Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:mvr.wolle schreef op 28 mei 2015 @ 11:28:

Hallo allemaal!

Ik zit al dit hele forum door te spitten op zoek naar de namen die wij in ons hoofd hebben voor ons eerste kindje die over ruim twee maanden te wereld zal komen <3. Zodra we wisten dat we een zoontje kregen wist ik dat ik hem Tommy wilde noemen. Met tweede naam Nicolaas (echte familienaam van mijn kant). Ik heb mijn vriend een beetje moeten pushen maar uiteindelijk was hij er mee eens en we noemen hem ook gewoon al een tijdje Tommy. Maar nu slaat de twijfel opeens ontzettend toe. In ene vind ik Morris suuuuperleuk en zie ik helemaal een kleine Morris voor me! Wel nog steeds met dezelfde tweede naam. Ik zei het tegen mijn vriend en hij zei gelijk: Ja Morris vind ik ook heel leuk. Terwijl ik voor Tommy heb moeten vechten. En nu zijn we het zomaar in 1x eens met elkaar. Is dat niet beter denk ik dan? Daarnaast ben ik bang dat iedereen Tommy toch gewoon Tom zal noemen. En vind hij het zelf wel leuk als ie volwassen is? Morris echter wordt steeds populairder. En ik hou wel van 'anders'. Maar aan de andere kant denk ik ook, maakt dat nou uit dat het wat vaker voor komt? Het is gelukkig niet zo vaak als Sem, Daan en Finn... Maar om Tommy helemaal los te laten vind ik ook weer moeilijk!

Dus wat vinden jullie. Tommy of Morris??

Dankjulliewel!Absoluut Morris! Zeker als dit een naam is waarover jullie allebei direct enthousiast werden!
quote:Gelukkig1981 schreef op 28 mei 2015 @ 21:35:

Ook ik heb jullie hulp / mening / suggesties nodig...

Het duurde al weken voordat ik uit de kleuren voor de kamer was, laat staan DE naam!

We vinden korte namen het leukst en namen beginnend met een J zijn geen optie.

Ons lijstje is inmiddels gekrompen tot:

Daan

Matt

Lars

Bram

En allemaal hebben ze hun voor- en nadelen!

Graag jullie mening en aanvullingen zijn ook welkom!!Ik zou persoonlijk kiezen voor Daan of Bram...
quote:Ddh80 schreef op 27 mei 2015 @ 22:15:

Hoi onze derde is op komst.

We zijn op zoek naar een jongensnaam, maar komen er niet uit. Ik vind het leuk dat het past bij onze zoon zijn naam. Karel heet hij. Berend is zijn tweede naam en Willem hebben we ook al.

Iemand leuke suggesties, Nederlands - Duits, twee lettergrepen het liefst. Thanx!!Christian, Alex, Dinand, Koen?
quote:Ddh80 schreef op 27 mei 2015 @ 22:15:

Hoi onze derde is op komst.

We zijn op zoek naar een jongensnaam, maar komen er niet uit. Ik vind het leuk dat het past bij onze zoon zijn naam. Karel heet hij. Berend is zijn tweede naam en Willem hebben we ook al.

Iemand leuke suggesties, Nederlands - Duits, twee lettergrepen het liefst. Thanx!!

Thijmen misschien?

Een van mijn favorieten, maar helaas niet van m'n vriend.
quote:Gelukkig1981 schreef op 28 mei 2015 @ 22:11:

[...]

Thijmen misschien?

Een van mijn favorieten, maar helaas niet van m'n vriend.

Leuke naam, alleen vriendin van mij heeft haar zoontje zo genoemd.

Alvast bedankt voor de suggesties!!

Wat vinden jullie van otto Otto, Roel of Axel
Otto vind het beste bij de andere namen passen
quote:Gelukkig1981 schreef op 28 mei 2015 @ 22:21:

Otto vind het beste bij de andere namen passenJa wij ook, maar begonnen opeens over de grijze container na te denken... hihi, maar slaat ook nergens op.
Ddh, Onno ipv Otto
Oh ja, de tonnen!

Het laatste wat je wilt is dat ze gepest worden om hun naam, wij proberen dat ook van alle kanten tegen te gaan, waar rijmt het op, wat worden de initialen, heet iemand z'n hond in de straat zo
Dhd80;

Menno

Ludo

Johan

Jaap

Gust

Koert

Mathias

Peter

Albert

Maxim

Jacob

Adam

Wilbert
quote:Ddh80 schreef op 28 mei 2015 @ 22:14:

[...]

Leuke naam, alleen vriendin van mij heeft haar zoontje zo genoemd.

Alvast bedankt voor de suggesties!!

Wat vinden jullie van otto Otto, Roel of AxelIk kies voor Axel.
quote:rendier87 schreef op 25 mei 2015 @ 14:46:

Hallo allemaal, ik kijk wel eens op dit topic maar alles teruglezen word me iets te gortig

Nu er bij ons een tweede op komst is zijn we druk op zoek naar een naam! Een meisjes naam hebben we nog/al maar een jongensnaam nog niet (al gebruikt voor zoon )... we willen nog wel weten wat het wordt bij 20wk dus misschien is het helemaal niet nodig maar wel leuk om over na te denken

Onze voorkeur gaat uit naar een bijbelse/joodse naam (omdat we die mooi vinden, geen geloofsovertuiging dus niet noodzakelijk).

Verdere eisen: internationaal te gebruiken maar geen buitenlandse naam (dus geen John of James oid), niet te veel verwarring over de schrijfwijze en liefst twee of drie lettergrepen.

Zelf hebben we Jesse, Jonah, Samuel als opties maar nog niet iets waarvan we allebei zeggen dat is hem!

Iemand inspiratie?

Seb?

Max?

Naftaniel
Hee meiden,

Ik ben 22 weken zwanger van ons eerste kindje, een jongetje!

Manlief en ik hebben een tijdje terug de naam Sem als de naam bestempeld maar ik begon steeds meer te twijfelen. Gisteren tegen manlief gezegd en hij twijfelde ook.. Nu begint de zoektocht dus weer opnieuw..

Vereisten:

- Geen beginletter M of T

- Korte naam

- Het liefst geen top 20 naam (dat was ook het punt bij Sem)

Zelf zit ik nu met Duco in m'n hoofd, kort en stoer.

Hebben jullie misschien aanvullingen? Ik heb 5 pagina's teruggelezen maar werd echt overspoelt, haha.

Alvast bedankt!!
@ myrna, leuk een ventje!!

Sem vind ik net iets leuker dan Duco, maar een top 5 naam zou ik zelf ook nooit doen, dus ik snap jullie punt bij Sem. Wat vind je van:

Duuk

Vigo

Senn

Sep

Luke

Vins
Hier voor alle mamma's to be die opzoek zijn naar een korte stoere naam,

Alex, Alec

Arik

Arne

Beer

Bent

Berk

Biek

Boet

Daaf

Dies

Ebbe

Elai

Erik / Eric

Ezar, Ezer

Ezra

Finn

Flip

Frey / Frey

Froy

Gijs

Guus

Harm

Hein

Huub

Idan

Igor

Ilai

Ilar

Ilia

Irjo

Isai

Isak

Itai

Jens

Joel

Joep

Joes

Jona

Joon

Joos

Jove

Juda

Jure

Jurn

Kéan

Kees

Keld

Kick

Leon

Linc

Livo

Loïc

Maan

Mark / Marc

Miro

Naïm

Nels

Neno

Nero

Niek

Niko / Nico

Nilo

Nino

Noak

Noel

Oden

Odin

Oiva

Olle

Otar

Otis

Ovid

Owen

Owin

Ozan

Peio

Raaf

Rein

Rien

Ries

Roan

Roby

Roef

Roel

Roon

Rune

Stan

Thor

Tibo

Tilo

Timo

Trey

Troy

Twan

Wibo

Wolf

Zavi
life is to celebrate
Abel

Anzo

Aron

Beau

Birk

Boas / Boaz

Davi

Ebel

Eben

Elon

Emil

Ilan

Iwan

Izar

Jaïr

Jari

Jori

Jorn

Kavi

Kobe

Lars

Lenn

Lode

Loet

Maas

Mads

Mels

Moos

Noam

Ocke / Okke

Olaf

Otto

Rein

Remi

Revi

Rijk

Roar

Rodi

Roek

Sepp

Stas

Stef

Sten

Sven

Teie / Tije

Ties

Tijl

Tobe

Toon

Tore

Ture

Tuur

Tyko
life is to celebrate
Adam

Arie

Aris

Arlo

Arnd

Avan

Avin

Bing

Bode

Bram

Bren

Devi

Diem

Duco

Evin

Ezan

Faan

Feie

Fenn

Guss

Flem

Fynn

Heie

Hias

Hugo

Icar

Idas

Irlo

Isas

Itan

Iven

Iver

Ivik

Ivin

Izan

Jaan

Javi

Joah

Joas / Joaz

Joen

Jore

Juro

Just

Juul

Kaël

Kais

Keon

Kiel

Kroy / Croy

Laut

Lias

Lóan

Loef

Loek

Lowe

Lude

Luit / Luyt

Lute

Luwe

Mart

Mauk

Mian

Mick

Nevi

Niaz

Nijs

Noan

Noud / Naud

Odar

Olan, Olen

Onne, Onno

Prim

Ralf

Raph

Rick

Roïn

Rolf

Rook

Rube

Sebe

Senn

Sibe

Sill

Skip

Teon

Teus

Thom

Thos

Tiah

Tias

Tibe

Tijs

Walt

Ward

Wout / Woud

Ymar

Zeph / Seph

Zian
life is to celebrate
Hoi Myrna,

Wat vind je van Ivar? Kort, stoer en niet in de top 20.

Of Gijs? Jur? Bram? Sky?
Myrna, ik vind Duco wel leuk hoor. En wat vind je van Noud, Boaz, Sverre?
Thanks meiden!

Gisteravond met manlief namen bekeken en we vinden Roan heel erg leuk, en Levy ook.. We kunnen niet zo goed kiezen dus denk dat het toch een dubbele naam wordt: Roan Levy.

Wat vinden jullie?
Hoi!

Wij hebben op dit moment de namen Pim en Guus in ons hoofd voor ons zoontje en ik kan niet kiezen!!! Vriend kan ook niet kiezen

Wat zou jullie voorkeur zijn en waarom? Andere namen zijn na lang zoeken echt afgeschreven dus het gaat tussen deze 2!
Ik vind het erg lastig kiezen, ik vind het beide geen mooie namen. ( sorry )

Dan zou ik denk ik voor Guus gaan. Waarom, geen idee.

Wij verwachten in november ons eerste kindje, een zoon! Gelukkig waren we het voor de zwangerschap al unaniem eens over de namen. Niet lang over hoeven nadenken, we waren er heel snel uit haha. En wat ik zelf een groot voordeel vind, de naam komt amper voor. Heb het hier in omgeving niemand ooit horen noemen, als ik zoek op internet wordt het amper gekozen als naam. En toch is het een hele normale naam haha. Ik vind het leuk!
Ik zou voor Guus gaan. Al is die naam wat moeilijk in bv het Engels uit te spreken (als je daar rekening mee houdt). Wij doen dat wel.

Wat wij hebben gedaan is 1 week een bepaalde naam gebruikt en daarna de andere naam. Voor ons was het vrij snel duidelijk welke naam het moet worden.
quote:oempa-loempa schreef op 03 juni 2015 @ 11:19:

Hoi!

Wij hebben op dit moment de namen Pim en Guus in ons hoofd voor ons zoontje en ik kan niet kiezen!!! Vriend kan ook niet kiezen

Wat zou jullie voorkeur zijn en waarom? Andere namen zijn na lang zoeken echt afgeschreven dus het gaat tussen deze 2!

Vind ze beide niet zo eigenlijk. Maar tussen deze twee zou ik voor Pim gaan.

Vind het mooier klinken en makkelijker internationaal uit te spreken dan Guus.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Hoi Dames,

Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt.

Ik kom er maar niet uit, met het kiezen van een naam. We vinden de namen Liam en Finn leuk, maar deze staan in de top 10 en we willen een naam die origineler is. Daarom zijn we nu aan het denken over de namen Beer, Sten, Flynn en Fos.

Vooral Beer is mijn favoriet, maar ben bang dat die net een beetje in het rijtje valt van bloem, vlinder, storm enz..

Wie weet weten jullie nog een leuke naam?

THNX!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven