Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Max eet wel brood trouwens, maar niet bij het ontbijt. Dan wil hij het niet. Onderweg naar school (Ian en des wegbrengen of ophalen) eet hij vaak een kapje van brood of iets van wortel/fruit/rozijnen/sultana. Zo eet hij ongemerkt gewoon zijn dagelijkse benodigdheden zonder al teveel gedoe.
Brood problemen hebben we hier absoluut niet. Meestal eet ze 1,5 boterham bij het ontbijt en 1,5 bij de lunch.

Vaak wil ze al een nieuwe voordat de oude helemaal op is omdat ze alleen nog korstjes over heeft of omdat ze ander beleg wil maar dan krijgt ze echt niks anders. Na wat gemiep propt ze dan vaak alles tegelijk in haar mond zodat ze wat nieuws krijgt.

Soms doe ik als afwisseling een volkoren cracotte en die eet ze ook heel graag.

Pap of "cereals" heb ik nooit geprobeerd eigenlijk.

Het enigste dat ze niet altijd goed eet is avondeten. Soms alleen het vlees of alleen de gebakken aardappels. Hangt er een beetje vanaf wat we eten maar van de week heeft ze stukjes tomaat en komkommer gegeten en gisteren zelfs bloemkool dus het wordt nog wel eens wat.

Als ze niet wil halen we het gewoon weg als we klaar zijn met eten. Ze eet overdag zo goed dat ik me daar totaal geen zorgen over maak.

@ringel: mijn vader is er vandaag dus dat is erg gezellig en voor mij heel fijn dat ik niet al het til en sjouwwerk hoef te doen.

Hij is nu met Floor naar de supermarkt om boodschappen te doen.

De andere dagen verveel ik me ondertussen wel vaak maar ik probeer meestal wel een uitje naar de markt of een buurvrouw in te plannen.

@mirjam: had ik gisteren nog helemaal niet gezegd: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk dat ze je zo graag willen dat ze parttime ook goed vinden.

Nog even 3 weken vakantie dus en dan weer echt aan de slag.

Ik lag gisteren in mijn bed trouwens nog aan al die boeken te denken die op jouw topic langsgekomen waren. Ik denk dat ik binnenkort weer eens wat boeken van zolder ga halen.

Het plan is inderdaad om thuis te bevallen. Dat is bij Floor ook gelukt en ik vond het heerlijk om daarna lekker in mijn eigen bed te liggen.

@mmmoi: Thijmen is inderdaad een mooie naam. Wij vinden Floris voor een jongetje ook mooi maar dat past dan weer heel slecht bij Floor.

@fluffy: misschien draaiknoppen gaan kopen? Die zijn een stuk lastiger open te maken maar zijn wel weer even een investering. (3 maanden geen honey loops maar gewone cornflakes ).

@babba: wij gaan dus inderdaad de strijd ook niet aan als ze iets niet eet. Maar ze krijgt er ook niks bij als ze nog niet alles op heeft.

Ze krijgt dus maar 1 schepje aardappels, 1 schepje groente en 1 stukje vlees. Als het vlees op is en ze wil meer dan moet ze eerst de rest opeten.

@annie: het was ook nog bijna de 5e geworden toch? Het ging net niet snel genoeg.

Haha zat nu te bedenken dat wij veel opscheppen voor Aimee. Van alles wel 2 scheppen, alleen vlees iets minder. Minder opscheppen en dan heeft ze het wel op. Nu vult ze haar buik met wat ze lekker vindt...Eerst at ze gewoon zo veel....Wat een inzichten weer..

Ga Aimee uit bad halen, is aan badderen met haar paps...

Oja ze kan haar eerste engelse woordjes....I love you....cute!
@Babba: Haha, dat kan Jasmijn ook zeggen, wij zeggen altijd 'I love you, ik hou van jou!' als ze gaat slapen 's avonds en dat zegt ze nu ook terug. Soms zegt ze het ook 'tussendoor', als ze me een kus geeft, zegt ze daarbij 'laf joe!'. CUTE!!!

@Eten: Jasmijn heeft nu 1,5 cracker en een hele appel (met schil en bijna het hele klokhuis!!!) op. Hier vroeg ze zelf om en dat vond ik prima. Het gaat eigenlijk alleen bij het ontbijt mis, ik heb al weeeeeeken gewoon brood klaar gemaakt, Jas in de kinderstoel en samen eten. Alle R'en aanwezig dus. Ze at geen hap. Ging met brood smijten of gillen 'uit uit uit!'. Ik heb het geprobeerd met een broodje uit het vuistje, met pap...soms gaan er een paar hapjes in, maar dat is dan ook alles. Ze is gewoon geen ontbijter, net als d'r moeder Ik maak me er nu dus niet meer druk om, ze geeft zelf wel aan als ze wat eten wil, ze kan het idd hebben. Voor de rest eet ze heel goed, tussen de middag wel gewoon een boterham en haar warm eten gaat bijna altijd prima. We prakken haar eten en als ze al behoorlijk ver is (ze eet met lepel) dan krijgt ze pas vlees. Daar is ze helemaal gek op.

Tussendoor krijgt ze thuis alleen maar fruit, verder niets. Anders eet ze haar gezonde eten niet goed. Dat weet ze ook heel goed. Alleen op feestjes en bij oma's enzo krijgt ze natuurlijk snoep maar zelf geef ik het zelden. Soms wel rozijntjes of een koekje maar alleen als ze goed gegeten heeft. Het zijn vaak ook van die periodes hè, dat lees ik bij jullie dus ook. Het gaat vast wel weer over binnenkort, en dan gaat ze bij de lunch klooien ofzo

Get, Jasmijn is in een megavervelende bui opeens, overal aankomen, dingen per ongeluk stuk maken, knoeien met haar drinken...Het wordt denk ik tijd voor haar broodje en dan naar bed! Ik kom nergens aan toe door haar, en doordat ik weinig energie heb. Ik heb vanochtend de watermeterstand opgenomen en doorgegeven, de schoenenkast opgeruimd (men, kon niet eens meer 2 dezelfde bij elkaar vinden, zucht...) en papieren uitgezocht en opgeruimd. Nu moet ik dus zo echt aan de schoonmaak, maar dat doe ik denk ik als die leipo hier in bed ligt, want ze loopt behoorlijk in de weg...
Mmmoi, wat Mirjam zegt ben ik het wel mee eens. Ik zou er niet aan beginnen om Jasmijn niet aan tafel te laten eten. Hier is de regel; zitten op je billen en anders niet eten of drinken. Dus geen gesjouw met de drinkbeker of iets. Voor eten zit Mats altijd aan tafel, tussendoortjes gaan of aan tafel of in zijn eigen relaxstoel die dan aan de salontafel staat. Ik vind dat maar niks, spelen en eten tegelijk. Maar ja, das mijn mening. Weet je, geroosterd brood, is dat niks? Met jam erop, das nog lekkerder dan taart, vooral eigengemaakte jam!!! Mmmmm

Hahaha, Pebbs, idd, Sverre is maar 1 uur en 2 minuten 'te laat' geboren, anders was het de 5e geweest!

Fluf, deurkrukken andersom ook open maken?? Men, wat een beer heb je toch! (of lage deuren, hahahaha). tsja, misschien zijn traphekjes voor de europeningen waar je hem echt niet wilt hebben een idee?

Mirjam, heerlijk topic over die boeken!
Haha zal me er ook tegenaan bemoeien...

Ik ben juist wel erg op ontbijt. De rest van de dag maak ik me niet druk.

Niet ontbijten is zo slecht en trigger voor later overgewicht. Het brengt de stofwisseling op gang.

Ik zou ook alleen aan tafel aanbieden. Van de andere kant als ze zo tenminste iets eet. Voor de rest zijn het fases en erom druk maken zou ik ook niet doen. En leren ontbijt aan tafel te eten komt dan ook wel weer.

Mijn punt is alleen dat ontbijt juist belangrijk is om overgewicht te voorkomen en dat de stelling 'ze kan het hebben ' niet terecht is

Ga shoppen...doei doei!.
Whaaaahaaa, wat zijn kinderen soms toch onuitstaanbaar...

Ik had een broodje voor Jasmijn klaar gemaakt, riep Jas alvast of ze wilde komen en pakte haar kinderstoel en zette hem aan tafel. Terwijl ik daar mee bezig ben is Jasmijn inmiddels al in de keuken beland en pakt de beker yoki die klaarstond op het aanrecht (natuurlijk te dicht bij de rand...zucht..) en trekt die eraf... je wi lniet weten tot hoever en hoe hoog dat op kan spatten. Dus ben ik maar begonnen met dweilen toen Jas aan broodje één ging beginnen en toen ik nog niet eens klaar was, riep zij al: 'mama, nog meer broodje!'. Nu heeft ze bijna 2 broodjes met smeerworst op en een nieuwe beker yoki en nu ligt ze in bed. Rust...

@Annie: Jullie hebben gelijk hoor, als we eten is dat ook eigenlijk altijd aan tafel, vanochtend had ik gewoon een zwak moment omdat ik echt gek werd van het weggooien van brood 's morgens... ook tussendoortjes, zoals fruit, krijgt Jasmijn in een bakje en dan zetten we haar houten stoeltje aan de salontafel. Mama koffie met wat te eten, Jasmijn ook een tussendoortje. Ook bij oma gaat dat zo.

Bah, het is zowat één uur en ik heb nog niks gedaan. En dan toch moe zijn...
hhahahaha kindjes worden al echte peutertjes met hele eigen willetjes.

Hier ook zo 1 hoor. Ook altijd eten aan de eettafel in haar eigen stoel, weet ze ook want ze klimt er dus steeds zelf in als we gaan eten. ze helpt ook altijd met tafel dekken. Maar net ook met de lunch, dan roept ze om "pata pata" (is dus chocopasta) maar we hebben als regel: eerst hartig dan zoet. Wil nog wel eens een boterham door d ehelft doen en dan 1 helft met iets hartigs en de andere helft met zoet. en een beker melk. S' Avonds eet ze van een gewoon bord, bij een plastic bord roept ze "beebie" en smijt het kreng van tafel. ze krijgt gewoon een schep van alles en waar ze heet meste zin in heeft eet ze asl eerste op. Je moet hte niet gaan prakken of door elkaar gaan roeren want dan blieft madame het niet meer. En we hebben eigenlij altijd "appeltaus" op tafel. ze is vooral dol op sperciebonen, bloemkool, bruine bonen, witte bonen in tomatensaus en eignelijk alle hollandse hap.

Tussendoortjes op de bank. S'ochtends krijgt ze dan een bakje met fruit en wat drinken. En ik heb dan de tv altijd aan (pipi pipi =dus televisie) is niet zo goed, maar we kijken dan altijd teletubbies en zandkasteel en dan gaat ie ook weer uit. en s'middags rond een uur of 16.00 krijgt ze drinken met een koekje. we eten meestal tussen 17.30 en 18.00 dus zit er voldoende ruimte tussen. En ik begin vaak om 16.00 met de voorbereidingen voor het avond eten. aardappels schillen enzo. En als we spercieboontjes eten zit ze altijd naast me op de bank (OPrah kijken) en knakt ze de boontjes voor me doormidden.

over een uurtje zit ik alweer in de trein.

Miss binnenkort een eigen autootje.....staat een erg schattig bakje te koop hier in de buurt met maar 51000 km op de teller en het is een automaatje!
Hai!

Ella is ook een broodmonster. Soms vraag ik me af of ze niet teveel brood eet, maar als ze ernaar vraagt zal ze ook wel honger hebben toch? Ze eet gemiddeld 3 tot 4 sneetjes per dag. Soms vervang ik een boterham door een mini-krentenbol, beschuit, peperkoek of cracker. Vindt ze allemaal lekker (rijmt goed!).

Wij eten ook altijd aan tafel. Tussendoortjes deed ik eerst ook altijd aan tafel, maar daar smokkel ik nu wat meer mee. Dan gaan we "voor" zitten en zet ik het op de salontafel. Ze weet overigens heel goed dat ze dan toch aan tafel moet eten, ook al staat ze ipv dat ze zit. Soms zet ik haar op het voetenbankje van onze stoel en dat is ook heel knus.

Ook grappig; ze kiest zelf wat ze wil drinken. Ik vraag dan of ze sap wil of thee en dan geeft ze antwoord. Ze zoekt dan ook zelf een beker uit waar het in moet (is soms wel heel tijdrovend hihi). Ze mag van mij maar 1 keer per dag diksap en de andere keren krijgt ze water, thee of melk. De oma's en papa willen dat nog wel eens anders doen.

Avondeten gaat hier ook beduidend minder, maar dat komt omdat ze geen groenten eet. Ik maak me er niet druk om, maar ik zie wel verschil. Ze eet wel graag pasta, aardappeltjes vis en vlees. En pudding (elk toetje is pudding; ze eet gewone witte yoghurt of vla, maar ze noemt het allemaal pudding). Het is een lekkere eter in elk geval!

Ze ligt nu op bed, en ik moest nog eten. voor ik mezelf op de bank heb gevleid wordt ze vast wakker... heb ik weer niet gerust!

Maar ik ga het toch maar proberen. En afkicken van 16 dagen sport op tv.....
????

Nou meen ik dat ik een half uur terug al een enorm bericht geplaatst heb.

???

Naja,weinig nieuws onder de zon.

- wezen zwemmen

- roan slechte avondeter, heeeeeeel goed overdag. Dus, wel irritaties bij avondeten van mijn kant, maar geen strijd. Werkt toch niet

- eten aan tafel, behalve tijdens spijbelen. Dan voor tv

- Ris, ik kijk al veel langer, vond tour de france nl ook al geweldig. Hahaha.

- Ringel, leuk eigen auto.
Geen lang bericht gezien van jou hoor Krokus!

Wij eten trouwens altijd aan tafel. We hebben een hele tijd op zaterdagavond aan de salontafel gegeten (t.v. aan) maar dat zorgde voor zoveel onrust met zoon dat we een jaartje geleden hebben beslist om altijd aan de keukentafel te eten. En dat werkt gelukkig goed. Wij worden steeds gestructureerder haha. (zoon half uurtje t.v. per dag, we eten altijd aan tafel, we doen iedere dag een spelletje met hem of ik lees hem voor etc. etc., ons huishouden wordt steeds netter). Het bevalt goed in ieder geval.
Go Pebbles, Go Pebbles...
pebbels bezig?
pebbs?
En en en??? Had ik gelijk? Ben je bevallen Pebbs???

Ik moet vandaag naar school...tenminste, ik moet niks, maar ik ga zelf. Ik moet natuurlijk wel mijn lokaal in gaan richten enzo. Normaal past mijn moeder ook altijd op dinsdag op dus die is nu thuis, en ze wilde gelukkig ook op Jas passen. Even een paar uurtjes aan de slag, dus.

Ik kán op zich op school wel op internet, maar ik weet niet of het er van komt. Als ik terug ben, zal ik direct kijken hier!

Dag lieverds, leuke dag allemaal!!!
hahahahahhaaaaa vind ons wel grappig zo hoor.

Mmmoi werkse

Krook, nog steeds vakantie?

hier alles best. ga zo ff stofzuigen en dan komt buuf om de laatste roddels uit te wisselen, dus moet nog ff stofzuigen of staufzaug zoals Mayte zegt (is dus dol op de stofzuiger!) en as we speak is ze haar little people aan het opruimen! aan de slag dus!
He, het is 9.52 uur en nog geen Pebbles gezien... ik word er zenuwachtig van! Zou het????

Hier weinig te melden. Gedoe met scholen, deze school met rugzakje, andere school met rugzakje of toch de cluster IV school. Max scan die met rasse schreden dichterbij komt. Zijn ontwikkeling die allesbehalve goed verloopt. En dan al het normale gedoe. Volgens mij ben ik hard op weg naar afknappen. Pfffff.
hoi meiden,

na een hele drukke periode ben ik er weer.

heb wel globaal gelezen, maar niet alles hoor.

Pebbles; spannend............... zou je al bevallen zijn?

Fluf; moeilijke keuzes hoor qua school. om steeds te wisselen is natuurlijk ook niet fijn, maar je gevoel achterna gaan denk ik zo. als je het niet goed vind voelen en je aan je kids merkt dat ze het niet trekken dan zou ik wisselen. wanneer heeft Maz de scan?

mirjam; Gefeliciteerd met je nieuwe baan! leuk.

oja over eten; hier geen problemen met eten. Mees eet als een bootwerker en vind eigenlijk alles lekker. ontbijt, lucnh en avond eten gaat altijd schoon op.

ben benieuwd hoe hij gegroeid is, donderdag naar het CB
Oe spannend, go Pebbs!

Mirjam, gefeliciteerd met je baan, echt super!
Mag ik ook een keer uitslapen?

Nog geen baby dus, sorry dames.

Als het op hetzelfde moment zou beginnen als bij Floor dan zou het aankomende nacht moeten beginnen.

@fluf:

@pepiet: leuk om weer wat van je te horen. Het is gezellig op de tribune zoals je ziet.

Ik ben ook wel benieuwd hoe groot en zwaar Mees nu is want het was zo'n licht jochie in het begin.

Merk je nog ergens aan dat hij zo vroeg was met motorische ontwikkeling of is het nu redelijk gelijk met andere kinderen van zijn leeftijd?

@ringel: het begint wel heerlijk huisje boompje beestje (autootje) te worden daar als jullie straks ook nog 2 auto's voor de deur hebben staan, haha. Stelletje Yuppen .

Manlief begint volgende week bij een nieuwe baan en moet zijn leaseauto dus gaan inleveren (snik, snik). We zijn nu dus ook op zoek naar een nieuwe auto want we hebben allebei een auto nodig voor het werk.

Om half 1 mag ik weer naar de VK. Ik roep elke keer dat ik hoop dat het nu voor het laatst is maar tot nu toe haal ik steeds de nieuwe afspraak.

Zouden ze met 40,5 week al willen strippen?

Pebbles, jij wordt vast wel gestript zometeen!

Pepiet, leuk je hier weer te zien! Ik ben ook erg benieuwd naar de maatjes van Mees.

Mette Mare; hoi! Hoe is met je mooie meisje? En met je moeder?

Niniane, waar zit jij eigenlijk? Alles goed?

Ringel, Mayte gek op de stofzuiger? Hanna gaat al gillen als we het ding alleen maar tevoorschijn halen, zo bang is ze er voor.

FF, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Kun je niet een keer met maatschappelijk werk praten? Je hebt nogal wat te verstouwen gekregen het afgelopen half jaar. Sterkte hoor! En je kan hier ook altijd komen voor een luisterend oor, dat weet je he!

Mmmoi, altijd prettig, om op je gemakje de klas in te richten.

Ik ben vanochtend even heen en weer geweest naar de stad (het centrum dus van de plaats waar we wonen). Ik wilde mijn 20 ¤ bon van Mexx besteden..en dat is gelukt natuurlijk.. (wel superirritant dat ik een kwartier heb staan wachten voor de winkel openging..ze laten de klanten dus gewoon wachten tot ze hun geld mogen uitgeven, daar kan ik dus echt niet tegen, en zeker niet omdat ik erg weinig tijd had; manlief moest ook op tijd de deur uit en dan moest ik weer terug zijn). Ik zal zo even plaatjes plakken van wat ik heb gekocht.

Zoon is nu trouwens de keukenlades aan het schoonmaken! Op eigen initiatief ook nog eens, geweldig he! Wel erg; ik zit te internetten en hij maakt schoon voor zijn moeder .

Ik begin overigens morgen al in mijn nieuwe baan!! Het zit zo; ik heb geen opzegtermijn bij mijn huidige werkgever want uitzendkracht. Toch vond ik het niet netjes om zomaar weg te gaan (hoewel ik dat wel het liefste zou doen), dus ik had aangeboden om tot half september te blijven. Nu hebben ze me vanochtend gezegd dat ze me alleen nog de tweede week van september nodig hebben. . Maar ja, om dan nog 10 dagen af te wachten terwijl mijn nieuwe werkgever me goed kan gebruiken..dus daarom begin ik morgen al (en moet ik tussendoor dan nog 1 weekje bij mijn oude werkgever werken). Ik heb natuurlijk wel spijt van mijn aanbod om nog langer te blijven..maar goed, vooruit maar.
Dit heb ik vanochtend gekocht (voor Hanna, natuurlijk )

Dit legginkje past bij dit jurkje (dat ik dus ook heb gekocht):

En dan ook nog deze maillot erbij:

arme pebbles voelt de druk opgevoerd worden.......ze zucht en puft, maar alles nog voor niks. Vanmiddag langs de pittstop voor hopelijk een laatste controle beurt. Maar ja resultaten vanuit het verleden geven helaas geen garanties voor de toekomst.

Ga lekker minipizza eten met meisje. haalde de verpakking uit de diepvries en meteen erg enthousiast.

ff telefoon
Pebbles naar de Vk, succes meid, zal wellicht laatste keer zijn. Strippen doet de onze alleen uit noodzaak (bij mensen die er niet meer tegen kunnen of die heel goed kunnen klagen, vandaar dat ik bij Mats dus 10 dagen over tijd liep, ik bleef vrolijk, hahahaha) Maar ik meen het wel hoor, strippen is wel een beetje voor watjes, althans als je geen klachten hebt dan he!!!

Mirjam, leuk setje zeg! Ik heb zelf lang in winkels gewerkt en wij deden de deuren ook pas open als het tijd was, soms werden mensen dan ongeduldig, maar anders kan je iedere keer vroeger open en het is niet dat je tot openingstijd niks gedaan hebt, vaak is er al hard gewerkt.

Pepiet, leuk weer wat van je te horen, heeft Mees nog steeds lange rode krullen?? En hoe gaat het met Bram?

Fluf, poehee, niet niks hoor, denk aan je!

Ik heb gisteren eens gekoekeloerd op alle hyvessites van jullie. Man, wat een mooie kinderen allemaal zeg! We moeten elkaar snel weer eens in het echt gaan zien. Is de MSN eigenlijk nog actief? Ik kan er niet meer opkomen, kan iemand de link plaatsen>

Vanmorgen naar de nacontrole van de VK geweest, tis afgesloten nu, mijn kraamdossier is dicht. Wat is het ongelovelijk snal gegaan allemaal zeg, Sverre is as weekend alweer 8 weken. Tis een ander menneke als Mats, veel serieuzer maar wel net zo makkelijk!
Probeere de msn link te plaatsen, maar het lukt me niet. Tenminste, de link die ik plak werkt niet. Misschien is het een idee om de MSN groep op te heffen en dan een privehyve aan t emaken. Is in ieder geval makkelijker met fotos plaatsen enzo.

Heb ik iedereen in mijn hyve staan inmiddels?

hyve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven