Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…

Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.

Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.

Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.

De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.

Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Ontzettend veel sterkte gewenst!
Verschrikkelijk, ik hoop dat hij helemaal beter wordt. Heel veel sterkte
Heel veel sterkte, je zit nu in een mallemolen. Vreselijk is dat afwachten (weet ik uit ervaring). Het is zo belangrijk dat je steun krijgt van je omgeving (en als ik het zo lees, krijg je dit ook).

Ik wens je moed en kracht toe voor de komende tijd!

Sterkte!
.
Fijn dat hij de nacht goed doorgekomen is en jij ook rust hebt kunnen pakken.

Sterkte, en blijf vooral praten!
heel erg veel sterkte
Help iedereen een handje
Een vriendin van mij heeft het zelfde meegemaakt met haar man. Hij is er wonder boven wonder boven opgekomen. Hij rijdt weer auto, kan alles weer. Het heeft alleen wel veel tijd gekost. Tijd en heel veel verdriet.

Heel veel sterkte, echt heel veel. Hele dikke knuffel.
Bah meid, de onzekerheid is vooral slopend maar gelukkig zitten er hier ook succesverhalen tussen. Je schuldgevoel is begrijpelijk maar hoofdpijn is zoiets breeds dat het logisch is dat er geen alarmbellen bij jullie beide afgingen. Een dikke omhelzing voor je.
Oh en voel je niet beschaamd om alle hulp die je krijgt aangeboden ook aan te nemen!

Ik herken veel in wat bixtor zegt, ik ervaar het best wel als zwaar om er in heel veel dingen alleen voor te staan. Vooral toen we moesten verhuizen (oude woning was te duur nadat UWV oordeelde dat vriend niet arbeidsongeschikt was) miste ik echt een paar handen. Ik hoop voor je dat de restverschijnselen mee zullen vallen!
Plens, wat hou je kranig in deze ellendige situatie.

Heel veel sterkte voor jullie, om de komende periode door te komen.

Het is nu niet anders dan leven bij de dag.
Wat een ellende! Hoe gaat het vandaag met hem?
quote:clubmedfan schreef op 17 mei 2015 @ 21:55:

Wat een ellende! Hoe gaat het vandaag met hem?

Minder dan gisteren. Hij heeft meerdere epileptische aanvallen gekregen, die ze heel moeilijk onder controle kregen. Ze hebben ons (zijn vader en ik) naar huis gestuurd, terwijl hij onrustig bleef omdat de bezoekuren afgelopen waren. Volgens mijn schoonvader is dit goed nieuws. Als het kritiek is zouden ze geen rekening meer houden met de bezoekuren en ons langer bij hem laten om afscheid te nemen. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Ik blijf het een moeilijke aanblik vinden om hem te zien liggen op intensive care. Daar is het ook gewoon nooit stil. Je hoort er continu alarmen. Hij had zo'n mooi wild krulhaar, waar ik zo graag door kroelde. Nu is hij kaal en heeft hij buisjes door zijn hoofd. Ik zou zo ontzettend graag bij hem zijn nu.
Oh, wat dat betreft is die IC een ramp. Als er geen alarmen afgaan staat er wel weer een stoet witjassen op de stoep om testjes af te nemen . Aan de andere kant vond ik de IC voor mezelf juist een stuk 'rustiger' dan de medium care, want op de IC werd er letterlijk 24/7 op zoon gelet en op de MC lag ie soms toch alleen en dat zat me in het begin niks lekker. Misschien dat dat je nog enige 'troost' kan bieden: het idee dat je vriend in elk geval goed bewaakt wordt.

Wat die onrust betreft: tegen ons zeiden de neurologen dat dat juist een teken was van herstel. Maar dat ligt voor een hersenkneuzing wellicht anders dan voor een SAB, dat weet ik ook niet. Het is in ieder geval echt rot om te zien, zeker als je dan wordt weggestuurd. Heel veel sterkte maar weer. Hopelijk heb je morgen beter nieuws te melden .
Och meiske toch, wat naar allemaal. Mijn ervaring is dat je ook gerust de ic mag bellen om te vragen hoe het gaat en wat je maar te vragen hebt. Ik belde zelfs vaak snachts omdat ik dan wakker schrok uit een nachtmerrie en dan met een heel ongerust gevoel bleef zitten.
Wat een nachtmerrie
quote:Plensbui5 schreef op 17 mei 2015 @ 22:09:

[...]

Ik zou zo ontzettend graag bij hem zijn nu.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hee Plensbui,

Kom je nog ff een knuffel brengen. Veel sterkte, ik hoop dat je vriend heel snel wakker wordt! Die krullen komen echt wel weer straks

Sterkte
Regelmatig bellen, gewoon voor je eigen gemoed! Sterkte!
Ja hoor, gewoon bellen. Deed ik ook. Of ik viel gewoon binnen, om tien voor half zes 's morgens.
Sterkte
Heftig, TO. Bel vooral als je daar behoefte aan hebt. Heel veel sterkte, ik hoop dat je hier een plek vindt waar je je verhaal kwijt kunt.
Je klinkt trouwens als een schat van een vriendin.
Heel veel sterkte, hij is in goede handen en inderdaad gewoon bellen dat mag altijd.
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven