VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
En dan ben ik donderdag middag dus gewoon thuis, moet wel 's middags dochter brengen - halen, maar dat kost 5 minuten, (13.30-15.30) als Linoleum er niet is en voor 17.00 "moet" je dan weer weg, want zwemles.
Mijn schoonouders zijn zo royaal, Lien, en daar heb ik het dan weer van 'geleerd'. Van eigen huis uit is eten meer iets dan moet dan dat het lekker of zelfs maar gezellig kan zijn!

Pebblo is ook royaal, want ik had boodschappenlijst voor hem gemaakt en hij heeft er -terwijl het al genoeg was- eigenhandig nog e.e.a. bijgekocht.

Maar ik had 45 mensen uitgenodigd waarvan er 12 hadden afgezegd. Verder hadden er 3 laten weten misschien te komen (waaronder Mille). En uiteindelijk waren er nog ongeveer 10 mensen van wie ik niets had gehoord maar die er ook niet waren. En je houdt er dan toch met inkopen rekening mee dat die mensen toch kunnen komen. En van een aantal, die altijd op elke verjaardag zijn, vind ik het ook echt raar dat ze niets hebben laten horen.

Ik was een aangebroken fles Bacardi kwijt. Hoor een half uur geleden dat schoonmoeder die had verstopt voor schoonvader omdat deze daarop was overgegaan toen het bier op was. :-) Ik had nog krat bier in de schuur welke ik ook op haar verzoek vooral in de schuur moest laten staan.

Start to Run les 1-6 staan op mijn nieuwe Ipod, dus ik kan beginnen. Misschien vanavond wel. Hoe vaak moet je per week rennen? Om de dag?
Jammie Pebbles, klinkt lekker wat je allemaal in huis had. Kan er niet e.e.a. in de vriezer, zoals zalm bijvoorbeeld?

En kraamvisite, jullie zijn van harte welkom hoor. Deze week houd ik het rustig ivm verjaardag Schorrie donderdag en zondag. Maar week er na heb ik nog niets staan van afspraken, dus week vanaf 1 september is dat. Roepen jullie maar wat!

Net lekker gewandeld met Harrie en de twee kereltjes. Leuk is dat hoor. En ik heb mijn eigen spijkerbroek weer aan! Wel met knoop open en riem er overheen, maar toch. Ik voel me alweer aardig mezelf zo. Heb zelfs zin om ook te gaan rennen maar dat mag vast nog niet. Daarbij, als ik loop heb ik al het gevoel dat mijn benen van elastiek zijn van die week op bed.

Harrie is Chinees eten aan het halen, ik zal de tafel maar eens gaan dekken.
Jemig Morrie, nu alweer je eigen spijkerbroek aan? Ik ben jaloers! :-) Lekker dat het zo goed gaat.

Peb, feestje klinkt op nachtelijk gedoe leuk. En verstopte drank. Oh.. volgens mij had ik ook aangegeven misschien te komen hè... sorry. Zit geloof ik even met mijn hoofd bij andere dingen. Zal een volgende keer attenter zijn.
's Avonds kan de spijkerbroek wel iets minder (zeg maar niet) dicht dan overdag heb ik gemerkt.

Heb net geloof ik anderhalf uur een kereltje aan de borst gehad. Jemig, wat een zuiplap. En dan de helft weer uitspugen over mijn en zijn kleren. Ach, kan ik weer lekker wassen morgen, mijn nieuwe dagelijkse bezigheid.

Ga zo lekker in bed liggen met een boek, morgen voor het eerst Schorrie tussen de middag ophalen en weer wegbrengen en om kwart over drie ophalen. Eens kijken of ik dat ga redden met tussendoor voeden e.d.

Dropje, ben benieuwd hoe het in het nieuwe huis is!
Vandaag heerlijke dag gehad. Overbuurkindjes zijn weer terug van vakantie en KW heeft heel de dag buiten gespeeld. Zodoende heb ik vakantiealbum kunnen vullen en versturen, huis grondig schoon gemaakt (kan niet wachten tot ze terug is) en verder lekker rustig aan gedaan. Vanavond weer hard gelopen, de light versie van Evy/Lien

Nu lekker in bed met klaptop en boek.

Gisteravond was gezellig met Lien, Vrolijk en Pebbles. Wat zijn we toch een leuk stel meiden bij elkaar Ik ga het steeds bijzonderderderdereder vinden.

Morrie, alweer in eigen spijkerbroek. Wauw!

Moet goed voelen, denk ik. Mentaal dan
Wie o wie begon over Cradle of Rome? En waarom ben ik het gaan proberen?
quote:nippo schreef op 24 augustus 2008 @ 21:19:

Wie o wie begon over Cradle of Rome? En waarom ben ik het gaan proberen?

Athena en ik voelen met je mee
Het was gezellig gister! Wind bedankt voor het rijden en ik vond het echt superleuk om Pebbles & co te zien. Het was tot in de puntjes verzorgd! Leuk huis, mooie kindjes en je zag er zelf echt zo goed uit Pebbles!

Lien zag er ook supergoed uit en zie je niets aan dat die 2 maanden geleden is bevallen hoor. Morrie, fijn dat je weer je broek aan kan! Lekker gevoel na je zwangerschapskleding. Ik weet nog wel dat ik weer voor mijn kast stond en dacht 'joehee weer keuze'. Helaas was dat van korte duur want na een korte tijd vond ik dat ik niets had om aan te trekken hihi.

Lien, nu je zeeen van tijd hebt zal ik je morgen even mailen vanaf werk om te kijken welke dag. Heb jij een voorkeur?

Ik zal Drop eens morgen bellen/sms-en hoe die leeft.

Welke datum was eigenlijk voorgesteld in september? Ik weet het niet meer, iemand?
Ik heb net ook les 1 van Evy gelopen en dat ging goed. Alles gelopen, niets gesmokkeld. Ademhaling echter niet geheel onder controle, hoofd roder dan rood en op het laast brandende kuiten.

Heb wel eens eerder een dergelijk schema gedaan. Toen was ik nog roker en had geen kinderen en niet te vergeten Kefpep. Had er toen grootste moeite mee om 1 minuut te rennen, nu is basisconditie echt schrikbarend beter.
quote:Wind schreef op 24 augustus 2008 @ 21:03:

Gisteravond was gezellig met Lien, Vrolijk en Pebbles. Wat zijn we toch een leuk stel meiden bij elkaar Ik ga het steeds bijzonderderderdereder vinden.

Mijn schoonvader vond het ook erg bijzonder. :-) Wel stoer dat hij niet in zijn missie is geslaagd Vrolijk dronken te voeren.

Meave, alle begrip. Had op jou ook niet gerekend gezien de situatie nu.

Ach. Kom ik net thuis van hardlopen, verteld Pebblo dat Groot Pebbeltje een beetje overstuur beneden kwam omdat hij naar eigen zeggen "dingen in zijn hoofd had die hij er niet uit kreeg". Typisch geval van kind van zijn moeder.
High tea op 20 september, Vrolijk.
Ach, arm Pebbleltje!

Wat goed dat je het zonder te smokkelen, of eigenlijk stoppen omdat je echt niet meer kunt, les 1 hebt volgemaakt! Dan heb je echt een goede basisconditie. Of ik zo'n slechte?

Zit op de ak allemaal oude berichten te lezen. Echt leuk!

Gewoon drie jaar geleden.
Ik loop natuurlijk veel met de hond. Van hier naar pakhuis is 6 km. En dagelijks fietsen. En in pakhuis de trap op en af.

Dus ik beweeg al meer dan gemiddeld hier denk ik.
quote:Pebbles schreef op 24 augustus 2008 @ 21:38:

High tea op 20 september, Vrolijk.

Ik ga proberen erbij te zijn. Wil wel, maar ik ben jarig 24 september en het weekend erop is Vrolijkerd weg. Ik denk het wel dat het lukt, maar is er animo voor het weekend erop just in case of heeft iedereen deze datum dichtgetimmerd?

Peb, ik kan een volwassen vent onder tafel drinken. Minimaal 2 flessen wijn nodig om een beetje op m'n kop te staan. Pas na een paar stevige glazen whiskey wil ik wel eens teut zijn
Waar ik gemakkelijk de auto pak, neem jij de fiets.

Scheelt echt een hoop hoor!

Vrolijk, het boek wat ik gisteren bedoelde is 'koud om het hart' van Erica Spindler. Ook 'kwade opzet' van Greg Iles vond ik erg spannend.

Lien en Vrolijk, heb jullie al een tijdje geleden gezegd 'Cars' re downloaden voor jullie knullen. GW heeft het inmiddels tig keer geprobeerd maar het wil niet lukken. Ineens doet dat rotding het niet meer, sorry!
Geeft niets Wind, ik zal Athena eens lief aankijken. Hoe vonden je knullen KE?

Lien, als ik kom kramen bij je, neem ik de dvd's mee van Charlie & Lola ok?

Peb, dat is wel waar wat jij zegt hoor. Jij beweegt van nature al veel meer gezien jouw gefiets en wandelen met de hond.
Is een hond toch nog ergens goed voor, Vrolijk

Oh, helemaal vergeten!

Ze vinden het ge-wel-dig... zo blij.

Kende je de schrijfster?
Meiden, ik schaam me diep maar ik duik lekker onder de douche en dan mijn bed in met mijn DS :-)

Truste...
quote:Wind schreef op 24 augustus 2008 @ 22:07:

Is een hond toch nog ergens goed voor, Vrolijk

Oh, helemaal vergeten!

Ze vinden het ge-wel-dig... zo blij.

Kende je de schrijfster?Nee, ik ga even spieken zo. Ik heb nog maar een paar boeken, dus was wel op zoek naar een goede tip :-) KE rules, samen met L&C
Moge!

Zo, ene kind tukt, andere kind zit op school (dat heeft Harrie verzorgd). De was is al gevouwen en nu ga ik douchen.

Schorrie is snotverkouden. Ik dacht dat kinderen niet meer verkouden werden van de basisschool als ze al op het kinderdagverblijf hadden gezeten, maar dat gaat voor onze Schorrie blijkbaar niet op. De pegels hangen tot op zijn kin, die hij vervolgens met smaak naar binnen slurpt.

O ja, nog een raar praatje. De vuilnis staat hier aan de weg, wordt zo opgehaald. Met Knorries placenta erbij. Dit vind ik denk ik het allerraarste idee van thuisbevallen. Dat die placenta gewoon in de kliko ligt!

Misschien ga ik zo wel naar de supermarkt, voor het eerst weer. Misschien ook niet....
FIjn dat jullie vuilnis eens per twee weken wordt gehaald.... .

BNJMN zou vandaag gaan wennen, maar ik werd net gebeld dat er hand- voet- en mondzeer heerst en dat er afgelopen vrijdag drie kindjes van babygroep ziek naar huis zijn gestuurd. Het schijnt redelijk onschuldig te zijn, maar wel met koorst en blaasjes in je mond. Dat betekent meteen dat BNJMN dan nauwelijks kan drinken waarschijnlijk, dus ik ga zeker niet met hem naar de creche. Hij is pas 10 weken en onschuldig of niet, ziektes die niet hoeven die wil ik niet .

Mille, had Nano het niet ook gehad? Wat is de medische benaming, want creche dame zei iets van endorotar ofzo, maar ik verstond het niet zo snel. Wil er even op googelen namelijk.
Ik moet namelijk vanmiddag wel op de creche zijn om Kiloknaller te halen en ik vraag me af of ik BNJMN dan wel of niet mee naar binnen kan nemen. Weet niet hoe besmettelijk het is en als het alleen maar via rechtsstreeks contact met andere kinderen wordt overgebracht dan durf ik best even de trap op met BNJMN, want hij raakt toch niemand aan. Maar als het via lucht wordt overgebracht laat ik 'm lekker even bij de buurvrouw achter. Ik hoop wel dat de ziektekiemen gauw weg zijn op de creche.
Jakkie Lien, geen fijn idee. Nu ik het zo lees denk ik dat het zoontje van vrienden van ons het misschien ook heeft/had. Ze zouden donderdag op kraamvisite komen maar jochie werd wakker met koorts en had allemaal blaasjes in zijn mond.

Ik zou BNJMN (leuke nick ) sowieso niet meenemen als je back up hebt, zekere voor het onzekere nemen. Wel netjes trouwens dat ze belden van de creche.

Ja fijn he, dat het vuilnis 1 keer per 2 weken wordt opgehaald. En vooral heel fijn dat het niet zo warm geweest is de afgelopen weken .
Zit ik te googlen op die ziektes, kom ik op een blog van een kind met dezelfde naam als Knorrie. Grappig. In ieder geval lees ik overal dat het vreselijk besmettelijk is. En in onderstaand stukje wordt het coxsackievirus genoemd.

Wat is de hand-, voet- en mondziekte?

Hand-, voet- en mondziekte (HVMZ) is een veelvoorkomende kinderziekte. De ziekte lijkt op mond-en-klauwzeer bij koeien en varkens, maar wordt door andere virussen veroorzaakt. Meestal gaat het om het coxsackievirus.

Hand-, voet- en mondziekte is niet besmettelijk van mens op dier of van dier op mens. Wel is het heel besmettelijk voor mensen onderling, vooral als iemand de ziekte net heeft.

De ziekte komt voor in epidemieën in de zomer en het begin van de herfst en vooral bij kleine kinderen (jonger dan vier jaar). Het virus verspreidt zich door de lucht via kleine vochtdruppeltjes uit de mond en neus, bijvoorbeeld als iemand niest of hoest. Ook kan het virus in de ontlasting zitten.

Drie tot zes dagen na besmetting met het virus komen de eerste verschijnselen op: pijnlijke kleine blaasjes (twee tot vijf millimeter) in de mond die makkelijk stuk gaan, en een à twee dagen na de blaasjes in de mond ook blaasjes in de handpalmen en op de voetzolen. Die zijn ook vaak pijnlijk. Verder ontstaat er vaak lichte koorts, misselijkheid en verminderde eetlust. Binnen een week verdwijnen de blaasjes weer. Soms groeien de blaasjes in de mond uit tot grote zweren die vrij lang (wel vier weken) kunnen blijven bestaan. Een heel zeldzame complicatie is hersenvliesontsteking.

Behandeling van HVMZ is meestal niet nodig. Wel kunnen de verschijnselen verlicht worden door genoeg te drinken (koude melk bijvoorbeeld) en de koorts omlaag te brengen met paracetamol. Van de huisarts kunt u een mondwater krijgen om de zweren te verzachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven