Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Bedankt voor de tip! Ik ga er eens kijken.
Wat zijn jullie goed bezig allemaal! Vervelend HillyBilly dat les 21 niet lukt. Zou leuk zijn als je les 22 dan wel doet!

@Groenejas, wat goed zeg! Wat was je tijd?

@CeeVee, wat fijn als het zo goed gaat terwijl je er wat tegenop zag. Dat motiveert vast heel erg! Ik merk wel dat als ik samen met iemand loop, ik het langer volhoud. Net of trekt diegene je dan toch even over de streep.

@LiefZoontje, welkom! Ik herken het wel hoor, ik ben ook geen doorzetter. Maar als ik dan weer ga dan denk ik "Waarom doe ik dit niet veeeel vaker?". Ik moet het echt plannen en dan lukt 3x per week vaak niet terwijl ik bij 2x per week helaas weinig echte vooruitgang merk. Goed van je dat je die 5km al in een halfuur hebt gelopen! Dat is mijn doel maar nu ben ik blij als ik de 4 minuten kan volbrengen haha.

Hier al 9 dagen niet gelopen. Had gister een tentamen die ik al 3 jaar probeer te halen dus moest er ff voor gaan. En eindelijk gehaald! Dus ik ga zo weer om de laatste stress eruit te lopen, maar doe denk ik wel ff een stapje terug om het weer even op te bouwen.

Wat is het ook een fijn weertje!
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
Net les 9 weer gedaan in plaats van les 13 waar ik eigenlijk aan toe was. Pfff wat zijn die 4 minuten dan ineens weer zwaar. Merken jullie die achteruitgang ook als je even niet gelopen hebt? Ik heb nu het idee dat ik nooit vooruitgang hebt geboekt! Qua ademhaling kan ik ik het makkelijk volhouden maar mijn benen voelen niet sterk genoeg ofzo.
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
Wow groene jas, dat is echt een super mooie tijd, ik doe het je echt niet na!!

Dreetje, soms heb je inderdaad even een dipje. de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Is wel balen, maar als je doorzet, komen er weer betere tijden.

Goed hoor, dat je steeds maar weer doorzet om te gaan. Ook als je geen zin hebt! achteraf voelt het echt goed he. Ga je 2 of 3 keer pw?

Ik had dus vandaag al echt geen zin he..

En zat dus alweer smoesjes te verzinnen voor mezelf... (beetje moe, geen zin, druk etc)

Maar ik had mezelf in de smiezen haha, het waren weer excuses.

Doorgezet en toch gegaan, de eerste km was wel zwaar, want had nog spierpijn van zondag.

Ik moest van mezelf 5 km zonder te wandelen en is gelukt :-) ...

Ik heb het trouwens heel erg snel warm tijdens het lopen en heb vanavond in een lange broek, maar met een shirt met spaghetti bandjes gelopen.

Dan hou ik het veel beter vol, lopen jullie ook zo dun gekleed?
Ik ga 2x per week maar soms lukt het maar 1x. Maar dat komt niet heel vaak voor. Denk dat 3x per week toch echt het beste is om vooruitgang te boeken.

Ik ben in de winter begonnen dus heb alleen maar shirts met lange mouwen en thermo. Had het net erg warm dus het wordt tijd om wat kleding voor de warmere dagen te kopen :-)
Dreetje: ik denk dat 2x pw ook voldoende is hoor, om vooruitgang te boeken!

Ik ga altijd 1x pw snelwandelen met een vriendin in de bossen en geniet daar echt zoveel van, dat ik dat erbij blijf doen (wandeling van 1,5 uur)

En daarnaast was het plan 3x hardlopen, maar ik denk toch dat ik maar met 2x ga beginnen, zodat het leuk blijft. ...

Lopen jullie ook als je verkouden bent?
Dreetje, je longen leren er ook sneller mee om te gaan. Ik kon anderhalf jaar geleden een uur lopen, maar ben nu ook weer opnieuw begonnen en ik loop tegen precies hetzelfde aan. Stijve kuit als ik loop. Maar dat wordt vanzelf minder.
Liefzoontje: Tuurlijk liep ik toen ik verkouden was. Ging niet snel en was erna ook moe maar ik wilde geen watje zijn.....

Kent iemand van jullie de app Zombies, Run! ? Ik wil hem misschien kopen om er af en toe mee te lopen na volgende week.
Even een korte update

2,2 km gelopen, ging zeker goed, maar wel erg warm vandaag
Hoppa! Les 22 gedaan!! En die lukte!! Niet zonder slag of stoot, maar gedaan.

Had het alleen bloedheet, iets te warm gekleed.. lol

Heb runkeeper gebruikt, zat op 4,79 km in 35 minuten zo uit mijn hoofd. Was natuurlijk nog met korte stukjes wandelen tussendoor.
Bagheera en Hillybilly:

Ik heb zojuist mijn laatste intervaltraining gedaan van deze week. 3min. inlopen 13-2 13-2 8-1 4min.uitlopen. 5,6 km totaal. Zondag begin ik met les 28; 28 minuten achter elkaar lopen . Ongelooflijk dat ik dat ga doen.
Heel veel succes daarmee ceevee

Ik ben heel benieuwd hoe het je afgaat

Zelf ben ik van plan morgenochtend te lopen (als ik op tijd mijn bed uit kan komen tenminste)
Net 5,2 km gelopen in 35 minuten. Ging heel lekker. Morgen een rustdagje en dan zondag 8 a 9 km lopen
Iedereen weer super goed bezig!! Ik ga morgen of zondag weer. Even kijken hoe de dag loopt. Morgenochtend eerst weer een ochtend op de hockeyclub waar de meiden hun wedstrijden hebben. 's Avonds heb ik een etentje.....dus het mooie zou zijn als ik morgenmiddag ga rennen.....dan kan ik met een gerust hart een pizza nemen bij het etentje...haha.
Nou, dat viel tegen na 2,5 week niet lopen. Weliswaar geen makkelijke route door de bossen met hier en daar wat los zand, maar na 4 km in 23 min waren ik en partner kapot! Wel nog mooi stukje gewandeld. Aankomende weken maar weer opbouwen!
@CeeVee, hoe zijn die 28 minuten gegaan?

@Grrrlstar, daar mag je best kapot van zijn!

Wat een heerlijk weer is het om te lopen. Ik heb eind van de middag 10 km gelopen op een rustig tempo.
Bagheera: uitgeslapen of gelopen?

Groenejas en Grrrlstar: Netjes!

HillyBilly: Heerlijk! Pizza na het lopen. Was het lopen nog gelukt?

Ik heb Evy aan de kant gezet en 28 minuten aan muziek op mijn telefoon gezet. Manlief wilde wel mee (ongetraind en bakte er niet veel van ) dus ik heb wel langzaam gelopen. 28 minuten: 3,7 km. Maar zonder stoppen en dat was voor mij het belangrijkste! Dinsdag kan Evy weer opzouten met haar rotmuziek en zet ik gewoon weer een 30 min. playlist klaar.
Ceevee, goed gedaan! Zo'n lekker gevoel als je het hele stuk zonder te wandelen kunt volhouden. Kan me ook voorstellen dat je helemaal klaar bent met Evy. Ik vond de eerste keer zonder muziek ook heel fijn trouwens, nu luister ik bijna nooit meer naar muziek
Ik luister altijd mn eigen muziek onder runkeeper. Altijd hetzelfde lijkt me ook niks. Maar heb wel voorkeur qua type muziek waar ik gewoon lekker op loop 😁😁
Toch uitgeslapen :S

Dat je steeds verder kunt doorlopen is zeker een fijn gevoel.

Morgen ga ik weer een stukje lopen met runkeeper en eigen muziek.
Ik ga vandaag weer lopen. Ben nu ongeveer 3 weken weer op weg en ik loop op een eigen schema. (Heb Evy al eens helemaal tot 10k gedaan en daar was ik wel klaar mee :D) Ik doe nu mijn horloge om, stel een schema in en heb mijn iPod op. Ben benieuwd of het vandaag gaat lukken. Ik heb dit weekend een nieuw hardloopbroekje gekocht en een riem voor wat flesjes water. En dat loopt echt een stuk lekkerder. Ik maak me voor het lopen altijd zorgen of ik wel genoeg gedronken heb en dat hoeft nu niet meer
Lijkt me reuze handig zo'n riem roze handdoek

Zelf weer een kort rondje gedaan

woensdag weer
Ik ben geweest: 4,5 km in een half uur. Dus dat begint ergens op te lijken Overigens nog wel 6,5 minuten gelopen, maar dat mag de pret niet drukken

Bagheera, dat is het ook echt hoor! En ik was bang dat hij zwaar zou zijn, maar je merkt er echt niks van.
Ik heb zondag met mijn oudste dochter 2,5 km gelopen en daarna in de tuin wezen touwtje springen.

Straks ga ik voor de tv een kettlebel workout doen. En morgen les 23 van Evy.

Klinkt handig zo'n riem rozehanddoek! Zijn die dingen duur?

Misschien dat ik binnenkort ook even een playlist op mijn mobiel zet. Kijken of ik met mijn eigen muziekkeuze en runkeeper al net zo ver kom als met Evy.
Ik heb hem voor 10 pond gekocht, maar dat was in de uitverkoop. Nieuw was hij 20 pond. Maar elke cent waard Jullie zijn al ver, zeg! Ik zal blij zijn als ik ook weer een half uurtje kan hardlopen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven