Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het lijkt mij afschuwelijk, een verschrikking om een Syrische vluchteling te zijn, ik kan het me ook maar tot op zekere hoogte voorstellen wat ze allemaal hebben doorstaan en wat er helaas nog voor hen in het verschiet ligt.

Kan me enorm voorstellen dat je vanuit woede, wanhoop, totale uitputting je zelfbeheersing verliest.

Ik zeur al als het regent op de camping, ik hoop voor die mensen dat het ooit beter wordt en misschien kunnen tippen aan het leven dat wij leiden.

Ik gun het ze van harte.
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 22:50:

[...]

Jij bent wel heel gauw blij he Catau

Gisteren al met 500.000 nieuwe EU burgers in Nederland (gedeeltelijk illegaal) en nu weer met het referendum waar de regering niets mee gaat doen.

Kortom: Weg met Nederland, leve de chaos

Ja, je bent bang voor chaos en hebt geen enkele vertrouwen, dat blijkt wel uit het geschreeuw dat jij vandaag ineens babbelen noemt.

Ik slaap rustig, met vertrouwen in de toekomst van dit mooie landje. We moeten misschien nog even door een hobbeltje heen, maar daarna gaan we weer over tot de orde van de dag en gaat het leven verder. Jij met grijze haren van de zorgen en ik met een gulle glimlach.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 22:50:

[...]

Waarom post je dit?

Nog meer gezellige quotes van Churchill, onder andere vind bij dat zwarte mensen nu eenmaal hun plek moeten kennen. Je hebt net als bij honden nu eenmaal betere rassen en helaas is dat in dit geval het blanke ras vond hij. Etc.

Begrijp alleen niet wat de mening van zo iemand over moslims met deze discussie te maken heeft. Je sleept dat er wel vaker bij, waarom?

http://www.sabhlokcity.co ... racism-was-beyond-belief/Maar 1 van de beste quotes van Churchill en dan maar hopen dat hij geen gelijk krijgt is: “The Fascists of the future will be the anti-fascists.”
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 22:53:

[...]

Ja, je bent bang voor chaos en hebt geen enkele vertrouwen, dat blijkt wel uit het geschreeuw dat jij vandaag ineens babbelen noemt.

Ik slaap rustig, met vertrouwen in de toekomst van dit mooie landje. We moeten misschien nog even door een hobbeltje heen, maar daarna gaan we weer over tot de orde van de dag en gaat het leven verder. Jij met grijze haren van de zorgen en ik met een gulle glimlach.Geniet er nog maar even van Cato zolang als het nog duurt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:lisaviva schreef op 03 oktober 2015 @ 22:52:

Het lijkt mij afschuwelijk, een verschrikking om een Syrische vluchteling te zijn, ik kan het me ook maar tot op zekere hoogte voorstellen wat ze allemaal hebben doorstaan en wat er helaas nog voor hen in het verschiet ligt.

Kan me enorm voorstellen dat je vanuit woede, wanhoop, totale uitputting je zelfbeheersing verliest.

Ik zeur al als het regent op de camping, ik hoop voor die mensen dat het ooit beter wordt en misschien kunnen tippen aan het leven dat wij leiden.

Ik gun het ze van harte.Er zijn asielzoekers die wel tien jaar in een AZC zitten, dus een snelle oplossing verwacht ik niet voor deze mensen en dat is verschrikkelijk. Om 24 uur per dag te moeten leven met zoveel mensen op je lip en geen enkele vorm van privé of ontspanning. Ik zou dagelijks mijn traantjes laten als ik daar zou zitten.
quote:lisaviva schreef op 03 oktober 2015 @ 22:52:

Ik gun het ze van harte.

Dat is ook verschrikkelijk,

als je die mensen op tv ook voorbij ziet komen.........

Je weet werkelijk niet wat je ziet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 22:53:

[...]

Ik slaap rustig, met vertrouwen in de toekomst van dit mooie landje. We moeten misschien nog even door een hobbeltje heen, maar daarna gaan we weer over tot de orde van de dag en gaat het leven verder. Jij met grijze haren van de zorgen en ik met een gulle glimlach.natuurlijk, het is een keuze om je druk te maken over een toekomst die niemand kan voorspellen. het is ook een keuze om tevreden te zijn met wat er is. ik denk dat jouw manier prettiger is
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 22:55:

[...]

Maar 1 van de beste quotes van Churchill en dan maar hopen dat hij geen gelijk krijgt is: “The Fascists of the future will be the anti-fascists.”wat zou hij daarmee bedoelen denk je? en ik welke context is deze zin te plaatsen? hoe kan je dit nu uit die context halen en in deze discussie brengen?
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 22:50:

[...]

Heb jij een beter plaatje dan?

Dat plaatje verwoord in een foto het beleid van Merkel

Zei creëert een chaos waardoor anderen slaags raken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
en kom eens met een bron waaruit blijkt dat Churchill dit gezegd zou hebben?
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 23:01:

[...]

Zei creëert een chaos waardoor anderen slaags raken.Zij, het is een Frau weet je nog?
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 22:56:

[...]

Er zijn asielzoekers die wel tien jaar in een AZC zitten, dus een snelle oplossing verwacht ik niet voor deze mensen en dat is verschrikkelijk. Om 24 uur per dag te moeten leven met zoveel mensen op je lip en geen enkele vorm van privé of ontspanning. Ik zou dagelijks mijn traantjes laten als ik daar zou zitten.

Moet je nagaan dat mensen hier nu al 10 jaar in een AZC moeten wachten en dan te bedenken dat mensen met deze massale instroom nog minstens 5 tot 10 jaar gok ik langer moeten wachten..

Maar geen probleem geld genoeg hier en kumbayah my lord kumbayah en welkom in mijn land kom allemaal maar..
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 23:01:

[...]

Zei creëert een chaos waardoor anderen slaags raken.

En de gevolgen kunnen zijn dat de mensen het zo erbarmelijk vinden in Duitsland, dat ze zeggen :

'' weet je wat, het is hier zo slecht, we gaan Nederland, daar is alles veel beter ''.
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 23:05:

[...]

Moet je nagaan dat mensen hier nu al 10 jaar in een AZC moeten wachten en dan te bedenken dat mensen met deze massale instroom nog minstens 5 tot 10 jaar gok ik langer moeten wachten..

Maar geen probleem geld genoeg hier en kumbayah my lord kumbayah en welkom in mijn land kom allemaal maar..Zit jij in Duitsland?

[...]

Maar geen probleem geld genoeg hier en kumbayah my lord kumbayah en welkom in mijn land kom allemaal maar..

Dus, dus dat wordt wel 15 à 20 jaar in een AZC.

Nou dat ziet er dan toch niet zo mooi uit.

[...]

Maar geen probleem geld genoeg hier en kumbayah my lord kumbayah en welkom in mijn land kom allemaal maar..denk nog even aan die bron van die zogenaamde quote van Churchill. Waar zei/ schreef hij dat? In welke periode?
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:09:

[...]

denk nog even aan die bron van die zogenaamde quote van Churchill. Waar zei/ schreef hij dat? In welke periode?

Die quote klopt dus niet volgens jou?

Vertel.!
Churchill zei ook: Ik geloof alleen de statistieken die ik zelf vervalst heb.
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 23:12:

[...]

Die quote klopt dus niet volgens jou?

Vertel.!Churchill heeft het nooit gezegd of geschreven
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:14:

[...]

Churchill heeft het nooit gezegd of geschrevenJawel.
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 23:14:

Churchill zei ook: Ik geloof alleen de statistieken die ik zelf vervalst heb. en hij deed ook best pittige antisemitische uitspraken en bewonderde Hitler
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 23:15:

[...]

Jawel. nee hoor
Er is geen enkele bron van deze quote

https://liveraf.wordpress ... 7/06/debunking-the-myths/
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 23:15:

[...]

en hij deed ook best pittige antisemitische uitspraken en bewonderde HitlerHij bewonderde Rommel, vanwege zijn strategische inzicht, maar daarin was hij niet de enige. iedereen met een beetje inzicht had respect voor Rommel, niet voor Hitler.
Dit is een grappige blog over hoe wilders Churchill misinterpreteert

https://giftaal.wordpress ... ders-misbruikt-churchill/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven