Gezondheid alle pijlers

vaak ziek

17-06-2015 22:23 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik me voor de derde keer dit jaar ziek moeten melden. Dat terwijl ik normaal hooguit eens per twee jaar ziek ben.

Ik voel me t.o.v. werk behoorlijk schuldig. En ik verwacht dat ik binnenkort een verzuimgesprek krijg.

In februari had ik een buikgriepje. Niet in staat om te werken dus. Begin vorige maand zwaar verkouden. Alles dicht, oorpijn hoofdpijn en keelpijn, amper op mn benen kunnen staan. Dus helaas weer ziekmelden. Na drie dagen weer aan het werk ook al voelde ik me nog niet optimaal. Ik was nog een paar weken niet fit: zware benen, moe en hoofdpijn. Maar sinds begin deze maand alles weer goed en paracetamol af en weer gesport etc.

Begin deze week begon het weer.... zwaar gevoel in benen, hoofdpijn etc. Weer aan de PCM dus... en gewoon doorgaan. Maar vanochtend dikke klieren in nek, nek amper kunnen bewegen hoofdpijn,verhoging moe en duizelig. Even een rondje rond mijn flat gelopen, om te kijken hoe dat ging (ik werk in de zorg dus altijd staan en lopen) maar dat ging dus niet goed: te vermoeiend. Dus weer ziek moeten melden.

en nu zit il thuis te balen en voel ik me schuldig tov werk. We hebben laatst nog een bijeenkomst gehad over het ziekteverzuim. En ik vraag me af of ik toch niet gewoon had kunnen werken. En hoe het vandaag op het werk is opgelost want we staan al met een onderbezetting.

En verder: is het wel normaal om twee keer zo kort achter elkaar griep/verkoudheid te hebben? Of is er meer aan de hand...
En dat zeg je tegen MV?

Hahaha wel leuk dit. Maar goed, blijkbaar wilde jouw HA dus niet dat jij een griepprik zou gaan krijgen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je werkt met veel mensen, dus je kunt gewoon de pech hebben dat je een aantal keer aangestoken bent. Zeker als je veel met kinderen gewerkt hebt. De eerste paar jaar dat ik als leerkracht werkte, was ik ook - voor mijn gevoel - extreem vaak ziek/verkouden/grieperig....maar na een jaar of 2, 3 had ik een ijzersterk immuunsysteem opgebouwd

Niet schuldig voelen, je kunt er niks aan doen. Gewoon even pech. Goed uitzieken en er daarna weer lekker tegenaan!
quote:blackberry1980 schreef op 18 juni 2015 @ 00:24:

Je werkt met veel mensen, dus je kunt gewoon de pech hebben dat je een aantal keer aangestoken bent. Zeker als je veel met kinderen gewerkt hebt. De eerste paar jaar dat ik als leerkracht werkte, was ik ook - voor mijn gevoel - extreem vaak ziek/verkouden/grieperig....maar na een jaar of 2, 3 had ik een ijzersterk immuunsysteem opgebouwd

Niet schuldig voelen, je kunt er niks aan doen. Gewoon even pech. Goed uitzieken en er daarna weer lekker tegenaan!Helemaal eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 18 juni 2015 @ 00:20:

[...]

Zie je?

Wat moet ik zien?

Ik zei ook dat diverse bedrijven een griepprik aanbieden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee die vraag was voor Mellepel.
En bij deze ook tegen jou Enn, ik neem het terug heb het blijkbaar verkeerd begrepen van de HA.

Nee, als kerngezonde twintiger val ik niet in de risicogroep en volgens protocol mag ik daarom geen griepprik, ondanks werk in het onderwijs en regelmatig ziek zijn.
quote:meldepel schreef op 18 juni 2015 @ 00:22:

[...]

Oh echt? Dan heb ik niets gezegd. Ik mocht de griepprik niet van de huisarts. Die vertelde dat het alleen kon als ik in de zorg werkte. Heb het dan verkeerd begrepen.

Je kan in de landelijke risico groep vallen waardoor je bij de huisarts gratis een griepprik kan halen.

En daarnaast heb je bedrijven die het vergoeden als je de griepprik haalt, dus (ook) als je niet in de doelgroep valt.

Zijn 2 verschillende dingen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Gelijk heb je! Ik dacht ook me te herinneren dat er inderdaad een bepaalde leeftijdcategorie uitgenodigd wordt. Ik zit er dik in hoor, in die leeftijd! Maar ik ga niet want meer dan 20 jaar onderwijs heeft mijn immuunsysteem goed gehard.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 juni 2015 @ 00:28:

[...]

Je kan in de landelijke risico groep vallen waardoor je bij de huisarts gratis een griepprik kan halen.

En daarnaast heb je bedrijven die het vergoeden als je de griepprik haalt, dus als je niet in de doelgroep valt.

Zijn 2 verschillende dingen.Aha, duidelijk! Dank voor de info!
quote:Enn schreef op 18 juni 2015 @ 00:26:

Nee die vraag was voor Mellepel. Oh hahahahah, het is al laat en ben moe
quote:Enn schreef op 18 juni 2015 @ 00:29:

Gelijk heb je! Ik dacht ook me te herinneren dat er inderdaad een bepaalde leeftijdcategorie uitgenodigd wordt. Ik zit er dik in hoor, in die leeftijd! Maar ik ga niet want meer dan 20 jaar onderwijs heeft mijn immuunsysteem goed gehard.Dan moet ik gewoon nog even 20 jaar doorzetten en dan ben ik er ook vanaf
En om het nog lastiger te maken, je hebt nog groep 3, niet in de doelgroep vallen, niet via werk een gratis prik krijgen maar je wil het zelf graag.

Dat kan hoor, alleen moet je dan zelf de volle pond betalen (nee weet niet hoeveel dat is).
Heb je geen oproep ontvangen omdat je niet tot een van de risicogroepen behoort maar wil je jezelf wel beschermen tegen de griep? In dat geval kun je de griepprik zelf kopen bij de apotheek. Meestal moet je bij de huisartsenpraktijk betalen voor het ophalen van het recept zelf. De kosten hiervoor variëren per praktijk maar liggen meestal tussen de ¤ 10 en ¤ 20 euro. De kosten voor het vaccin bij de apotheek liggen gewoonlijk tussen de ¤ 20 en 25 euro. Heb je een aanvullende verzekering dan kun je deze kosten mogelijk declareren.
Je kunt geen griep krijgen van de griepprik en in het vaccin zit ook geen klein beetje virus. Het zijn 'dode deeltjes' die worden ingespoten waardoor je lichaam alvast de geschikte afweer voor gaat maken. Omdat je t vlak voor de griepperiode krijgt, kan t zijn dat je al in de incubatietijd van een griep zat en m dus alsnog krijgt óf dat je een nieuw type griep krijgt die nog niet in dit vaccin zat. Het is in ieder geval dom toeval wanneer je na de spuit griep krijgt. Wat ook nog jan is dat je je gewoon slecht voelt omdat je lijf druk is met afweer maken omdat het 'wordt aangevallen'.
Je kan gewoon pech hebben, ik heb het ook een keer gehad. In één jaar tijd 4x flink ziek. Griep, NORO virus, oorontsteking en toen nog heel erg door mijn rug gegaan. Wat baalde ik zeg... Daarbij is er een flinke epidemie geweest dit jaar.

Maar toch denk ik ook dat het geen kwaad kan om verder onderzoek te laten doen, je weet maar nooit.
Ik werk niet in de zorg en kan hem ook via mijn werk krijgen. Ik heb wel eens gevraagd waarom dat ze dat doen en toen zei mijn baas gewoon een stukje preventie voor ziekteverzuim en er zijn idd wel veel minder zieke als in de bedrijven in de buurt
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Eet je wel genoeg vlees?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee. Vleesvervangers. Veel noten eieren en avocado's.
Mocht je je nu nog een poos belabberd voelen kun je even je bloedbeeld laten prikken. Als je ijzer laag is ben je sneller ziek. Maar ik denk vooral dat je gewoon pech hebt, en het nog even aan moet kijken. De dokter kan er verder ook niet zoveel mee
Ik dacht vanochtend dat ik wel weer kon werken, maar helaas. Toch nog maar goed uitzieken dus. Als ik me na het weekend nog niet beter voel even naar de dokter.
En gun het jezelf ook. Je bent nu ziek en afgemeld, daar kun je niets aan veranderen. Dan kun je het er maar beter van nemen door goed voor jezelf te zorgen. Stress en schuldgevoelens zijn niet bevorderend voor je herstel, en denken in oplossingen gaat veel beter wanneer je weer fit en helder bent.

Haal voor nu een berg fruit in huis en plof op de bank onder een dekentje met een pot thee en een leuke serie. Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven