JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Fijn Chili, succes!

Ah Ok, Marlee. Alleen werken die babyneusdruppels ook voor geen meter bij mij. De eerste keer dat ik zwanger was heb ik die wel geprobeerd, maar na een paar slapeloze nachten heb ik toen maar besloten dat een druppeltje per neusgat per dag beter was dan een doorgedraaide moeder die al vier dagen niet sliep!

Ik lees dat jij ook migraine hebt, ik ook! heb jij ook last van aura? Als ik een aanval krijg begint het altijd met dat ik woorden maar voor de helft kan lezen, de helft van zo'n woord valt dan gewoon weg. En daarna zie ik lichtgevende kringeltjes voor mijn ogen. Dan gaan mijn handen tintelen en rond mijn mond gaat het ook tintelen. Dan begint de hoofdpijn en kan ik niet meer normaal praten, ik zeg echt dingen die nergens op slaan. Heel raar. En als ik dan op tijd medicijnen inneem is het meestal de volgende dag over, maar nu als ik zwanger ben kan ik die niet nemen, dus kan zo'n aanval wel een paar dagen duren. Gelukkig lijkt het wel minder te zijn nu ik zwanger ben, heb jij dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat heftig zeg, zo'n migraineaanval!! En dat je nu geen medicijnen mag nemen is wel heel vervelend dan...

Hopelijk heb je door je zwangerschap minder last van die aanvallen??

Succes met de echo Chili!!

Ben ook benieuwd naar de andere 20-weken echo's!

En ik (en ook Lucia dus) moet nog 13 dagen wachten!! Maar goed, het schiet toch al een beetje op...

Marlee, gelukkig voel je je weer wat beter! Lekker hoor, even lekker uit eten met je nichtje. Daar knap je vast van op inderdaad!

Wij zijn nog niet heel druk met namen, we hebben wel al wat namen bedacht die we allebei leuk vinden, maar we hebben nog even om de knoop door te hakken, dat scheelt.

Ik ben inderdaad ook minder bezig met deze zwangerschap dan bij mijn eerste. Maar toch wel weer meer dan bij mijn tweede. Die kwam heel snel na de eerste en nu zitten ze allebei op school, dus ik heb juist het gevoel dat ik er goed van kan genieten nu. En dat doe ik ook, het voelt echt heel goed allemaal!

Kitty, wat balen van je moeder zeg! Ik kan mij voorstellen dat het voor een teleurstelling is dat het niet loopt zoals ze graag had gewilt, maar om daar dan zoveel jaren moeilijk over te gaan doen gaat wel weer een beetje ver. Ik hoop voor je dat het inderdaad gaat zoals een aantal anderen zeggen, dat de band straks beter wordt!

Ik hoop ook voor je dat je een goed alternatief kunt krijgen voor de kraamhulp, dat zou wel fijn zijn hè?

Voyager, leuk zeg, sprookjeswonderland! Ik ben er nog nooit geweest, maar mijn oudste dochter is er afgelopen schooljaar naartoe op schoolreisje geweest, ze vond het geweldig!

Veel plezier vandaag met het bos of het strand!

Ik ga straks lekker met de meiden naar mijn moeder toe, die is recent verhuisd en nu woont ze weer bij ons in de buurt en daar ben ik zo blij mee!!

Ze woont aan de hei, dus wij gaan lekker de hei op vanmiddag...

De meiden hebben sportdag vandaag en ze hadden er zoveel zin in, echt leuk om je kinderen zo enthousiast te zien!

Als ik ze zo ophaal gaan we direct naar mijn moeder toe...

En ik hoop vanavond allemaal goede verhalen over de 20-weken echo's te lezen!!

Ik ga even wat doen nog...

Later...

Groeten Esther
Evince, dat klinkt heel goed allemaal, zeg!

Voyager, wat jij hebt klinkt heel heftig. Bij mij begint het meestal met enorme zwarte kringen onder mijn ogen. Langzaam begin ik steeds slechter tegen licht te kunnen en ga inderdaad minder zien. Dan begint de hoofdpijn in combinatie met misselijk (en dus overgeven). Voor beide heb ik nu medicijnen. Moet inderdaad zeggen dat tijdens mijn zwangerschappen ik bijna geen last heb van migraines (helaas kwam het na eerste zwangerschap wel terug, maar minder dan voorheen). Het is helaas bij ons een familiekwaal, hoop maar dat het een generatie gaat overslaan nu!

Ben in het voorjaar trouwens ook met zoon (en man en opa/oma) naar Sprookjeswonderland geweest. Echt een aanrader inderdaad!
Bedankt voor al het begrip meiden betreffende m'n moeder. Ik hoop ook dat ons kind voor een positieve verandering zal zorgen maar dat is nog even afwachten. Verder is ze inderdaad egoistisch en zit ze vol met zelfmedelijden alhoewel ze het ook vaak goed bedoeld. Als 'alternatieve' kraamhulp zit ik te denken aan een kraamhulp uit Nederland...... Ik weet dat het mogelijk is want m'n vader kent zo iemand die onafhankelijk werkt maar ik denk ook dat er een behoorlijk prijskaartje aan hangt dus dat wil ik nu even uitzoeken en kijken of het haalbaar is.

Voyager, die echo voorbeelden zijn trouwens wel interessant. Als het goed is krijg ik over twee maanden bij de gyneacoloog weer een echo dus dan ga ik nog 'ns naar die voorbeelden kijken om te zien of ik een jongen of meisje in onze echo kan herkennen!

Melloo, fijn dat je een beslissing genomen hebt over de kinderwagen. Ik was afgelopen weekend wezen kijken en in die winkel waar ik was verkochten ze ook nog zo'n ouderwetse kinderwagen. Zo een waar ik blijkbaar ook nog ingelegen heb als baby. Vond 'm echt prachtig, maar absoluut niet praktisch. We hebben er nu ook geen ruimte voor maar mochten we nog 'ns verhuizen naar een groot huis dan denk ik er wel over om zo'n 'oldtimer' aan te schaffen.

Ik wil morgen met yogalessen gaan beginnen. Het schijnt goed te zijn voor rug en bekken en aangezien ik daar wat last van begin te krijgen wil ik het gaan proberen. Ze doen daar ook aan massages voor aanstaande moeders en daar wil ik zeker ook gebruik van gaan maken! Gelukkig heb ik geen last van migraine en tot nu toe ook geen verkoudheid gehad. Ben wel moe aangezien een van onze katten me vannacht uit m'n slaap hield door voor het raam te gaan zitten miauwen. Wordt nog wat als de baby er is.

Ga straks na het werk lekker op kraamvisite bij een vriendin hier en dan van een rustig weekend genieten.

Marianne en Chili, hoop dat jullie goede echo's gehad hebben. Verder een prettig weekend allemaal.
Hee hallo,

Is er nog ruimte om gezellig mee te kletsen? Ik ben momenteel ruim 22 weken zwanger en ben uitgerekend op 31 december 2008. Ik ben 30 en woon in Amersfoort.

lijkt me leuk om me aan te sluiten bij jullie topic!

gr. Daan
Ben ik even snel. Wederom geen tijd gehad om bij te lezen en moet zo ook alweer rennen. Wilde even snel laten weten dat ik heel blij ben want alles zag er goed uit! Een hele opluchting dus. Ga nu dus heeeerlijk genieten van het weekend. Mijn vriend dacht gezien te hebben 2 bolletjes en een streepje, volgens hem een meisje. Ik zelf heb er totaal niet meer aangedacht om even te spieken. Was veels te blij dat alles er goed uit zag!

Enne, Daan volgens mij ben je hartstikke welkom om mee te schrijven. Gezellig.

Tot snel!! xxx
Ik ook even snel, ik ga zo eten. Chili, fijn meid, dat alles goed is!!! Geniet ze van het weekend!

Daan, natuurlijk ben je welkom! Gezellig juist, want er zijn er geloof ik al weer een paar afgevallen hier. Schrijf je gegevens even op, dan zal ik ze in het schema zetten. (ps, ik woon vlakbij Amersfoort!)

Ik ga lekker eten...
Whoehahahaha, ik doe net mee met die actie (rechts in beeld) om de tas te winnen. Ik las dat de gele tas al gewonnen was, dus ik sms voor de oranje. Win ik hem ook nog!!!! Ik kreeg gelijk een sms terug met Gefeliciteerd, je hebt de tas van je keuze gewonnen blablabla. Ik moest daarna mijn gegevens ergens invullen en nu krijg ik als het goed is die tas. Echt wel grappig! Ergens natuurlijk een beetje raar, die actie duurt nog een week, en er zijn er nu al twee gewonnen... Maargoed, ik vind het een superleuk begin van het weekend! JOEHOEOEOEEEE
Hallo dames,

Hier weer alles ok bij de verloskundige hoor, had alleen niet eerder tijd om iets van me te laten horen. Na bezoek aan de verloskundige zijn we gelijk naar m'n schoonzus in Den Haag gereden en 's avond kwam m'n zwager (niet de man van schoonzus in Den Haag hoor) even langs met allerlei vakantieverhalen. Pfff het hield maar niet op. Gisteren heel de dag gewerkt, dus vandaag pas weer even tijd om achter de computer te kruipen.

Chili: gefeliciteerd met de goede echo, mooi hoor.

Daan: welkom, leuk dat je mee wilt schrijven en ik ben ook 31 december uitgerekend.

Voyager: gefeliciflapstaart met je tas! Leuk begin van het weekend inderdaad en dan ook nog eens mooi weer. Ik heb trouwens ook migraine en zie net als jij ook aura's voor een aanval. Het begint inderdaad met het nog maar voor de helft zien van dingen en dan komen de kleurenkringels tevoorschijn en daarna komt de hoofdpijn opzetten, die in ieder geval duurt totdat ik echt goed geslapen heb. Dat rare praten heb ik gelukkig maar 1 x keer gehad, wist ik ineens niet meer hoe mensen heten en kwamen de woorden heel raar uit m'n mond. Als ik niet zwanger ben heb ik het gelukkig heel erg weining: 1 x in de 4/5 maanden ongeveer, aan het begin van de zwangerschap heb ik het heel vaak gehad (zowel bij de eerste als bij deze zwangerschap) en na de 16e week heb ik in m'n eerste zwangerschap geen last meer gehad en in deze zwangerschap tot op heden ook niet meer (even afkloppen).

Van verkoudheid heb ik gelukkig deze keer ook geen last gehad, maar als het zo is neem ik inderdaad voor het slapen ook gewone neusspray/druppels, want dat babyspul helpt dan echt niet.

Heb gehoord dat m'n zwangerschapsgym 24 september a.s. begint. Ben benieuwd, de vorige keer heb ik zwangerschapsfitness gedaan en denk dat gym wat slomer enzo is. Nouja we zien wel...

Ga me even omkledenen van het lekkere weer genieten (en dochter staat aan m'n hand te trekken). Fijn weekend allemaal!
Hallo meiden

De echo j.l. donderdag ging hartstikke goed. Alles is prima in orde en de arts die de echo deed vond het wel stoer dat ik op mijn leeftijd nog zwanger was. Helemaal fijn dus!

Voor deze pijler ben ik niet echt een aanwinst merk ik tot mijn schaamte. Ik heb niet eens tijd om mee te lezen laat staan zelf te posten. De goede bedoelingen zijn er steeds wel maar met een (part-time) baan, een dreumes om voor te zorgen en de gewone dagelijkse dingen komt het er gewoon niet van om vaak hier te komen. Sorry!
Leuk Voyager! Mazzeltje. Leuke tas.

Belletje: maakt toch niet zoveel uit? Je laat toch af en toe wel van je horen, en dat is voor ons dan weer leuk om te weten.

Daan: welkom.

Chili: fijn dat alles goed is.

Bij mij wou de kleine in eerste instantie weer niet goed in beeld, waardoor de holte met hersenvocht steeds te groot bleek. Mag max. 10 mm zijn en weer werd er boven de 10 gemeten. Dat kan een waterhoofd betekenen. Dus ik stond op de nominatie om doorgestuurd te worden voor verdere onderzoek. De vorige keer kon ze ook een handje niet goed zien, die was nu wel heel goed te zien. Toen heeft ze nog een 4d fotootje gemaakt. Toen ze klaar was en de formulieren wilde insturen, besloot ze toch nog een keer om te proberen of ze de kleine nu wel goed in beeld kon krijgen. Schijnt dan precies boven op het hoofd te moeten. En toen ging het 2x goed en bleek ze 8,4 mm te meten. En toen zei ze dat dat goed was en dat ze hem nu ook goed in beeld had gehad. Ik hoefde dus niet voor verdere onderzoek en moet er nu maar vanuit gaan dat ie echt goed in beeld lag en dat ze nu goed kon meten. Mn zusje was mee en die zei dat ie echt supergoed lag. De omtrek van het hoofdje was heel goed te zien en hij lag niet achterover (zoals de eerdere keren.) Al met al wel spannend dus. maar ik ga er vanuit dat het nu wel goed gemeten is en dat het getal van 8,4 mm ook klopt. Dat heeft ze nu ook op papier gezet.

De 4d foto is trouwens ook leuk om te zien. Kon echt al het profiel zien van het het gezichtje. Ik zag trouwens niet echt iets bekends (of het moet mn oude opa al zijn, hahaha.)

Owja, en toen ze bezig was met het hoofdje moest ie even gapen en dat kon je heel duidelijk zien. Wij zeiden alledrie tegelijk: aah...

Groetjes Marianne
Ben ik weer even!

Voyager, leuke tas heb je gewonnen! Die wil ik ook wel! Maar ik zal niet smsssen aangezien ze er bijna allemaal al uit zijn.

Welkom Daan, tis een leuk clupje hier! Ik woon trouwens ook in de buurt van Amersfoort(minuut of tien).

Chilli, gefeliciteerd met jullie echo! Een bolletje en twee streepjes klinkt volgens mij meer als een jongen. Een meisje is echt 3 super strakke lijntjes: III Kunnen jullie lekker blijven speculeren!

Marianne, wat leuk dat je een 3d foto hebt! En vooral dat alles toch goed bleek te zijn, een waterhoofd is tegenwoordig niet meer het einde van de wereld maar je wil dat je kleintje er gewoon gezond uit ziet en niet denken aan enge operatie; dat is dus nu niet nodig! En nu, sit back en relax! Oh en dat gapen is te cute, daar heb ik wel eens een filmpje van gezien. Leuk leuk leuk!

Kittykat; je klinkt erg nuchter over de troubles met je moeder, ik denk dat ik óf geflipt was of weer naar Nederland zou zijn gekomen. Ik ben uiterst vatbaar voor mijn 'gekwetste' moeder. Ik zou wel serieus denken aan die week/twee weken hulp van je moeder. Ik denk dat dit tóch wel heel fijn zou kunnen zijn voor jullie beide en misschien geeft het haar ook een soort rust 'ik ben toch nodig, mijn dochter kan niet zonder mij' oid. Als ze spanningen weer even gezakt zijn kun je daar wellicht weer over nadenken.

weten jullie al wat voor type naam jullie gaan geven? Iers? Niamh vinnik zo'n mooie naam maar niemand hier weet hoe je dat fatsoenlijk uitspreekt dus die valt af, misschien moet ik ook gaan verhuizen, haha.

Belletje; schaam je niet hoor! Je komt wanneer je kunt, dat snapt iedereen! (Ik wel iig).

Emms; veel plezier bij gym. Laat je de tips en trucs even weten hier want ik ga het boek 'bavllen' lezen ipv zo'n cursus, haha.

Marlee; hoe was het eten? Ik doe zo'n beetje niets lievers dan uit eten. Als in onbeperkt geld had dan ging in een aantal x per week en ik zou dus ook noit afzeggen, haha. Hoest met de snot status?

Helena, geniet van je vakantie; dat verdien je!

Wen, het schiet alweer op! Bijna de 20 wk echo! Ik zou vragen of ze het op een briefje schrijft denk ik. Of nee, ik zou het gewoon there and then willen weten, haha.

Ik slik trouwens ook gewoon nog steeds gravitamon en drink roosvicee ferro (niet teveel, daar krijg ik erg ongelukkige wc momenten van, auw!).

Hoe staat het met de buik? de baarmoeder zal snel navel hoogte zitten en dan moet er toch echt wel wat significants te zien zijn toch?

Melloo, lekker die kinderwagen halve prijs! En fijn dat je snot vrij bent, ik begin ook. Whééé.

Ik ben vast mensen vergeten...

Hier alles ok. Weekend is alijd fijn! Ik heb op mijn werk geregeld dat mijn rooster is aangepast en nu werk ik op donderdag en vrijdag halve dagen. En dat terwijl mijn uren in totaal niet veranderd zijn dus dat is érg fijn. Ik hoop dat dat werkt. Daarnaast heb ik zojuist een fijne bestelling gedaan bij Albert.nl vriend kan door zijn werktijden nauwelijks de boodschappen doen en ik trek het echt slecht dus laten we het maar brengen. Dat scheelt echt veel gesleep, onze keuken is niet beneden dus die trappen hoef ik ook niet te nemen met zware boodschappen.

We hebben gister een nieuwe kinderwagen gekocht, tsja die kon er wel van af met alle besparingen via mn zus! Tis een Maxi Cosi Mura 3 geworden. Voldoet aan alle eisen en voor een kinderwagen vinden we hem mooi. Tis bovendien een 'nieuwe generatie' kinderwagen dus allemaal weer new and improved. We hebben de wieg in de kleur Flamingo en de buggy zitting in het zwart/grijs. Vriend merkte op dat haar kleding dan altijd bij de kinderwagen past, hahaha. Echt een goede wagen, we dachten dat er levertijd op die dingen zat maar we konden hem zo meenemen (babypark). Als je deze wagen wil kopen zou ik dat ook echt daar doen (ze hebben meerdere vestigingen) want na research bleek deze wagen daar in totaal ruim 200 eu goedkoper dan op sommige andere plekken!

Wat een wereld zeg de babyzaken, echt alles is een 'MUST!' zo'n verkoopster die roept dat dit en dat en dat en dit en dat ECHT nodig hebt en en als je aankoop boven de 500 eu is dan krijg 10% korting op andere spullen en boven de 2000 zelfs 20% korting oid, dus ik zou echt ALLES hier kopen. Pfffff.

Gelukkig hebben we bijna niets nodig, wat een hel!

alleen mutsjes nog en dan ben ik klaar, wat een zegen. Ik ben altijd mega ongeorganiseerd en nu ben ik gewoon al klaar!

Mn moeder belde net dat ze is wezen winkelen met mijn zusje, ze hebben twee grote tassen gekocht bij de Hema en H&M aan babykleding. Oh my, ze heeft nu al meer kastruimte nodig dan ik!

Tot zover, vanavond lekker eten in Utrecht (gister gedaan in Amsterdam. lekker!).

x
my oh my er is een mei 2009 topic! wat zijn wij al veteranen zeg!
Emms wat fijn dat alles goed was bij de vk. Heerlijk toch altijd! en 24 september zwangerschapsgym, als het wat voor je is, leuk! (haha het zou niets voor mij zijn)

Hai Belletje, je hoeft je niet rot te voelen als je hier niet zoveel komt hoor. Sommigen schrijven veel en anderen minder. Als je af en toe wat van je laat horen is het ok hoor. Fijn dat je echo goed was!

Marianne wat fijn dat het bij jou allemaal goed afgelopen is! Ik denk dat je wel een vervelend weekje hebt gehad daardoor, of niet? Maar alles goed, pfieuw!!!

Lily, ook 10 minuten van Amersfoort...haha misschien wonen we wel bijelkaar in het dorp! Amersfoort ligt hier namelijk ook een minuut of tien vanaf. Zou echt grappig zijn!

Prettig dat jullie met de "uitzet" al klaar zijn. Volgens mij hebben wij ook niet echt meer iets nodig, misschien nog wat extra winterkleertjes maatje 50/56, mijn dochter is in de zomer geboren. (maar die verzoop nog in maat 44), en misschien wat extra hydrofielluiers.Heb je al zo'n kraamlijst bekeken, wat je allemaal nodig hebt?

Goeie wagen hebben jullie gekocht!

Ik ga maandag alsnog de fysiotherapeut bellen, want MAN wat heb ik een pijn gehad de afgelopen dagen, ik kon soms gewoon geen stap verzetten. Soms zit het meer in mijn rug/bekken en soms zit het echt in mijn schaambot. Het lijkt dan net alsof die elk moment kan breken. Heel vervelend.

Ik ga weer even een swipe door het schema houden, voor de overzichtelijkheid.

Meiden die een maand niet hebben meegeschreven zal ik er uit halen, maar jullie kunnen gewoon weer terug als jullie willen hoor!
Nou dat ruimt op.....
Pfff, meiden, ik hou het even kort hoor, heel erg druk weekend gehad hier. Later reageer ik wel weer even uitgebreider op jullie allemaal!

De Prenatal-dame vertelde me dat ze eind september de Mama-mazzeldagen (of zoiets) verwachten, met 20 % korting op alles. Dus wij wachten nog een paar weken met onze kinderwagenaankoop Hier wordt het wel de Mutsy 4rider lightweight denk ik, al die anderen vind ik zo zwaaaar. Al hebben we ook nog even naar de Mura 4 gekeken.

Mijn vriend heeft gisteren voor het eerst de baby voelen schoppen! Hij gaf een extra harde schop voor de gelegenheid
ik ben er ook maar eventjes! ga nu naar bed en morgen gaan wij nog even lekker een midweekje weg. koffers zijn gepakt, auto is schoon, gaan met die banaan!

nog even met zijn drietjes, raar idee.

je krijgt nu ook de komende weken 20% korting op je autostoeltje als je je oude inruilt voor een nieuwe. 3 keer raden wat wij gaan doen... hebben de vorige keer bezuinigt op een maxo cosi en ik heb daar de hele tijd spijt van gehad. heb dat ding zoveel gebruikt en hij ging dus stuk. nu wil ik een nieuwe, eigenlijk een roze...

toch voor de zekerheid nog even de 20 weken echo afwachten en kijken of het echt een meisje is hahaha.

trusten!
He wat fijn, weer allemaal goede echo berichten hier. Marianne, wat zul je ook opgelucht zijn! Fijn dat alles goed was!

Poeh, ik krijg helemaal stress van jullie uitzet-acties.. Wij hebben nog niks! We gaan het weekend na de 20 wk echo op stap om alles te kopen, is de bedoeling.

Goed dat je de fysio gaat bellen Voyager! Hopelijk gaat dat werken! Wat cool van die tas! Altijd leuk, dat soort dingen.

Meiden, heb verder weinig te melden eigenlijk, vanavond weer naar de VK, kijken of we ons wurm weer even kunnen beluisteren.
Hip, veel succes/plezier/sterkte vandaag!

Volgende week de laatste echo's, spannend hoor. Ik ben tot nu toe nog niet zenuwachtig, dat zal nog wel gaan komen denk ik.

Chili, Emms en Belletje: fijn dat alles goed was!

En Marianne, dat kleintje van jou laat je wel in spanning zitten zeg. Nu al een dwarsliggertje Gelukkig alles goed!

Daan, welkom!

Lily, mooi dat je nu dingen hebt kunnen regelen zodat er wat minder druk op je staat. Een béétje relaxed je zwangerschap doorkomen lijkt me wel zo prettig

Buik is trouwens aanwezig! Ik heb een bult onder mijn navel zitten, dus die piept leuk naar buiten (de bult, niet mijn navel). Voor mijn navel naar buiten piept moet er nog heel veel gegroeid worden daarbinnen denk ik, hij is heel diep. Wel grappig dat ik straks ook eens kan zien hoe mijn navel er van binnen uitziet

(ineens vind ik navel een heel gek woord, nadeel van zo vaak navel typen )

Lucia, wij hadden ook willen wachten met dingen kopen tot na de 20-weken-echo, eigenlijk is het belachelijk vroeg om nu al een ledikantje en commode of andere dingen klaar te hebben staan De meeste mensen doen het volgens mij ergens tussen de 20 en 30 weken.

Voyager, leuk dat je gewonnen hebt!
Welkom Daan. Leuk dat je jouw ervaringen met ons komt delen. Gelukkig goede echo's voor Chili, Belletje en Marianne en ook alles goed met Emms lees ik. Fantastisch zeg en Marianne, inderdaad fijn dat er nu zekerheid is.

Voyager, leuk van die tas maar die pijn is minder leuk zeg. De klachten die jij hebt heb ik ook wel af en toe maar dan in heel lichte mate. Ben nog steeds wel bang dat het erger gaat worden. Hoop dat de fysio het allemaal voor je verlicht. Ik ben trouwens zaterdag met zwangerschapsyoga begonnen en dat beviel eigenlijk wel goed. Geen zweverig gedoe gelukkig, maar wel ontspannings en stretchoefeningen.

Ik heb minder goed nieuws betreffende m'n moeder. Toen ik haar gisteren belde heb ik een waterval aan negativiteit, beschuldigingen en kwetsende opmerkingen over me heen gekregen. Ik heb de verbinding verbroken en ben dusdanig overstuur geraakt dat m'n man me dringend aangeraden heeft het contact met haar (voorlopig) te verbreken. Alhoewel dat ik besef dat dit ook consequenties heeft voor m'n vader en zus heb ik toch besloten zijn advies op te volgen. Gelukkig hebben m'n vader en zus alle begrip getoond. Ik ben bang dat als ik dit niet doe mijn gezondheid en dat van de baby eronder gaan lijden. Hopelijk gaat ze hierdoor inzien dat er iets moet gaan veranderen.... het liefst nog voor de bevalling!

Lily, ik denk niet dat wij de baby een Ierse naam gaan geven. Ik vind ze inderdaad wel mooi (en vaak prachtige betekenissen) maar aangezien we ons kindje toch een beetje internationaal willen opvoeden, lijkt een Ierse naam door de moeilijke uitspraak niet zo geschikt. Niamh (Nieve uitspraak) is inderdaad mooi maar wel heel erg populair hier!

Ik vind de Maxi Cosi Mura ook mooi maar heb hem hier maar in drie kleuren gezien. Flamingo, maar dat lijkt me meer geschikt voor een meisje, alles zwart/grijs vind ik een beetje saai en blauw vind ik meer geschikt voor een jongen. En aangezien wij niet weten of we een jongen of meisje krijgen gaan we denk ik toch dat we een ander merk kopen. Wij hebben trouwens ook nog niets aangeschaft behalve dan de kleertjes die we van mijn familie gekregen hebben. Dit weekend zijn we eerst van plan om ruimte te maken door dozen met spullen ergens anders op te slaan.

Trouwens, ik was vrijdag op bezoek, samen met nog een paar andere collega's, bij een vriendin die een schattig dochtertje van 3 weken oud heeft. Ze legde het kindje in m'n armen en het begon spontaan aan m'n tepel te zuigen! Wel een beetje beschamend temidden van m'n andere collega's en haar man. Ik heb gemerkt dat uit m'n borsten al 'melk' lekt wat volgens de boeken erg vroeg is. Ik vraag me af of dat er iets mee te maken heeft.

Tenslotte, Wen, proficiat met je buik. Denk dat dat 'bultje' snel in een voetbal gaat veranderen!
Wat ontzettend vervelend Kitty, dat gedoe met je moeder. Ik snap dat je daar nu absoluut niet op zit te wachten (en dat zou zij toch ook moeten snappen). Vindt ze het dan zo moeilijk om je los te laten, en in te zien dat je je eigen leven leidt zonder dat haar dat minder moeder maakt? Misschien inderdaad maar goed om nu even afstand te nemen.

Wel grappig wat er gebeurde met het kindje van je vriendin

Daarbinnen vindt iemand mijn buik blijkbaar al op een voetbal lijken
Hoi,

Sorry! Ik heb echt al een hele tijd niets geschreven. Lezen doe ik wel regelmatig, maar op de een of andere manier wil het met het schrijven niet zo vlotten. Gelukkig heb ik de opruimaktie overleefd :-)

In ieder geval weer fijn om te zien dat het met alle baby's goed lijkt te gaan. Alleen de mama's dus wel met wat kwaaltjes. Jammer is dat.

Ik mag niet klagen, ik voel me eigenlijk best wel goed. Af en toe een overgeefdag, maar dat is de volgende dag altijd weer over. Verder ben ik begonnen met het opkanppen van de zolder, want daar gaat mijn dochter slapen. Dat vindt ze helemaal stoer. En ik vind het wel weer leuk om er een leuke kamer van te maken. Daarna beginnen aan de babykamer. Tegen die tijd weten we hopelijk wat de geslachten zijn, dan kan ik het daar een heel klein beetje op afstemmen. Ik krijg nu wel erg veel zin in de 20 weken echo. Zeker nu ik iedereen zo hoor. Maar ik vind het ook wel eng hoor. Zal ik echt het geluk hebben dat er twee gezonde kindjes in mijn buik zitten? Laat ik er maar wel vanuit gaan.

Sorry dat ik even niet op iedereen persoonlijk reageer, maar ik loop nogal achter. Ik wilde even laten weten dat alles nog goed gaat en ik ga echt proberen wat vaker een berichtje achter te laten!
Lily, je kijkt je idd je ogen uit je hoofd in zo'n babyzaak. Ik ben ook iemand van de oh's en de ah's en vind alles leuk en geloof zo'n verkoopster ook. Gelukkig heb ik een hele praktische en nuchtere moeder en een nog praktischer en nuchterder zus, die houden me met de beide benen op de grond. "Je hebt het niet echt nodig" of " het is niet praktisch" en "luister nou naar ons, wij zijn ervaringsdeskundigen". Niet altijd leuk om steeds maar met beide voeten op de grond te blijven, maar wel goed voor de portemonnee, hahaha.

Voyager: balen dat je nu toch zoveel last hebt van je rug/bekken. Ik ben zelf dit weekend nogal aan het poetsen en boenen geweest en voel mn rug ook behoorlijk, maar ik denk dat dit gewoon van een stukje overbelasting komt. Sterkte ermee.

Leuk Wen, de schoppende baby. En hoe staat het nu met je buikje? 3 minuutjes later: heb het gelezen hoor, over je buikje. Op een gegeven moment is navel ook een raar woord om te lezen, hahaha.

Sam, fijne dagen, geniet ervan!

Hip: hoe ging het vandaag?

Lucia, ben zeker opgelucht. Eerst nog wel een beetje van: is het nu echt goed of mss toch niet? Maar de echoscopiste was heel serieus, dus als ze zou twijfelen zou ze me vast doorgestuurd hebben. Heb het nu dus helemaal los gelaten en ga ervanuit dat het gewoon goed is.

Kitty: balen zeg, van je moeder. Verstandelijk is het mss een goede keuze om contact even te verbreken, maar ik kan me voorstellen dat het gevoelsmatig mss toch anders is. Jammer dat je moeder zo reageert.

Line, leuk dat je toch even reageert!

Ik geloof dat ik ook heel vroeg ben met uitzet enzo, enzo. Ben nu bezig met een kinderwagen via marktplaats. Vind ze nieuw toch wel heel duur voor de korte periode dat ze erin liggen en vermoedelijk blijft het bij mij bij 1 kindje. Dus heb gedacht dat ie ook net zo goed in een 2e hands kan liggen en dat is ook voor mn portemonnee beter, haha. Ik ga nog wel steeds voor de Mutsy.

Qua uitzet ben ik ook al zo goed als compleet. Nog een enkel lakentje en de zeepjes en schuimpjes en de zalfjes nog. Heb veel kleertjes van mn zus en vriendin gekregen. Dus de 1e tijd zal hij er in ieder geval lekker gekleed bij liggen.

De kamer is al helemaal klaar.

Ik heb een hele leuke lamp gekocht. Een soort wolkje met een maantje en een sterretjes (die sterretjes zijn een soort van kerstboomlichtjes, weet je wel, die kleintje) en die kun je ook apart aan doen. Ik vind 'm heel leuk.

Ik heb zelfs de naam al, inclusief benoemen. Zomaar ineens wist ik het. Dus eigenlijk ben ik er gewoon helemaal klaar voor. Maar nu geniet ik nog van de schopjes en de duwtjes.

Groetjes Marianne

PS. heb ontdekt dat als ik het bericht wijzig, ik wel de smilies kan gebruiken. Nu even kleur proberen: rood Hm, nee, dat lukt nog steeds niet...
Voyager ? staat de afspraak bij de fysio al ?

zonodig willen we je persoonlijk wel even halen en brengen

Kitty wat ontzettend vervelend, kan me voorstellen dat je dit echt even niet kan gebruiken.

hoe rot het ook is, misschien heeft je man inderdaad wel even een beetje gelijk...

Wen ! een mini voetbal ! ( die zelf voetbalt )

vast weer een heleboel mensen vergeten... sorry

ik "schrik" ook wel van jullie uitzet bezigheden maar begrijp ook dat er hier en daar aanbiedingen voorbij komen die je niet kan laten lopen.

zelf ben ik er ook nog niet echt mee bezig, heb 1 rompertje gekocht en er nog 2 gekregen van een vriendin.

op de een of andere manier is het nog steeds een beetje onwerkelijk ofzo voor me.

toch voel ik het nu echt heel regelmatig bewegen, kan niet missen dat dat het kindje is.

we moeten nog even een goed gesprek voeren over wanneer slapen en wanneer inwendige gym...

Gisteren dus de 20 weken echo, alles was gelukkig goed.

vond het stiekem toch een beetje spannend na al die zenuwen hier op het forum!

dat begon gelukkig pas een paar uur voordat we er heen moesten.

mevrouw wilde weer niet erg meewerken en weigerde zich in eerste instantie zo te draaien dat alles goed te zien was.

uiteindelijk toch gelukt!

en jawel het is een meisje.

grappig want mn vriend was er sinds de 12 weken echo van overtuigd dat het een jongetje was.

kon het toch niet nalaten hem daar even mee te pesten

kreeg wel een heel verhaal over nachtdiensten en mn werkplek en zwanger zijn.

daar schijnen net weer onderzoeken naar gedaan te zijn.

zal de website er eens goed op nalezen.

ook van mijn kant sorry voor het weinige reageren.

het is gewoon ff heel druk...

gisteravond is deel 2 van mn opleiding weer begonnen dus dat komt dr nog eventjes bij.

ik doe mn best op meer reactie, ben blij dat ik nog in de lijst sta !

owh ja en morgen weer naar de vk voor de gewone controle en hartje enz.

fijne dag !
Kitty wat naar dat gedoe met je moeder.. Dat kan je nu echt niet gebruiken. Misschien inderdaad wel verstandig om even afstand te nemen...

Hier was alles goed bij de VK. Hartje was nu meteen gevonden en klopte prachtig (wat een heerlijk geluid is dat toch) en mijn buik lag mooi op schema. Mijn baarmoeder kwam tot 16 cm boven mijn schaambot en dat hoort bij 20 weken (aantal cm+4= aantal weken) en ik ben nu 19,5 week, dus helemaal goed!

De VK was helemaal onder de indruk van mijn buikspieren, haha. Ik zit nogal slap in elkaar qua gewrichten (hypermobiel) en dat moet op de een of andere manier gecompenseerd worden en dat gebeurt dus door spieren (niet dat daar aan de buitenkant iets van te zien is, helaas..). Ze zei ook dat waarschijnlijk nog wel een tijdje zou duren voordat mijn man de baby kon voelen, omdat er zo'n pantser omheen zit. Jammer voor hem! En ook verklaart dat dat mijn buik nog niet zo groot is.

Op naar de echo!

Sorry, heb nu geen tijd om op iedereen te reageren, moet echt even aan de slag..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven