ook gerend met Evy (5km) en zou graag weer beginnen. Helaas heb ik die mp3's van Evy niet meer. Ik zit er dus aan te denken om de app aan te schaffen.
Nog een vraag. Ik lees dat 3x pw trainen wordt aangeraden om je conditie op te bouwen. Ik train 1x pw een uur kracht met klein beetje cardio (verhouding 80:20 ofzo). Zou 2x pw dan niet ook voldoende kunnen zijn? Ik krijg geen 4x buitenshuis sporten ingepland...
Dank je we voor jullie antwoorden.
Nog een vraag. Ik lees dat 3x pw trainen wordt aangeraden om je conditie op te bouwen. Ik train 1x pw een uur kracht met klein beetje cardio (verhouding 80:20 ofzo). Zou 2x pw dan niet ook voldoende kunnen zijn? Ik krijg geen 4x buitenshuis sporten ingepland...
Dank je we voor jullie antwoorden.
dinsdag 7 april 2015 om 08:57
dinsdag 7 april 2015 om 13:13
@Jules: Ik loop nu nog met de podcast van Evy. Dat is anders dan de app (muziek heeft Evy er al opgezet en bij de app kan je je eigen muziek gebruiken)De Mp3's kan je trouwens gewoon overal vinden op internet dus geen probleem wanneer je die nu niet meer hebt. Verder ben ik geen sportgoeroe dus geen idee hoe het zit met krachttraining en cardio. Maar kan je niet 2 keer buiten hardlopen en 1 keer op de loopband in de sportschool als je daar toch al bent?
@HillyBilly: Bootcamp; KNAP!
@HillyBilly: Bootcamp; KNAP!
dinsdag 7 april 2015 om 13:26
Dank je wel voor jullie antwoorden. Helaas kan ik de gratis mp3's niet meer op mijn iPhone krijgen. Vandaar dat ik de app 'moet' gaan gebruiken.
Daar waar ik 1x pw sport kan ik niet zomaar op de loopband. Het is een soort van 1-op-1 uur sporten en daarna weer weg. Ik zou dan daarvoor of daarna kunnen lopen, maar die training is al loodzwaar
Daar waar ik 1x pw sport kan ik niet zomaar op de loopband. Het is een soort van 1-op-1 uur sporten en daarna weer weg. Ik zou dan daarvoor of daarna kunnen lopen, maar die training is al loodzwaar
woensdag 8 april 2015 om 08:00
Ik heb het opbouwschema van de hartstichting gebruikt om op te bouwen in combinatie met runkeeper. Is ongeveer 3x per week lopen en werkt goed! Je krijgt dan alleen geen tips ingefluisterd, maar kan wel je eigen muziek opzetten.
Deze weel niet gelopen door een overvil schema. Met pasen geen tijd en nu steeds overwerken en een ziek katje thuis. Niet ideaal maar hopelijk vanaf het weekend weer lopen!
Deze weel niet gelopen door een overvil schema. Met pasen geen tijd en nu steeds overwerken en een ziek katje thuis. Niet ideaal maar hopelijk vanaf het weekend weer lopen!
woensdag 8 april 2015 om 19:26
Na het werk en de middagboterham naar een vriendin gefietst die midden in het allermooiste natuurgebied woont in mijn regio. Ik had mijn hardloopkleding al aangetrokken. Eerst koffie en wat gewerkt en om 16:00 les 23 gelopen. Ik voelde me echt een bofkont in de mooie omgeving met dat prachtige weer . Het was wel onwijs warm met mijn loopjack aan.