JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Mijn "ding" is nog altijd volle melk. Ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen!
Oja, wat ik nog wilde vragen: hebben jullie sinds je zwanger bent ook meer last van slaapwandelen/praten? Mijn vriend heeft echt heel gezellige nachten met mij omdat ik hele verhalen vertel in mijn slaap, en soms sta ik er zelfs bij op! Slapend dus! Nu had ik dat ook wel voor mijn zwangerschap, maar nu is het echt een paar keer per week..

Eeen voorbeeldje:

Ik moest blijkbaar plassen en ik liep dus naar de wc. Halverwege sta ik stil en wijs ik op de grond.

Ik: "naam vriend".....

Hij: "ja?"....

Ik: "waarom ligt daar een smurf?"....

Hij:"kom maar naar bed meis, je slaapt nog"

Ik: (nu bozig) "kijk dan man, je ziet hem toch! Daar ligt een smurf!!!"

En toen ben ik doorgelopen en gaan plassen. Het rare is dat ik het me de volgende dag gewoon kan herinneren, en dan klinkt het me ook wel wat raar in de oren ja. maar op dat moment vind ik het volkomen logisch allemaal.. Ik kan het me ook nog zo voor de geest halen!

Weird..
Alle reacties Link kopieren
Voyager; hahaha dat is inderdaad een beetje 'weird'... Ik zelf slaap wel heel onrustig en droom heel veel maar volgens mij praat ik nog niet in mijn slaap ;). Hoop voor je dat je vriend alleen een virusje heeft en dat de uitslagen goed zijn!

Esther; ga door de weeks 's avonds ook vroeg naar bed. Merk ook dat dat helpt tegen de vermoeidheid. Al een beetje gewend aan je nieuwe ritme?

Wen; inderdaad gaat mijn logica niet altijd op blijkt maar weer. Maar je zult zien dat jou buikje ook ineens heel hard gaat groeien!

Marianne; fijn dat alles goed was bij de verlos! Gaat gelukkig nog steeds redelijk goed hier allemaal! En joh, je lichaam gaat vast stabiliseren. En het is toch niet uitzonderlijk hoor.

Ja leuk, er komen veel echo's aan! Ben voor jullie allemaal erg benieuwd wat het wordt!

Lily; gezellig dat je er weer bent. En ja ook ik ben jaloers op je vakantie EN overheerlijke taart! Al heb ik genoten van een overheerlijke chocolade mousse het weekend. Home made. Was ook super lekker. hahaha moest wel lachen om je 'ei' verhaal. Heb zelf nog niet echt van die MUST HAVES.

Hier alles goed. Volgens mij heb ik de baby gevoeld het weekend maar kunnen toch ook mijn darmen zijn geweest... Kweet het niet zeker... Zaterdag een babykamer en kinderwagen uitgezocht, leuk!! Volgens mij hebben we wel een goede deal kunnen maken.

xxx
Mooi Chili, wat voor een heb je?
Hé Voyager alles goed? Nu minder pijn doordat je vriend vakantie heeft? We hebben een witte babykamer gekocht, een box en we hebben een zwart/grijze kinderwagen, merk maxi cosi gekocht. Zaten te twijfelen tussen de quinny. Maar vriend wilde deze. Bugaboo was geen optie, inderdaad errug laag.
Die maxi-cosi hadden wij denk ik ook uitgezocht als we een nieuwe nodig hadden gehad!

Ja hoor het gaat hier wel. Dochter is alleen verschrikkelijk peuter-puberig vandaag dus daar hebben we onze handen vol aan!
Fijn Voyager! Succes met je dochter vandaag... zal wel aan het weer liggen ;)

Is Nikiet eigenlijk met vakantie? Al een tijdje niet meer iets van haar gelezen.

En Sanna; mocht je nog mee lezen. Gaat het goed met je? Hopelijk zijn je kwaaltjes minder geworden!
Oh Cilli, kun je ons geen stuk taart sturen? Wat klinkt die goed zeg, mmm.

Lekker Voyager dat je vriend ook vakantie heeft. Gaan jullie ook nog weg met de vakantie?

Nog geen buikje Wen?

Heb trouwens voor 12 september weer een afspraak bij vk.

Vandaag geen bezoekjes bij vk en echo's lees ik in het schema. Het wordt in ieder geval nog een spannende week.

Groetjes Marianne
Dag meiden,

Voyager, wij hebben straks inderdaad de pretecho, ik ben zo benieuwd!!!! Kan bijna niet meer wachten. We gaan de kinderen van school halen en dan meteen door naar het echobureau. Jullie horen het vandaag nog wel hoor...

Lily, welkom terug van je vakantie! Dat klinkt echt als een heerlijke vakantie zeg... En die taart! Wat erg ben jij zeg! Mmmmm, ik zou ook wel een stukje lusten...

Voyager, jeetje, slaapwandelen.. Grappig zeg! Daar heb ik gelukkig geen last van. Vroeger toen ik jong was wel vaak gedaan zegt mijn moeder altijd, maar sinds ik volwassen ben nooit meer eigenlijk.

Snel die afspraak maken met de fysio hoor! Niet langer wachten nu zou ik zeggen. Hoe sneller hoe beter...

Chili, ben nog niet echt gewend aan het nieuwe ritme nee. Eigenlijk is het zelfs zo erg dat we allebei erg genieten van de tijd die we nu meer samen hebben. Zeg maar een soort van teambuilding, daar gooien wij het maar op... Maar goed, er wordt wel wat gewerkt hoor, alleen nog niet helemaal optimaal zeg maar... Maar dat komt wel hoor!

Ik ga nu even verder met werken...;-)

Tot laterrrr,

Esther
Wat een apart idee trouwens dat er met 20 weken een baby van 25 cm in je buik zit.

25 cm is best wel veel om in een buik te hebben. En dan is het nog maar de helft (gemiddeld genomen dan...)
Succes Esther!!!
Ja gek he? Helemaal raar als er dan nog amper iets te zien is, zoals bij sommige mensen. Waar zit dat kind dan?

Ik heb inmiddels een soort van uitpuilend stukje buik net onder mijn navel Ben ik nou de laatste met buik of waren er meer die niet zo hard gaan?

's Nachts slaap ik inmiddels weer als een roosje, wel een tijd gehad dat ik 's nachts steeds wakker werd maar dat lijkt voorbij. Of ik praat, geen idee Dromen blijven me tot nu toe ook niet echt bij. Dus aan het slaapfront hier is alles rustig.

Esther, veel plezier straks!

Voyager, is het niet verstandig om nu het wat beter gaat een afspraak te maken? Misschien kun je het dan op dit niveau houden?
heee gezellig hier!!

over buik gesproken, ik vind het zelf heel wat. liep gisteren over de kermis met zwangerschapsbroek aan en strak truitje (echt zo van kijk mij zwanger zijn ) kom ik een meisje van de middelbare school tegen. zij moet nog 5 weken en vertelde dat het een meisje werd. ik zeg dus: bij ons wordt het ook een meisje! oh ben je zwanger dan . nog niet dik genoeg denk ik...

heb het idee dat mijn kwaaltjes echt veele rger zijn dan bij de eerste. ik voel me brak en moe en heb overal van die pijntjes. vannacht weer veel kramp in mijn benen. oh en ik schreeuwde vannacht ook in mijn slaap. droomde dat ik over straat liep met mijn zoontje en dat hij opeens een hond schopte (voor de duidelijkheid: dat zou die nooit doen hoor), dus ik schreeuwde: hé hé hé! heel hard dus hahahaha. vriend schrok zich rot! grappig.

oh ik heet trouwens geen esther

spannend vandaag een pretecho! gingen jullie nou kijken wat het werd?

mijn moeder komt straks met behangafweekspul. ik hoop dat ik het mag gebruiken, kan ik voor mijn gevoel iets concreets doen. verder is mijn nichtje vanmorgen bevallen om 8 over 8 op 18-08-08, leuk hè?
Nou meiden, het is voor 90% zeker dat het een meisje is, zei de meneer van de echo. Hij zag drie streepjes (wat op een meisje duidt) maar zag ook wat hangen en dat was niet de navelstreng. Maar toch vertrouwde hij meer op de 3 streepjes, dus daarom de 90% voor een meisje.

Hij belt volgende week als er iemand uitvalt, dan mag ik nog eens langskomen om het echt zeker te weten...

Mocht er niemand uitvallen dan weten we het in ieder geval met de 20 weken echo zeker.

Maar wij gaan er nu eigenlijk wel helemaal vanuit dat het een meisje is! En we zijn er erg blij mee, natuurlijk! Erg leuk hoor lijkt het ons ook, 3 meiden...

Verder heeft ie ook nog even verder gekeken en zag het er goed uit. Ze was erg bewegelijk tijdens de echo, ze vond het niet zo leuk leek het... Ik voelde me toch een hoop beweging ook, zoveel heb ik nog niet eerder gevoeld.

Voor de lijst trouwens: 11 september weer naar de vk Op dezelfde dag als de 20 weken echo dus...

Ik ga nu even ontspannen, kids liggen op bed en we hebben even rust nu.

Groeten Esther
Mijn eetlust begint eindelijk toe te nemen gelukkig. Ik ben al op de helft en pas anderhalf-2 kilo aangekomen. En nog bijna niemand ziet dat ik zwanger ben. snif. Ik vind wel dat ik al best een buik heb hoor, maar dat is omdat ik weet hoe plat ik normaal ben. Maar als ik zeg dat ik al op de helft ben, dan krijg ik altijd te horen dat ik dan echt nog maar weinig buik heb. Boehoe... Maar over anderhalve week gaan we 2 weken op vakantie en ik vertrouw erop dat ik dan veel dikker terugkom. Qua buik en qua kilo's hoop ik! Dus Wen, je bent niet de enige hoor.

Mijn vriend moest gister wel erg lachen. Ik heb weeeeken geroepen; niet over eten praten; ik voel me niet lekker! En nu was ik pannenkoeken met spek en kaas aan het bakken en was tegelijkertijd een plannetje aan het maken voor het bakken van brownies. En daarna ( ik was nog met de pannenkoeken bezig) wilde ik weten welk heerlijk toetje we een tijd geleden ook alweer hadden gehad.

Ik had het zelf niet door, maar mijn vriend begon keihard te lachen: "o jee de vreetfase is aangebroken!" Dus calorieen; kom maar op!
Esther; ook al een meiden gezinnetje! Leuk hoor, wel spannend dat het nu voor 90% is. Misschien toch wel fijn en leuk om volgende week nog een echo te krijgen.

Marianne; zeker apart! Ik blijf daar ook telkens aan denken. Vooral omdat ik het kindje ook nog steeds niet voel. Ben toch al 19 wkn.

Helena; fijn om te horen dat het nu helemaal goed met je gaat. Ga maar lekker genieten, ook van al het lekker eten ;).

Wat betreft 'de buik'. Ik ben wel al ca. 5 kilo aangekomen en heb toch ook al wel een buik vind ik zelf maar ook tegen mij wordt gezegd dat men het nog maar een klein buikje vindt voor de duur van de zwangerschap... Misschien denken mensen dat je buik groter moet zijn bij ca. 20 wkn maar is dit gewoon niet zo!
Blij als ik ben dat ik eindelijk ook 's ochtends een buikje heb, heb ik er meteen maar een foto van gemaakt. Ik plaats alleen maar even een linkje, want anders moet iedereen die nu naar de laatst geplaatste berichten kijkt, tegen de slecht bewerkte foto van mijn buik aankijken

foto van mijn buik
Wen; echt een mooi buikje hoor! De mijne is ondanks dat ik meer ben aangekomen dan jij, echt niet veel groter hoor. Mijn gehele middel is wat ronder dan die van jou ;). Maar hier mag je super trots op zijn! Voelde jij de baby nou al?
Hallo!

Gezellig buikje hoor Wen, ik heb ook zeker geen groter buikje dan jij!

Ik heb trouwens amper meer blubjes in mijn buik gevoeld, maar ik lees ook overal dat bij een eerste bij 20 weken of nog later heel normaal is. Dat iedereen hier zo vroeg iets voelt is echt heel uitzonderlijk.. Maar bij een tweede voel je het blijkbaar ook eerder.
Mooi buikje!!!

Die van mij is wel groter, ook waar mn maag zit. Ik voel nu ook dat mn huid strakker wordt. Mss toch in de vakantie iets te veel gesnoept? Ben daar nu ook mee gestopt (sinds gisteren, hahaha)

Ik begin de baby nu wel steeds vaker te voelen. Ik herken het nu ook wel als schopjes of duwtjes, vooral als ik rustig zit.

Vandaag geen bijzonderheden in het tabel. Rustig dagje dus.

Groetjes Marianne
Grappig, dit buikje is er ook pas sinds een paar dagen hoor Aan het eind van de dag heb ik nog steeds wel een flinke toeter. Handig, rekt het vel vast wat op

Chili, ik denk het wel, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Maar ik begrijp her en der dat het dat waarschijnlijk wel geweest is. Sindsdien nog wel een paar keer gedacht 'hee, is dat 'm weer?'. Bont en blauw ben ik nog niet dus
Qua buik en blubjes zijn we nu volgens mij wel weer gerustgesteld ;). Thanks Lucia!

Wen; heb nog hetzelfde als jij; 'heeee is dit nou de baby of toch mijn darmen'?! We moeten dus nog ff geduld hebben. Wat Lucia al schrijft is toch wel normaal bij de eerst dat je het pas rond 20 wkn voelt.

Marianne; leuk dat jij de baby nu wel echt gaat voelen. Kan niet wachten ;). Enne, daarvoor heb je toch ook vakantie gehad. Maar denk ook wel doordat je tot rust komt, je buik ook gaat groeien.
Esther, leuk weer een meid erbij. Heb wel medelijden met je vriend/man !

Wen, mooie foto zeg. Maarre.... zo'n buikje had ik geloof ik voor m'n zwangerschap! Bij mij lijkt het meer of er een voetbal in m'n buik zit momenteel. Ik zou het liever wat minder zien, maar goed, als alles verder goed is klaag ik niet. As donderdag weet ik weer meer na de 20 weken echo en bezoek aan de gyneacoloog.

De afgelopen weken heb ik trouwens ook via m'n collega vriendin vernomen dat andere collega's naar haar toegekomen zijn om voorzichtig te informeren of ik toevallig zwanger ben en nu komen ze ook direct naar mij dus het moet inmiddels wel overduidelijk zichtbaar zijn!

Ik voel de baby trouwens wel bewegen sinds een paar weken. Geen schopjes, meer 'klopjes'. Eerst alleen als ik in bed lig, nu ook overdag.

Helena, geniet van alle lekkere dingen. Dat doe ik al sinds het begin van m'n zwangerschap dus dat zal er ongetwijfeld toe bijdragen dat m'n buik zo groot is!
Wat leuk Kittycat. Zit ook echt te wachten op iemand die het me nu zelf gaat vragen. Lijkt me wel leuk ;).

Wat betreft het eten; eten jullie nu meer/minder dan voor de zwangerschap? En eten jullie anders? Dus bijvoorbeeld gezonder? Ben wel nieuwsgierig. Ik zelf eet niet veel anders dan voor mijn zwangerschap (ik at altijd al wel redelijk gezond). Ik probeer alleen iets meer zuivel te nemen dan voorheen (schoot er nog wel eens bij in).
Weken geleden vroeg de vrouw van de bakker het al aan mij, toen ik om 5 uur brood ging halen Toen ik later 's ochtends een keer kwam, keek ze heel verbaasd

Ik probeer gezonder te eten, maar die 300 gram groente die geadviseerd wordt aan zwangeren haal ik nog niet. Zeker niet als we sla eten, maar ook 300 gram doperwten is best veel als het op je bord ligt Ik ga nu een mandarijn pellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven