Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
in de Large catalogus staat zowaar een Fear t-shirt. Want!!

en ook een voor heren (maar die vind ik stom, ik hou niet van lappen tekst op t-shirts, dan heb je namelijk altijd mensen die het gaan staan lezen enzo)

Komt 'tie

Wow! De intro van deze aflevering was zo perfect, muzikaal ondersteund door "Perfect Day" leek het op het eerste gezicht of we zaten te kijken naar beelden van voor de uitbraak. Nick op zijn dooie gemak in het zwembad, Travis die zijn dagelijkse rondje rent en naar de buren zwaait. En dan zien we het leger en horen we de zoon van Travis een korte monoloog houden tegen zijn handycam.

We zitten op dag 9 van de uitbraak, de buurt is afgezet en het leger heeft het bevel. Alles buiten de hekken is verboden gebied en volgens de commandant schoongeveegd. Het is allemaal een surrealistische toestand, dat proberen door te gaan met het normale leven ( baantjes zwemmen, huis schilderen, hardlopen ) terwijl er buiten die hekken ik weet niet wat aan de hand is. Ik zou echt niet weten hoe ik daar mee om zou gaan.

In deze aflevering word wel duidelijk dat het leger de boel helemaal niet in handen heeft. Dat denken ze wel, en dat laten ze de mensen binnen de omheining ook geloven, maar het klopt natuurlijk van geen kanten.

Ze schieten in principe ieder tegen de grond die zich buiten de hekken bevinden, walker of niet.

Ik weet bijna zeker dat dat hele ziekenhuis ook niet bestaat, dat het eerder een sterfhuis is. Of zou dat "ziekenhuis" het gebouw zijn waar de licht signalen vandaan kwamen? In het laatste shot zien we Travis, die letterlijk en figuurlijk het licht ziet. Ik denk dat hij nu eindelijk door heeft dat het fouten boel is en dat de goede bedoelingen de wereld uit zijn.

Ik denk dat de volgende aflevering plaats zal vinden in dat zogenaamde "ziekenhuis" en zullen uitvinden wat ze daar werkelijk doen, en het belangrijkste, wat ze met Nick gaan doen.

Ondanks dat er deze aflevering geen walker aan te pas is gekomen vond ik dit ver uit de beste aflevering, ik heb echt genoten.
Hier de promo voor aflevering 5 :D

Promo aflevering 5 "Cobalt"
Wegens werk kon ik overdag niet kijken, dus ik schuif het naar de avond.
Ik kijk ook vanavond.
Wij ook,heb er zin in!
Goede aflevering inderdaad, veel plezier met kijken allemaal!

En die promo, is dat nou Tyrese of kijk ik niet goed?
Meh, ik ben blij als de echte TWD weer begint straks. Dit is gewoon een slap aftreksel om het op vol te houden tot het nieuwe seizoen begint
quote:tattou schreef op 21 september 2015 @ 20:18:

Goede aflevering inderdaad, veel plezier met kijken allemaal!

En die promo, is dat nou Tyrese of kijk ik niet goed?Haha nee, zeker niet. Er is en komt ook geen cross over met de originele serie.
Even plaspauze.

Perfect day. Goede keuze.
quote:Aurelle91 schreef op 19 september 2015 @ 11:02:

Het nieuwe seizoen van Z Nation is trouwens ook weer begonnen. Niet zo goed als (Fear) The Walking Dead natuurlijk, maar wel vermakelijk.Ik ben er onlangs ook maar mee begonnen, maar snap het nog niet erg. Het lijkt soms een beetje een parodie, maar echt grappig is het ook weer niet. Het is een soort van over the top. Daardoor is het ook niet weer echt spannend. Ik kijk nog maar even door, misschien wordt het wel weer beter. Ik had het ook bij Grimm in het begin, maar dat moest echt even zijn draai vinden.
Ik denk dat 'het ziekenhuis' wel echt is, en dat ze daar mensen heenbrengen die een risicogeval zijn (Nick ook, omdat hij als junk natuurlijk een overdosis kan nemen). Maar mensen zoals Hector die gewoon zonder medicatie niet zullen overleven zullen wel heel snel euthanasie krijgen.

En tja, aan het eind is het niet meer houdbaar natuurlijk.

Het licht in het huis dat Travis op het eind ook zag: dat waren geweerschoten. Wie daar zaten zijn nu dood.

Ik hoop dat Travis hierdoor (en door het meenemen van Nick) nu beseft dat de boel niet veilig is. Maddy heeft het al door, ook vanwege haar uitstapje naar buiten.

En nu? Komt Liza nog terug, sleept zij Nick er doorheen?

Griselda staat op mijn dodenlijst of in het ziekenhuis of naderhand. Ik verwacht eigenlijk dat ze haar gewoon gaan doodmaken, niet voor niks dat haar man ineens niet meemocht (maar die vrouw van Hector dan weer wel, dubieus).
Weet je zeker dat dar geweerschoten waren op het eind? Ik had dat niet door.

Ik weet het nog zo net niet met dat ziekenhuis. Griselda gaat wel dood denk ik,Liza en Nick verwacht ik nog niet. Of Liza moet gaan protesteren wat er in het ziekenhuis misschien gebeurt.
Net wat ik dacht, de aanwezigheid van het leger (of 'de overheid' is he-le-maal niet positief. Dit is echt een onhoudbare situatie en ik snap niet dat ze denken dat dit gaat werken op langere termijn. Gewoon een dictatuur met aan de leiding een machtswellusteling.

Hector maken ze wel dood, ik denk dat zijn vrouw mee mocht omdat ze het wel kunnen verkopen dat hij gaat sterven. Iemand met een voetwond ineens het hoekje om helpen ligt wat anders dan iemand die toch al op sterven ligt. Ook al zal Griselda uiteindelijk ook wel zover kunnen komen door infectie en afsterven van het weefsel. Ik denk alleen niet dat haar man dat zomaar zal accepteren en ik denk ook dat ze dat wel door hebben. Hij stelde meteen al allerlei vragen en zo en die vrouw was veel meegaander.

Daniel is zo iemand die nu al kan zien hoe het allemaal zit. Iemand die heel veel stappen verder is dan de rest.

Nick geloofde ik meteen al niet toen hij zo happy in dat zwembad ronddobberde. And what do you know? Dat kreng zat gewoon aan de morfine van de buurman.

Ik ben benieuwd wat Liza gaat doen als ze geconfronteerd wordt met de gang van zaken in dat ziekenhuis. Iedereen die een last is (of zo ervaren wordt door 'de overheid') wordt even een handje geholpen, denk ik. Of het probleem nu fysiek is of niet. Mensen met een psychiatrisch probleem zullen ook wel als ongewenst worden beschouwd en gevaar lopen.
Overigens zag/hoorde ik er ook geweerschoten in aan het einde.

Tevens denk ik dat Alicia zelfmoord gaat plegen (of een poging gaat wagen). Zo klonk die voice-over mij in de oren tenminste.
Hm mij was dat niet opgevallen, zo eens aan man vragen.
quote:geordie schreef op 21 september 2015 @ 14:27:

Komt 'tie

Wow! De intro van deze aflevering was zo perfect, muzikaal ondersteund door "Perfect Day" leek het op het eerste gezicht of we zaten te kijken naar beelden van voor de uitbraak. Nick op zijn dooie gemak in het zwembad, Travis die zijn dagelijkse rondje rent en naar de buren zwaait. En dan zien we het leger en horen we de zoon van Travis een korte monoloog houden tegen zijn handycam.Ik vond het begin ook echt goed. Alles leek heel normaal, gewoon het dagelijkse leventje. En toen de hekken...
Ofelia was volgens mij ook heel berekenend bezig, zeg. Dat met die soldaat. In eerst instantie dacht ik , maar op een gegeven moment had ze zo'n blik, vlak voor ze over die medicijnen begon, dat ik dacht: oké, daar ben jij dus mee bezig. Volgens mij heeft zij meer van haar vader dan in eerste instantie lijkt.
@Liadan: Ja dat is wel zo. Hector is gewoon op sterven na dood. Ook zonder ZA zou hij het loodje leggen. Griselda is een ander verhaal. Als ze meteen behandeld was geweest, had ze geen infectie gehad en was er niks aan de hand geweest. Nu zal ze hoogstwaarschijnlijk haar voet kwijtraken en gehandicapt zijn is gewoon een doodvonnis in de ZA.

Ik denk ook niet dat ze de schaarse medicatie willen gebruiken daarvoor.

Maar Daniel zal het niet zonder slag of stoot pikken nee.

Ofelia is zeker berekenend. Een beetje met die soldaat aanpappen om medicijnen te krijgen. Maar daar heb ik respect voor hoor, je moet wat.

En ach, de illusies die de overheid in dit soort situaties altijd heeft. 'Hou het volk dom en doe alsof er niks aan de hand is dan komt het wel goed. Ik snap het nooit zo goed, aan de ene kant vertellen dat alles onder controle is, maar aan de andere kant dreigen mensen dood te schieten als ze het hek uitgaan.

Vertellen dat je een ziekenhuis hebt, maar wel mensen 's nachts en met geweld meenemen.

Alicia zal volgens mij ook een zelfmoordpoging doen, daar is ze wel het type voor. Zo'n dramaqueen a la Beth (ik bedoel, jezelf tatoeeren, WTF).
quote:polydox schreef op 21 september 2015 @ 21:25:

[...]

Ik ben er onlangs ook maar mee begonnen, maar snap het nog niet erg. Het lijkt soms een beetje een parodie, maar echt grappig is het ook weer niet. Het is een soort van over the top. Daardoor is het ook niet weer echt spannend. Ik kijk nog maar even door, misschien wordt het wel weer beter. Ik had het ook bij Grimm in het begin, maar dat moest echt even zijn draai vinden.

Z Nation is sowieso niet serieus bedoeld. En echt 'goed', nee, dat zou ik ook niet zeggen. Maar ik vind het wel grappig wat ze allemaal bedenken om zombies om te leggen.

Ik vond de laatste aflevering van FTWD wel ok. Ik had al wel verwacht dat het leger niks goeds zou brengen. Wat ik wel echt super irritant vind worden is dat ze steeds doen alsof er niks aan de hand is. Die ouders verzwijgen steeds alles wat ze zien, maar die kinderen zijn toch al (bijna) volwassen? Ik snap dat echt niet, ik vind het heel onrealistisch. Als de wijk waarin ik woon af zou worden gezet dan zou ik SOWIESO een kijkje nemen hoe de wereld achter het hek er aan toe is. En als de mensen van het leger een potje staan te golven dan zou ik sowieso heel erg wantrouwig worden en een vluchtplan gaan bedenken. En het als mensen elkaar beginnen op te eten dan zou ik ook sowieso zorgen dat ik wapens paraat heb en de tassen gepakt. En ik vraag me af of Maddy dat pistool heeft gepakt?
Ik had het nog even aan man gevraagd maar die dacht ook gewoon licht-signalen op het einde.

Maar goed dat zegt natuurlijk niks. Het kunnen natuurlijk best schoten zijn geweest en dat Travis en zijn vriendin( de namen willen nog niet blijven hangen bij mij) besluiten om met de kinderen en Ofelia en haar vader te gaan vertrekken omdat ze geen vertrouwen hebben in het leger.
Volgens mij waren het echt schoten..
quote:Starshine schreef op 22 september 2015 @ 08:15:

Ofelia is zeker berekenend. Een beetje met die soldaat aanpappen om medicijnen te krijgen. Maar daar heb ik respect voor hoor, je moet wat.

Ze probeert in elk geval wat te doen om haar moeder te helpen en er zijn weinig andere opties, dus ik heb er ook wel respect voor.

quote:En ach, de illusies die de overheid in dit soort situaties altijd heeft. 'Hou het volk dom en doe alsof er niks aan de hand is dan komt het wel goed. Ik snap het nooit zo goed, aan de ene kant vertellen dat alles onder controle is, maar aan de andere kant dreigen mensen dood te schieten als ze het hek uitgaan.

Vertellen dat je een ziekenhuis hebt, maar wel mensen 's nachts en met geweld meenemen.

Ik snap daar dus ook geen reet van. Je kan toch wel op je vingers natellen dat dit uitloopt op een rel van hier tot Tokio. In eerste instantie kunnen de mensen (dan nog enkelingen) misschien niet tegen de overheid op, maar uiteindelijk hebben ze iedereen tegenover zich. Houd dat maar eens in de hand.

Ik begrijp heus wel dat het niet kan gaan zoals het zonder ZA gaat, maar damn.
Ja, schoten waren het, want Travis hoort het ook op het dak. Ik ben benieuwd... volgende week meer over de wereld buiten de hekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven