JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
jammer Helena, maar wel een fijn gevoel dat wij extra goed in de gaten worden gehouden, of niet? leuk dat je je kindje zo goed hebt kunnen zien, super!

Voor de dames bij wie het foto plaatsen nog niet helemaal lukt: ik heb in de openingspost een snelle foto-op-het-forum-plaats-cursus gezet. ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Oja nog iets geinigs: Ik kreeg vandaag (zoals elke keer) bij de gyn een soort van echo. Met heel oude apparatuur hoor, je ziet bijna niets, alleen dat het nog leeft zeg maar. Maargoed, dan krijg je dus van die gel op je buik. Dat wordt er naderhand altijd wel afgehaald, maar omdat ik een vrij diepe navel heb blijft er altijd een beetje gel achter. Dit hoeven zij er van mij niet perse uit te poeren , dus dat doe ik altijd thuis. Zo ook vandaag. Dacht ik. Is mijn navel ineens helemaal niet diep meer! Gewoon een kuiltje en alle gel was er al uit!! Zo raar, heb je je hele leven een bepaalde "naveldiepte" () gehad, is dat ineens compleet anders! Dan bewijst ook maar weer dat ik nu een veel dikkere buik heb dan bij mijn vorige zwangerschap. geinig toch!
Alle reacties Link kopieren
hahaha. Ik herken die naveldiepte wel Voyager! Ik had een hele diepe navel, mijn hele wijsvingertopje paste erin. Nu is het nog een kuiltje maar het voelt bijna glad!

Mooi buik Marianne! Leuk die foto's! Ik kom er steeds niet aan toe.

Ben bij de vlos geweest. Alles opzich op bloeddruk, baarmoeder enzo. Ze vond wel dat ik minder moest gaan werken één dag minder of kortere dagen. Dit omdat ik heel veel harde buiken heb. Ik dacht dat het normaal was om elke dag harde buiken te hebben en dat ze soms heel veel achter elkaar komen en soms zo pijn doen dat je ze moet wegpuffen maar blijkbaar dus niet...Tis niet zo goed als ze weer zo frequent achter elkaar komen dan moet ik bellen en aan de ctg?! Nou ja.

Hoe regel ik dat minder werken? Naar mijn baas gaan en zeggen 'ik moet minder werken?' en ooh dat wil ik niet want mijn werk moet overgenomen door collega's die ook allemaal veeeeeeeeeeel te veeeeeeeel werken.

Ik kijk het nog even aan en als het erger gaat worden dan onderneem ik actie.
Voyager, wat vervelend van je bloeddruk! Hopelijk stijgt het niet nog verder en is het onderzoek over twee weken gewoon goed.

En Helena, jammer zeg, maar ik kan me voorstellen dat het een gerust gevoel geeft om zo goed in de gaten gehouden te worden. Wat zijn eigenlijk de symptomen van Hellp en aanverwanten?

Marianne, grappig dat jouw buik weer zo anders is. Leuk om te zien!

Lily, ik denk niet dat dit het moment is om je druk te maken over collega's die het ook druk hebben. Als de verloskundige zegt 'minder werken' dan ga je inderdaad naar je baas en zeg je 'ik ga minder werken'! Daar zoekt de directie maar een oplossing voor. Je baby is belangrijker! Ik zou dus echt niet nog even wachten, je bent verdorie 26 weken zwanger, die laatste paar weken voor je verlof zullen ze heus wel redden. En als je niet rustiger aan doet is er het risico dat je straks helemaal niet meer mag werken tot je verlof! Echt even jezelf en lammetje voorop stellen hoor.

(klink ik streng? Mooi zo! )

Dat van die navel heb ik ook: ik had nog nooit de 'onderkant' van mijn navel gezien, en nu kan ik hem ineens zien! Hij was ook minstens zo diep als mijn wijsvingertopje, verder durfde ik nooit, maar dan was ik er nog niet
Wat een rust hier. Zal ik even veranderen met mij lange verhalen ;).

Voyager; het zit jou ook niet mee meid. Trek je het allemaal? Je denkt wel heel positief dus dat is super goed! Wellicht valt het allemaal weer mee over 2 weken!! Duim heeeeel hard voor je. Schema is prima hoor. hahaha dat navel verhaal herken ik ook. Maf is dat, maar ondanks dat ie bij mij nu minder diep is, is ie nog lang niet zichtbaar ;).

Esther; ik ben naar het midden oosten geweest. Daar was het dus erg warm. Weer even wennen hoor hier zo aan de kou. Brrr en ben al zo’n kou kleum! Maar wat een mooie buik heb je. Echt leuk om te zien al die buik foto’s.

Sam; fijn dat weer alles goed was bij de verlos. 2 kilo nog maar dat is erg weinig. Wel goed eten hoor. Nu nog niet nadenken over een maatje 34 straks! Goed voor jezelf en de baby zorgen nu, is veel belangrijker dan de kilo’s.

Marianne; ook al zo’n mooie buik. Vooral die van de voorkant. Zo’n foto heb ik nog niet. Goed idee. Bedankt voor de tip ;). Erg mooi.

Lily; SUPER dat alles goed gaat! ’s Avonds lekker vroeg onder de wol tegen de vermoeidheid en dan proberen lekker te genieten voorlopig! Voor je het weet is de baby er. Enne, naar Wen luisteren hoor. Ik ben het helemaal met haar eens. Nu aan jezelf en de baby gaan denken!

Wen; hè jasses jij ook al pijn in je bekken? Hopelijk zit het zo door als bij Voyager. Ik duim voor je. Dus maar lekker rustig aan doen, met een dekentje op de bank dus ;).

Helena; heb dat gevoel ook altijd na een vakantie hoor. Kom ik moeilijk in het ritme. Hier is het helaas ook rustig. Wel genoeg te doen maar geen deadline en dan merk ik dat ik een stuk traaaaager werk. Jammer dat je naar de gyn. moet… maar wel weer leuk die extra echo. Heb ook zin in de pretecho!

Lucia; ben gisteravond al naar ‘onze’ Prenatal geweest. Veel dingen voor de babyuitzet gekocht. Pffff weer een rib uit mijn lijf dus! De blije doos kan je pas afhalen als je 7 maanden bent. Hiervoor heb ik me dus wel ingeschreven gisteravond. Nog 4 weken wachten dus ;).

Kittycat; jammer zeg dat de situatie met je moeder niet is veranderd. Heb Mama Mia ook gezien. Viel mij een beetje tegen na de musical. Wat vond jij ervan?

Emms; was vandaag alles goed bij de verlos??

Hier alles goed. Ben blij dat ik weer terug ben. Dinsdag gelijk met een dekentje op de bank. Gisteravond naar de prenatal geweest. Veel gekocht. De baby kost nu al handen vol geld ;). Wel veel leuke dingen kunnen vinden, ben helemaal blij. Nu nog een keer naar de Hema voor de rest van de basis dingen/baby uitzet. Hebben de mama's die nu een 2e krijgen nog tips van wat je NIET hoeft aan te schaffen maar wat wel op de lijstjes vermeld wordt?!
Even snel: maandag een gesprek met dé baas. Ik ga kijken wat ik kan regelen.

Net heeft deze doos de blije doos opgehaald en deze is zeker de moeite waard! Er zit in:

-een pak luiers, 27 newborn pampers.

-een handige doos voor billendoekjes + een pakje billendoekjes sensitive van pampers.

-Rompertje

-Fop Speen

-Anti lek speen

-Sudocreme

-Doos van nutricia met melk proefjes, t shirtje, spuugdoekje.

-Super zacht 'lodger' spuugdoekje (ik dacht: daar moet ik meer van hebben dus het mist zijn uitwerking zeker niet!)

- Het blad 'geboorte'

- reclame dingen.

Door het blad geboorte dacht ik 'oh ja, er moet ook nog geboren worden: aaaah!'
Lily; kreeg jij de doos gewoon mee? Ik moest me eerst aanmelden en dan krijg ik met 7 maanden een afhaal bericht...
Ik heb ook gevraagd naar de verschillende dozen, maar ik geef mijn adresgegevens niet af (hekel aan reclame ontvangen thuis) dus dan is het jammer maar helaas.

Chili, duur he? Dat een kind een ton kost geloof ik inmiddels graag, en dan bedoelen ze tot z'n 18e. Ik denk eerder aan een ton voor de geboorte

Maxi Cosi Cabriofix gekocht, met Easyfix. (ja, weer duur...)

Hema heeft nu trouwens ook 20% korting op beddegoed voor baby's!
Ik had me opgegeven voor de wij jonge ouders (gratis maandblad) en kreeg daarom een uitnodiging voor de doos. Andere dozen mogen ze houden.

En idd dúúúr die baby, hahaha!
he meiden!

fijn te lezen dat het goed gaat met de meesten. mijn rugklachten zijn ook wat minder, maar dat komt ook omdat ik, voor mijn gevoel wéér, ziek thuis ben. zit tegen de griep aan, maar het zet niet echt door. morgen maar weer aan het werk. ben wel uitgerust, véél geslapen, dus dat is wel lekker.

chili, lekker het midden oosten! enne wees niet bang, ben niet bezig met de kilo´s en eet echt erg veel. enne maat 34 blijft een illussie hoor haha. mag blij zijn als ik straks weer in 40-42 pas. ben allang al blij dat ik nu kan eten wat ik wil zonder al teveel aan te komen, want normaal kan dat echt niet.

tjee lily, wat zit er veel in zo´n doos! ik ga me denk ik ook opgeven, niet dat ik zit te wachten op reclame maar ik wil ook wij jonge ouders ontvangen.

sjee zwangeren in juni! dan zijn wij echt al heel lang moeder! ik voel me ook zolang zwanger.
Lily; je bent echt gek als je toch gewoon doorgaat met werken zoals je nu doet. Het is heel rot voor je collega's en je baas, maar jeetje het gaat wel om jou en je KINDJE! Die harde buiken van jou klinken echt helemaal niet goed hoor. Af en toe een harde buik, oke, maar wat jij beschrijft is echt teveel en te heftig! Ik ben ook iemand van doorgaan tot het niet meer gaat, maar ik heb de vorige keer wel geleerd dat dat echt niet slim is! (vrijdag hard gewerkt, zaterdag bevallen). Als je straks aan de weeenremmers moet of als je kind tevroeg is, dan is je werk echt totaal onbelangrijk hoor.

Ga maar gewoon naar je baas en je bedrijfsarts en dan zeg je dat je minder moet gaan werken van je verloskundige. Klaar. Geregeld. En je collega's snappen het echt wel en anders zijn het geen goede collega's. Zo. Uitgepreekt.

Ik verheug me ook op de dozen! Ik heb de doos van de Etos ook al opgehaald. Wel grappig, maar er zit niet zo heel veel in vind ik. Bovendien krijg je bij de Etos ook na de bevalling een mevrouw over de vloer van Felicitas. Dat was ik vergeten bij het aanvragen... Vorige keer heb ik gewoon tegen haar gezegd dat ik niet wilde dat ze langskwam, maar ze was not amused. Nu moet ik dat dus weer gaan zeggen (want ik heb er echt geen zin in!). De prenatal doos is inderdaad wel altijd gaaf vind ik.

Nog even voor Wen; symptomen van Hellp zijn hoge bloeddruk (had ik trouwens niet, hoeft dus niet perse), leverfalen, nierfalen en afbraak van je rode bloedcellen (die je bloed laten stollen). Lekker he? Is dus een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging.

Omdat ik het heel acuut kreeg heb ik gelukkig niet veel klachten gehad, maar mijn bloedwaarden waren steeds heel slecht, dus volgens het ziekenhuis wel ernstig. Maar omdat mijn dochter meteen geboren werd (uit zichzelf, wel ruim 4 weken tevroeg), was ik zoooo happy met haar dat ik me prima voelde. Als ik nu de foto's zie schrik ik wel steeds. Ik zie er vreselijk uit, maar ik voelde me zo gelukkig met dat kleine droppie!

Hopelijk slaat het ons allemaal over!

O ja, ik zal ook nog eens nadenken over de dingen op de babyuitzetlijst die je echt niet nodig hebt. Eerste; navelbandjes. Gebruikt niemand volgens mij.
Morgen ladies,

Sorry Lily was gister vergeten te schrijven dat ik het goed van je vind dat je maandag een gesprek aangaat! Jij bent natuurlijk ook al verder dan ik dus moet gewoon ff geduld hebben op de doos ;) hahaha

Ik hou ook niet van post, gebeld worden etc. Wen. Heb dan ook een 'Nee - Nee' sticker op mijn brievenbus. Maar helaas zijn er mensen die me opgeven. Vinden ze leuk... Dus zag nu ook in mijn e-mail dat ik de doos van Kruidvat kan ophalen vanaf 22/10. Tja, ze hebben mijn adres nu toch dus ga hem maar ophalen.

Sam; vervelend dat je weer een beetje ziekig bent! Sterkte meid.

Helena; bedankt voor de tip. Ga ik die niet kopen ;). En heftige tijd heb je gehad met de eerste zeg. Hopelijk slaat het ons hier allemaal over ja!
Hoi allemaal,

Over de uitzetlijst he, vooral wel kopen veel hydrofiel doeken en spuugdoekjes. Daar gebruik je zoveel van! Maar koop vooral niet al te veel verzorgingsproducten, behalve een beetje wasgel, haarlotion, en iets van zalf voor de billetjes gebruik je er niks van. De navelbandjes kwam ik afgelopen week nog tegen van bij dochter, inderdaad nooit gebruikt!

Ik zat hier woensdag te lezen over alle bezoekjes aan de vk en toen dacht ik opeens shit, ik had ook heen gemoeten. Was ik het gewoon compleet vergeten! Hoezo zwanger? Uiteindelijk gisterochtend geweest en alles was weer in orde. Over een paar weken voor de volgende afspraak nog even weer bloedprikken, bah dat hoefde de vorige keer niet!

We hebben de kinderwagen deze week ook gekregen, ik ben helemaal enthousiast! Heb jij hem ook gedaan Wen of toch besloten een andere te kiezen?

Helena, heftig lijkt me dat hoor, maar vooral achteraf als je je realiseert wat er allemaal is gebeurt is. Hopelijk verloopt deze zwangerschap heel anders!

Chili, volgens krijg je van die van kruidvat niet heel veel reclame, die van etos en prenatal dan weer wel! Kan me ook één doos herinneren die gewoon werd opgestuurd als je hem niet ophaalde, handig!

Ik zit uit te puffen van boodschappen doen, lief is volgende week jarig en dat vieren we dit weekend. Nu kapot, dochter is naar het kdv, dus gelukkig wel even lekker de tijd voor alles!
Voyager, jij krijgt inderdaad nogal wat over je heen. Hoop echt dat het je over een paar weken meezit en dat het kindje wel naar verwachting groeit. Dat zal dan in ieder geval een zorg minder zijn. Je kunt hier in Ierland trouwens wel pretecho's krijgen (tegen betaling uiteraard) maar wij doen dat niet aangezien we al een echo krijgen elke keer als we de gyn bezoeken. Een aangezien we behoorlijk wat geld voor die gyn hebben neergelegd vind ik het niet nodig om nog meer geld aan een pretecho uit te geven. Ik lees dat de meesten van jullie al veel geld hebben uitgegeven aan de aanschaf van babyspullen. Ik heb alleen nog maar kleertjes gekocht dus die kosten vallen nog mee, maar wij hebben wel al duizenden euro's uitgegeven voor kosten van gyn, kraamhulp, yoga, massage ed. Die kosten voor babyspullen moeten dus nog komen en we hebben ook nog een nieuwe auto nodig. Daar gaan we volgende week voor kijken!

Marianne, mooie foto's van je buik en wat goed dat het je gelukt is om ze zelf te plaatsen! Voyager, erg handig die foto cursus.

Bij mij is m'n navel bijna helemaal niet meer zichtbaar. M'n man vind het er geloof ik een beetje 'eng' uitzien. Hahaha.

Lily, ben het ook helemaal met de anderen eens. Jouw gezondheid en dat van de baby gaan voor alles! Goed dat je binnenkort een gesprek met je baas hebt.

Ik weet trouwens niet wat harde buiken zijn. Ga er dan ook maar vanuit dat ik er geen last van heb.

Chili, ik vond Mama Mia wel heel leuk maar ik heb de musical dan ook niet gezien. Het verhaal is misschien inderdaad minder sterk, maar de omgeving waarin het gefilmd is (Griekenland) en de muziek maakte dat helemaal goed voor mij! Echt een lekkere ontspannen film. De massage gisteren was nog meer ontspanning. Zo'n zwangerschapsmassage is eigenlijk hetzelfde als een gewone lichaamsmassage. Ik lag alleen wel op m'n zij ipv op m'n buik. Vanavond nog naar de yoga en dan heb ik alle stress die m'n moeder veroorzaakt heeft weer van me afgeschudt .

Helena, dat Hellp syndroom klinkt ernstig genoeg. Toch wel goed dat de gyn het nu overneemt. Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe zonder complicaties, maar hier wordt je automatisch onder behandeling van een gyneacoloog gesteld. Ik weet dus niet anders.

Tot slot: geen dozen die je gratis kan krijgen hier! Kan er dus niet over meepraten. Prettig weekend allemaal!
Zo, kom ik ook weer even gluren..

Lily, goed dat je een gesprek hebt met je baas. Ik heb met de eerste ook te lang doorgelopen omdat ik vond dat ik onmisbaar was .. Daar heb ik toch spijt van gehad. Heel goed dat je het aankaart!

Voyager, hoe gaat het met je?

Verder gaat het met iedereen goed las ik vluchtig (sorry dat ik niet vaker reageer of terug lees ). op de gebruikelijk kwalen na. Ook hier pijn in schaambot na lang staan of zitten in dezelfde houding en pijn met draaien in bed. Verder gaat alles prima...

Ik heb ook de dozen aangevraagd of ze zijn voor me aangevraagd. Maar die vrouw van Felicitas ga ik afzeggen. Die heb ik bij de eerste al gehad en heb niks gekocht (was ze niet echt blij mee).. Geen zin om zo iemand weer over de vloer te hebben.

En wat heb je niet nodig: veel wat heir al gezegd is.. navelbandjes en ik had ook het een en ander over uit het kraampakket (weet niet meer wat), maar dat kwam door mijn zhbevalling. Haal genoeg kraamverbanden in huis.. kon ik niet genoeg van hebben. En inderdaad hydrofiele luiers, ideaal... Sudocreme was in het begin ideaal voor rode billen, maar werkt bij mijn zoontje vrij snel niet meer. Heb toen bepanthen gekocht, super spul!

Zal over de rest even goed nadenken (alhoewel nadenken nu niet mijn sterkste punt is )
Hoi Hoi,

Lief dat jullie zo meeleven zeg!

Het gaat hier wel hoor, ik probeer me gewoon zo min mogelijk druk te maken. Ik kijk erg uit naar volgende week woensdag. Dan ben ik 26 weken zwanger en de gyn heeft gezegd dat ze vanaf dan de baby gaan halen met een keizersnede als ik weer ziek word. Natuurlijk proberen ze dat zo lang mogelijk te rekken en met 26 weken is er grote kans op complicaties, maar MOCHT ik toch weer Hellp krijgen gaan ze de baby in iedergeval proberen te redden.

Vorige keer begon alle ellende ook rond nu en ik denk er veel aan terug. De weken in het ziekenhuis (vanaf 28/29 weken), de intensive care waar we het allebei bijna niet redden, de spoedkeizersnede met 30 weken en zes dagen, de twee en een halve maand dat we op en neer reden naar dat ienimini poppetje van 1290 gram. De angst dat ze het niet zou redden.

Maargoed, ik probeer er niet te veel aan te denken. Al ben ik wel bang voor elk hoofdpijntje, elke avod schrik ik weer van het vocht in mijn enkels (hebben jullie dat ook al), voel ik geen tintelende vingers, zie ik geen sterren??

Nouja. ik draaf door, I know. Over het algemeen weet ik het prima binnen te houden hoor.

Zo! Nou jullie!
Lily, eens met de rest. Je hebt nu je rust nodig. Niet alleen voor je kindje, maar ook voor jezelf. Die harde buiken klinken niet goed meis.

Chili, even denken.. Wel aanschaffen: spuugdoekjes en hydrofielluiers. Zoveel mogelijk! Die dingen VLIEGEN erdoor. Hier werkt sudocrem ook niet zo, wel: zinkzalf. Pas ook op met capuchonnetjes aan kleding. Ziet er lief uit, maar ligt erg vervelend voor die kleintjes. Ook zijn omslagrompertjes handig voor die hele kleine babietjes.

Ik heb trouwens nog helemaal niets gehoord van prenatal. Wel aangevraagd, maar geen mailtje ofzo gehad hoor..Jij dus wel?

he, Sam, vervelend die griep. Ik heb ook altijd begrepen dat je bevattelijker bent voor griep en verkoudheid tijdens de zwangerschap en dat het ook langer blijft hangen. Beterschap!

haha Melloo, die vergeetachtigheid komt me bekend voor! Laatst stapte ik onder de douche vandaan, kleedde me aan en dacht...hmmm ik vergeet iets. Vergat ik me gewoon af te drogen!!! En woensdag heb ik de HELE middag gedacht dat het zaterdag was, net zoals vandaag. ik denk nu ook steeds dat het zaterdag is. Raar he!

Kitty, wat moet jij gruwelijk veel betalen! Je hebt het vast al wel eens verteld, maar worden deze dingen bij jullie niet vergoed joh? Wat een ellende! ik snap dat jullie nog niet te veel hebben gekocht zeg!

Marlee, fijn dat het goed met je gaat! Vervelend gevoel van dat schaambot he..

En bij jou zijn je "hersenen ook alvast ingedaald" lees ik, hahaha dat blijft nog wel even!
Voyager, jeetje wat een heftige tijd hebben jullie de vorige keer gehad zeg.. ik hoop echt van harte dat je dat deze keer bespaard blijft! Ik duim voor een betere bloeddruk de volgende keer! En dan zit je ook nog met je bekken.. Je krijgt het niet cadeau he!

Lily, ik ga je ook streng toespreken hoor, wat nou zielig voor je collega's, jouw gezondheid en die van de baby gaan voor nu! Zeker met je bedrijfsarts gaan pratenen een plannetje opstellen voor de komende periode. Pas op jezelf meid!

Marlee, bij mij wordt t nadenken ook steeds moeilijker hoor. Hoe vaak ik niet bij een collega op de kamer kom en eigenlijk geen idee heb wat ik kom doen.. Echt om gek van te worden!

Kitty, mijn hemel wat een kosten zeg! Zit dat daar niet in de verzekering? Moet iedereen dat maar gewoon zelf ophoesten? Ongelofelijk zeg! Lekker he zwangerschapsyoga, ik vind t ook heel ontspannend. Ben blij dat ik er mee begonnen ben. En het mutsengehalte valt me reuze mee!

hihi, Melloo, zelfs een vk bezoek vergeten? Gelukkig zijn ze dat daar waarschijnlijk wel gewend..

Chili, dat heb ik nou ook, dat mensen me opgeven voor allerlei dozen.. Volgens mij sta ik echt in alle bestanden die er te vinden zijn, ben ik niet blij mee!

Helena, jij ook al zo heftige tijd bij de eerste. Fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden!

Sam, ik ben ook al zo aan het snotteren en heb een enorm dikke pijnlijke keel.. Ik hoop dat ik niet de griep krijg die nu nogal heerst, geen zin in!

Mooi buikje Marianne! Ziet er goed uit!!

Nou, nog even over mezelf, hier gaat alles goed! M'n bekkenklachten blijven heel beperkt en ik heb ook niet het idee dat het erger wordt ofzo, heel erg fijn! Ik heb ook ernergie genoeg om te werken/leuke dingen te doen, dus ik mag helemaal niet klagen! Ik heb gisteren trouwens helemaal NIKS gekocht bij prenatal. Jeetje, wat is alles daar belachelijk duur zeg! Bij een winkel hier in de buurt (babypark) hadden we de quinny buzz gezien voor 610 euro alles inclusief, bij prenatal was ie 840! Zelf met korting dus nog duurder. Zelfde met de babybjorn, bij prenatal 120 euro, bij 'ons' 77.. Dus toen we dat zagen, hebben we de andere producten geeneens meer bekeken!

Dit weekend gaan we een kamertje bekijken bij iemand, via MP, ben heel benieuwd!!

groetjes en fijn weekend allemaal!
Wat fijn Lucia, dat je je zo goed voelt meis! Dat zijn goede berichten! Inderdaad is prenatal heel duur vind ik. Wij hebben er ooit wel een meneem-opvouw-kinderstoeltje gekocht en een ander stoeltje, maar over het algemeen vind ik het echt te duur.

Oja, we hebben daar wel wat prematurenkleding vandaan de vorige keer.

Enne..over dat cadeau krijgen, dat wisten we natuurlijk wel vantevoren. Ik wist natuurlijk dat het soms moeilijk zou worden. Maar we hebben het toch gedaan, dat was een heel bewuste keuze waar veel praten met elkaar en met de specialist (onze gyn in het WKZ is een professor/gynaecoloog) aan vooraf ging. Daarom wil ik ook niet te veel klagen. (haha het komt er hier nog iets te veel uit naar mijn smaak eigenlijk..)

Die BI is er nu alleen bijgekomen he. En die stollingsafwijking.

Ik heb ook ernstig het vermoeden dat dit de laatste keer zal zijn voor ons, ik denk niet dat mijn lichaam nog een zwangerschap aankan.

Nou klaar met de ellende!!!! Het is een prachtige dag en we gaan er straks nog even op uit. Heerlijk!
hai dames,

Ben ik eindelijk weer eens (sorry).

Lees dat het over het algemeen goed gaat? Sommigen wat bekkenklachten?

Voyager bij jou wel wat complicaties helaas lees ik. Ik hoop dat het onder controle te houden is en dat jullie kindje zo lang mogelijk kan blijven zitten. En natuurlijk dat je zelf niet weer zo ziek wordt... Ik schrik wel van je berichtje dat ze het v.a. 26 weken al zouden kunnen gaan houden en in leven proberen te houden... Niet te bevatten. Vooral omdat ik precies zo ver ben als jij. Ook ik tel op de woensdag een week erbij en ben nu 25 weken en 2 dagen...

Met mij alles redelijk. Wel af en toe harde buiken en erg weinig energie. De 3 dagen werken in een nieuwe baan slokken veel energie op. Ik heb ook best veel reis (trein) tijd waarbij ik regelmatig eens moet staan... De woensdag en vrijdagen komt er dan niet veel meer uit mijn vingers behalve de zorg voor mijn zoon en wat huishoudelijke klusjes...

Ben ca. 7 kg aangekomen volgens mij...

Volgende week weer controle. Bloeddruk was altijd goed. Wel heb ik nu af en toe wat hoofdpijn en had vannochtend ook wat tintelende vingers/handen maar dan zal ik er wel op gelegen hebben?

Moeten nog steeds best veel doen in huis...

Die gratis zwangerschapsdozen had ik bij mijn eerste ook veel aangevraagd maar ik word nu bijna 2,5 jaar later nog steeds regelmatig gebeld voor onderzoeken e.d.... Heel irritant. Maar misschien vraag ik er nog eentje aan zonder dat er zo'n 'muts' langs komt want daar heb ik ook geen zin meer in...

Tot ik hoop snel weer eens...

lfs, Nikiet
Pluk de dag!
Goh Voyager, kan me goed voorstellen dat jullie lang nagedacht hebben alvorens aan een nieuwe zwangerschap te beginnen. Jij zal wel heel blij zijn als je dadelijk je baby in je armen kan sluiten.

Dan voel je je ook nog schuldig als je eens klaagt..... ik klaag al dat ik steeds meer last van m'n rug krijg, wat absoluut niets is vergeleken waar jij allemaal mee loopt. Petje af hoor.

Wij hebben er trouwens wel zelf voor gekozen om zoveel geld uit te geven voor pre- en postnatale zorg zoals dat hier heet. Het kan ook gratis maar dan schijnt de zorg minder goed te zijn, alhoewel hier ook de meningen over verdeelt zijn. Omdat het de eerste zwangerschap is willen we graag de best mogelijke zorg maar bij een eventuele volgende zwangerschap gaan we het denk ik wel anders doen. Zal wel moeten, want nu hebben we nog 2 volledige inkomens en dan niet meer, heel simpel.

Sam en Lucia, hoop dat de griep jullie bespaart blijft.
Voyager, jeetje zeg! Ik snap je bezorgdheid en hoop dat het daar bij blijft. Ik ben ook op één dag na 26wk, gek dat de baby het nu zou kunnen redden zonder mama.

Hier geen last van dikke enkels, gelukkig! Zie jij al wel echt verschil bij jezelf?

Geniet maar goed van deze zwangerschap op de momenten dat het kan, zeker als het misschien de laatste is!

Jullie woorden en vooral ook denkend aan Klaver is er vandaag al gelijk eea in gang gezet! Vanaf volgende week werk ik al 2 hele en 3 halve dagen. En mocht het dan nog te zwaar zijn dan is 5 halve dagen ook nog mogelijk. Mijn werkgever is echt super. Dit kan allemaal zonder arbo arts oid omdat, zo zegt ze 'je gaat toch wel uren werken in je ouderschapsverlof dus zie het maar als compensatie'.

Fijn! Fijn! Fijn!
Voyager, ik vind het allemaal echt heel heftig voor je. Als je zo'n eerste zwangerschap hebt gehad is de tweede toch al nooit meer zo onbezorgd en dan voel je je nu ook nog eens helemaal niet fijn. Maar klaag hier vooral hoor, dat maakt helemaal niks uit!

Ja stom he die vergeetachtigheid en warrigheid, als je eenmaal een keer zwanger bent geweest gaat dat volgens mij nooit meer weg. Helaas!

Kittycat, ik vond Mama mia ook leuk. Gewoon een film om lekker weinig bij na te hoeven denken en om te lachen.

Toch wel veel verschillen he met hoe het daar geregeld is en hier, dat vind ik wel leuk om te lezen. Al kan ik me voorstellen dat het voor jullie soms wel lastig is, hoewel sommige dingen daar ook weer beter geregeld zullen zijn.

Lucia, wat een verschillen zeg in de prijzen! Hoewel ik Prenatal vaak inderdaad duur van zijn hier niet heel veel goedkopere babywinkels in de omgeving, dus zo erg was het mij nog niet opgevallen! Fijn dat je je goed voelt en hopen dat het kamertje leuk is.

Ik moet zeggen dat ik echt uit begin te kijken naar het eind, nog drie maanden zeg ik steeds tegen mezelf. Ook heel irritant al die mensen die steeds zeggen: dat duurt vast niet lang meer! Mens denk ik dan, ik moet nog drie maand!

Hebben jullie ook al zo'n last van maagzuur? Ik word er helemaal raar van, en af en toe ook van die dame die zo tegen mijn blaas aan schopt. Het is echt een druktemaker, dat belooft nog wat! Ik ga even met lief tv kijken. Fijn weekend!
Lily, wat fijn dat het gelukt is om op deze manier in goed overleg samen tot een oplossing te komen. Dat is vast een opluchting, dan is het allemaal weer wat beter te over zien. Ik hoop dat je je dan beter voelt!
Lily Goed geregeld meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven