De mokerslag.....
vrijdag 22 augustus 2008 om 07:14
En nu gaat het licht echt uit bij mij.
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
zaterdag 23 augustus 2008 om 23:44
Ha drankorgel, pff ik ben blij te horen dat jullie op de goede weg zijn na deze crisis, en volgens mij houdt je vriend nog wel van je want dat laat zijn gedrag in ieder geval wel zien. Je klinkt strijdvaardig, maar voor een perfectionist als jij en je eetdingetjes, kan ik je het hardlopen van harte afraden. Hartlopen en eetstoornissen matchen niet zo goed. Je moet echt veel eten als je loopt anders ga je kapot. Bovendien verlies je door de endorfinen het contact met je lijf. Wat dan te doen? iets waar je blij van wordt bijv. dansen of misschien wel krachttraining (kan ik je van harte aanraden) Kortom ik zie je binnenkort wel bij de sporties op lijf en lijn
zaterdag 23 augustus 2008 om 23:46
Lieve Iry,
Ik zit hier de laatste pagina's te lezen van dit topic en ik wil maar één ding zeggen: Respect.
Respect voor je vermogen tot inzicht
Respect voor je doorzettingsvermogen
Respect voor je grenzenloze liefde
Respect voor je kracht
Respect voor je moed
en
Respect voor je vriend.....
Meid, jij kunt en bent veeeeeel meer dan je denkt. Iedereen hier ziet dat. Zelfs je vriend ziet dat het er in zit, anders nam hij nu niet deze kans.
Nu moet jij het nog zien....
Ik zit hier de laatste pagina's te lezen van dit topic en ik wil maar één ding zeggen: Respect.
Respect voor je vermogen tot inzicht
Respect voor je doorzettingsvermogen
Respect voor je grenzenloze liefde
Respect voor je kracht
Respect voor je moed
en
Respect voor je vriend.....
Meid, jij kunt en bent veeeeeel meer dan je denkt. Iedereen hier ziet dat. Zelfs je vriend ziet dat het er in zit, anders nam hij nu niet deze kans.
Nu moet jij het nog zien....
oh that purrrrrrrrrfect feeling

zondag 24 augustus 2008 om 10:26
Als een blok apppeltjes groen.
En ik voel mij niet eens beroerd,dat had ik wel verwacht eigenlijk.
Maar geen kater te vinden.
Nou ja, het was een one time event,misschien even goed en zeker fijn zo'n avondje.
Maar laten we er nu geen probleem bij maken. Ik ga weer braaf aan mijn colaatje light.
Meds,
Ik ben ook niet van plan on echt langere afstanden te lopen.
Gewoon aan een startschema beginnen en dan opbouwen tot twee keer in de week 5 km?
Ik zal het nog overdenken want ik neem het advies uit jouw mond heel serieus.
Dansen is misschien wel leuk om te gaan doen. Daar denk ik al langer over na.
Maar wederom heeft de eetstoornis mij ook daar vandaan gehouden,want dan heb ik minder tijd voor eetbuien s'avonds en te moe om te gaan.
Nu ik die tijd toch anders moet gaan invullen is het wel een mooie afleiding om te gaan dansen.
Wel eng, want dan moet ik mij onder de mensen begeven.
Ik moet mij dan maar aan het gegeven optrekken dat dingen achteraf vaak minder eng waren dan ik dacht.
Bekende drempel, moet ik vaker overheen gaan stappen.
Krachttraining,dat kan ik wellicht wel gebruiken.Veel spiermassa zal ik niet meer bezitten.
Hoe dat verantwoord aan te paken heb ik geen kaas van gegeten.
Als het zo ver komt zal ik er een topicje tegenaan gooien.
Daar zie ik je dan vast verschijnen.
Lieve poez.
Wat lief je post.
Dankje dat je jij het zo ziet,dank je dat je het schrijft.
Wederom geeft ook dat mij een positief gevoel.
Ik word er wel een beetje verlegen van.
Nou ja, het was een one time event,misschien even goed en zeker fijn zo'n avondje.
Maar laten we er nu geen probleem bij maken. Ik ga weer braaf aan mijn colaatje light.
Meds,
Gewoon aan een startschema beginnen en dan opbouwen tot twee keer in de week 5 km?
Maar wederom heeft de eetstoornis mij ook daar vandaan gehouden,want dan heb ik minder tijd voor eetbuien s'avonds en te moe om te gaan.
Nu ik die tijd toch anders moet gaan invullen is het wel een mooie afleiding om te gaan dansen.
Ik moet mij dan maar aan het gegeven optrekken dat dingen achteraf vaak minder eng waren dan ik dacht.
Krachttraining,dat kan ik wellicht wel gebruiken.Veel spiermassa zal ik niet meer bezitten.
Lieve poez.
Wat lief je post.
zondag 24 augustus 2008 om 14:10
iry, wat fijn dat het er (voorzichtig) goed uit ziet...
Ik herken je drempel om over 'sociale' bijeenkomsten, in welke vorm dan ook, heen te stappen, maar al te goed. Wil er niet te veel op in gaan, maar ik heb (gelukkig!) gemerkt dat het helpt om het ook echt daadwerkelijk te doen! Meestal valt het achteraf zoo mee...En dan ben je ook wel een beetje blij met jezelf (ik, in ieder geval) dat je het gedaan hebt!
Ik heb pas uit dit topic begrepen dat je een eetstoornis hebt. Sorry, ik lees daar niet veel mee, omdat het voor mij niet zozeer speelt (wellicht zelfs andersom: ik krijg veel commentaar als ik te licht ben en vind dat niet fijn!). Ik kan er dus niet over meepraten, maar wil wel zeggen dat je goed voor jezelf moet zorgen nu! Eet gezonde dingen (en ook VOLDOENDE gezonde dingen!) en ik hoop dat je een beetje tot rust kunt komen.
Veel sterkte en succes aan jou en je vriend!
Ik herken je drempel om over 'sociale' bijeenkomsten, in welke vorm dan ook, heen te stappen, maar al te goed. Wil er niet te veel op in gaan, maar ik heb (gelukkig!) gemerkt dat het helpt om het ook echt daadwerkelijk te doen! Meestal valt het achteraf zoo mee...En dan ben je ook wel een beetje blij met jezelf (ik, in ieder geval) dat je het gedaan hebt!
Ik heb pas uit dit topic begrepen dat je een eetstoornis hebt. Sorry, ik lees daar niet veel mee, omdat het voor mij niet zozeer speelt (wellicht zelfs andersom: ik krijg veel commentaar als ik te licht ben en vind dat niet fijn!). Ik kan er dus niet over meepraten, maar wil wel zeggen dat je goed voor jezelf moet zorgen nu! Eet gezonde dingen (en ook VOLDOENDE gezonde dingen!) en ik hoop dat je een beetje tot rust kunt komen.
Veel sterkte en succes aan jou en je vriend!
annbritt79 wijzigde dit bericht op 24-08-2008 14:10
Reden: rare grammatica-fout
Reden: rare grammatica-fout
% gewijzigd
zondag 24 augustus 2008 om 14:50
Iry gelukkig dat je geen kater hebt. Heb je nog water gedronken vannacht?
Goed idee van dat dansen. Misschien kunnen jullie samen lekker gaan salsa-en.
Meds heeft gelijk wat betreft dat eten met hardlopen. Maar dat geldt volgens mij alleen als je lange afstanden loopt. Bij 2 x per week een half uurtje is dat niet het geval.
Fitness is lekker, je komt er goed van in model, lekker in je eigen tempo en zo zwaar als je zelf wilt.
Goed idee van dat dansen. Misschien kunnen jullie samen lekker gaan salsa-en.
Meds heeft gelijk wat betreft dat eten met hardlopen. Maar dat geldt volgens mij alleen als je lange afstanden loopt. Bij 2 x per week een half uurtje is dat niet het geval.
Fitness is lekker, je komt er goed van in model, lekker in je eigen tempo en zo zwaar als je zelf wilt.
zondag 24 augustus 2008 om 15:43
quote:iry schreef op 24 augustus 2008 @ 10:26:
Meds,
Kijk dat bedoel ik, nu al twee keer in de week 5 km, en je bent nog niet begonnen, hardlopen daagt je heel snel uit om langer en harder te gaan en je wordt er broodmager van. Als je dat door hebt ga je al snel lopen om dunner te worden. Er lopen heel veel mensen met eetproblemen en het wordt er echt niet beter van.
Ja gewoon doen, want je beweegt, je gebruikt je lijf op een positieve manier, je wordt er vrolijk van en je moet nadenken aan pasjes dus je hoofd wordt lekker leeg.
Des te meer een reden om niet te gaan lopen
Meid we wachten op je...
Lieve poez.
Wat lief je post.
Meds,
Kijk dat bedoel ik, nu al twee keer in de week 5 km, en je bent nog niet begonnen, hardlopen daagt je heel snel uit om langer en harder te gaan en je wordt er broodmager van. Als je dat door hebt ga je al snel lopen om dunner te worden. Er lopen heel veel mensen met eetproblemen en het wordt er echt niet beter van.
Ja gewoon doen, want je beweegt, je gebruikt je lijf op een positieve manier, je wordt er vrolijk van en je moet nadenken aan pasjes dus je hoofd wordt lekker leeg.
Des te meer een reden om niet te gaan lopen
Meid we wachten op je...
Lieve poez.
Wat lief je post.
maandag 25 augustus 2008 om 00:23
Ik heb even een flinke dip.
Vannacht ben ik op een andere kamer gaan slapen.
Het deed mij zoveel pijn om naast de man te liggen waar ik zoveel van houd wetende dat hij niet die gevoelens met mij deelt.
Ik was verdrietig en boos.
Ik weet niet wat er overheerste eigenlijk.
Was ik zo verdrietig en maakte die machteloosheid mij boos.
Of was ik zo boos op de situatie,op hem of op mijzelf en maakte de machteloosheid mij zo verdrietig.
Ik wilde haast in hem kruipen maar eigenlijk het ook uitgillen tegen hem.
Wat dacht je in vredesnaam te bereiken met je gevoel voor je te houden!!!!
Hoe oneerlijk om mij zo buitenspel te zetten!
S'morgens vroeg toen ik langs onze slaapkamer liep,zei hij,kom nou eens gewoon bij mij liggen.
Ik heb vreselijk gehuild in zijn armen.
Hij is in de loop van de ochtend met frummel naar beneden gegaan en hem met een boterham voor een dvd gezet.
Hij is bij mij komen liggen, we hebben gevreeen en wederom was ik in tranen.
Zoveel emoties,ik word echt gek van binnen.
De rest van de dag ging het wel goed.
Vriend is heel lief voor mij.
Veel mensen over de vloer gehad en een deel bleef ook eten.
Dat zorgde wel voor afleiding.
Maar ik ben op het moment zo bloednerveus en vooral in gezelschap.
Het is gewoon belachelijk maar als vriend mij aankeek,of wat vroeg of de kamer inliep, werd ik zenuwachtig en ik dacht dat iedereen het aan mij (ons) kon zien.
Ik ben zo onzeker over alles en doodsbang.
s'Avonds hebben we weer eventjes gepraat.
Hij snapt dat ik zenuwachtig word van hem en zei dat hij dat rot vindt voor mij ,maar dat het ook logisch is en ik het de tijd moest geven om er mee om te gaan.
Ik heb nogmaals gepolst of hij echt achter zijn keuze staat en niet stiekem twijfeld.
Maar nee,er was te veel te verliezen zei hij, we gingen ervoor.
Ik geloof hem ook nu.
Maar dat niet meer van mij houden.....het doet zo veel pijn.
Hoe lief hij ook voor mij is,mij knuffelt,mij liefje noemt,mijn haar streelt,mij tegen zich aan trekt.
Ik heb de affectie keihard nodig en vind het heel fijn.
Maar ik ben ook erg in de war daardoor.
Ik wilde dat ik wakker werd uit deze nare droom,of dat hij zegt,grapje!! (wel een hele slechte dan)
Ik verklaar de dag heilig als hij weer tegen mij zegt: ik hou van je.
Mijn god,hoe moet ik het allemaal gaan doen?
Nu.....ik zou het liefst de auto instappen en voorlopig niet meer terugkomen.
Niet dat die struisvogelpolitiek een oplossing is.
Bovendien neem ik het grootste probleem toch met mij mee.
Want dat ben ik namelijk zelf.
Mijn tranen maken grote druppels op mijn toetsenbord.
Het deed mij zoveel pijn om naast de man te liggen waar ik zoveel van houd wetende dat hij niet die gevoelens met mij deelt.
Of was ik zo boos op de situatie,op hem of op mijzelf en maakte de machteloosheid mij zo verdrietig.
S'morgens vroeg toen ik langs onze slaapkamer liep,zei hij,kom nou eens gewoon bij mij liggen.
Hij is in de loop van de ochtend met frummel naar beneden gegaan en hem met een boterham voor een dvd gezet.
Het is gewoon belachelijk maar als vriend mij aankeek,of wat vroeg of de kamer inliep, werd ik zenuwachtig en ik dacht dat iedereen het aan mij (ons) kon zien.
Hij snapt dat ik zenuwachtig word van hem en zei dat hij dat rot vindt voor mij ,maar dat het ook logisch is en ik het de tijd moest geven om er mee om te gaan.
Ik heb nogmaals gepolst of hij echt achter zijn keuze staat en niet stiekem twijfeld.
Ik geloof hem ook nu.
Hoe lief hij ook voor mij is,mij knuffelt,mij liefje noemt,mijn haar streelt,mij tegen zich aan trekt.
Ik wilde dat ik wakker werd uit deze nare droom,of dat hij zegt,grapje!! (wel een hele slechte dan)
maandag 25 augustus 2008 om 00:29
maandag 25 augustus 2008 om 00:33
Iry.......kop op lieverd!
Ik was hier al bang voor. Dat iemand, na 8 jaar, zegt niet meer van je te houden, is ook nogal wat om te horen.
En als je dan al vecht met je eigen issues, word je er ook katsonzeker van.
Probeer het zo goed en zo kwaad als het kan, toch wat los te laten. Net zoals met zand. Als je het losjes in de hand houdt, blijft het daar liggen, maar als je gaat knijpen, verdwijnt het tussen je vingers door.
Probeer in het moment te blijven, je vriend is er nu nog. Belangrijker, jij bent er nu nog. En alleen op jezelf heb je invloed. Misschien vind je wat rust in de gedachte dat hoe dan ook, wat dan ook, je altijd jezelf zult hebben.
Het lijkt mij zo moeilijk.....is het ook....heel veel sterkte en kracht, mooi mens.
Ik was hier al bang voor. Dat iemand, na 8 jaar, zegt niet meer van je te houden, is ook nogal wat om te horen.
En als je dan al vecht met je eigen issues, word je er ook katsonzeker van.
Probeer het zo goed en zo kwaad als het kan, toch wat los te laten. Net zoals met zand. Als je het losjes in de hand houdt, blijft het daar liggen, maar als je gaat knijpen, verdwijnt het tussen je vingers door.
Probeer in het moment te blijven, je vriend is er nu nog. Belangrijker, jij bent er nu nog. En alleen op jezelf heb je invloed. Misschien vind je wat rust in de gedachte dat hoe dan ook, wat dan ook, je altijd jezelf zult hebben.
Het lijkt mij zo moeilijk.....is het ook....heel veel sterkte en kracht, mooi mens.
maandag 25 augustus 2008 om 00:33
quote:iry schreef op 25 augustus 2008 @ 00:23:
Ik snap dat je boos bent en dat je je machteloos voelt, maar je vriend kan er niks aan doen dat hij dat nu zo even voelt. Denk even na... hij heeft gezegd dat hij er licht in ziet en dat hij het met jou wil proberen. Dat zegt toch heel veel?
Lieverd, laat het los, je hebt hier geen enkele invloed op. En ik snap heel goed dat hier juist het kritieke punt zit voor jou, de controle verliezen... Je hebt geen controle en je zal het moeten ondergaan, wat je ook doet je kan het niet veranderen. Richt je energie dus niet op de mensen om je heen (de visite) of op je vriend, maar richt het op het enige waar je wel invloed op hebt, en dat ben jezelf.
Ik geloof hem ook nu.
Wat is er dan anders?
Probeer rust te zoeken Iry, laat het los, Laat de dingen los die je niet vast kan houden, ze kosten je veel te veel kracht en ze leveren niks op. Gebruik deze kracht voor jezelf om gezond en sterk te worden en jezelf te geven wat je nodig hebt, namelijk onvoorwaardelijke liefde.
Ik snap dat je boos bent en dat je je machteloos voelt, maar je vriend kan er niks aan doen dat hij dat nu zo even voelt. Denk even na... hij heeft gezegd dat hij er licht in ziet en dat hij het met jou wil proberen. Dat zegt toch heel veel?
Lieverd, laat het los, je hebt hier geen enkele invloed op. En ik snap heel goed dat hier juist het kritieke punt zit voor jou, de controle verliezen... Je hebt geen controle en je zal het moeten ondergaan, wat je ook doet je kan het niet veranderen. Richt je energie dus niet op de mensen om je heen (de visite) of op je vriend, maar richt het op het enige waar je wel invloed op hebt, en dat ben jezelf.
Ik geloof hem ook nu.
Wat is er dan anders?
Probeer rust te zoeken Iry, laat het los, Laat de dingen los die je niet vast kan houden, ze kosten je veel te veel kracht en ze leveren niks op. Gebruik deze kracht voor jezelf om gezond en sterk te worden en jezelf te geven wat je nodig hebt, namelijk onvoorwaardelijke liefde.
maandag 25 augustus 2008 om 00:38
Lieve Iry,
ik las je verhaal, en dacht dat het mijn verhaal was. Ik heb echter geen kind, dus ik kan me niet voorstellen hoe dat er nog eens bij dan moet voelen.
De eetstoornis, het je optrekken aan iemand, die dan niet meer van je houdt, je naar je toetrekt, van zich afduwt. Het weten, en ook niet weten, of niet willen weten, of verstandelijk gezien niet kunnen weten, dat je niks waard bent, dat je daarom een eetstoornis hebt, dat je huilend psychologen en ggz belt omda tje het niet meer aankan en zo hoopt dat iemand je komt bevrijden uit de hel die jouw leven heet.
Ik las je verhaal, en dacht, ik ben niet alleen.
Ik hoop zo dat er op een dag die belachelijke zonneschijn na de regen is, en dat alle cliche's toch waar zijn. En eerlijk gezegd hoop ik het niet alleen voor jou, maar ook voor mij.
Ontzettend veel sterkte toegewenst, je verdient al het goede op deze wereld,
x
ik las je verhaal, en dacht dat het mijn verhaal was. Ik heb echter geen kind, dus ik kan me niet voorstellen hoe dat er nog eens bij dan moet voelen.
De eetstoornis, het je optrekken aan iemand, die dan niet meer van je houdt, je naar je toetrekt, van zich afduwt. Het weten, en ook niet weten, of niet willen weten, of verstandelijk gezien niet kunnen weten, dat je niks waard bent, dat je daarom een eetstoornis hebt, dat je huilend psychologen en ggz belt omda tje het niet meer aankan en zo hoopt dat iemand je komt bevrijden uit de hel die jouw leven heet.
Ik las je verhaal, en dacht, ik ben niet alleen.
Ik hoop zo dat er op een dag die belachelijke zonneschijn na de regen is, en dat alle cliche's toch waar zijn. En eerlijk gezegd hoop ik het niet alleen voor jou, maar ook voor mij.
Ontzettend veel sterkte toegewenst, je verdient al het goede op deze wereld,
x
maandag 25 augustus 2008 om 01:14
Mooi metafoor kunjana van dat zand.
Dat houd ik in mijn hoofd als leidraad.
Het is inderdaad zo meds,ik heb geen controle en dat is.....ja moeilijk is niet het goede woord.
Het frustreert mij,en eigenlijk is dat haast egoistisch te noemen.
Geen controle hebben over emoties,ook niet over de van mij,maar daar had ik truukjes voor.
Maar ook geen controle over zijn emoties.
En dat mag ik ook helemaal niet hebben,hoewel ik nu zo paniekerig op zoek lijk te zijn op zijn touwtjes en ze stevig in mijn handen wil houden.
Maar dat kan niet.
Natuurlijk heeft hij recht op het feit dat hij het zo voelt,alleen ik worstel gewoon met hoe dat gegaan is.
Nou ja,ik moet het idd loslaten. Hij is er idd en verder is het nu eenmaal zoals het is.
Courage dat doen we gelukkig ook elkaar aandacht geven,heel veel.
Maar ik blijf maar denken,hij houdt niet van mij.....
Terwijl je misschien gelijk hebt,het hoeft niet alleen in die woorden verpakt te zitten.
Yellowlove,
Ik hoop het ook voor jouw meid.
Ik gun niemand deze worsteling.
Ik ga nog even een beetje afleiding lezen op het forum.en dan volg ik je advies op poez.
Een beker warme melk met honing, even een beetje warmte in mijn buik en tot rust komen in bed.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al vanaf de mokerslag geen hap door mijn keel krijg.
Dat betekent ook geen eetbuien hoewel ik wel drang heb het weg te eten maar simpelweg geen eten door mijn keel krijg.
Ik zit op slot.
Ik ben twee kilo kwijt en het enge daarvan is......het trekt aan mij...dat lege gevoel in mijn maag,de beheersing,afvallen.
En ik weet wat dat betekent......controle.
In ieder geval ergens op en daar schuilt gevaar.
Morgen belt mijn behandelaar en gooi ik dit gelijk in de groep.
Pfff....ik wil niet meer huilen.
Dat houd ik in mijn hoofd als leidraad.
Het is inderdaad zo meds,ik heb geen controle en dat is.....ja moeilijk is niet het goede woord.
Het frustreert mij,en eigenlijk is dat haast egoistisch te noemen.
Geen controle hebben over emoties,ook niet over de van mij,maar daar had ik truukjes voor.
Maar ook geen controle over zijn emoties.
En dat mag ik ook helemaal niet hebben,hoewel ik nu zo paniekerig op zoek lijk te zijn op zijn touwtjes en ze stevig in mijn handen wil houden.
Maar dat kan niet.
Natuurlijk heeft hij recht op het feit dat hij het zo voelt,alleen ik worstel gewoon met hoe dat gegaan is.
Nou ja,ik moet het idd loslaten. Hij is er idd en verder is het nu eenmaal zoals het is.
Courage dat doen we gelukkig ook elkaar aandacht geven,heel veel.
Maar ik blijf maar denken,hij houdt niet van mij.....
Terwijl je misschien gelijk hebt,het hoeft niet alleen in die woorden verpakt te zitten.
Yellowlove,
Ik hoop het ook voor jouw meid.
Ik gun niemand deze worsteling.
Ik ga nog even een beetje afleiding lezen op het forum.en dan volg ik je advies op poez.
Een beker warme melk met honing, even een beetje warmte in mijn buik en tot rust komen in bed.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al vanaf de mokerslag geen hap door mijn keel krijg.
Dat betekent ook geen eetbuien hoewel ik wel drang heb het weg te eten maar simpelweg geen eten door mijn keel krijg.
Ik zit op slot.
Ik ben twee kilo kwijt en het enge daarvan is......het trekt aan mij...dat lege gevoel in mijn maag,de beheersing,afvallen.
En ik weet wat dat betekent......controle.
In ieder geval ergens op en daar schuilt gevaar.
Morgen belt mijn behandelaar en gooi ik dit gelijk in de groep.
Pfff....ik wil niet meer huilen.
maandag 25 augustus 2008 om 01:31
iry, je zegt dat het je frustreert hoe het gegaan is en dat je vriend er niet eerder over gepraat heeft. Ik weet natuurlijk helemaal niet wat hij denkt, maar zou het niet zo kunnen zijn dat het geleidelijk is gegaan. Dat hij het in het begin zelf wegstopte? Want voor hem is het natuurlijk ook een stap om het aan zichzelf toe te geven. Misschien praat ik onzin hoor, maar wat ik feitelijk probeer te zeggen is dat het zou kunnen dat hij je niet bewust heeft proberen buiten te sluiten.
Waarschijnlijk weet je het zelf ook wel, maar die kracht heb je nu juist nodig. Die controle is maar tijdelijk en wat je met niet eten weggooit is de controle over jezelf, juist nu je daar nu zo hard aan moet werken. Met de behandelaar hierover praten lijkt me inderdaad het beste.
En wat de rest ook al zegt: je zult al je krachten nodig hebben. Probeer jezelf een beetje te sparen en probeer ook zoveel (en zo normaal) mogelijk slaap te krijgen.
Waarschijnlijk weet je het zelf ook wel, maar die kracht heb je nu juist nodig. Die controle is maar tijdelijk en wat je met niet eten weggooit is de controle over jezelf, juist nu je daar nu zo hard aan moet werken. Met de behandelaar hierover praten lijkt me inderdaad het beste.
En wat de rest ook al zegt: je zult al je krachten nodig hebben. Probeer jezelf een beetje te sparen en probeer ook zoveel (en zo normaal) mogelijk slaap te krijgen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
maandag 25 augustus 2008 om 01:36
Och lieve,
ga zo toch proberen te slapen, dat ga ik ook doen. Ik heb net het advies van een 14jarige(!) op een forum opgevolgd en het nummer survivor van destiny's child geluisterd, en wonder boven wonder voelde ik toch wel een halve minuut strijdkracht. Wellicht een tip, van een 14-jarige, maar toch best ok.
Verder hoop ik zo dat je eruit komt, en het stomme is dat ik bij jou dan natuurlijk weer wel zie dat je eruit kan komen, en dat je het waard bent, en dat je kan vechten, en dat een mens meer kan hebben dan je denkt en daardoor jij het gaat redden. Ik denk echt aan je, heel veel sterkte,
ga zo toch proberen te slapen, dat ga ik ook doen. Ik heb net het advies van een 14jarige(!) op een forum opgevolgd en het nummer survivor van destiny's child geluisterd, en wonder boven wonder voelde ik toch wel een halve minuut strijdkracht. Wellicht een tip, van een 14-jarige, maar toch best ok.
Verder hoop ik zo dat je eruit komt, en het stomme is dat ik bij jou dan natuurlijk weer wel zie dat je eruit kan komen, en dat je het waard bent, en dat je kan vechten, en dat een mens meer kan hebben dan je denkt en daardoor jij het gaat redden. Ik denk echt aan je, heel veel sterkte,
maandag 25 augustus 2008 om 01:43
Nee,ik denk ook niet dat hij het bewust heeft gedaan.
Dat zit niet in hem,daar is hij veel te lief voor.
Ik ben gewoon meer boos dat hij niet praat over zijn gevoel.
Dat is een serieus probleem waar ook hij wat mee moet gaan doen.
Het is ook iets wat ik al jaren roep,maar hij gaf niet toe dat hij ook weleens hulp moest gaan zoeken.
Wat ik daarover denk en voel nu,is een te lang verhaal.
Zijn uitleg is ook dat hij niet wilde toegeven aan het gevoel en wellicht daardoor ook niet eerlijk naar zichzelf is geweest.
Nou ja,ik moet er ook niet teveel over gaan nadenken.
Laten we er maar van leren,hij en ik.
Ik ga slapen nu,mijn melk staat in het pannetje,mijn laatste sigaretje is aangestoken.
Ik val om van vermoeidheid.
Liefs.
Dat zit niet in hem,daar is hij veel te lief voor.
Ik ben gewoon meer boos dat hij niet praat over zijn gevoel.
Dat is een serieus probleem waar ook hij wat mee moet gaan doen.
Het is ook iets wat ik al jaren roep,maar hij gaf niet toe dat hij ook weleens hulp moest gaan zoeken.
Wat ik daarover denk en voel nu,is een te lang verhaal.
Zijn uitleg is ook dat hij niet wilde toegeven aan het gevoel en wellicht daardoor ook niet eerlijk naar zichzelf is geweest.
Nou ja,ik moet er ook niet teveel over gaan nadenken.
Laten we er maar van leren,hij en ik.
Ik ga slapen nu,mijn melk staat in het pannetje,mijn laatste sigaretje is aangestoken.
Ik val om van vermoeidheid.
Liefs.
maandag 25 augustus 2008 om 01:53
Ik weet hoe dat werkt Yellowlove.
Ik heb de eetstoornis al 19 jaar en mijn adviezen voor anderen zijn zo waar en ik denk dan ook,doe het nu maar je zal zien dat het werkt.
Jij kan het (wel)
Weet je wat ik denk,zolang er niet echt iets op het spel staat waar je enorm aan kapot gaat heb jevoor jezelf geen echte reden om het te bestrijden.
En aangezien eetgestoorde weinig liefde voor zichzelf hebben is jezelf op het spel zetten geen reden.
Daar zit het knelpunt.
Maar daar kan ik je uiteraard heel veel over vertellen en advies in geven,alleen niet hier.
Schroom niet als je behoefte hebt het Gaia topic te bezoeken.
Survivor heb ik kapot gedraait toen ik in scheiding lag met mijn ex.
Ik heb de eetstoornis al 19 jaar en mijn adviezen voor anderen zijn zo waar en ik denk dan ook,doe het nu maar je zal zien dat het werkt.
Jij kan het (wel)
Weet je wat ik denk,zolang er niet echt iets op het spel staat waar je enorm aan kapot gaat heb jevoor jezelf geen echte reden om het te bestrijden.
En aangezien eetgestoorde weinig liefde voor zichzelf hebben is jezelf op het spel zetten geen reden.
Daar zit het knelpunt.
Maar daar kan ik je uiteraard heel veel over vertellen en advies in geven,alleen niet hier.
Schroom niet als je behoefte hebt het Gaia topic te bezoeken.
Survivor heb ik kapot gedraait toen ik in scheiding lag met mijn ex.