Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Nieuwe afspraak VK 1 oktober

Weer effe vergeten

Engel
Engel ik heb geloof ik wat gemist.. Hoe oud is je dochter?

Ik wil niet weten wat het is dus er moeten sowieso nog pakjes komen omdat zoon in mei geboren is en maar 3 pakjes had.

Dus nog 1 erbij kan toch geen kwaad ;p haha ik wil gewoon zó graag iets kopen!

Ik zag ook dat ze een heel mooi vest hadden en ik wil graag een legging. Die zw mailliots zitten voor geen meter die ik heb.

Namen hebben we voorlopig al, gewoon de naam die het bij zoon niet is geworden, voor een jongen en een meid dus dat is makkelijk!
namen zijn hier zo goed als zeker. In ieder geval de jongens naam.

Wie had hier ook al weer een tip voor mooie zw lingerie??

Had zo'n last van borsten totdat ik een cupmaat groter ging dragen, duhhhh. Dus ja kan maar beter wat nieuws aanschaffen maar waar?? (ook bv waardig iig)

Heb alleen in de keuken gestaan vandaag en ben nu echt gesloopt en mijn rug helemaal. pfffff

En dit nog een maand lang, hoop dat ik dit ga trekken.

Mis nu mijn mannetje echt wel.

Ga dus ook zo lekker mijn mandje in, waar mijn kleine ventje al heerlijk in ligt te snurken

Oja en wat betreft ongepland en onverwacht zwanger, ja dat was ik!!!

Maarja als je denkt dat je zonder hulp geen kinderen kan krijgen, blijken de wonderen de wereld nog niet uit.

Had trouwens mijn soort "dagboek"gelezen van mijn vorige zw. En daar begon de pijn in mijn rug en re-bil ook in week 16.

Nou als de trend zich zo doorzet..... bah

Enne sjaanie hoe was Yoga???

Jong of oud kinderen krijgen, who cares???!!

Jehoeft toch zeker je leven niet te gaan zitten verdedigen. Als je lekker thuis wil blijven of nog veel wil stappen, lekker doen!!!
Barrel, op prettymum.nl hebben ze ook zwangerschaps/bv bhs met beugel. Ik zit er ook over te denken die aan te schaffen. Wel zo comfortabel!

Ha Barrel, de 2e keer was ik ook onverwacht zwanger. En eigenlijk wel een beetje ongepland. De eerste heeft 2,5 jaar op zich laten wachten, dan verwacht je niet dat het de eerste keer raak is bij de 2e. Maar wat een kadootje

Namen: wij wachten tot we weten wat het is. Wel zo gemakkelijk, sluit tenminste de helft uit. Want het moet natuurlijk ook passen bij kind nummer 1. En dat maakt het wat moeilijker, merken we wel.

Zijn jullie (Ibbeltje weet ik het van) ook nog zo moe? Ik hoor wel over bekkendingen (check), maar moeheid ook nog? Ik sta al moe op, kom de dag door op cafeïne (de 2 kopjes die mogen) en lig om 20 uur op apengapen. Niet fijn meer. Ik slik multivitaminen en omega 3. Verder nog tips? Volgens de vlos was mijn ijzer bij 10 weken goed, 7,6. Ik weet als bloeddonor dat dat nogal laag is, maar blijkbaar als zwangere goed.

Nu een schop onder mijn kont en aan het werk
Hier ook ongepland zwanger. De eerste keer dan. Het was echt een enorme schok toen. Had het echt niet verwacht. Maar nu hebben we een prachtige zoon en ik zou hem voor geen goud willen missen! Dankzij hem kwam ook de wens voor een tweede. Ik weet niet of we er anders al aan begonnen waren. Ben zoon dus erg dankbaar.

Wij hebben een lijstje met een stuk 20 namen die we leuk vinden, maar dit is nog maar een beetje orientatie. Als we weten wat het is gaan we echt gericht op zoek.

Origineel. Ik ben gelukkig niet zo moe meer. Voel me wat dat betreft eigenlijk heel erg goed. Ik sleep me niet meer door de dagen heen en alle energie is weer terug. Wat duurt die vermoeidheid dan lang zeg bij jou! Volgens mij is 7,6 best laag.

Mijn HB was 8,3 en volgens mijn vk was dit precies goed. Niet te hoog, niet te laag. Na zoveel weken kan het toch ook makkelijk alweer verandert zijn? De vk heeft dat op zich tot zo gecheckt met een prikje?

Zit op mijn werk, maar ben niet echt vooruit te branden vandaag. Zit eigenlijk alleen maar met dingen die ik nog moet doen voor de vakantie in mijn hoofd. Pfffff, nog maar 6 uurtjes......

Gisteren ben ik trouwens bij de vk geweest. Alles was weer ok. Hartje weer gehoord. En......maar een halve kilo aangekomen in 3 weken. Hoera!!!!!!

Dames, ik ga mijn best doen alle wijzigingen voor de tabel er vanavond in te zetten. Hopelijk heb ik er nog de tijd voor, moet namelijk nog van alles inpakken. Anders wacht de tabel maar even tot na mijn vakantie

Fijne dag dames. En tot over 10 dagen! *dat wordt afkicken*
Een HB van 7.6 is niet laag. Het is aan de lage kant voor een normaal hb, maar nog niet zo laag dat het zorgwekkend is. Origineel, prikken ze bij jou met 20 weken ook nog een keer en dan met 30 weken weer? Bij mij wel, ivm het lange voeden en daarna zo snel al weer zwanger.

Namen, we zijn er nog niet zo mee bezig. We hebben tot een paar weken voor de geboorte van Seppe geen jongensnaam gehad, omdat we gewoon geen leuke naam konden bedenken die we allebei mooi vonden en die ook mooi bij onze meisjesnaam zou passen. Als het nu een meisje wordt weten we de naam dus al. Als het weer een jongen wordt moeten we weer aan de bak.

Biaha, ik heb net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Op 8 oktober zijn wij aan de beurt.

Fijne vakantie. Ben jaloers op je, ik zou ook wel weer weg willen. Had ik hier al verteld dat wij een huis aan het kopen zijn? Als alles goed gaat krijgen we eind oktober de sleutel.
Ik lees stiekem al een tijdje mee. Ik zal me even voorstellen:

Ik ben NJB, net 30 geworden, pas getrouwd en 1 zoon, van eind oktober 2007. Opnieuw zwanger en uitgerekend 5 februari(@origineel: we hebben dus wel wat gemeen!) Ik werk als juf in het basisonderwijs, bij de kleuters.

Ik ben geen heel fanatieke schrijver, maar wel een fanatieke lezer.

Omdat er hier wel flink wat moeders meeschrijven die er al eentje hebben en nu de tweede verwachten, zou ik het erg leuk vinden om af en toe mee te schrijven. Maar ik herken natuurlijk ook nog erg veel in de first time moms, want tja...een jaar geleden zat zoonlief nog in mn buik, dus erg lang geleden is het allemaal niet.

Vrijdag 19 september hebben we de 20 weken echo. We zijn er nog niet uit of we het geslacht deze keer willen weten.De vorige keer wel, maar ik ben er nu helemaal niet zo mee bezig. Ik hoop ergens op een meisje(want tja, die hebben we nog niet) maar een jongen is natuurlijk ook welkom. Het is ons gegeven, niets te kiezen, dus tja...afwachten maar wat het is. er zijn wel praktische voordelen aan het wel weten(naam!, kleertjes, geboortekaartje, slingers ed) maar er is ook wel iets voor te zeggen het pas na de geboorte te weten. Willen jullie het weten?

Groet, NJB
Njb, welkom!

Hihi, sorry dames vd tabel, ik had idd niet op f5 gedrukt (had vd week op mijn werk snel gelezen en zag toen idd volgens mij al iets staan, maar nu thuis zag ik het niet.. dus ik dacht dat het bij mijn dementie hoorde..)

Yoga was wel leuk, ik had wel spierpijn hoor, maar dat komt denk ik omdat ik sommige spieren niet eens wist dat ik ze had.. Dus ik ga volgende week lekker weer!!

Engel haar dochter is 17 geloof ik Bokito, je hebt idd iets gemist denk ik

En nu moet ik gaan racen tegen de klok.. moet nog veel te veel doen, boodschappen, eigenlijk ook koken en zo werken...

Oh en ik wil wel weten wat het wordt!! Maar of ik het zeg.. tegen jullie misschien wel, maar vrienden en fam. niet denk ik... (haha, hebben we lekker toch nog een geheimpje van ons samen, dat vond ik zo speciaal toen we net wisten dat ik zwanger was..)
@orgineel, ik ben ook niet meer zo moe (gelukkig) bij mij heeft het geholpen door juist die multivitaminen te laten staan. Ik heb het idee dat ik door die vitaminen te slikken juist teveel binnenkreeg waardoor m'n lijf haarder moest werken om die boelte verwerken danwel af te breken. Sinds ik ze laat staan had ik eignelijk binnen 2 dagen mijn "normale" energie terug.

heb nu wel een schimmel tussen de benen en moet er een plasje op kweek worden gezet om uit te sluiten of het blaasontsteking is of niet.

nu ff met lief hangen
Njb, je vergeet mij!! Ik heb ook een zoon van november 2007!
Gatsie Ringel, kan me er niks bij voorstellen. Doet het pijn? Kun je er iets van zien?
Overheen gelezen in het schema, maar leuk Ibbeltje!, nog iemand erbij die het heel druk gaat krijgen, haha
HB prikken: doen ze niet bij de vlos. Moet ik dus 's ochtends voor in de rij bij de prikpost. Maar als ik binnenkort nog zo moe ben ga ik toch vragen om extra prikken. Ze doen dat niet standaard volgens mij.

Wij willen het wel weten en vertellen het de hele wereld Vorig jaar (ja njb, het is inderdaad heel kort geleden allemaal, het voelt eigenlijk wel een beetje als een vervolg of zo, heel raar) hebben we het ook iedereen verteld. Wel leuk, die verbaasde reacties: vertellen jullie het zomaar? Ja dus, alleen de naam, die blijft echt echt geheim. Die is als eerste voor de drager zelf.

bah Ringel, heb je er veel last van?

Stoppen met multi: ik slik die al een jaar of 5 (zolang wil ik al zwanger worden en je moet op tijd beginnen met foliumzuur zeggen ze), dus ik kan me niet voorstellen dat dat energie vreet. Maar misschien toch eens over denken om ermee te stoppen. Hoewel, met de winter voor de deur is extra vit. D niet slecht, ook niet voor de borstvoeding dadelijk. Twijfel dus.......

Fijn weekend allemaal, ik weet niet of ik nog tijd heb om te komen kleppen.
Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje niet meer geschreven,maar wel meegelezen.

Laatste tijd een beetje hectisch geweest.

Gister naar de gyn geweest.Was weer helemaal goed. Bij de internist bij de bloeddruk tabletten nu thyrax voor mij schildklier gekregen. Na 1 week krijg ik volgens mij al meer energie

Ik merk ook dat steeds aan het twijfelen ben, en niet kan kiezen.

Normaal heb ik daar echt geen moeite mee.

Nu weer tussen zwangerschapsyoga of de 'gewone' gym.

Ook last van haaruitval en mijn krullen gaan eruit. Volgens mijn collega's word het zeker nu een meisje.

Voor de grafiek 23 sept 20 weken echo. 30 sept naar de gyn
geniet nooit met mate
Welkom NJB!

Tja ik ben wel ongeplanned/onverwacht zwanger geraakt. Niemand vermoed dat het in een keer raak is zoals hier ook al eerder opgemerkt werd.. maar deze zwangerschap is er wel een mooi bewijs van Ik ben er wel heel blij mee al vanaf het begin. Ik werd zo gek van een zwangerschap plannen. Ik wist gewoon geen tijd te kiezen om het zo maar te zeggen. Aangezien ik bijna klaar ben met mijn studie, en daarna zou gaan werken voelde ik mij enorm bezwaard om geplanned zwanger te worden binnen 2 jaar. Maar tegelijkertijd wilde ik graag jong voor mijn carriere kinderen en dat zag ik op dat moment niet meer gebeuren. Toen was ik in een keer zwanger.. ja daar ben ik daar eigenlijk heel blij om. Alle dingen die ik aanvankelijk als probleem zag zijn nu helemaal niet zo onoverkoombaar meer. In mijn ervaring kijk je anders op het moment dat je zwanger bent dan dat je het planned om te worden. Je weet toch niet van te voren hoe alles gaat dus uiteindelijk maakt dat het plannen ook enigszins overbodig.

Wij hebben sinds gister een meisjes naam :D Maar jongensnamen daar kom ik ook nog niet uit. We houden het ook nog even spannend en hebben besloten om geen geslachtsbepaling te doen. Het wordt dus nog wel een tijdje wachten voordat wij iets weten
Hoi,

Origineel, ik ben ook nog wel moe hoor. Niet meer zo vreselijk moe als in het begin (toen lag ik echt om 2100 uitgeteld op bed), maar wel veel meer moe dan wanneer ik niet zwanger ben. En sneller moe ook. Raar gevoel is dat, want ik heb eigenlijk altijd veel energie en ben niet zo snel moe.

Tja en vroeg of laat zwanger. Ik vind eigenlijk dat iedereen dat soort dingen lekker zelf moet weten. Maar goed, ik hou dan ook niet van bemoeienissen en betutteling. Ik was zelf 25 toen ik zwanger werd van Milena en 26 toen ze kwam. Ook best jong schijnt. Ik vind het zelf nogal meevallen. Nu ben ik 29.

Ik maak me de laatste tijd wel een beetje zorgen of het baby'tje oke is eigenlijk. Ik voel eht toch wel een paar keer per dag schoppen. Stomme twijfels dus die nergens op gebaseerd zijn. Maandag ga ik weer naar de vk. Ik zal blij zijn als ik het hartje hoor.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
gepland of ongepland.....that's the question? In ons geval onverwcht maar wel gewenst. ging allemala wat sneller dan voorzien (had bedacht minstens een half jaar te oefenen voordat het raak zou zijn) bij beide. Mayte was binnen drie maanden raak en deze in one f*******g lucky shot (om het even heel plat te zeggen) en geen moment spijt van. Mayte is geboren toen ik precies 29,4 was, de meest gemiddelde leeftijd die je kunt hebben voor en eerste kind. met de 2e ben ik 31,4 en een paar weken.

schimmel, heb er geen last van maar tis wel lastig. en het voelt niet schoon.

sorry voor de vele vauten, maar kom uit werk hobbelen ff bij de dames kijken en let niet meer zo op m'n getik. en geen zin om te verbeteren.

trusten dames!
Wat een k*t nacht zeg, pffff. Ik had zo'n last van mijn rug dat ik er of wakker van werd of dat ik er wakker van bleef. Wist me geen houding te geven. Hoop niet dat het zo blijft. Vandaag zo rustig mogelijk aan doen. En zo zowaar een middagslaapje (als dat lukt?!)

Wat betreft onzekerheid, hier veel te veel. Leeft hij nog, is hij gezond etc etc. Erg lastig maar zal zeker zo blijven tot het laatst. Ben ook blij als hij gezond op mijn borst ligt, heerlijk dat moment!!
Ach ringelding, je vauten zijn niet opgemerkt hoor
@barrel, weet je dan nu al dat je een ventje gaat krijgen? aangezien je over hij praat ?

wij hebben het hier ook al over zij. en voor m'n gevoel is het ook weer een meisje. Nah ja over 1 1/2 week zullen we het weten. ikwel het eigenlij kwel weten en gaan het ook van de aken schreeuwen. Naam blijft idd nog geheim voor de wereld. heb nooit gesnapt waarom al die geheimzinnigheid. Nedrland is ook z'n beetje het enige land waar dat nog gebeurt heb ik wel eens gelezen.

any hoe, mijn meisjes monster is wakker even uit d'r ledikant plukken en dan gaan we naar vrienden om te eten.
en weer solly voor al die vauten.......ben echt mega super typlectisch!
Nee hoor we weten het nog niet, maar omdat we natuurlijk al een ventje hebben praat ik makkelijker in de hij vorm.
Hier hebben we een conceptie gewoon op zn beloop gelaten na de vorige zwangerschap. En waar het de vorige keren(ik heb voor mijn zoontje een miskraam gehad, ben dus nu voor de derde keer zwanger) ongeveer een jaar duurde voordat ik een positieve zstest in mn handen had, was het nu meteen raak. Tja....even wennen was(is) het wel, zo kort op elkaar. Maar wat een cadeautje! Geen maanden van teleurstellingen, geen vertwijfelde gedachten of het uberhaupt nog wel zou lukken, nee, gewoon, pats boem, zwanger, een nieuwe baby. Dus hij of zij is meer dan welkom, maar kan af en toe nog wel paniekerig denken(in een mega huilbui van mn zoon bijvoorbeeld) 'hoe ga ik dit straks doen met 2 koters????'

Wij wisten het geslacht de vorige keer wel, omgeving niets verteld.(schoonouders wilde het niet weten, maar waren vervolgens degene die het meeste aan het vissen waren) Dus nu besloten, of we weten het zelf niet, en als we het wel weten, de omgeving ook. Ik neig nu meer naar het niet vragen, dus ben benieuwd of het nog verandert de komende 1.5 week.

Ohja, en namen...ook zo moeilijk. Zeker de jongensnaam, want tja, de meisjesnaam van de vorige keer hebben we nog wel, en nu ook 1 extra die we leuk vinden. Maar een jongensnaam?!?! Ik heb er 1! maar die vind manlief nog niet helemaal top. (maar uit ervaring weet ik dat namen moeten 'wennen' en 'groeien', dus wie weet de komende maanden) Nu even lekker op de bank hangen, zoontje slaapt(na een pittige dag met weinig slapen-niet zijn hobby-en dus jengelig)Daaag!

NJB
Pfff, 3 van jullie hebben dus straks een baby en een dreumes zo oud als mijn zoontje NU is... Petje af hoor! ( zoon is nu alles aan het uitproberen en loopt nog niet... hoop niet dat jullie dat straks ook hebben!)

Maar zo super ongepland zijn jullie toch niet zwanger geworden? Neem aan dat de pil/condooms bewust weggelaten zijn? Wij zijn ook wel snel ( 1,5 maand na het stoppen met de bv) zwanger geworden ( nou ja ik dan ;p) maar wisten dat het dus heel goed mogelijk was!

Ben vandaag ook weer súper moe.. Heb net alleen een brownie op waardoor ik bang ben voor maagzuur als ik ga liggen... Maar over een kwartiertje ga ik echt plat!

Ik wil het juist NIET weten, vond de bevalling echt een hel en ik keek dus echt uit naar de verrassing! Dat was toch wel wat me ook tijdens de moeilijke momenten er een beetje doorheen heeft kunnen slepen.

Ik weet nu al dat ik in december een nichtje krijg en voor mij is het leuke er toch wel een beetje vanaf...

Oh ja ik vroeg aan m'n schoonzusje of ze het leuk vond om een roze winnie de poehboxkleed te krijgen. Dat vond ze leuk, maar nou vroeg ze gister gewoon of ze hem al kon krijgen. (dat ding was 13 euro, vond dat meer een kado voor na de geboorte en niet iets om zomaar te geven!)

Zouden jullie dat dan ook gewoon zeggen dat het voor in de kraammand is? Of haha ik weet eigenlijk niet echt wat ik hier nou mee moet...
Oh ja ik vroeg aan m'n schoonzusje of ze het leuk vond om een roze winnie de poehboxkleed te krijgen. Dat vond ze leuk, maar nou vroeg ze gister gewoon of ze hem al kon krijgen. (dat ding was 13 euro, vond dat meer een kado voor na de geboorte en niet iets om zomaar te geven!)

Zouden jullie dat dan ook gewoon zeggen dat het voor in de kraammand is? Of haha ik weet eigenlijk niet echt wat ik hier nou mee moet...[/quote]

Nou vind ik behoorlijk hebberig klinken!

Vind het idd een leuk kado voor in de kraammand. Rare situatie!

Ik weet dus niet wat mijn zus krijgt en moet eigenlijk zeggen dat ik dat behoorlijk lastig vind met het maken van de kraammand.

Al die neutrale kleertjes vind ik helemaal niets, ik hou van stoere kleertjes zowel voor jongens als voor meisjes!

Maarja gewoon even geduld hebben dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven