Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
njb, wat balen zeg van je gescheurde enkelband!! Lijkt me niet prettig kind, in verwachting en nog enige koters die om aandacht schreeuwen, pfff. Sterkte de komende tijd! Hoelang duurt zoiets eigenlijk??

Biaha, moet die van jou zo wennen aan een dekbedje?

Gelukkig geen last van gehad. Succes ermee

Engel wat lijkt me dat onwijs moeilijk om voor je te houden.

Gelukkig wil manlief het net zo graag weten als ik want ik sterf nu echt zowat van nieuwsgierigheid

Ik zou helemaal los gaan in idd meisjes spullen kopen, en dan te beseffen dat dat niet kan pffffff.

Hier is iedereen ervan overtuigd dat ik een meisje krijg. Noem het gewoon wishfull thinking!

Heb zelfs laatst gedroomd dat ik een jongen kreeg en iedereen teleurgesteld was, moet niet gekker worden!

Werd wel rot wakker. Hoe bedoel je het houdt me bezig.

Harde buiken zijn hier ook aanwezig. Als ik heel nodig moet plassen of na de sex. Weet nu ook precies wwar mijn baarmoeder loopt, onder mijn navel.

Bijf het een rot gevoel vinden. Ze zeggen dat het bij de 2e vaker voorkomt, helaas.

Leuk floortje dat je als zwangere genoten hebt van je reunie. Geeft denk ik toch een heel ander gevoel.

Trouwens mijn zus is nu 37 wkn en het kindje is nog net geen 5 pond . Dus erg aan de kleine kant. Ze wordt nu extra goed in de gaten gehouden. Waardoor het komt weet ik niet, hoop niets geks.
Harde buiken, check. Sinds gister weet ik ook hoe dit aanvoelt. Bij Seppe heb ik er helemaal geen last van gehad. Wel dat mijn buik af en toe heel strak aangespannen aanvoelde, maar dat was pas aan het eind. Gisteravond tilde ik Seppe uit zijn bed en ineens schoot het er in. Van net boven mijn middenrif tot onder in mijn buik voelde ik een golf trekken, de hele avond bleef het samentrekkerige gevoel aanhouden en voelde ik inderdaad precies tot waar mijn baarmoeder liep.
harde buiken check! net als de gevoelige tepels. Mayte kneep van de week in 1, man ik ging door de grond en heb even hartgrondig gevloekt. Net alsof iemand eerst met een ijsklontje er over heen is gegaan en er daarna eens fijn in gaat knijpen met heeeeeel scherpe nagels!

Harde buiken mn wanneer iuk gewoon te veel heb gedaan! is dus wel een teken van tikkie terug doen en zitten en niks doen (en als ik iets niet kan!!)

An wat zijn sommigen al ver met de baby kames!!!!! HEb wel erg veel zin om te beginnen, maar eerst moet Mayte's kamer af en verhuizen voordat ik daar mee kan beginnen. Kan nu ook eindlijk een babykamer maken, kon met Mayte niet ivm gebrek aan slaapkamaer. dus nu wel joeppie!!!!!

nu ff meisje weer vermaken.

laters!
Ik kan het jullie allemaal aanraden, het is superleuk om te beginnen. We werken er eerst alleen maar in de weekenden aan als we thuis zijn. Dus het zou nog wel effe duren voordat ie klaar is maar dat het begin gemaakt is geeft een fantastisch gevoel!

Ik heb nog geen echte harde buiken of andere kwalen op het moment. Ben superactief, en niet meer moe! Wel heb ik zere tepels, check. En last van de aanhechtingspunten van mijn banden. Jeetje, als de baby daar tegenaan gaat liggen schoppen dat doet echt pijn!

Kijk net als NJB en Loewyz uit naar woensdag. De echo, we zijn eerder benieuwd naar of alles wel oke is dan het geslacht. Ik weet toch al dat het een meisje word. Okee, niets is zeker....

NJB heel veel sterkte met je gescheurde enkelband!!
Hier ook harde buiken, maar die heb ik al een tijdje.

En ja, zoon moet daar heel erg aan wennen. Tot nu toe heeft hij alleen met een slaapzak geslapen. Dat dekbed vindt hij alleen maar grappig en gebruikt het als springkussen. Maar we komen er wel. Hij begrijpt het principe heel goed, dus het gaat een keer lukken dat hij eronder gaat slapen. Hij kan toch niet tot zijn 18e in een slaapzak blijven liggen.

Er komen weer wat echo's aan zie ik. Ik kan nu zeggen dat ik volgende week ga! Ik heb er echt heel erg veel zin in! Floortje, jij bent wel heel zeker van je zaak. ben benieuwd of je gelijk krijgt.

Dames, fijne dag.
Oh, hier idd ook meer geinteresseerd of het wel allemaal goed is met de kleine beeb. Maar leuke bijkomstigheid is het geslacht. Het is hoe dan ook spannend. Gescheurde enkelband duurt meestal dag of 10, als je pech hebt, een stuk langer. Maar het voelt al beter aan.

GRoet, NJB
trouwens, de prenatal mama mazzeldagen met 20% korting komen er weer aan....kijk op prenatal.nl!(en schrijf je in voor de nieuwsbrief, daardoor krijg ik altijd een mailtje wanneer dit is, super handig!)
Owwwwwwwwwwww wat is er toch super leuke kinder kleding.

Vandaag even met mijn kerel wezen kijken en hebben een super leuk spijkerbroekje en blousje gekocht echt heel mini.

Maar nu snap ik het nog niet helemaal begint de kleding nu vanaf maat 62?

Omdat de rompertjes al wel in 50/56 te krijgen is.

Maar we konden nog geen kleding in die maar vinden.

En volgende week gaan we naar de babykamer kijken.

We krijgen hem van mijn moeder dus dat is wel heel erg leuk en lief.

Ben voor paar weken terug al met de babyuitzet begonnen want we hadden echt helemaal niks.

En kinderwagen hadden we al heel vroeg gekocht maar dat scheelde toen 300 euro vandaar dat we hem toen al mee hebben genomen.

Om 17.25 weer naar de fysio hoop dat ze alles weer beetje los kan krijgen.
Ik kon ook alleen maar boxpakjes en zachte pyama-achtige pakjes krijgen in 50/56. Ik dacht dat die spijkerbroeken in het begin niet zo lekker zouden zitten en daarom niet in die maat waren. Maar ik ben dus ook geen ervaren moeder, hihi. Ik ben dol op dieren dus zodra dat erop staat is het oke. En koop ik het!

Ik kom veel te vaak bij prenatal, dat is hier op kruipafstand vandaan dus vandaar. Hou alle kortingen scherp in de gaten.
Bedankt dat je zo met me meeleeft Barrel, moet gewoon nog even geduld hebben, nog maar een week of 19!!!!!!!

NJB, doe je wel een beetje rustig aan met die enkel. Hoop dat je snel weer een beetje uit de voeten kunt.

Harde buiken hier ook, vooral als je het gewoon heel druk hebt gehad en eigenlijk te veel hebt gedaan. We moeten gewoon naar ons lijf luisteren en niet te veel willen doen.

Groetjes Engel
Floortje, ben zo benieuwd of je gelijk blijkt te hebben en dat je inderdaad een dochter hebt! Gaat je voorkeur ook uit naar een kleine meid of maakt het jou niet zoveel uit?

Zat net even te kijken naar dat programma van Bridget Maasland, iets van mama in amsterdam-zuid. Best een leuk idee, het prgramma. Maar sommige dingen zijn ook wel een tikkeltje overdreven hoor. Zag vorige week bijvoorbeeld dat ze bij een creche ging kijken die op de gang alleen maar klassieke muziek draaiden en elke dag de bloemen verversten. "Want ja, daar krijgen de kinderen een heel rustgevend gevoel van!

Uuuhm, tja. Dit gaat me dan toch iets te ver. Volgens mij worden die kids ook hartstikke gelukkig van teletubbies of nijntjes-muziek, hoor.

Maar he, misschien heb ik nog niet alle ervaring in pacht. Nou, het is nu reclame, ga zo weer even verder kijken...

Fijne avond!
Haha Meike, het is de bedoeling dat het een beetje overdreven overkomt. Ik heb zelf het idee dat ze de hele baby-industrie een beetje op de hak neemt. Op haar manier dan. De eerste aflevering dacht ik ook, Ja daaaaag, dit is totaal niet representatief voor zwanger Nederland. Maar dat is nou juist ook de bedoeling. Het gaat om de mogelijkheden for the rich and famous...
Hoi, even een teken van leven van mij! Heb het een beetje druk met een kind dat zich niet helemaal happy voelt en dus weinig slaapt. Verder druk op mijn werk.

Ik lees dat er al diverse 20 weken echo's en zo zijn geweest! Veel meisjes, gefeliciteerd allemaal. En B12, jij bent nog even degene met de enige jongen!

Heel snel alles doorgelezen, vast heel veel gemist.

Lees over harde buiken: heb ik bij neeltje nooit gehad en tot nu toe ook nog niet. Volgens vlos zou dat de tweede keer veel meer voorkomen, net als bandenpijn en zo. Niets van gemerkt. Ben benieuwd of dat nog komt.

Floortje, meestal zijn de kleine maatjes vanaf 42 tot 62 alleen hele lekkere zachte stofjes en zo. Die liggen vaak ook apart. Pas vanaf 56 of 62 beginnen meestal de echte broekjes/vestjes en zo.

Drukke periode blijft nog even, dus helaas zal ik niet zo vaak aanwezig kunnen zijn. Maar wie weet, morgen mamadag. Zou ze een heerlijk lang slaapje gaan doen?
Hallo Iedereen,

Ik heb geen last van harde buiken. Gelukkig.. Maar ik doe dan ook alles lekker rustig aan (aangezien ik geen kindje hier rond heb lopen zoals sommige van jullie) en ik hoef 'slechts' mijn scriptie te schrijven. Ik ga wel vaak wandelen met het hondje maar ik denk niet dat ik daar nu harde buiken van zou krijgen.

We hebben gister een box gekocht en de lieve mensen hebben er echt enorm veel spulletjes bij gedaan. We kregen 2 boxkleden, 3 afdroogdoeken, een super duur rompertje, een muziekmobiel, een speelkleed en een tas voor speelgoed aan de box. Ik was er erg blij mee in ieder geval.

Helaas kunnen we nog niet aan het kamertje beginnen omdat de spullen van mijn zusje (die hier eerst door de week woonde) er nog staan. Ze komt ze in ieder geval voor 3 oktober ophalen dus dan kunnen wij ook aan de slag Ik heb al allemaal ideeen over de inrichting op gedaan in de woonblaadjes en een heus moodboard gemaakt

Die aflevering van Bridget met die creche had ik ook gezien. Dat stukje waarin die leidster uitlegde dat klassieke muziek hetzelfde doet met kinderen als met ons.. Niet echt een aanbeveling als je het mij vraagt. Aangezien ikzelf ontzettend onrustig word van klassieke muziek denk ik niet dat ons kindje gebaat is met zo'n muziekje op de achtergrond... Ik houd het dan maar bij de kinderliedjes cds
Ik denkdat we hier pas met de babykamer beginnen op het moment dat ik met verlof ga (maar is ook nog ruim voldoende) maar de ideeen zijn er al volop!

kleertjes, de heel kleine kkleertjes zijn idd in van die veloursachtige stofjes. Bij de HEMA heb je zgn zuierpakjes, vaak een broekje met of zonder voetjes eraan vat met een bijpassend overslag jasje. Die laatste is wel erg handig waneer ze nog klein zijn, omdat je danniet zo zit te wurmen mte hoofdjes die door hoofdgaten heen moeten enzo. (en geloof me dat is in het begin een gewurm en gemier!) ben de laatste tijd weer veel babyfoto's van Mayte aan het bekijken. Wat kon die scheel kijken! en zo klein! Krijg er gewoon weer helemaal zin in!

meisje heeft weer een chocotoet (vande bibaboerderijkoekjes, laatste zakje, mocht ze helemaal alleen opeten, binnen 5 minuten weg!) ga ff poetsen en dan maar eens iets huishoudelijks doen? nog geen idee eerlijk gezegd!
Haha Ringel dat klinkt als een echt meisje. Er hoeft maar een beetje chocola aan te zitten en we zijn niet meer te stoppen.

Wat leuk dat er al veel meiden zijn hier die druk met de kinderkamer zijn. Ik ben er helemaal nog niet mee bezig maar krijg zo wel het gevoel dat ik ermee moet gaan starten. Ga straks maar eens rondneuzen op internet en inspiratie opdoen.

Ik voel wel veel verschil in de zachtheid en omvang !! van mijn buik maar weet niet of je dat een harde buik kunt noemen. Het is niet pijnlijk ofzo maar het valt op als je je hand erop legt.

Ben trouwens bij de verloskundige geweest en alles was prima. Volgende afspraak is nu 27 oktober. Voelt heel ver weg, ben dan al ruim over de helft

Ik kreeg net een mailtje dat morgenavond vanaf 18.00 uur een extra koopavond is bij de Hema en ze dan 15% extra korting hebben op al hun producten. Wel even het toegangsbewijs printen maar kan best interessant zijn natuurlijk
Het maakt mij helemaal niets uit wat ik krijg: dochter of zoon. Als het maar gezond is dat is wat echt telt. Het is alleen een gevoel. Als het een jongen wordt ga ik los op de tuinbroeken, voor meisjes vind ik alles in de winkel te roze. Ik haat roze bijna en ben zelf een meisje dat alleen maar van blauw houd/ hield. Ik ben ook meer een jongensmeisje (bomen klimmen, nooit make-up op dat soort dingen), ik zou me dus prima kunnen verplaatsen in een jongen en wat hij wil. Toch lijkt een meisje me ook onwijs leuk omdat ik als kind zo'n goede band met mijn moeder had. Staartjes maken en met poppenspelen... Gelukkig ligt het allemaal al lang vast en is het morgen gewoon kijken of mijn gevoel juist is of niet. Maar het maakt me helemaal niets uit. We gaan de babykamer/ kleertjes er ook niet op aanpassen.

Mararoulette, ik heb het net als jij niet zo druk en ook geen harde buiken. Rustig aan doen helpt dus echt!

Ik ben dol op de HEMA dus ga zo even kijken op Hema.nl. Hier moet net als bij jou Ringel wat in het huishouden gedaan worden. Ik ga me zo storten op zuigen en dweilen.
Floor, voor mijn gevoel was ik ook altijd een jongensmeisje, maar nu ik wat ouder ben denk ik dat ik vooral met jongens omging omdat ze zo makkelijk te manipuleren (lees: voor mijn karretje te spannen) waren en dat ze mij een goed gevoel gaven over mezelf. Ik klom ook altijd in bomen en maakte hutten. Nu vind ik mezelf echt een meisje. Ik hou van jurken en make-up, dat soort dingen.

Tuinbroeken zijn leuk, maar ook heul onpraktisch gebleken. Ik had voor de zomer een witte gekocht. Na een halve minuut is ie al vies en dat gehannes met die knoopjes tussen de benen...

Onze babykamer heeft het 101 woonidee behang in het groen, beetje limoenig met schermbloemen erop. Totaal niet jongensachtig, maar ik vind het prima kunnen voor Seppe. Ach, en als ie er een trauma aan over houdt.... Ieder kind heeft toch recht op zijn eigen trauma...

Ben trouwens benieuwd waar je precies woont Floor, ik ga je even tot vriend maken via Viva, dan kun je het me mailen.
Hai Ibbel, ik woon in het oosten en midden van het land. Ik draag wel rokken en jurken en mijn haar is ook vrouwelijk maar kan nog steeds enorm goed met mannen praten en lachen. Ze kijken zo anders tegen van alles en nog wat aan. Vrouwen zien vaak overal problemen en mannen zijn vaak makkelijk. En dat terwijl ik in mijn eigen leven dan weer super-precies ben, bij het perfectionistische af, hahaha. Ik weet niet, ik herken me niet helemaal in je verhaal, geloof niet dat ik de jongens manipuleerde. Het zijn gewoon echte vrienden en ze doen niks achter mijn rug om, behalve plagen en dan ben ik gevleid.

Het behang wat je omschrijft lijkt me wel heel erg leuk! Ook voor jongens.

Via 101 woonideeen ben ik nu muurstickers aan het bekijken. Wat zijn er veel te koop zeg. En ook veel katten! Binnenkort maar eens met manlief achter de pc om wat uit te kiezen.

Morgen laat ik jullie weten hoe de echo was!
hoi allemaal,

Vandaag de 20 weken echo gehad. Helaas was niet alles te zien. Het kind groeit goed in ieder geval. Nu mag ik in het ziekenhuis een echo. .

Ja ik heb een eigenwijze. "hij" bleef als een bal liggen met zijn voet in zijn kruis Ja zo blijf je raden of het meisje of een jongen word. Nu maar de oproep van de prenatale diagnostiek afwachten
geniet nooit met mate
Ben dol op muur stickers en ze zijn echt niet alleen voor op de muur! Heb het ledikant waar Mayte nu in slaapt ook met muurstickers gepimpt (aan de onderkant gras en daarboven vlinders en bloemtjes met groen en geel) en op de muur dus ook muurstickers (fantasiefiguren) en daarvan ook een aantal op de commode geplakt. OP ledikant en commode dezelfde knopjes (van porseleinenknopjes.nl) en het is een geheel geworden...jeeeeeee

Ga nu met de babykamer aan de slag met plakplastic van kitsch kitchen en plintlatjes bij de bouwmarkt vandaan. ben benieuwd wat het gaat worden.

Nog en tip: ga niet zo'n belachelijk dure klamboe/ hemel voor over een bedje kopen. Je kan net zo goed een goedkoop witte klamboe kopen bij de xenos en daar zelf linten of iets dergelijks op vast maken (bij de action hebben ze ook allemaal vlinders en ander soortige frutsels die je makkelijk op een klamboe kan vastmaken) Heb ik bij Mayte ook gedaan en iedereen voreg war ik dat leuke hemeltje vandaan had! (bij een dergelijke klamboe van bijv Jolein, betaal je zo 50 euro voor zo'n kreng!)

En kabouter nog een echo! weet je al wanneer je die krijgt? en iig gegeliciteerd met dat het tot zover goed is.
Goeiemorgen!

Kabouter, gelukkig zag alles er goed uit. Beetje jammer dat 'hij' zijn grote geheim niet wilde onthullen! Nou ja, wel super dat je nog een echo krijgt. Of waren er ook organen niet te zien?

Zo ringel, jij hebt echt al plannen zeg! Voor zoon hebben we ook muurstickers gebruikt van dieren, maar ik kan nu geen creativiteit opbrengen lijkt het wel. Misschien als we weten wat het is. Maar dat gaat in jouw geval niet op natuurlijk.

Alle dames die vandaag hun echo hebben, veel plezier!!

Ik ga lekker even met zoon in bad. Van de week gaf hij een kusje op mijn buik voor de baby. smelt..
Ik zat inderdaad ook aan muurstickers te denken. Maar ik vroeg mij af of ze lastig aan te brengen zijn. Het lijkt van niet maar ik ben een totale leek met behang etc. Wellicht kunnen de ervaren muurstickeraars hier een antwoord op geven
Kabouter, super dat je een goede echo hebt gehad! Alleen "balen" dat je een eigenwijsje hebt zitten

Ben even kwijt (goh verrassend ) wie er vandaag haar echo heeft, maar iig succes!! En als het kan laten weten he?!

Oja Engel ik vind je echt een bikkel als je je geheim nog 19 wkn verborgen kan houden

Wauw wat een crea bea tiviteit hier zeg!!!

Dat is nu iets wat echt niet aan mij nesteed is. Ook mijn zus heeft zo'n zelf samengestelde kamer vol crea bea dingen. Wel gaaf hoor. Bij ons blijft het meer basic.

Zo'n hemeltje hebben wij nooit gekocht eigenlijk, waarom eigenlijk? Speciaal doel ofzo??

Krijgen nu wel de wieg van schoonmoeder mss zit daar wel zo'n ding aan, weet niet. Heb er eigenlijk niets mee.

Gisteren even iets te veel gedaan. Huis opgeruimd (zuigen en puin ruimen) en 's avonds in de keuken gestaan. Nou kon nietmeer lopen AUW! Ben eerst lang onder een hete douche gaan staan, heerlijk. Gelukkig valt het nu weer mee.

Alleen vandaag nog werken en dan morgen even naar Nederland.

Ok maar tot vrijdag maar toch lekker even eruit en niets doen!!

Fijne dag allemaal!!!!!
Goedemorgen!

Ik heb voor de komende paar weken invalwerk en meeeeeeen gisterenavond was ik echt gesloopt zeg. Ik heb een klas van 29 wiebelige kinderen in groep 3. Ik kon echt alleen alleen nog maar op de bank zitten en lag om 9 uur al in bed . Zouden dit die weken vol energie zijn

Kabouter, aiai jullie weten het nog steeds niet dus! Wel leuk dat je nog een echo krijgt. Is dat alleen omdat het geslacht niet te zien was, of waren er ook andere organen niet te zien?

Jee Ringel wat ben jij creatief zeg! Ik heb nu wel een deursticker gekocht voor bij dochter op de deur. Het babykamertje is al behangen, want we laten het behang erop zitten wat er al op zat. Dat heb ik er vorig jaar opgeplakt en dat ga ik er echt niet afhalen. Het behang is wel blauw. Maar ja, als het meid wordt, dan wordt het meteen een stoere meid he? En dan frutsel ik haar wel in roze kleertjes . Bij MIlena hadden we een blauwe kinderwagen. Dat vonden we de mooiste kleur toen. Nouououououou hoeveel mensen me wel niet becomplimenteerd hebben met mijn schattige jongetje. En dan lag MIlena er helemaal in het roze bij he?

Bij de Hema hebben ze wel broekjes in maat 50/56 hoor. Ik hou zelf helemaal niet van luierpakjes en die heeft Lena dus niet aangehad. Ik had zelfs een heel zacht spijkerbroekje in maat 56. En witte en groene broekjes in maat 50.

Ik had ook en tuinbroek voor Milena, maar dat was idd erg onhandig, die knoopjes onderop en de bovenkant was veel te groot.

Waar ik bij kleertjes op gelet heb: geen frutsels op de achterkant (knoopjews oid) want kind moet er op liggen, geen capuchon, want klind ligt erop en bij shirtjes dat de knoopjes niet op de acherkant zitten. Haha en of het mooi genoeg was tuuk

Mijn buik ik echt enorm geworden inmiddels. Ben nu bijna 20 weken en heb zeker mijn 30 weken buik van de vorige keer. Baby schopt ook lekker. Leuk is dat. Mijn man kan het nog steeds niet voelen, maar hij heeft ook totaal geen geduld. Bekken doet beetje zeer, maar wordt niet erger gelukkig. Ik heb wel last van bandenpijn zeg. Echt van die hele pijnlijke steken. Dat had ik de vorige keer helemaal niet. En harde buiken heb ik ook, ik kan geen trap meer oprennen bv. Dan heb ik meteen een harde buik. Ach ja, ik moet dan maar wat minder hast hebben he?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven