Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet

zaterdag 4 juli 2015 om 15:17

zaterdag 4 juli 2015 om 15:51
quote:gruffalo schreef op 04 juli 2015 @ 14:53:
het is hier 36gr in de schaduw maar ik vind het eigenlijk erg mee vallen. er staat een briesje, ik heb in de tuin een zwembadje om af te koelen. in mijn hangmat onder de parasol is het prima te doen, mooi boek er bij. ik krijg echt het vakantie gevoel.
mijn oudste heeft komende week proefwerk week en is nu aan het leren is voor haar 13 proefwerken. sneu….
Die van mij doet niet zoveel .
Voor een aantal vakken kan ze niet leren (talen, allemaal tekst) en de afgelopen weken had ze nog maar weinig huiswerk, dus alvast geleerd. Daar heeft ze nu profijt van.
het is hier 36gr in de schaduw maar ik vind het eigenlijk erg mee vallen. er staat een briesje, ik heb in de tuin een zwembadje om af te koelen. in mijn hangmat onder de parasol is het prima te doen, mooi boek er bij. ik krijg echt het vakantie gevoel.
mijn oudste heeft komende week proefwerk week en is nu aan het leren is voor haar 13 proefwerken. sneu….
Voor een aantal vakken kan ze niet leren (talen, allemaal tekst) en de afgelopen weken had ze nog maar weinig huiswerk, dus alvast geleerd. Daar heeft ze nu profijt van.
zaterdag 4 juli 2015 om 16:50
quote:Cateautje schreef op 04 juli 2015 @ 14:11:
Er is moord en brand geschreeuwd over deze zaterdag, maar ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Er staat een harde wind, die giert door het huis. Het is wel 28 graden hier, maar door die wind goed te doen. Het huis is lekker luchtig, niet zo klammig.
Hebben jullie het een beetje naar je zin?
Toch is het erg warm maar inderdaad niet zo warm als dat er gepaniekt werd
Ik hou van dit heerlijke vakantiegevoelweer
Wat is Nederland dan toch heerlijk
Overigens komen deze hete dagen steeds sneller voor dan voorgaande jaren
Er is moord en brand geschreeuwd over deze zaterdag, maar ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Er staat een harde wind, die giert door het huis. Het is wel 28 graden hier, maar door die wind goed te doen. Het huis is lekker luchtig, niet zo klammig.
Toch is het erg warm maar inderdaad niet zo warm als dat er gepaniekt werd
Ik hou van dit heerlijke vakantiegevoelweer
Wat is Nederland dan toch heerlijk
Overigens komen deze hete dagen steeds sneller voor dan voorgaande jaren

zaterdag 4 juli 2015 om 17:47
quote:SaveTheDay schreef op 04 juli 2015 @ 14:34:
Oh en mijn Radler is alcoholvrij
heb er ook een gepakt, heerlijk ijskoud
ipv half gekookt zoals net op het strand.
Waar ik overigens ongeveer gebraden ben. Lig nu op
mijn bedje even bij te komen. En te bedenken hoe ik het voor mekaar
ga krijgen om wat te eten in mekaar te flansen. Ok thuisbezorgd.nl,
maar dan moet ik naar de voordeur om open te doen en daar heb
ik de kracht niet voor..
Je krijgt idd. wel een heel erg vakantiegevoel van dit weer.
Echt veuls te heet als het aan mij ligt maar je wordt er wel lekker
mellow van..
Oh en mijn Radler is alcoholvrij
heb er ook een gepakt, heerlijk ijskoud
ipv half gekookt zoals net op het strand.
Waar ik overigens ongeveer gebraden ben. Lig nu op
mijn bedje even bij te komen. En te bedenken hoe ik het voor mekaar
ga krijgen om wat te eten in mekaar te flansen. Ok thuisbezorgd.nl,
maar dan moet ik naar de voordeur om open te doen en daar heb
ik de kracht niet voor..
Je krijgt idd. wel een heel erg vakantiegevoel van dit weer.
Echt veuls te heet als het aan mij ligt maar je wordt er wel lekker
mellow van..
zaterdag 4 juli 2015 om 17:48
quote:Casalinga schreef op 04 juli 2015 @ 15:51:
[...]
Voor een aantal vakken kan ze niet leren (talen, allemaal tekst) en de afgelopen weken had ze nog maar weinig huiswerk, dus alvast geleerd. Daar heeft ze nu profijt van.dat is beter geregeld! mijn dochter ploetert met geschiedenis, aardrijkskunde, latijn, grieks…allemaal stampwerk en dat is nu niet te doen. gelukkig kwam ze zo nu en dan even in het zwembadje in de tuin, afkoelen. dan weer hard aan de slag. het laatste rapport telt ontzettend zwaar in vergelijking met het eerste/tweede, dus ze kan het niet zomaar laten liggen.
[...]
Voor een aantal vakken kan ze niet leren (talen, allemaal tekst) en de afgelopen weken had ze nog maar weinig huiswerk, dus alvast geleerd. Daar heeft ze nu profijt van.dat is beter geregeld! mijn dochter ploetert met geschiedenis, aardrijkskunde, latijn, grieks…allemaal stampwerk en dat is nu niet te doen. gelukkig kwam ze zo nu en dan even in het zwembadje in de tuin, afkoelen. dan weer hard aan de slag. het laatste rapport telt ontzettend zwaar in vergelijking met het eerste/tweede, dus ze kan het niet zomaar laten liggen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters

zaterdag 4 juli 2015 om 17:51
quote:Cateautje schreef op 04 juli 2015 @ 14:11:
Nee... ik lig hier bijna weg te drijven op mijn bedje, het was lekker koel
in huis maar nu voelt het aan alsof het 65 graden is.
En volgens mij zijn mijn voeten verbrand... auww!
Nee... ik lig hier bijna weg te drijven op mijn bedje, het was lekker koel
in huis maar nu voelt het aan alsof het 65 graden is.
En volgens mij zijn mijn voeten verbrand... auww!

zaterdag 4 juli 2015 om 17:56
Ik ben gewoohed. Er is om mijn telefoonnummer gevraagd om een drankje te gaan doen. Zou het aan het weer liggen of ben ik gewoon de catch of a lifetime? Zelf denk ik natuurlijk het laatste.
Ik ken hem al een aantal jaar, maar zie hem maar zelden sinds hij uit de wijk is verhuisd.
Hij is leuk en lekker jong, nog in de dertig, so excuse the grinn on my face.
Uiteraard ga ik niet bij de foon zitten hangen, want ik ben geen zestien meer, maar ik vind het wel spannend.
Kijken jullie maar eventjes in de glazen bol om te kijken wat het wordt.
Ik ken hem al een aantal jaar, maar zie hem maar zelden sinds hij uit de wijk is verhuisd.
Uiteraard ga ik niet bij de foon zitten hangen, want ik ben geen zestien meer, maar ik vind het wel spannend.

zaterdag 4 juli 2015 om 20:28
quote:Cateautje schreef op 04 juli 2015 @ 17:56:
Ik ben gewoohed. Er is om mijn telefoonnummer gevraagd om een drankje te gaan doen. Zou het aan het weer liggen of ben ik gewoon de catch of a lifetime? Zelf denk ik natuurlijk het laatste.
Catch of a lifetime natuurlijk! Geniet er heerlijk van!
Ik wilde je - net als vele andere forumsters - nog bedanken voor de kruik-tip. Man en ik wisselen de kruik steeds af, het koelt zo fijn af.
Wij hebben ons ook goed vermaakt vandaag, in de ochtend met mijn broertje de stad in geweest, in de middag bij mijn ouders langs geweest met dochter. Die middag bij hun onder de overkapping heerlijk kunnen ontspannen. Natuurlijk wel warm, maar zo lekker loom! Dochter heeft weer gespetterd in haar badje dus die was ook dik tevreden.
Ik wil dit weer niet meer missen voorlopig, ondanks dat ik bij de Vera Moda een geweldig mooi vest heb gescoord vandaag...
Catch of a lifetime natuurlijk! Geniet er heerlijk van!
Ik wilde je - net als vele andere forumsters - nog bedanken voor de kruik-tip. Man en ik wisselen de kruik steeds af, het koelt zo fijn af.
Wij hebben ons ook goed vermaakt vandaag, in de ochtend met mijn broertje de stad in geweest, in de middag bij mijn ouders langs geweest met dochter. Die middag bij hun onder de overkapping heerlijk kunnen ontspannen. Natuurlijk wel warm, maar zo lekker loom! Dochter heeft weer gespetterd in haar badje dus die was ook dik tevreden.
Ik wil dit weer niet meer missen voorlopig, ondanks dat ik bij de Vera Moda een geweldig mooi vest heb gescoord vandaag...

zaterdag 4 juli 2015 om 20:47

zaterdag 4 juli 2015 om 23:11
Na 4 dagen echt bloedheet bij ons is het nu heerlijk! Eindelijk voel ik me een beetje normaal al ben ik afgemat en nog steeds niet lekker. Maar dat zal hopelijk snel wat beter worden. Ziek, medicatie en dan zulke debiele hitte is geen beste combi bij mij.
Ik hoop wel voor de zonliefhebbers dat er nog mooie (maar met minder achterlijke hete) dagen komen deze zomer.
Ik hoop wel voor de zonliefhebbers dat er nog mooie (maar met minder achterlijke hete) dagen komen deze zomer.