JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ja, ik riep ook weken geleden al dat ik zin had in zuurkool. Alleen nog niet aan toegegeven. Eigenlijk heb ik nog geen onbedwingbare neigingen qua eten.

Ik heb net bij nota bene de Otto twee hemdjes met ingebouwde (lage!) beha besteld, het zijn officieel voedingshemdjes, maar twee voor 30 euro, dan kan ik ze best eens proberen. Het was ook meteen het enige leuke dat ze hadden, maar misschien is het wat! En anders stuur ik ze zo gratis weer terug

Die winkel in Den Haag heeft ook een online shop, maar om nu daarmee te gaan passen... kost ongeveer 60 euro per (mooie) beha, dus voor mijn thuispashokje komt dat toch op meer dan 200 euro, wat ik daarna weer grotendeels terug moet sturen. Zo ver gaat mijn cashflow even niet. Ik overwoog net zelfs al even om dan maar die drie uur heen en drie uur in de trein terug te gaan zitten, ik lijk wel wanhopig! Iemand zin om mee te gaan naar Den Haag?
ja, wat een lelijke dingen zijn dat he, die zwangerschapsbh's.. Ik heb t zelfde probleem. Kan je lekker pronken met je decollete.. Maar ik moet zeggen dat die nieuwe bh van de hunkemoller wel kan onder de meeste shirtjes, met name omdat deze in het midden heel laag is. (tja, hoe leg je dat uit..)

Haha, wat een prachtig gedicht lily! Ik ben erg into de kaas de laatste tijd. Heel waarschijnlijk betekent dat dat ik gewoon te weinig zuivel eet/drink, maar ik hou echt niet van melk..

O, ik kom trouwens 5 dagen per week in DH ivm werk, zal ik even voor je passen? Waar zit dat winkeltje precies?

Ik ben trouwens de laatste week ook vreselijk aan het cocoonen. Het liefst doe ik om 19 uur de gordijnen al dicht en ga ik met een dekentje op de bank zitten. Zou de nestel drang zich op die manier uiten bij mij? Extra opruimwoede heb ik namelijk totaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet!
Die van de Hunkemöller, had je die gewoon in de winkel gekocht? Ik was hier in de buurt in drie H.'s geweest, en nergens hadden ze die nieuwe beha's, alleen de ouderwetse zwarte en witte. Ze verwezen me door naar de online shop, maar daar hadden ze alleen een met panterprintje

Dat winkeltje is P'tite Sophie aan de Denneweg. Doet u maar een 80B of iets in die richting

Cocoonen doe ik ook! Mijn wollen dekentje ligt hier naast me op de bank, die komt vanavond weer van pas
hihi hou je niet van panterprintjes? Ik heb even gekeken op de online shop en hij staat tussen de ' modische bh's ' en dan bij overigen. Het is dan een witte soft bh met zwart bloemetjes met bijpassende boxer.

Ik ga wel een keertje kijken bij dat winkeltje! In die straat en het verlengde daarvan zitten sowieso een paar geweldige winkels met positiekleding, maar duur...
Ik zag trouwens bij de AH dat er al weer rekken vol pepernoten stonden! T is net september! Maar lekker dat ze er uit zagen..

Van die heerlijk pepernoten met chocola er om heen... Eet ik zo een zak van leeg.. Maar ik heb me ingehouden!
Haha lily wat een mooi gedicht! De enige zwangerschapscraving die ik nog steeds heb ik volle melk. Daar krijg ik nog steeds geen genoeg van. Wat ik heb gehoord is dat je van lang antistolling spuiten botontkalking kunt krijgen, dus waarschijnlijk heeft mijn lijf gewoon behoefte aan calcium!

Qua lingerie ben ik heel anders. Ik draag eigenlijk gewoon van die zwarte bh's, maar ik heb ook nooit laaggesneden truitjes aan ofzo.

Vandaag gaan wij de commode en de kledingkast inelkaar zetten. Eigenlijk gewoon omdat ik heeeeeeeeel graag die enorme doos met kleertjes van mijn dochter wil gaan uitzoeken. Daar zit alles vanaf maat 44 tot maat 80 ongeveer in, en dat is dus een hele verhuisdoos helemaal volgepropt. Dus we kunnen de extra kastruimte wel gebruiken.
Hai dames,

Ben ik ook eindelijk weer eens.

Goed om te lezen dat de 20 weken echo's goed zijn verlopen. En jee wat een boel meisjes?? Grappig. In mijn omgeving heel veel jongetjes op komst juist...

Daan welkom! Jij komt uit Amersfoort? Voyager dichtbij en nog iemand dichtbij??? Grappig!

Ik woon nl. ook in Amersfoort...

Afgelopen woensdag was ik 22 weken. Alles gaat goed. Ben nu 6,5 kg aangekomen maar maak nu wel dat ik meer groei per 4 weken. Mag ook wel...

Verder veel meer energie. En net terug van een een weekje vakantie...

Heb het druk met de voorbereiden van een bruiloft volgende week en mijn werk...

En daarnaast met het opruimen en inrichten van de kamer voor mijn eerste zoon straks...

Puff... Hoop echt dat ik vaker kan posten.

Tot snel.

lfs, Nikiet
Pluk de dag!
Nikiet, ik zit nog steeds op zo'n 2 - 2,5 kilo met 20 weken. Kan ik dan straks een ontploffing verwachten van mijn lijf? Hoeveel zou je volgens de regeltjes aan moeten komen per 4 weken / bij hoeveel weken?

Fijn dat je lekker veel energie hebt! Zo te zien heb je het ook wel nodig

Lucia, oooh, moet ik nou toch naar Den Haag? Als daar veel winkels met leuke, niet standaard kleding bij elkaar in de buurt zitten is het misschien toch de moeite waard.. hmmm.
Wen, het kan altijd erger. Ik ben nu 300 gram aangekomen! Met bijna 23 wk.

Maar ik neem de woorden van mijn gyn ter harte 'Wacht maar óók jij zult enorm worden' dus Wen...ook jij zult enorm worden!

Tis bijna maandag! Whoooooo Wen ben je al echo foto's aan het bestuderen?
ik ben weer thuis!! heb echt een hele leuke week gehad (midweek), maargoed vanavond in eigen bed is ook wel weer lekker. morgen een buurtbbq, ook erg gezellig!

ik ben ook nog maar een halve kilo aangekomen, tenminste bij de laatste controle en dat is nu anderhalve week geleden. nu heb ik me afgelopen week niet echt ingehouden, dus het kan inmiddels wat meer zijn. maar baby lijkt wel een parasietje die alles opeet.

aanstaande maandag 20 weken echo. ik denk dus de hele tijd dat ze dan gaan zeggen dat het toch een jongetje wordt. weet niet waarom, kan het denk ik maar moeilijk geloven. stond een verhaal in kinderen deze maand van een vrouw die 8 keer een echo had gehad, 8 keer zeiden ze dat het een meisje was en het was toch een jongen , niet dat het veel uitmaakt, maar dat is dan toch weer even omschakelen . en al het roze grut weer terugbrengen...

heb trouwens een mooie kledingkast op marktplaats gescoord. erg blij mee want ik hield al rekening met uitgaven van 600 euro. nu een mooie voor 120 euro, moet hem nog wel ophalen. zag er op de foto mooi uit en anders krijgt ie een lik verf, ook goed.

voyager, ik hoop dat je je snel beter voelt. misschien een tip: leg een extra dekbed of slaapzak op je matras en slaap daarop. bij mij helpt het, maargoed mijn klachten zijn gelukkig niet zo heftig als die van jou. sterkte!!

kittycat, echt vervelend dat je moeder je niet begrijpt. heb je niets meer van haar gehoord? echt rot hoor, zeker als je zelf zwanger bent.

ik ga trouwens de week van kerst met verlof. kost me 2 vakantiedagen maar dan kan ik stoppen met 35 weken. lekker!! ik heb trouwens ook nog steeds contact met 7 meiden van april 2006. we zijn zelfs al een weekend met de kids naar centerparcs geweest! grappig is: dat waren allemaal jongens op één na. nu lijkt het wel andersom. van de hele groep waren er trouwens 3 meiden en de rest jongens! echt totaal andersom.

oh wen, ik voelde me allesbehalve sexy met die lekkende en spuitende borsten en die verschrikkelijke compressen erin, dus een sexy bh was echt niet nodig . toen mijn zoon 2 weken oud was was er al een hittegolf en die compressen gingen nog stinken ook . denk dat die van hunkemoller voldoen

ik duik zo mijn bed in. tot snel!
Dat panterprintje Sam?

Voorlopig is hier nog niets lekkend of spuitend, dus tot die tijd wil ik graag wat leuks aan! Ook leuk voor vriendlief, die is al blij met de bij-effecten van de zwangerschap, haha.

Mooi dat je zo'n leuke vakantie gehad hebt Sam!

Oooh, ik word vast jaloers op je dat jij vanaf maandag wel weet wat het wordt... ik heb trouwens begrepen dat ze het met zekerheid kunnen zeggen als het een jongetje is, en dat ze een slag om de arm houden bij prognose meisje.

Lily, ik heb het geprobeerd, maar ik zie alleen bij sommige foto's heel duidelijk dat het een jongetje is. Meisjes herken ik niet, en de meeste jongetjes ook niet. Dus ik vrees dat er weinig van terecht gaat komen. Ik ben gelukkig nog helemaal niet zenuwachtig, was het zelfs bijna vergeten, gelukkig las ik het in mijn agenda. Ik heb er vooral zin in!

Vannacht heb ik trouwens wel gedroomd: ik had één licht krampje als wee, en meteen daarna werd ik opengesneden (sorry... maar het deed in ieder geval geen pijn) en haalden ze er een jongetje uit. Zag er uit als een mooie schone baby van een paar maanden trouwens. Hoezo ik heb een rooskleurig beeld van een bevalling? Helaas heb ik geen voorspellende dromen!
proest!! een schone bevalling en een baby die al loopt en zindelijk is hahaha.

inderdaad, een piemel is een piemel en niets is soms toch een piemel. die echoscopiste was wel erg zeker van haar zaak want dat heb ik nog gevraagd. ik zou er dus wel van staan te kijken grinnik...

ikzelf heb een borstverkleining gehad dus hier in de la bh's in alle soorten en maten, geen noodzaak om iets nieuws aan te schaffen. goed ik ben misschien ook iets te praktisch, hier voornamelijk witte en zwarte bh's. ms moet ik eens iets leuk aan schaffen. het zit alleen nooit lekker bij mij. moeilijk maatje...
Mooi gedichtje Lily. Ga je zelf ook een gedichtje bedenken voor het geboortekaartje?

Ik had dan denk ik geluk bij Hunkemoller. Ik kon kiezen uit de panter en blauw met witte stipjes. Hou niet zo van panter, dus toen maar de blauwe. Beter dan een witte van de Hema Keuze is idd niet echt royaal. Alsof je vooral niet sexy mag zijn als je zwanger bent.

Idd Wen, heb je eindelijk een leuke "inkijk", is er geen leuke bh te vinden.

ieieieieieieks, heb gelezen dat je na de 22e week wel een pond per week aan kunt komen. Ik moet nog 17 weken en dat is dan toch wel 8,5 kilo. En was de vorige keer al 8 kilo gegroeid.

Vandaag 2 vrouwen gezien die rond dezelfde tijd uitgeteld zijn. Bij de ene zag je nog bijna geen buik en de andere leek wel 3 maanden verder te zijn. Wat een verschil zit daar soms in. Wel leuk om te zien. Ik geloof dat ik dan toch bij het gemiddelde hoor.

Lekker hoor, Sam, je vakantie. Even bijgetankt dus.

Wie weet Wen, deze keer wel een voorspellende droom. Ik heb zelf een keer toen ik een jaar of 16 was gedroomd dat ik alleenstaande moeder was van een peuterjongetje met rood haar. En mn ex zn hele familie is roodharig tot roestrood... Dus wie weet?

Aankomende week weer een spannende week met de echo's. Hoop dat alles goed is en dat er vooral weer goede berichten aankomen!!!

Truste.

Groetjes Marianne
Vandaag geshopt, ik moest nodig sportkleren en leuke laarzen hebben. Gelukkig heb ik laarzen gevonden die lekker ruim zitten rond de enkels, dus ruimte om op te zwellen

En toch nog maar even bij de Hunkemöller gekeken. Ze hadden geen speciale zwangerschapsbeha's meer daar, maar wel een andere die ook wel voldoet. Niet heel spannend, gewoon grijs, zwart of wit, maar in ieder geval beter dan de Anita-'lingerie'.

En tot mijn verbazing ben ik van een cup B naar een cup D gepromoveerd
hai dames,

Grappig om te lezen dat een aantal van jullie zo weinig aankomen. Mij is gezegd dat het niet echt uitmaakt als je kindje maar goed groeit. Maar voelen jullie je niet erg moe nu je zo weinig aankomt?

Zelf merk ik het wel dat ik nu echt meer moet gaan eten want de kleine neemt heel veel energie. Alleen ga ik nu meer ongezond eten als chocolade en chips en daardoor kom ik nu vast ook extra aan.

Volgens mij groei ik volgens het 'boekje' . Totaal gemiddelde is nl. 12 kilogram en ik was bij 22 weken 6,5 kg gegroeid. Dus nog 6 kg te gaan??

Bij mijn eerste ben ik 12 kg aangekomen maar deze was ik binnen een maand na de bevalling allemaal weer kwijt.

Mijn borsten vallen nog mee. Heb normaal 75B en draag nu zwangerschaps BH's van 80B... De vorige keer kwam ik op C uit. Vooral net voor en na de bevalling waren ze echt heel groot.

Ik sliep ook weken in de nacht met een voedings BH... Klinkt misschien gek een BH in bed maar anders deden mijn borsten zo zeer... Ze worden zo zwaar van die borstvoeding en er zit zoveel spanning op.

Ik ga wel weer proberen om borstvoeding te geven.

Bij mijn eerste ging het aanleggen op een gegeven moment (dankzij goede kraamhulp) wel maar ik had al snel te weinig voeding omdat ik zoveel afviel en waarschijnlijk te weinig at. Die 6 boterhammen per dag red ik nl. echt niet hoor. Nu ook al niet terwijl ik ze nu ook minstens zou moeten nemen...

Maar we zien wel.

Groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Ik ben én niet moe (totaal niet!) én ik heb niet echt behoefte aan extra eten, hooguit een klein beetje. Maar ik heb nog 20 weken te gaan natuurlijk, dus tijd zat voor die 10 kilo (een halve kilo per week is niet zo gek toch, na de 20 weken?)

Het is ook nog eens zo dat ik nu veel minder behoefte heb aan zoetigheid en hartig lekkers, én ik ga nu een vrij drukke werkperiode tegemoet (en die grotere borsten wegen ook wel wat natuurlijk). Hopelijk groeit het kindje gewoon goed, dan is het niet zo erg als er niet zoveel gewicht meer bijkomt. En anders zet ik mezelf op een meer-eet-dieet.

Oh, die 6 boterhammen vind ik prachtig, maar ik haal ze ook echt niet. Iemand wel?
Mijn borsten lijken wel echt groter, maar ik kan nog steeds de D-cup aan. Had vermoedelijk een kleine D en nu een grote. Alleen 80D zit echt niet lekker, dus ik zit nu aan de 90D en de beugels zitten niet lekker, dus zonder beugels.

6 boterhammen haal ik ook echt niet. Maar de aardappels en de groente ook niet. Ik eet eigenlijk wat ik altijd eet. Alleen wat meer fruit en meer melkproduct. Snoepen gaat nu ook wat beter. Hoef niet perse meer elke avond, hahaha.

De omtrek van mn buik was deze maand 2 cm gegroeid. Mn heupen en mn borsten meer. Ben benieuwd wat de weegschaal van de vk zegt. (heb zelf geen)

De kinderwagen is trouwens ook binnen, Via marktplaats. Ziet er nog goed uit en ik kom daar de periode echt wel mee door.
Wen: heel veel plezier en succes morgen!!!

Marlee en Line: succes a.s. dinsdag bij de VK!

Groetjes Marianne
Sam heeft 'm morgen ook, jij ook veel plezier en succes!
aaah wen jij ook morgen je 20 weken echo! leuk en spannend, tenminste dat vind ik. ik hoef pas om half twaalf, jij?

we hebben gisteren een nieuwe maxi cosi gekocht, een roze. twijfelde wel even, ben niet een heel erg rozetypje, maar ik kon deze niet laten staan. we hebben er ook een easy fix bij gekocht en ik wil eigenlijk via marktplaats kijken voor een easy base (2 auto's..). heb ook via marktplaats een kast aangeschaft, had ik dat al verteld? heb zin om hem mooi rood te verven, maar eerst maar eens een behangetje uitzoeken en dan kijken of rood ook erbij past.

ben vandaag alleenstaande moeder, vriend is naar de hoofdstad om film te kijken. heb net zoon in bed gelegd, een uur geleden, maar hij ging pas slapen toen ik ernaast ging liggen. zo gezegd zo gedaan, val ik natuurlijk ook in slaap. gaap. nog maar even lekker zappen en genieten van het alleenrecht op de afstandsbediening.

zal morgen eens wat dingetjes gaan regelen, kraamzorg en kindedagverblijf... jullie zeker allemaal al gedaan???
Kwart voor negen! Lekker vroeg. Ook met de vorige keer in gedachten, toen vond ik alle tijd voor de echo te lang duren. Maar nu ben ik helemaal niet zenuwachtig, ik voel het kindje goed bewegen dus hij doet 't, en als er iets mis is kan ik daar toch niets aan veranderen door zenuwachtig te zijn. (kijken of ik daar morgenochtend nog zo over denk )

Kraamzorg en kdv moet je hier al vroeg regelen, kdv had ik met 7 weken geregeld (en nog niet zeker van een plaats geloof ik) en kraamzorg met 10 weken. Maar een maxicosi heb ik dan weer nog niet

Handig he, Marktplaats. Bespaart heel wat mensen heel veel geld!
Wen, je zit nu waarschijnlijk lekker naar je kindje te kijken, ik hoop op goed nieuws!!

Ik heb de kraamzorg en kdv ook al een tijd geleden geregeld, moet je hier doen voor de 12 weken.

Wat grappig he, dat er zulke grote verschillen zitten in hoeveel iedereen is aangekomen. Ik zit nu op zo'n 5 kilo, redelijk gemiddeld met deze termijn volgens mij. Maar ik heb het idee dat je, als je gewoon 'normaal' eet, er eigenlijk niks van kan zeggen hoeveel je aankomt. Dat is zo persoonlijk!

Ja, als je opeens enorm veel gaat eten/snoepen of juist amper meer wat eet zul je heel veel of heel weinig aankomen, maar voor de rest kan je er volgens mij weinig van zeggen!
Hallo meiden,

Hier ook weer eens een berichtje van Esther. Ben een beetje druk geweest weer de laatste tijd.

Jullie hebben het over jullie verlof, maar daar kan ik mij helaas niets bij voorstellen. Wij hebben onze zaak aan huis en natuurlijk ook onze twee meiden nog die verzorgd moeten worden. Hoop wel wat ondersteuning te krijgen van mijn moeder en misschien zusje de laatste weken maar een echt verlof zit er helaas niet in. Ik zie nu al op tegen de kerstvakantie, met de meiden elke dag thuis enzo... Maar goed, je moet er wat voor over hebben.

Wen, jij hebt op dit moment je 20 weken echo dus, spannend hoor!! En Sam veel plezier straks!

Chili succes bij de vk, vandaag toch ook zei je?

Line en Marlee, morgen jullie 20 weken echo, ben benieuwd!!

Lucia en ik moeten nog een paar dagen wachten, maar dan is iedereen ook meteen geweest!

Sam, ik heb de kraamzorg inderdaad al een hele tijd geregeld, dat moet hier in de buurt ook wel. En dan is het nog de vraag of ik alle uren krijg...

Ik woon trouwens in Amstelveen, niet heel ver bij Amersfoort vandaan dus, nou ja, half uurtje rijden ofzo??

Nikiet, ik red ook geen 6 boterhammen hoor, ik kom op 3 per dag.. Verder eet ik niet eens zo vreselijk veel. Wel fruit en af en toe een liga tussendoor en avondeten natuurlijk. Als er iets van chocola in huis is dan kan ik daar niet van afblijven dus probeer het maar gewoon niet meer in huis te halen.

Maar helaas zit ik toch alweer op de 10 kilo (en ik ben morgen pas 20 weken zwanger) Ik hoop zo dat ik de 30 deze keer niet ga halen...

Ik denk dat het met mijn stofwisseling te maken heeft hoor, die is gewoon veel trager nu, normaal dus juist heel snel. Daarom raak ik al die kilo's gelukkig ook weer makkelijk kwijt na de bevalling (tot nu toe dan) Maar goed, als het kindje maar gezond is, daar gaat het om inderdaad!

Marianne, vergeef het mij als ik iets vraag wat je eerder al eens verteld hebt (misschien schreef ik toen nog niet mee?) Maar jij bent dus niet meer samen met de vader van je kindje als ik het goed begrijp?? Dat lijkt mij moeilijk zeg!

Hier laat ik het even bij, ondertussen is Wen ongeveer weer klaar met de echo (als ze tenminste op tijd aan de beurt was)

Ben benieuwd naar je verhaal!

Groeten Esther
Trouwens, ik schrijf al sinds december 2002 bij de augustus 2003 moeders en dat doe ik nu nog steeds (al zitten we al heel lang op ons eigen domein (mamabende.com) besloten. We zijn nog met 18 meiden waarvan er zeker 15 regelmatig schrijven. Het is echt een uniek clubje, erg leuk om al zo lang samen te schrijven, ik hoop dat wij dat hier ook zo gaan doen!!

We zien elkaar soms met (zoals wij dat noemen) maximeetings, met alle kinderen en mannen erbij, dan huren we een locatie voor een dag. En we hebben ook minimeetings, een paar mama's met kinderen die bij elkaar in de buurt wonen die bij elkaar komen. En we hebben af en toe een etentje voor alleen de mama's...

Ik ga zo naar mijn zusje (die in Amsterdam woont) iets doen en daarna gaan we lekker lunchen daar. Dus ik lees helaas de echoverslagen pas vanavond weer ben ik bang...

Groeten Esther
De echo was goed, alles was mooi dicht en aanwezig. Geen piemeltje gezien , maar ik denk toch dat het een jongetje wordt.

Wel een stomme echoscopiste, die had ik de vorige keer ook al. Toen maakte ze hele slechte foto's, nu zijn ze ook niet denderend. En ze doet echt helemaal niets extra's behalve het nodige, beetje jammer. Oh, en aan envelopjes deed ze ook niet.

Maar goed, alles zit erop en eraan, en dat is het belangrijkste.

Esther, je weet hopelijk wel dat je recht hebt op een zwangerschapsuitkering van de overheid? Dat geld kun je eventueel ook gebruiken voor een vervanger, als je het kunt missen (of je zusje ermee inhuren?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven