30-tigers dip ??

25-06-2008 21:29 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent dit gevoel, ik zit helemaal niet lekker in mijn vel.

Ik ben getrouwd, heb een geweldige zoon, heb een leuk huis.

Maar de laatste weken, voel ik me zo neerslachtig, ik heb een beetje zoiets van: is dit alles ?

Ik heb ook erg de behoefte om lekker te gaan stappen, even helemaal los te gaan. En ik voel me ook snel aangetrokken tot andere mannen, niet dat ik hier iets mee doe. Ik ben toevalligerwijs tegen een ex aangelopen en toen kwamen er ook gevoelens boven die er niet horen te zijn.

Wat is dit voor een periode, wie herkend dit ??

Ik moet wel zeggen dat mijn man en ik behoorlijk langs elkaar heen leven. Allebei druk aan het werk, ik stel weleens voor om eens samen wat te gaan doen, maar hij heeft die behoefte niet zo.

Ik had dat ook niet, maar nu onze zoon al weer bijna 6 is, gaat het toch weer kriebelen....

Nee, ik zit niet lekker in mijn vel, iemand tips ??
Heel herkenbaar. Toch ben ik het met mijn voorgangers een en vind ik dat je er samen met je partner uit kan komen. Laat die ex, daar komt alleen maar narigheid van. Als je die ontmoet, voel je natuurlijk weer opeens spanning en vlinders, maar dat betekent helemaal niks.

Regel zelf eens oppas en neem je man mee voor een borrel, kleed je leuk aan en vertel hem wat er scheelt.

Wat je nu voelt, hoeft echt niet te betekenen dat je huwelijk slecht is, je man de verkeerde keuze etc. Je hebt gewoon die bekende dip.
...
Ik weet dat er narigheid kan komen als ik die ex tegenkom, maar toch wil ik het.

Inderdaad ik zoek die spanning, de verliefdheid die ik kwijt ben.

Helemaal fout, weet ik ook.

Aan de betreffende ex zit wel weer een lang verhaal, eigenlijk heb ik hem nooit helemaal kunnen vergeten.

En als mijn relatie's slecht liepen dan dacht ik weer aan hem, of ik kom hem jaren niet tegen, en als ik dan in zo;n labiele toestand ben: tadaa, dan staat ie voor mijn neus.

Alsof hij het aanvoelt, moet zeggen dat ik hierdoor

(dat is al heel lang geleden) twee keer een relatie heb verbroken. De relatie liep dan al slecht en ik zag hem weer, en die gevoelens die ik dan kreeg had ik echt niet meer bij mijn partner op dat moment. Dit gaf voor mij de doorslag om de relatie te beeindigen, en daar heb ik nooit spijt van gehad.

Alleen nu is er een kind in het spel en een relatie van 10 jaar is anders dan eentje van twee jaar.

Er wordt altijd wel gezegd tegen de vrouw, kleed je leuk, koop leuke lingerie, blabla, maar dat heb ik al. Ik zie er bijna altijd verzorgd uit. Ik wil uitgaan dingen doen een oppas regelen. HIJ NIET ! Hij is alleen met zijn werk bezig, en andere mensen die zijn veel belangrijker dan zijn eigen vrouw. Hij luistert niet naar me. Ik denk ook dat hij op mij is uitgekeken, zo voelt het.

Mijn gevoel is alleen versterkt door die ex, die dus weer opdook.

De gevoelens die ik door hem kreeg schudde mij wakker.....

Ik had eerder nooit beseft dat ons huwelijk in zo'n bedroefend stadium verkeerde. Ik was er aan gewend denk ik.

Ik ben er overigens ook dag en nacht mee bezig, maar dat gaat nog wel even duren dus......

Het zijn gevoelens die er nu eenmaal zijn, kan ze niet negeren.
Als ik dit zo lees wil je helemaal niet dat je huwelijk weer beter wilt. Je wilt er niet aan werken. je wilt er geen moeite voor doen.

Iedereen vertelt je hier dat je niet met die ex bezig moet blijven, dat vind je zelf ook maar je wilt hem wel weer zien.

Vecht voor je relatie of zet er een punt achter en ga achter je ex of wie dan ook aan, maar blijf hier niet zeuren over je vent als je er zelf ook geen energie in wilt stoppen.
...
Heeft de ex interesse in jou getoond? Of is de ex die mooie fantastische man uit je herinnering die nu gewoon wel gelukkig getrouwd is en niet van plan is zijn vrouw te belazeren?

Wat me opvalt is dat je alles van tafel veegt wat te maken heeft met het redden van je huwelijk. Je gaat dieper in over de ellende maar niet over de oplossing. Ik vermoed dat jij binnen nu en korte periode je ongelofelijk hard, snel, wild laat neuken door je ex op een hotelkamer. Je zult er stralend uitkomen, ex hoeft niet meer na 1 keer, je man komt er achter omdat hij de pin bon zag van het Van der Valk en dan krijg je spijt en open je een topic met tips 'hoe win ik mijn man terug'.

Als je zo doorgaat is dit een serieus scenario.

Weet je, zeg je man dat je erover nadenkt om alleen verder te gaan, laat hem schrikken, geef aan hoe de situatie is, dat doe je niet écht...... of pak je spullen en ga een tijdje bij je ouders/vriendin etc wonen (ik zou niet naar die ex gaan ) maar wees een vrouw en geef duidelijke signalen door aan je man.

Niets zo leuk als fantaseren en mijmeren over the good old days! Maar het zou goed zijn voor jezelf, je man en jullie kind dat je je focus legt op het herstellen of opbreken van je huwelijk en niet op die ex van je..... wat ex is, moet ex blijven is mijn motto.

Succes!
DTEEZ!
Lezen jullie wel goed ?

Tuurlijk ligt er schuld bij mij, maar hoe is het zover gekomen ?

Hij gaat elke avond om 20:00 naar bed, weet je hoe vaak ik er al iets over heb gezegd ? Heb ik overigens al beschreven.

Hij wil niet uit, niets leuks doen, niet praten en niet luisteren.

Ik heb al gepraat met hem, met de nadruk op IK, want hij zegt niet veel terug en hij neemt het niet echt serieus denk ik....

(ook al meerdere keren verteld !).

Overigens heb ik mijn ex niet meer opgezocht ! Is 1 keer geweest dat we elkaar tegenkwamen en er is niets gebeurd hoor.

Mr. Dertiger, jij bent al in de situatie dat je een wip maakt met een ander, nu ga je mij de les lezen ?

(terwijl je nog in een relatie met kind zit ).

Ik weet dat mijn gevoelens niet eerlijk zijn t.o partner maar ik vind het niet eerlijk dat ik hier alleen de schuld van krijg.

Maar dan moeten jullie nog maar eens goed lezen....

Gelukkig zien mensen in mijn directe omgeving wel waar de schoen wringt, waarschijnlijk is het moeilijk om er "schriftelijk"een beeld van te krijgen.....
Babette, pak een koffer en leg deze om 20.00 uur 's avonds op zijn helft op het bed. Gooi kleding erin en laat hem maar naar je kijken. Laat voelen dat het echt is, dat je er klaar mee bent om met deze man te leven. Dat je er klaar mee bent dat er nooit tijd en aandacht voor jou is, dat je er klaar mee bent dat een gezonde man om 20.00 uur iedere avond naar zijn nest gaat. Laat het echt zien.

Wees niet meer voorzichtig.

Wees niet meer zo heel aardig.

Wees direct en duidelijk.

Maar laat die ex er buiten. Dat komt als het komen moet.

Dit is iets wat veel belangrijker is!
DTEEZ!
Nope, heb de boot afgehouden, mij bewust afgesloten voor die gevoelens. Begrijp me ajb niet verkeerd, tuurlijk is het hard. Ook ik raak snel geinteresseerd in anderen, kan er de hele dag over dromen als ik een leuk gesprek heb gehad. Afgelopen jaren was niets goed in mijn relatie, niets! Dus ik weet echt wel wat je voelt EN het komt door mij! Ik kan niets positiefs zien, terwijl wij echt wel al jaren bij elkaar zijn.

Bij ons is de wekker echt afgegaan, toen ik zei; ik weet het niet meer. Dus echt aangegeven dat er iets moet veranderen anders dat wij er beiden aan onderdoor gaan. Dit al echt een hele tijd geleden, nu zijn wij beiden wakker.

Jou situatie is zeer k.. zeg maar Ik probeer je echt niet de les voor te lezen, want zit zelf nog vol met tegenstrijdigheden. Maar probeer je gewoon te helpen....

Maar als je man niet wilt luisteren en niet wilt luisteren en niet wilt luisteren, dan kan je mogelijk ook het niet meer opbrengen om er energie in te stoppen. Het kan ook te laat zijn, zo voelt het voor mij, terwijl ik in mijn vorige posts juist wat anders zei.

Weet je; misschien is het toch goed om even paar dagen/week pauze in te lassen. Niet dat dat bij mij erg helpt, want ben een wiebelkont qua emotie.... maar de lichamelijke klachten zijn iig minder en ergens voelt het opgelucht. Dussss

Probeer je dus nogmaals verschillende insteken te geven die door mij gaan. You are not alone!
quote:Djoels schreef op 23 juli 2008 @ 09:20:

Babette, pak een koffer en leg deze om 20.00 uur 's avonds op zijn helft op het bed. Gooi kleding erin en laat hem maar naar je kijken. Laat voelen dat het echt is, dat je er klaar mee bent om met deze man te leven. Dat je er klaar mee bent dat er nooit tijd en aandacht voor jou is, dat je er klaar mee bent dat een gezonde man om 20.00 uur iedere avond naar zijn nest gaat. Laat het echt zien.

Wees niet meer voorzichtig.

Wees niet meer zo heel aardig.

Wees direct en duidelijk.

Maar laat die ex er buiten. Dat komt als het komen moet.

Dit is iets wat veel belangrijker is!

Dit is misschien echt een heel goed idee!

En ben blij dat je het zegt; ik heb niet alleen de schuld, ook al voel je je schuldig. Waar twee vechten hebben twee schuld!!! Een relatie bestaat idd uit twee personen die er beiden voor willen gaan.
Hi Babette, hier een reactie van een stille meelezer. Ik ben het ook eens met ika35. Het komt hier niet over alsof je er echt ALLES aan doet om er weer leven in te blazen. Geen echt gesprek, geen geschreeuw, geen servies dat tegen de muren knalt...(nou ja, zoiets dan)

Ben het ook niet eens met Sarah Says dat kinderen geen last van een scheiding hebben als die scheiding harmonieus verloopt. Je weet helemaal niet of je vriend/man zich zomaar bij de situatie neerlegt en bovendien wil een "harmonieuze" scheiding/omgang nog niet zeggen dat het kind er geen last van heeft. Voor kinderen is het moeilijk te begrijpen waarom hun ouders uit elkaar gaan, vaak zitten ze met een schuldgevoel en veel verdriet. In mijn omgeving hebben veel mensen gescheiden ouders, en ze hebben daar behoorlijk last van in hun eigen relaties. Ik vind dat ouders niet alleen een verantwoordelijkheid hebben naar elkaar, maar ook naar hun gezin en kinderen. Daarom ook aan jou een vraag: wil je je zoon over tien jaar recht in de ogen kunnen kijken en zeggen dat je er echt alles aangedaan hebt om het te laten werken, ook voor hem? (en misschien is dat gelukt en zijn jullie nog steeds bij elkaar, was het gewoon een moeilijke periode) Of moet je hem dan vertellen dat je weg gegaan bent vanwege de sleur, zonder er echt moeite voor te doen?
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
Ok, het is duidelijk ik ga het nog duidelijker proberen over te brengen. Zeggen dat ik zo niet nog jaren doorga.

Ik heb het inderdaad veel over die ex, dat is niet goed, maar ik heb hem nu eenmaal nooit echt kunnen vergeten. Ja, wel in de goede jaren, maar zodra het dus minder gaat denk ik aan hem.

Kan ik niets aan doen, hij sluipt mijn hoofd in.

We hebben bijna vakantie en ik denk dat die op een goed moment komt. We hebben dan veel meer tijd voor elkaar en rust. Wie weet komen we hier dan beter uit.

Het is inderdaad een periode van sleur, waarin ik heel onrustig ben en hij ook niets doet om de situatie te verbeteren.

Hopelijk is het echt een fase...

By the way, ik laat me niet neuken in een Van der Valk hotel, weet wel wat beters.....
Even een reactie op MissMieke. Ik heb zowel in mijn familie- als in mijn vriendenkring genoeg voorbeelden van hoe het wel en hoe het niet zou moeten gaan als ouders uit elkaar gaan. Zelf ben ik een kind van gescheiden ouders en - ook al gingen ze pas uit elkaar toen ik 18 was - ik weet maar al te goed waar ik over praat. In mijn omgeving is het ook erg duidelijk te merken aan de kinderen welke ouders nog vriendschappelijk met elkaar omgaan en welke ouders elkaar als de boeman afschilderen tegenover hun kinderen. Zo vreselijk vind ik dat. Als ouders staan je kinderen toch gewoon voorop? Ik snap dat echt niet dat je elkaar dan zo de grond gaat inboren. Bij enkele gezinnen die ik ken is dat zelfs in zo'n mate gebeurd (de moeder die de vader steeds afkraakte) dat de kinderen op een gegeven moment helemaal GEEN contact meer wilden met hun vader! Nog steeds niet.

Anyway, ik wil maar gewoon zeggen dat ik er heilig van overtuigd ben dat als je als stel besluit uit elkaar te gaan en je hebt allebei het belang van de kinderen voorop staan en je hebt geen hekel aan elkaar, kan nog gewoon samen door een deur, dat het dan helemaal niet zo'n drama moet zijn en dat de kinderen er heus geen trauma aan over houden. Als je 't maar gewoon goed regelt.

Maar dat terzijde, want dit is natuurlijk wel een beetje off-topic aangezien Babette het nog niet over scheiden heeft of zo.

Maar goed. Ik herken mezelf wel een beetje in haar verhaal, en ook in dat van MrDertiger overigens. Ik ben voor mezelf nu in een dagboek begonnen en schrijf elke dag op wat er door mijn hoofd spookt. Kijk, het probleem in mijn relatie is niet dat we niet meer op een lijn zitten met bepaalde dingen, of dat we vlammende ruzie hebben of zo. Bij mij is het gewoon zo dat de liefde op is. Vreselijk, maar zo is het. Er is zelfs geen heel klein vlammetje meer over. Ik ben zo gelukkig geweest, maar nu is het op. Ik doe al maanden mijn best om door het bovenhalen van alle mooie herinneringen dat gevoel weer terug te krijgen, maar het lukt me gewoon niet. Het is gewoon op. Ik geloof ook niet dat relatietherapie zoiets kan verhelpen. Ik geloof wel in relatietherapie, maar dan meer in de zin van als je echt problemen en ruzies hebt. Maar dit is een gevoelskwestie, dit gaat om een gevoel. Of beter gezegd een gevoel dat er niet meer is.

Nou ja, ik wil maar zeggen, misschien is het voor jou Babette ook een goed idee om elke dag wat op te schrijven. Het geeft mij in elk geval net wat meer rust in m'n hoofd en ik kan alles beter op een rijtje zetten.
Het lijkt wel een hype, die dertigers-dip.

Al een artikel in de NRC-next gelezen, de Flair en volgens mij stond er ook nog een stuk in de MIND.

Leef gewoon je leven en blijf dichtbij je gevoel. Doe wat je wilt, wat je hart je ingeeft en als je niet met de maatschappij wilt meelopen, doe dat vooral niet! Twintigers, dertigers, veertigers enz. Iedere leeftijdscategorie heeft zo zijn eigen problemen alleen heeft deze net weer een naam gekregen zodat er weer een hokje bijkomt.

Veel succes Babette!
nou nou lieve volgens mij is het wel allemaal een luxe probleem hoor
Ja, omdat we in TEveel luxe leven.
Inderdaad Lieve, de bladen staan er vol mee, heb er ook al een paar gelezen voor de eventuele gouden tip. Maar helaas....

Het gaat daar ook meer om, of wel of geen kinderen, heb ik de juiste baan e.d. Maar een kind heb ik al en mijn baan is prima.

Die keuze's zijn al gemaakt, maar zoals ik eerder aangaf misschien had ik geen kind op de wereld moeten zetten.

Uiteraard hou ik zielsveel van mijn zoon, maar ik voel me nu zo rot dat ik soms een minder leuke moeder ben, alhoewel ik natuurlijk mijn uiterste best doe niets te laten merken.

Ik denk inderdaad ook wel eens ik doe gewoon wat mijn gevoel me ingeeft, lekker makkelijk misschien.

We zien het wel weer....
Compleet mee eens Lieve, daarom maak ik ook maar geen carriere hahaha
Ben ook zeker over eens met Saray says. Liever gelukkige maar gescheiden ouders dan ongelukkige. Tuurlijk is de kleine/kids het meest belangrijke, echter hoe kun je geluk aan iemand geven als je zelf ongelukkig bent?

Dagboek is zeker een goed idee, doe ik nu ook al een weekje. Alle gevoelens erin zetten, na een tijdje lezen. Ik hoop maar echt dat bij mij het vlammetje nog brand, maar zoals het er nu uit ziet, niet.

Babette, succes en sterkte! Saraysays, heftig! Jij ook succes, en een ieder die in de 'shit' zit
quote:babette76 schreef op 23 juli 2008 @ 09:18:

Lezen jullie wel goed ?

Tuurlijk ligt er schuld bij mij, maar hoe is het zover gekomen ?

Hij gaat elke avond om 20:00 naar bed, weet je hoe vaak ik er al iets over heb gezegd ? Heb ik overigens al beschreven.

Hij wil niet uit, niets leuks doen, niet praten en niet luisteren.

....Je zegt zelf dat dit nog maar een paar weken speelt??!!
Ik ben inderdaad ook al afentoe mijn gevoelens op papier aan het zetten. Dat is best wel eens prettig, vandaar dat ik hier ook van me af typ, is ook wel fijn.

Mr. Dertiger en Sarah ik wens jullie veel sterkte en wijsheid toe met de situatie...
@Babette; hoe gaat het nu met je?
Hallo,

Nou, het gaat wel iets beter, maar nog niet super.

We zijn op vakantie geweest en dat was leuk. Ik heb veel nagedacht en en ook tot de conclusie gekomen dat ik doordat mijn relatie niet zo lekker loopt, ik terug val op een ex.

Verder ben ik niet geintereseerd in andere mannen, ik wil alleen HEM weer een keer zien. Ik moet zeggen dat ik dat al eens eerder heb gehad, maar niet zo heftig. Denk dat de ex een groot probleem vormt in mijn leven...

Ik weet dat ik hem erbuiten moet laten, hij staat er ook buiten maar niet in mijn hoofd. Misschien hoort het onder een ander onderwerp thuis, maar hij is echt een probleem voor mij. Hoe stom dit ook klinkt, misschien moet ik er eens mee naar een psychiater stappen......

Hij spookt al 10 jaar door mijn hoofd, ik kan hem niet loslaten.

Als mijn relatie dan dus in een dip zit, gaan mijn gedachten naar hem. De eerste jaren van onze relatie dacht ik niet aan hem, omdat ik toen echt super verliefd was op mijn man.

Het klinkt een beetje vreemd allemaal, maar dit is gewoon het probleem bij mij. Ook wel dat ik me een beetje opgesloten voel en weer eens wat meer wil ondernemen. Dat ga ik ook wel meer doen nu. Wie weet gaat dat gevoel weer weg, maar we zijn net terug van vakantie en straks is alles weer normaal, ik voel me nu wel beter dan voor de vakantie, maar weet niet hoe dat over een paar weken is....

Hoe is het met jou MrDertiger ????
Hoi babette,

Hier precies hetzelfde verhaal, ongelooflijk hoeveel herkenning.

Ik ben ondertussen wel ingegaan op de mails van ex, het contact is heftig, zowel positief als negatief.

"probleem" is dat ik weer leeeeef, ik ruik het gras, de bloemen, ik lach weer vanuit mijn tenen en voel me af en toe ook ongelooflijk rot.

De toekomst zal het uitwijzen.

Heel Veel Succes

Sal
Nou ik zit nog altijd in een strijd, maar ben zo blij dat ik nu 'wakker' wordt. Wat wil ik nou? Wat maakt ons een team? Waar vullen wij elkaar aan? Onze verwachtingen mbt toekomst? Allemaal ingewikkelde vragen waar ik hopelijk een antwoord ga krijgen door na te denken. ;)

Succes!!! en keep me posted

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven