Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet

dinsdag 30 juni 2015 om 18:10
Ik heb net gewoon weer mijn lange broek aan getrokken hoor! Wij hebben de huiskamer op het noorden, dus het is nu lekker koel. Ik zie wel op tegen morgen. Ik moet de hele dag in een klaslokaal dat wat wegheeft van een kas (aan alle kanten ramen en geen airco) vergaderen. Ik ga denk ik voorstellen om de vergadering naar een koeler stukje van het gebouw te verplaatsen.

dinsdag 30 juni 2015 om 18:33
quote:ElleMichelle schreef op 30 juni 2015 @ 13:59:
Hier 24 graden maar geen wind.
Zomerjurk en mooie slippers aan,blij dat ik eigen baas ben,las net ergens dat je op het werk geen slippers aan mag ook al wordt het 35 graden.Lijkt mij niet meer dan normaal. Bij ons geen slippers, liever panty, en geen hele korte mouwen. Gelukkig hebben wij airco, voluit op 10 graden en alles dichthouden. Naar huis in de auto de airco op low. Hij kan niet minder dan 14 graden. Beetje jammer....
Hier 24 graden maar geen wind.
Zomerjurk en mooie slippers aan,blij dat ik eigen baas ben,las net ergens dat je op het werk geen slippers aan mag ook al wordt het 35 graden.Lijkt mij niet meer dan normaal. Bij ons geen slippers, liever panty, en geen hele korte mouwen. Gelukkig hebben wij airco, voluit op 10 graden en alles dichthouden. Naar huis in de auto de airco op low. Hij kan niet minder dan 14 graden. Beetje jammer....
dinsdag 30 juni 2015 om 18:50
Het wad bij ons op het werk goed te doen en hier binnen is het ook wel lekker zo in net donker met de ventilator aan. Heb gewoon gegeten net ook.
Echte flipflops mag bij ons niet denk ik maar verder loopt iedereen op sandalen en birkenstocks en met jurkjes.
Ik ga donderdag of vrijdag voor de gazpacho denk ik,erg lekker. Bij de Ah hebben ze die trouwens in fles kant en klaar. In geval van luiheid best te doen
Echte flipflops mag bij ons niet denk ik maar verder loopt iedereen op sandalen en birkenstocks en met jurkjes.
Ik ga donderdag of vrijdag voor de gazpacho denk ik,erg lekker. Bij de Ah hebben ze die trouwens in fles kant en klaar. In geval van luiheid best te doen

dinsdag 30 juni 2015 om 18:57
quote:viavia2013 schreef op 30 juni 2015 @ 18:33:
[...]
Lijkt mij niet meer dan normaal. Bij ons geen slippers, liever panty, en geen hele korte mouwen. Gelukkig hebben wij airco, voluit op 10 graden en alles dichthouden. Naar huis in de auto de airco op low. Hij kan niet minder dan 14 graden. Beetje jammer....
Gelukkig mag het op veel plekken wel, het is maar waar je werkt. Ik heb kantoor gewerkt voor creditcard maatschappij en daar liepen ze nog net niet in bikini.
En bij het modebedrijf flipflops met strandjurk op kantoor. Heerlijk.
[...]
Lijkt mij niet meer dan normaal. Bij ons geen slippers, liever panty, en geen hele korte mouwen. Gelukkig hebben wij airco, voluit op 10 graden en alles dichthouden. Naar huis in de auto de airco op low. Hij kan niet minder dan 14 graden. Beetje jammer....
Gelukkig mag het op veel plekken wel, het is maar waar je werkt. Ik heb kantoor gewerkt voor creditcard maatschappij en daar liepen ze nog net niet in bikini.
En bij het modebedrijf flipflops met strandjurk op kantoor. Heerlijk.

dinsdag 30 juni 2015 om 19:10
quote:viavia2013 schreef op 30 juni 2015 @ 18:33:
[...]
Lijkt mij niet meer dan normaal. Bij ons geen slippers, liever panty, en geen hele korte mouwen. Gelukkig hebben wij airco, voluit op 10 graden en alles dichthouden. Naar huis in de auto de airco op low. Hij kan niet minder dan 14 graden. Beetje jammer....10 graden? blij dat ik daar niet werk, maar dat dacht ik vanmiddag ook in de winkel bij het boodschappen doen, had een vest mee moeten nemen, niet normaal zo koud
[...]
Lijkt mij niet meer dan normaal. Bij ons geen slippers, liever panty, en geen hele korte mouwen. Gelukkig hebben wij airco, voluit op 10 graden en alles dichthouden. Naar huis in de auto de airco op low. Hij kan niet minder dan 14 graden. Beetje jammer....10 graden? blij dat ik daar niet werk, maar dat dacht ik vanmiddag ook in de winkel bij het boodschappen doen, had een vest mee moeten nemen, niet normaal zo koud
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 30 juni 2015 om 19:14
Ben vanmorgen vroeg opgestaan en even wezen sporten(was te warm) daarna naar het naaktstrand,dacht dat dat een goede keuze zou zijn,maar zelfs dat was te warm,want bijna geen verkoelend briesje,toch nog een uurtje of 3 volgehouden,toen weer naar huis naar m,n balkon (westen)daar was het helemaal niet uit te houden.Nu binnen met een lekkere bruine pretpaal en straks een lekkere roze gebraden fricando met een frisse salade.
En morgen word het nog warmer,dus word het weer heel even naar de sportschool en daarna de scooter pakken,want het word te warm om te gaan fietsen.
Wie gaat gaat er mee scooteren.
En morgen word het nog warmer,dus word het weer heel even naar de sportschool en daarna de scooter pakken,want het word te warm om te gaan fietsen.
Wie gaat gaat er mee scooteren.
No Mercy

dinsdag 30 juni 2015 om 19:27
dinsdag 30 juni 2015 om 19:32
@Cateautje
Dank voor uw advies, heb weliswaar geen bruine huidskleur(oftewel heb een blanke huidskleur)maar ben al zodanig bruin geworden dat het vervellen niet zo gauw meer zal gebeuren,maar voordat ik op de snorscooter spring smeer ik me natuurlijk goed in en zoek een route in een bosrijk gebied.
Dank voor uw advies, heb weliswaar geen bruine huidskleur(oftewel heb een blanke huidskleur)maar ben al zodanig bruin geworden dat het vervellen niet zo gauw meer zal gebeuren,maar voordat ik op de snorscooter spring smeer ik me natuurlijk goed in en zoek een route in een bosrijk gebied.
No Mercy

dinsdag 30 juni 2015 om 20:16