Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:41
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd

donderdag 13 augustus 2015 om 15:47
Mij maakt dat ook niet uit. Heb het laatst in de efteling ook gevraagd. Hele restaurant bij de Bob zat vol, maar er was nog wel plek aan tafel bij iemand anders. Dus gevraagd en was geen probleem. Nog een gezellig gesprek gehad ook bij mij mag ook altijd iedereen ebij komen zitten hoor. Ik zie daar weinig raars aan. Dus ja, weigeren vind ik best wel onvriendelijk en raar eigenlijk.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:48
quote:Isabela schreef op 13 augustus 2015 @ 15:43:
Als het zo druk is zou ik het zeker doen, dat maakt mij niks uit. Het is maar een ijsje eten, geen drie-gangen diner.
Dit dus.
Belachelijke reactie van jou
Had je de tafel gereserveerd
Als het zo druk is zou ik het zeker doen, dat maakt mij niks uit. Het is maar een ijsje eten, geen drie-gangen diner.
Dit dus.
Belachelijke reactie van jou
Had je de tafel gereserveerd
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

donderdag 13 augustus 2015 om 15:51
Ik zat een keer een gebakje te eten met een vriendin in een lunchroom. Het was druk en daar vroegen ook twee dames of ze bij ons mochten komen zitten. Wij hebben dat toen ook geweigerd. Dames boos. Maar wij hadden geen zin in vreemden bij ons aan tafel.
Bij een Braderie zou ik daar minder moeite mee hebben.
Bij een Braderie zou ik daar minder moeite mee hebben.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:53

donderdag 13 augustus 2015 om 15:54
quote:elfje12 schreef op 13 augustus 2015 @ 15:51:
Ik zat een keer een gebakje te eten met een vriendin in een lunchroom. Het was druk en daar vroegen ook twee dames of ze bij ons mochten komen zitten. Wij hebben dat toen ook geweigerd. Dames boos. Maar wij hadden geen zin in vreemden bij ons aan tafel.
Bij een Braderie zou ik daar minder moeite mee hebben.Ik vind een lunchroom, waar je uitgebreid zit te lunchen, wel wat anders dan een ijsje in de ijssalon.
Bij een Braderie zou ik daar minder moeite mee hebben.Ik vind een lunchroom, waar je uitgebreid zit te lunchen, wel wat anders dan een ijsje in de ijssalon.