Hoeveel wasjes per week?
donderdag 25 juni 2015 om 12:35
Naar aanleiding van topic welk wasmiddel gebruiken jullie ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel wasjes er gedraaid worden per week. Dit is natuurlijk afhankelijk van grootte van huishouding.
Ik zal aftrappen:
2 personen en heel wat wasjes per week:
- 2x handdoeken was
- 1x zwarte was
- 1x witte was
- 1x beddengoed
- 1x sportkleren
- 1x werkkleren van mijn vriend
Ik zal aftrappen:
2 personen en heel wat wasjes per week:
- 2x handdoeken was
- 1x zwarte was
- 1x witte was
- 1x beddengoed
- 1x sportkleren
- 1x werkkleren van mijn vriend
vrijdag 26 juni 2015 om 09:48
quote:truffles schreef op 25 juni 2015 @ 19:09:
Jezus, wat wassen jullie vaak.Ligt er maar net aan wat je vaak vindt. Mijn vriend werkt in de bouw en trekt terecht elke dag een schoon hemd en t-shirt aan en om de twee dagen een schone broek. Dit i.v.m. de zweetlucht, zand, olievlekken en -geur enz, laat staan met deze warmte. In de winter om de twee dagen een schone trui. Dus ja, ik was dan logischerwijs meer dan dat beide partners op kantoor zitten, dit vult namelijk al snel een wasmachine van 7kg.
Jezus, wat wassen jullie vaak.Ligt er maar net aan wat je vaak vindt. Mijn vriend werkt in de bouw en trekt terecht elke dag een schoon hemd en t-shirt aan en om de twee dagen een schone broek. Dit i.v.m. de zweetlucht, zand, olievlekken en -geur enz, laat staan met deze warmte. In de winter om de twee dagen een schone trui. Dus ja, ik was dan logischerwijs meer dan dat beide partners op kantoor zitten, dit vult namelijk al snel een wasmachine van 7kg.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
vrijdag 26 juni 2015 om 10:57
vrijdag 26 juni 2015 om 11:05
2 Personen:
1 á 2donkere was (gaat de bonte ook bij)
1 witte was
1 ondergoed/handdoeken was
1 beddengoed.
Sportkleding van mij alleen gaat bij de donkere was
Kleding die nieuw is en donker dan gaan er geen gekleurde shirts bij.
Vriend heeft werkkleding van werkgever en ik kan mijn eigen kleding aanhouden.
1 á 2donkere was (gaat de bonte ook bij)
1 witte was
1 ondergoed/handdoeken was
1 beddengoed.
Sportkleding van mij alleen gaat bij de donkere was
Kleding die nieuw is en donker dan gaan er geen gekleurde shirts bij.
Vriend heeft werkkleding van werkgever en ik kan mijn eigen kleding aanhouden.
vrijdag 26 juni 2015 om 11:06
ik was kleding alleen op vrijdag (mijn vrije dag) alles achter elkaar door en dan meteen strijken. Beddengoed doe ik vaak op zaterdag.
we zijn met 2 volwassenen, 2 tieners
beddegoed (1 keer per 2 weken) kost al 2-3 trommels, op 60 graden
witte was 1* 40 graden
gekleurde was 1* 30 graden
donkere was 2* op 30 graden
kookwas (dweiltjes, vaatdoekjes, theedoeken) 1* 90 graden
en dat elke week. Soms op zondag nog een gemengde was aangezien de kinderen veel sporten in het weekend.
we zijn met 2 volwassenen, 2 tieners
beddegoed (1 keer per 2 weken) kost al 2-3 trommels, op 60 graden
witte was 1* 40 graden
gekleurde was 1* 30 graden
donkere was 2* op 30 graden
kookwas (dweiltjes, vaatdoekjes, theedoeken) 1* 90 graden
en dat elke week. Soms op zondag nog een gemengde was aangezien de kinderen veel sporten in het weekend.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
vrijdag 26 juni 2015 om 11:16
2 keer handdoeken was (dat is de bonte was bij ons, handdoeken zijn felgekleurd. Meestal 1 keer alleen handdoeken/beddengoed op 60-90 graden en de tweede keer zitten er ook wel eens shirtjes of boxers van vriend bij, dan 40 graden met de 'rest' van de handdoeken)
1 keer fijne was op 30 graden
Eens per 2 weken witte was op 40 graden
en eens per 2 weken zwarte was op 40 graden
dus 4 wassen per week.
1 keer fijne was op 30 graden
Eens per 2 weken witte was op 40 graden
en eens per 2 weken zwarte was op 40 graden
dus 4 wassen per week.
vrijdag 26 juni 2015 om 11:29
vrijdag 26 juni 2015 om 14:13
Ongeveer 3 trommels per week.
Handdoeken, ondergoed en schoonmaakdoekjes gaan in een aparte trommel op 60 graden.
Dan 1 keer kleding wassen. Eens per week beddengoed en eens per 2 of 3 weken witte was (hebben we niet zoveel van).
Vandaag draait er een extra trommel met een héle dure witte trui van manlief erin die op wolprogramma moet.
Handdoeken, ondergoed en schoonmaakdoekjes gaan in een aparte trommel op 60 graden.
Dan 1 keer kleding wassen. Eens per week beddengoed en eens per 2 of 3 weken witte was (hebben we niet zoveel van).
Vandaag draait er een extra trommel met een héle dure witte trui van manlief erin die op wolprogramma moet.
Erger je niet, verwonder je slechts.
vrijdag 26 juni 2015 om 14:51
quote:hummingbird_ schreef op 25 juni 2015 @ 16:36:
[...]
Ooit gehoord van bacterien die enkel gedood worden op hoge temperaturen? Jouw dweilen, vaatdoeken en wc poetsdoeken zitten er vol mee en zeker als jij ze maar op 30 graden wast, gadverdamme.
Als jij "behoorlijk werkt" zoals je zelf beweert, zou ik juist van jou verwachten dat je zoiets simpels zou weten.
Hahaha!
Wat een bijterige reactie op zo'n vriendelijk topic. Ik bedoelde met behoorlijk werken dat ik gewoon niet zoveel tijd spendeer in het huishouden. En wat een grappige aanname om te denken dat hoogopgeleiden/ mensen met een goede functie het huishouden zo goed zouden kunnen doen omdat ze pienter zijn. En nooit te oud om te leren toch, we zijn er gelukkig allemaal niet minder of ziek van geworden en bovenal is mijn humeur opperbest.
[...]
Ooit gehoord van bacterien die enkel gedood worden op hoge temperaturen? Jouw dweilen, vaatdoeken en wc poetsdoeken zitten er vol mee en zeker als jij ze maar op 30 graden wast, gadverdamme.
Als jij "behoorlijk werkt" zoals je zelf beweert, zou ik juist van jou verwachten dat je zoiets simpels zou weten.
Hahaha!
Wat een bijterige reactie op zo'n vriendelijk topic. Ik bedoelde met behoorlijk werken dat ik gewoon niet zoveel tijd spendeer in het huishouden. En wat een grappige aanname om te denken dat hoogopgeleiden/ mensen met een goede functie het huishouden zo goed zouden kunnen doen omdat ze pienter zijn. En nooit te oud om te leren toch, we zijn er gelukkig allemaal niet minder of ziek van geworden en bovenal is mijn humeur opperbest.
vrijdag 26 juni 2015 om 15:02
quote:zomermeiske schreef op 26 juni 2015 @ 14:15:
Oh wij zijn met z'n tweeën, nog wel (okt verwachten we onze eerste).. en ik verwacht niet dat we 'iets vollere trommels' gaan wassen, ik stel me er op in dat de machine dan bijna dagelijks zal draaien!
Ik vond vooral die eerste maanden bizar! Maar had ook een giga spuger, dus soms 2 of 3 x bedje verschonen (een hydrofiel was veels te weinig/klein/dun, maar ook het boxkleed, 3 outfits per dag plus rompers, mijn kleding, heel veel spuugdoekjes.
en dan had ik nog dagelijks weekemmertje staan met ofwel een ondergespuugd pakje (borstvoedingsspuug is super moeilijk uitwasbaar), maar ook de nodige spuitluierpoep.
Ik ga een beetje los merk ik (wij krijgen er ook weer een baby bij dus ik schrijf dit ook ter herinnering;).
Want de strekking van mijn post wilde ik laten zijn: nu en eigenlijk al na een half jaar was het gewoon wel weer heel goed te doen.
Nu krijgt mijn dreumes wel elke dag schone kleren aan, want ee wordt elke dag buiten gespeeld/ op crèche etc. Maar dit is echt goed te doen.
Oh wij zijn met z'n tweeën, nog wel (okt verwachten we onze eerste).. en ik verwacht niet dat we 'iets vollere trommels' gaan wassen, ik stel me er op in dat de machine dan bijna dagelijks zal draaien!
Ik vond vooral die eerste maanden bizar! Maar had ook een giga spuger, dus soms 2 of 3 x bedje verschonen (een hydrofiel was veels te weinig/klein/dun, maar ook het boxkleed, 3 outfits per dag plus rompers, mijn kleding, heel veel spuugdoekjes.
en dan had ik nog dagelijks weekemmertje staan met ofwel een ondergespuugd pakje (borstvoedingsspuug is super moeilijk uitwasbaar), maar ook de nodige spuitluierpoep.
Ik ga een beetje los merk ik (wij krijgen er ook weer een baby bij dus ik schrijf dit ook ter herinnering;).
Want de strekking van mijn post wilde ik laten zijn: nu en eigenlijk al na een half jaar was het gewoon wel weer heel goed te doen.
Nu krijgt mijn dreumes wel elke dag schone kleren aan, want ee wordt elke dag buiten gespeeld/ op crèche etc. Maar dit is echt goed te doen.
vrijdag 26 juni 2015 om 17:58
Wat is veel en wat is weinig?
Ik was regelmatig bedrijfskleding, sportkleding, handdoeken, washandjes, beddengoed.
Strijken en naar de stomerij gaan doe ik nooit omdat we niet in een branche zitten waar dat nodig is (denk aan overhemden, kostuums, mantelpakjes).
Ik was regelmatig bedrijfskleding, sportkleding, handdoeken, washandjes, beddengoed.
Strijken en naar de stomerij gaan doe ik nooit omdat we niet in een branche zitten waar dat nodig is (denk aan overhemden, kostuums, mantelpakjes).
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
vrijdag 26 juni 2015 om 18:21
vrijdag 26 juni 2015 om 20:04
vrijdag 26 juni 2015 om 20:18
Wat een leuk topic !!
We wonen met zn tweetjes,
1x het beddengoed, daarbij de handdoeken op 90 gr
1 donkere was van 40 gr incl sportkleding
1 donkere was van 60 gr voor boxers en vaatdoekjes en zo
1 witte/lichte kleding 40gr
Ik heb sinds kort een nieuwe wasmachine met een trommel van 8 kilo. De verkoper vertelde me dat het verkorte snelle programma meer energie verbruikt dan een lang programma. De wasmachine weegt zelf hoeveel was erinzit en past daar het waterverbruik op aan. Eigenlijk wordt het water gewogen wat afgepompt wordt. Wij gebruiken 3 handoeken pp per week.
De trommels zitten nooit vol behalve bij het beddengoed. Ik was altijd in het weekend ivm goedkope stroom. En doe zelden wat in de droogtrommel
We wonen met zn tweetjes,
1x het beddengoed, daarbij de handdoeken op 90 gr
1 donkere was van 40 gr incl sportkleding
1 donkere was van 60 gr voor boxers en vaatdoekjes en zo
1 witte/lichte kleding 40gr
Ik heb sinds kort een nieuwe wasmachine met een trommel van 8 kilo. De verkoper vertelde me dat het verkorte snelle programma meer energie verbruikt dan een lang programma. De wasmachine weegt zelf hoeveel was erinzit en past daar het waterverbruik op aan. Eigenlijk wordt het water gewogen wat afgepompt wordt. Wij gebruiken 3 handoeken pp per week.
De trommels zitten nooit vol behalve bij het beddengoed. Ik was altijd in het weekend ivm goedkope stroom. En doe zelden wat in de droogtrommel