Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:41
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd

donderdag 13 augustus 2015 om 15:44
quote:MMP schreef op 13 augustus 2015 @ 15:42:
ik vind dat wel vreemd ja...
Het is iets anders als je in een luxe restaurant zit en je zit in een heel intiem gesprek...
Ik zou het niet vergelijken met een restaurant, dat is een totaal andere setting.
In een ijssalon, snackbar, aan de bar: waarom niet?
ik vind dat wel vreemd ja...
Het is iets anders als je in een luxe restaurant zit en je zit in een heel intiem gesprek...
Ik zou het niet vergelijken met een restaurant, dat is een totaal andere setting.
In een ijssalon, snackbar, aan de bar: waarom niet?
donderdag 13 augustus 2015 om 15:44
Als het druk en vol is en je hebt nog plaatsen vrij aan je tafeltje, vind ik het asociaal om geen anderen toe te laten. Zeker in zoiets low-profile als een ijssalon of terrasjes bij een braderie.
Als je nou in een sterrenrestaurant zat, dan snap ik dat je je privacy wil.
Bij evenementen zijn er nou eenmaal altijd te weinig zitplaatsen en dan deel je dus een tafeltje.
Meestal wenden mensen zich wel zodanig van je af, dat ze niet zitten mee te luisteren en houden ze een eigen conversatie.
Als je nou in een sterrenrestaurant zat, dan snap ik dat je je privacy wil.
Bij evenementen zijn er nou eenmaal altijd te weinig zitplaatsen en dan deel je dus een tafeltje.
Meestal wenden mensen zich wel zodanig van je af, dat ze niet zitten mee te luisteren en houden ze een eigen conversatie.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:45

donderdag 13 augustus 2015 om 15:47
Ik vind dat idd erg onvriendelijk van je.
Ze komt niet je ijsje opeten.
Ze willen graag op de stoel zitten en het plekje op de bank die nog vrij zijn.
Ik zou ook heel raar opkijken als iemand op mijn vraag dan nee zegt.
Jij gebruikt die stoel immers niet en het is erg druk.
Als er nou nog heel wat tafels vrij zijn dan snap ik het wel.
Meestal vragen mensen ook niet of ze erbij mogen zitten maar of de stoel vrij is.
Je kunt iemand niet verbieden op een vrije stoel te gaan zitten op een openbare plek.
Ze komt niet je ijsje opeten.
Ze willen graag op de stoel zitten en het plekje op de bank die nog vrij zijn.
Ik zou ook heel raar opkijken als iemand op mijn vraag dan nee zegt.
Jij gebruikt die stoel immers niet en het is erg druk.
Als er nou nog heel wat tafels vrij zijn dan snap ik het wel.
Meestal vragen mensen ook niet of ze erbij mogen zitten maar of de stoel vrij is.
Je kunt iemand niet verbieden op een vrije stoel te gaan zitten op een openbare plek.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:47
Ja, ik vind het onvriendelijk. Vergelijk het een beetje met zo'n vierpersoons zitje in de trein. Als je daar met z'n tweeën zit en iemand vraagt of ie daar mag zitten, zeg je toch ook geen nee?
Het feit dat er binnen een paar weken al twee keer gevraagd wordt of iemand mag aanschuiven, geeft ook al aan dat dat daar blijkbaar gebruikelijk is.
Het feit dat er binnen een paar weken al twee keer gevraagd wordt of iemand mag aanschuiven, geeft ook al aan dat dat daar blijkbaar gebruikelijk is.