Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.

13-08-2015 15:41 542 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).

Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.

Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd
Ik vind het ook niet aardig van je klinken. Waarom wilde je het niet?

Iedereen wil toch even zitten? Andersom zou je het toch ook leuk vinden als je met je kinderen even kunt zitten met je ijsje?
Mij maakt dat ook niet uit. Heb het laatst in de efteling ook gevraagd. Hele restaurant bij de Bob zat vol, maar er was nog wel plek aan tafel bij iemand anders. Dus gevraagd en was geen probleem. Nog een gezellig gesprek gehad ook bij mij mag ook altijd iedereen ebij komen zitten hoor. Ik zie daar weinig raars aan. Dus ja, weigeren vind ik best wel onvriendelijk en raar eigenlijk.
heel raar ja
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:Isabela schreef op 13 augustus 2015 @ 15:43:

Als het zo druk is zou ik het zeker doen, dat maakt mij niks uit. Het is maar een ijsje eten, geen drie-gangen diner.

Dit dus.

Belachelijke reactie van jou

Had je de tafel gereserveerd
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oh my, zijn daar echt mensen die daar nee op zeggen?

Het is druk en er is een stoel vrij, dat is voor mij niet eens een vraagstuk.

Ja, ik vind het vreemd dat je nee zegt. Waarom doe je dat?
.
Ik vind het asociaal dat je het geweigerd hebt.
Ik vind je reactie erg onvriendelijk en vraag me af of jij nou nooit eens in haar schoenen hebt gestaan.

Leuk ook voor je kinderen die je impliciet meegeeft dat delen en vriendelijkheid en medemenselijkheid naar vreemden hélemaal nergens voor nodig is.
Ik vind het ook wel vreemd dat je geweigerd hebt, behalve als er nog 30 andere lege tafels met stoeltjes waren en ze uitgerekend bij jullie aan tafel wou komen zitten om een praatje te komen maken.
Ik vind het ook erg onvriendelijk overkomen van je. Zou het in de ijssalon setting dan ook absoluut niet doen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik sta dat in zulke gevallen wel toe, maar ik voel me niet verplicht om vervolgens een praatje te maken. Ik blijf dan gewoon met mijn eigen kinderen kletsen.
TO, ben je wellicht bang dat er iemand aan jouw energetische koord komt hangen?
quote:handigmetgeld schreef op 13 augustus 2015 @ 15:46:

Want je bent bang voor vreemde mensen?'Bang' is een groot woord, maar ik kan er erg slecht tegen als het ergens zo druk is dat je op elkaar gepakt moet zitten.
Dat is vrij normaal als het zo druk is. Best onaardig van je dat je geweigerd hebt.
Goh wat zijn we eensgezind.

Wie zet deze even in Gulden Regels topic?
Waarom wilde je het niet?

Het zou niet in me opkomen om te weigeren, eerder om de kinderen even in te laten schikken. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat iemand mij weigerde.
Ik zat een keer een gebakje te eten met een vriendin in een lunchroom. Het was druk en daar vroegen ook twee dames of ze bij ons mochten komen zitten. Wij hebben dat toen ook geweigerd. Dames boos. Maar wij hadden geen zin in vreemden bij ons aan tafel.

Bij een Braderie zou ik daar minder moeite mee hebben.
quote:cochise schreef op 13 augustus 2015 @ 15:49:

TO, ben je wellicht bang dat er iemand aan jouw energetische koord komt hangen?
het is wat het is
Ik vind dat ook vreemd. Die vrouw had de lege stoel ook gewoon kunnen pakken zonder wat te vragen. Nu vind ik dat ook wel asociaal, maar mijn punt is: het zijn jouw stoelen niet en het is ook jouw salon niet.
In die setting vind ik het ook best netjes dat ze vraagt of ze daar mag zitten, ik zie het vaak genoeg gebeuren dat mensen hun derriere op zo'n plekje neerplempen en nog een beetje extra aanduwen om wat meer zitvlak te krijgen
Ja het is vreemd en onvriendelijk. Die stoel was vrij en niet van jou.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Hoe met die vrouw die alleen is aan een vrij tafeltje komen? Dan tegen de mensen die op de drie vrije stoelen willen zitten nee zeggen? En dat om een ijsje wat in nog geen kwartiertje op is?
Wow, je krijgt wel heel unaniem antwoord!

Het is dus normaal om dat te vragen èn om dat toe te staan. Nu zul je ook begrijpen waarom de dames briesend wegliepen na jouw 'nee'. Omdat het echt not done was.
quote:elfje12 schreef op 13 augustus 2015 @ 15:51:

Ik zat een keer een gebakje te eten met een vriendin in een lunchroom. Het was druk en daar vroegen ook twee dames of ze bij ons mochten komen zitten. Wij hebben dat toen ook geweigerd. Dames boos. Maar wij hadden geen zin in vreemden bij ons aan tafel.

Bij een Braderie zou ik daar minder moeite mee hebben.Ik vind een lunchroom, waar je uitgebreid zit te lunchen, wel wat anders dan een ijsje in de ijssalon.
Die vrouwen wilde, waarschijnlijk net zoals jij, gewoon rustig hun ijsje eten en jij had nog plek aan jouw tafeltje. Dus ja, ik vind het vreemd en onaardig dat je geweigerd hebt.
I've got nothing to do today but smile.
quote:Desperate_Housewive schreef op 13 augustus 2015 @ 15:54:

[...]

Ik vind een lunchroom, waar je uitgebreid zit te lunchen, wel wat anders dan een ijsje in de ijssalon.Ja maar ja maar, ze zat een gebakje te eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven