Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
M'n zoontje scheelt maar 11 maanden met z'n neefje dus hebben m'n ouders de duowagen gekocht voor de dagen dat ik nog werkte en m'n zusje moest oppassen! Wel een mazzeltje gehad, 'we' hebben er 280 euro voor betaald. De zwenkwielen klikken af en toe vast en hij heeft nu een zachte band maar voor de rest echt geen klagen over dat ding!

Zoon is pas 21 maanden als de baby wordt geboren en loopt nu nog niet. Ben bang dat hij over een half jaar nog te klein is om hele stukken naar de supermarkt te blijven staan. ( buiten dat ik dat super k*t vind lopen!)

Ik heb bij m'n navel sinds vanmiddag ineens een bultje zitten, wel zo groot als een dubbeltje en ik kan hem vast pakken! Doet geen pijn en voel hem ook niet als ik op de bank hang.

Raar hoor!

Voor de rest niks te klagen!

Zoon was vanmorgen om half 8 wakker en ik dus om kwart voor 7... Haha kan ik een keer uitslapen lukt het niet!

Ga weer lekker buizen, fijn weekend!
Hoi,

Mijn schoonvader is vandaag in slaap gebracht en zal de komende dagen sterven.

Ik heb nu al harde buiken en veel stress, dus ik kan niet slapen. Even googlen of ik morgen de vk moet bellen.

Nou ja, ego, maar zo gaat het hier dus.

Op het maarttopic zijn zeker veel miskramen. Dat was op het dec 2008 topic ook zo. Rot voor Rebbel zeg.

De voorbereidingen voor dochter zjn in volle gang. Die is natuurlijk ook al 2,5 (wat bejaard schijnt te zijn ). Ze had eigenlijk zelf door dat de echo was om de baby te bekijken en ze vertelt nu regelmatig dat ze een broertje krijgt die Kasper gaat heten. Haha, nou ik ben benieuwd. Die zit in mama's buik toch? Of soms beweert ze dat ie in haar buik zit
Barrel wat een heftig verhaal zeg. Wat lijkt me dat ontzetten zwaar als je weet dat 1 van je kindje in je buik niet meerleeft. Zo zou het echt niet mogen gaan.
Frans wat naar dat je schoonvader gaat sterven.

Wil je even heel veel sterkte wensen.
Frans, wat naar zeg!

Sterkte dan maar de komende dagen!!!
frans, als je ongerust bent w.b de harde buiken: gewoon VK bellen hoor! Ik wens je alle kracht toe om dit verlies te verwerken.

Sterkte.

Ja bokito voor dat geld is de duowagen een koopje!

Leuk he, kinderen voorbereiden. Mijn neefje vind me ook ineens heel interessant. Nee, eerst wordt het kerstmis en oud en nieuw en daarna komt de baby pas...

Dat duurt nog zooooo lang!
Frans, Ik wil je even heel veel sterkte toewensen de komende dagen
Frans, heel veel sterkte voor jou en je schoonfamilie
Frans heel veel sterkte!

Lang leve de H&M positiekleding, mooie spijkerbroeken!
Frans sterkte.

En je kan gewoon de vk bellen hoor, bet er een keer te veel dan een keer te weinig.
Frans, heeeeeeeel veel sterkte de komende tijd!!

Hier ook een kleine die altijd meegaat naar de gyn. en dus alle echo's meekrijgt. Maar ach er toch geen bal van snapt

Hij weet dat er bij mama een baby in de buik groeit, zijn zusje zegt hij...... ben benieuwd!?!

Wij hebben boekjes, kleine pluis en bobbi wordt grote broer. Die laatste is helemaal favoriet. Blijkbaar vindt hij het heel erg stoer dat hij grote broer word. Hij hoort sowieso graag dat hij al groot is

Ben trouwens aardig aan het groeien, gelukkig nog niet met kilo's. Maar mijn buik is toch al aardig groot.

Hoop niet dat het in dit tempo doorgaat, dan word ik mega!!!

Donderdag gelukkig weer naar de gyn, ben benieuwd.
Ringel, hoe is het nu met je?

Met mij weer uitstekend. Nog wel wat zenuwachtig voor woensdag als we naar de VK gaan. Maar verder kan ik me erbij neerleggen dat ik niets in de hand heb. We brengen vandaag onze katten naar mijn schoonouders toe. Kunnen we direct de boomhut HAHA bekijken. Dan gaan we donderdag op vakantie. Helaas zitten we dan 3 dagen zonder katten in huis maar mijn schoonouders konden alleen in het weekend zolang thuis zijn dat ze kunnen zien of de katten wennen.

Ik vind het wegbrengen nooit leuk voor ze maar we gaan vanavond wel lekker BBQ-en!

B12, mag ik vragen hoe hoog je bloeddruk is? Had je dat altijd al? Is dat de reden dat je bij de gyn bent? En waarom verschuift je datum zo vaak?

Als je het vervelende vragen vind hoef je ze natuurlijk niet te beantwoorden.
Lieve Frans,

Heel veel sterkte de komende tijd!

Engel
Hey meiden,

Hier alles goed! Buik wordt groter, de vermoeidheid is grotendeels verdwenen dus ik kan er weer tegenaan. Afgelopen week en a.s. week alleen maar leuke dingen gepland met vriendinnen, film, feestje en sauna. Ben de afgelopen tijd niet echt zo sociaal geweest en haal het nu maar even in.

Fijn weekend verder!

Engel
Hallo,

Is er nog plek voor een februari-2009-mama?

Ben Llotte, ben over een maandje 30 jaar, heb een zoon van bijna 3 jaar (11 november 2005 geboren) en we zijn nu bijna 16 weken zwanger van ons tweede kindje. Vind het leuk om hier te babbelen met meiden die in dezelfde weken qua zwangerschap zitten.

Heb al leuke ervaring met Viva forum van toen we voor onze zoon gingen proberen zwanger te raken. Met die meidengroep zijn we nu na bijna 5 jaar nog `internet-vriendinnen`. Maar goed, hiervan is niemand momenteel zwanger, dus wel erg leuk om met jullie te kunnen kletsen.

Zwangerschap gaat (net als bij zoontje) erg goed. Alleen eerste 3 maanden erg moe geweest, verder helemaal niks. Gelukkig!

Groetjes, Llotte
Frans, heel veel sterkte! Snapt je dochter het ook een beetje of is ze daar nog te klein voor?
Pfff, ik mag niet klagen als ik aan je denk Frans, jij zal stukken minder slapen dan ik. Maar zoon was om half 3 al wakker en is niet meer gaan slapen...

Heb een afspraak staan voor vanmiddag ( als hij dus ligt te slapen) en kan dus niet bijslapen! Nou ja dan maar om 7 uur naar bed vanavond!

Er is een topic over tips voor de kraamverzorgster en daar is nu een beetje een discussie bezig. Ik vond het nogal raar dat zodra ze weg was en ik weer een beetje op de been, ik heel veel etenswaren uit de koelkast weg kon gooien die over de datum waren. Ik kwam daar achter omdat ik het zo vond stinken binnen.

Nou zijn er heel veel die vinden dat je man daarvoor is. Maar ik dacht meer dat zij toch 2 keer per dag in de koelkast komt, dan zie je toch dat het gehakt niet roze meer is en dat het eten in de groentela pootjes heeft gekregen?

(vriend werkt heel veel en komt eigenlijk alleen maar in de koelkast om te kijken of er een lekker koud biertje ligt )

Ben wel benieuwd hoe jullie daarover denken!
Hallo Lotte,

Wat mij betreft welkom en gefeliciteerd! Kun je wat meer gegevens doorgeven? Dan kan ik je in de tabel zetten.

Ik ben de laatste dagen ook gegroeid. Nou had ik al een aardig buikje, maar hij heeft nu ineens een flinke groeispurt gemaakt. Leuk! Ik vind het heerlijk om te showen met die buik!

Bokito, ik ben in een kraamzorghotel geweest de vorige keer. Dus ik heb geen ervaring met een kraamverzorgster thuis. Deze keer blijf ik als alles mee zit wel thuis. Want we willen het voor zoon niet vreemder maken dan het al is voor hem. Krijgt hij een broer of zus en dan wordt hij ook nog eens uit zijn eigen omgeving gehaald. En ik zie het niet zitten om alleen met baby in het hotel te blijven. Jammer, want ik vond het geweldig. Je wordt behandelt als een prinses, er is 24 uur per dag iemand die je ergens mee kan helpen. Midden in de nacht een huilbui, moeder of kind, en ze komen naar je toe. Ik vond het prachtig en zou het iedereen aanraden, zeker voor een eerste kind.

Ik zat laatst nog wel te denken wat je eigenlijk van zo'n kraamverzorgster thuis mag verwachten. Zorgt ze ook voor de andere kinderen? Zou ze bijvoorbeeld zoon naar de creche kunnen brengen of is dat weer teveel gevraagd?

Nou ja, ik vraag het allemaal wel bij de intake.

Jemig, Bokito. Half 3! Mijn god! Wat doe je dan zo midden in de nacht met een wakker kind?? Voordeel is dat je wel een beetje kan wennen voor als de baby er is.
Biaha, oh zo´n kraamhotel... lijkt me ook wel lekker! Maar idd, met een 2de niet handig denk ik. als het dagverblijf bij jou in de buurt is ) en jij hebt geen extra zorg nodig en genoeg uren' doen ze dat soms wel hoor. Maar eigenlijk is de kv er alleen voor meoder en baby...

Jammer hoor, als ik van m´n moeder hoor dat zij echt de hele dag kraamhulp had en niet hoefde te koken... Vriend was pas na half 8 thuis dus kwam m´n schoonzusje 2 keer een ovenschotel brengen. Heb echt zitten janken toen, vond het niet te vreten maar had zo´n honger...

Vriend deed eerst een poging om hem weer in bed te krijgen, na 15 min gaf hij het op en heb ik hem een half uur laten huilen. Toen bij ons in bed. Maar na een half uur vond zoon de mobiel van vriend en ging op handen en voeten staan op bed ´ diedie!!!´ )kiekiek')

Weer op bed gedaan en daar is hij op een half uurtje na aan het brullen geweest... heb nog wel een beetje geslapen maar heel raar gedroomd! Om haha ik weet al niet eens meer hoe laat met een flesje melk bij ons in bed genomen en na een paar keer een vinger in m´n neus of diep in m´n keel maar naar beneden gegaan, toen was het kwart over 6...

Lang leve de laptop en kro kindertijd
goedemorgen!

Man half 3 dat zijn geen tijden meer....o o poepbroek alarm. straks meer!
Kraamverzorgster: ik heb er 2 gehad bij Mayte en beide waren erg fijn. veel van geleerd, maar verwennen was er niet bij. Vooral aan de laatste bewaar ik heel fijne herinneringen. wel gezellig samen lunchen en veel goede en bruikbare tips. Type niet zeuren maar doen. Heerlijk.

Ik ga nu wel aangeven dat ik graag wil dat kraamverzorgster ook aandacht geeft aan meisje en dat ik haar graag zelf de eerste keer naar de peuterschool wil brengen. Het toeval wil nl dat Mayte is februari ook voor het eerst naar de psz gaat. Maakt me niet uit hoe ik het ga doen, desnoods met weeen, maar ik moet en ik zal haar zelf de eerste keer brengen. En verder hangt het er helemaal van af hoe het met mij gaat na de bevalling.

verder eigenlijk weinig nieuws, t leven gaat z'n gangetje en ook buik groeit gestaag verder.
Goed nieuws hoor!

Welkom Llotte! En natuurlijk van harte gefeliciteerd.

@Ringel: Ik kan me voorstellen dat je de kleine zelf weg wilt brengen de eerste keer, hopelijk gaat dat ook lukken.

Ik heb nog niet zoveel (positieve) ideeën over kraamverzorgsters. Bij mijn vorige werk kwam ik ze vaak tegen omdat we het kantoor deelden. Wel weet ik dat de uren tegenwoordig niet veel meer voor stellen (49 uur, in 8 dagen). Ik verwacht er niet veel van, kan het alleen nog maar meevallen. Ze mogen inderdaad alleen moeder en kind verzorgen. Zelfs de was mogen ze alleen van moeder en kind doen. De andere was moet dan maar apart?? Ik vind dat echt een vreemde regel. Maar dat alles ivm tijdgebrek door de vastgestelde uren van de overheid. Een kraamverzorgster die ik regelmatig tegen kwam vertelde zelfs dat ze op een gegeven moment weg moest (tijd was op) en de baby lag in bed, de moeder lag in bed. Staat ze bij de voordeur begint de baby keihard te huilen. Moeder kon helaas haar bed niet uit wegens de complicaties van de bevalling. Wat moet je doen vroeg ze mij? Ze is weer naar boven gegaan en heeft de kleine bij moeder neergelegd maar als het kind iets had (poepluier/ honger) kon moeder niks. Dat ben ik nooit vergeten. Mijn man blijft lekker 2 weken thuis voor alle hulp. Van de kraamverzorgster hopen we allebei heel veel te leren. Koken doet mijn man het liefste zelf. Ik heb hem ook gevraagd om een lijstje te maken met dingen die hij per se zelf wil doen. Bv vanaf de tweede dag het kindje in bad doen. Dan kun je dat direct tegen de verzorgster zeggen. Een goede taakverdeling tussen hen twee en ik ga lekker genieten. Hoop ik tenminste.

Mijn buik groeit echt duidelijk. Gisteravond was mijn huid zo strak, het leek wel of er een voetbal in zat. Nu weer beter geworden gelukkig. Echt dik ben ik nog niet want als je het niet weet zie je niet eens dat ik zwanger ben, volgens sommigen. Ik ben heel trots op mijn buik en op het feit dat er alweer 17 weken voorbij zijn!
Hai!

Leuk dat ik welkom ben :-)

Voor in het tabel:

naam: Llotte

leeftijd: 29

kids: 2e op komst, 1e is van november 2005

uitgerekend: 11 februari 2009

vk: 1 sept

20 weken echo op 30 sept

Over kraamzorg: ik heb het net een haf uur geleden aangevraagd. Bij Sven (ik noem hem maar even bij naam, anders is het zo lastig schrijven) had ik ook kraamzorg bij dezelfde club (Icare, heet nu Kraamvogel). Het beviel ons erg goed. Ik ben in het ziekenhuis bevallen doordat ik ingeleid moest worden omdat ik al op 42 weken zat. Na 1 nachtje mochten we naar huis en toen was ik héél blij met de kraamhulp. We wisten echt niet wat we moesten doen met Sven (erg he, lekker onzeker...) en zij bood hulp. Het was wel een hele drukke vrouw, wat niet goed bij ons past. Dus we waren stiekem blij dat zij na 1,5 dag weg moest en we een ander kregen. Zij was heel lief, rustiger, maar ook duidelijk en goed. Ze verzorgde vooral mij en SVen (kreeg elke middag heerlijke boterhammen met fruitcoctail toe). Verder draaide ze wat wasjes weg, ruimde beneden de keuken een beetje op, en maakte badkamer en toilet elke dag schoon. Oja, ook mijn en Svens slaapkamer stofzuigen deed ze. Mijn vriend had griep in mijn kraamtijd en ik had wat problemen met de borstvoedign, dus daardoor kregen we extra uren, dat was wel heeeeeel fijn!

Nu verwacht ik dat de kraamhulp er ook wel voor Sven zal zijn, naast de verzorging voor mij en de baby. We weten nu ook hoe alles al moet, dus qua leren van ons van alle dagelijkse dingen (hoe in bad doen, hoe luier verschonen, hoe afdroger, hoe aanleggen bij borst, hoe dit, hoe dat...) dus ik hoop dat ze tijd heeft om voor Sven te zorgen. Maar ik zorg ook dat mijn moeder (woont 15 min fietsen bij ons vandaan) stand by staat. Zij past zowiezo 2 dagen in de week op Sven, dus ik hoop dat ze dat dan ook doet. Sven heeft het niet zo op vreemde mensen, dus ik denk eigenlijk niet dat het goed gaat werken als Sven met de kraamhulp samen is de halve of hele dag. Haha, bedenk ik net ter plekke.

Doegie!

Groetjes, Llotte
Test

Krijg mijn foto niet meer weg bij mijn profiel... grrr!
Hoi,

Bedankt voor jullie lieve woorden. Mijn schoonvader is zaterdagochtend gestorven. Een uur nadat ik hier gepost had, belde mijn schoonmoeder dat hij overleden was. Dat is heel snel gegaan, want het zou 3-5 dagen duren. Nu proberen we er aan te wennen dat hij er niet meer is. Voor mijn man heel erg moeilijk, want zij deden altijd heel veel samen en dan kun je niet veel afleiding vinden.

Het is natuurlijk ook echt vreselijk dat hij dit kindje niet gaat kennen.

Mijn buik is trouwens wel gegroeid de afgelopen paar dagen. Ineens moet ik zwangerschapskleding aan . Ik ben trouwens van de stress helaas weer begonnen met overgeven. Vanochtend deed ik Biaha (toch?) na en kotste zo door de hele gang. Gatver. Het nare is dat je het ook zelf weer op moet ruimen nu je 'groot' bent . De muren moesten gelukkig nog gestuct en geverfd worden
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven