Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Eindeloos schreef op 09 oktober 2015 @ 11:48:

Fijn dat de regering woord houdt!

http://www.telegraaf.nl/b ... _naar_vaste_woning__.html

Ongelofelijk. En dan betichten ze Geert Wilders ervan dat hij niet met oplossingen komt. Hoe durven ze dat te zeggen terwijl ze zonder het schaamrood op de kaken met deze 'oplossing' komen. Lekkere oplossing hoor... Vooral voor de andere mensen die al jaren wachten op een sociale huurwoning. Maar hun belangen worden zonder scrupules achtergesteld.

Dit is toch eigenlijk ook gewoon discriminatie in z'n puurste vorm? Waarom zijn deze praktijken niet strafbaar?
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Protestacties moeten er komen dit gaat zo maar door lijkt nergens meer op ze geven de huizen maar weg . Waar de eigen bevolking jaren voor ingeschreven staan , reclame borden die afgeplakt moeten worden. Cultuurshock is te groot he wie moeten zich nu weer aanpassen. Ze hebben hier schijt gekregen aan de eigen bevolking. En er staan alweer een hele groep op de griekse eilanden klaar .
Er komen ook nog zo'n 8000 mensen aan in het kader van de herverdeling van de vluchtelingen. Ze zijn nu begonnen met deze mensen te verspreiden over de diverse EU-landen. Dit aantal komt nog eens bovenop de menigte die hier uit zichzelf al binnenstroomt.

Ik vraag mij nu al af hoeveel generaal pardonnetjes er gaan volgen. Dat uitzetten van iedereen die geen recht op verblijf hier heeft, is immers een wassen neus.
quote:Poeh-beer schreef op 09 oktober 2015 @ 12:50:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

En weer word deze regel aan de laars gelapt.Je bedoeld dat Nederlanders worden achtergesteld?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:dadelduifje schreef op 09 oktober 2015 @ 12:25:

[...]

Natuurlijk gaat het daarom. Het is zo obvious. Ik denk dat als het allemaal christelijke/katholieke vluchtelingen je een hele andere discussie had gehad. Of eigenlijk helemaal geen.Ook niet als die voorrang kregen op een huis?
Eens met Superhuisvrouw. Hier komt nog groot gedonder van. Stapelgek die regering hier.
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 12:39:

[...]

Nu nog even de recente cijfers voor Nederland en dan bijv. van het CBS. Somalische en Marokkaanse gezinnen zijn over het algemeen toch echt aanzienlijk groter dan autochtoon-Nederlandse.

Welke bron voor Wiki is gebruikt, wordt niet vermeld en ook geen jaar. Wiki is niet echt een betrouwbare bron.

Of lees even terug. Nog meer links van zowel BGB als mij.

En buiten dat om, ik weet niet waar jij woont/werkt, maar ik zie hier steeds minder grote gezinnen. Of zelfs helemaal geen kinderen. Zie jij dat niet veranderen? Bij mij in de buurt zijn het juist de hoogopgeleide Amsterdam-Zuid bakfietsgezinnen die rustig drie of vier kinderen krijgen.
Wat gaat de regering doen voor de andere mensen die op de wachtlijst voor een woning staan? Die hebben het nakijken en kunnen nog langer wachten.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Ik denk zomaar dat die plannen al meteen spaak gaan lopen, die lege huizen zijn er immers niet!

Gisteren een itemgezien waarhuizen, eengezinswoningen gebouwd konden worden in 1dag, daar moeten dan mensen in gaan die nu in een woningwetwoning zitten, maar die huizen moeten ze dan kopen.....en de minimum prijs is 275.000. Maar met 0 uren contracteren zzp,rs die geen hypotheek kunnen krijgen zie ik dat ook niet gebeuren.
quote:Star schreef op 09 oktober 2015 @ 13:46:

[...]

Of lees even terug. Nog meer links van zowel BGB als mij.

En buiten dat om, ik weet niet waar jij woont/werkt, maar ik zie hier steeds minder grote gezinnen. Of zelfs helemaal geen kinderen. Zie jij dat niet veranderen? Bij mij in de buurt zijn het juist de hoogopgeleide Amsterdam-Zuid bakfietsgezinnen die rustig drie of vier kinderen krijgen.Heb je mijn link gezien, Star?

Het het gaat niet alleen om het gemiddeld aantal kinderen dat vrouwen krijgen, om de toename van een groep te bepalen wordt er ook gekeken naar de samenstelling van die groep. In een jonge samenleving worden meer kinderen geboren dan in een oude.
quote:Francelle schreef op 09 oktober 2015 @ 13:47:

Wat gaat de regering doen voor de andere mensen die op de wachtlijst voor een woning staan? Die hebben het nakijken en kunnen nog langer wachten.Ja, en die worden daar pissig om, en die hebben familie en vrienden die daar ook pissig om zijn......en dan heb je zomaar een hele bevolkingsgroep tegen je!
Dank je voor de links Francelle.
quote:Francelle schreef op 09 oktober 2015 @ 13:52:

[...]

Heb je mijn link gezien, Star?

Het het gaat niet alleen om het gemiddeld aantal kinderen dat vrouwen krijgen, om de toename van een groep te bepalen wordt er ook gekeken naar de samenstelling van die groep. In een jonge samenleving worden meer kinderen geboren dan in een oude.Ja, cross post
Dit gaat klauwen met geld kosten.
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 12:46:

[...]

Ach migranten nieuwe woningen aanbieden trekt alleen maar meer "nieuwe EU burgers" aan.

Wilders zal blij zijn met dit plan................ Heel blij.

Gegarandeerde zetelwinst.Reken maar van Yes !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Pientjexxxx schreef op 09 oktober 2015 @ 13:42:

Er komen ook nog zo'n 8000 mensen aan in het kader van de herverdeling van de vluchtelingen. Ze zijn nu begonnen met deze mensen te verspreiden over de diverse EU-landen. Dit aantal komt nog eens bovenop de menigte die hier uit zichzelf al binnenstroomt.

Ik vraag mij nu al af hoeveel generaal pardonnetjes er gaan volgen. Dat uitzetten van iedereen die geen recht op verblijf hier heeft, is immers een wassen neus.Dagelijks komen er 7000 (!) mensen aan in Griekenland.

Men ziet het als de laatste sprint voor de '' winterstop''.

Het kan nog een maand aanhouden.

Is 30 x 7000 gemiddeld, = 210.000 nou laten we het afronden op 200.000.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Superhuisvrouw schreef op 09 oktober 2015 @ 13:33:

Protestacties moeten er komen dit gaat zo maar door lijkt nergens meer op ze geven de huizen maar weg . Waar de eigen bevolking jaren voor ingeschreven staan , reclame borden die afgeplakt moeten worden. Cultuurshock is te groot he wie moeten zich nu weer aanpassen. Ze hebben hier schijt gekregen aan de eigen bevolking. En er staan alweer een hele groep op de griekse eilanden klaar .Het is echt te walgelijk. Onze kinderen staan ook al een paar jaar ingeschreven. Elk jaar wordt je gesommeerd om te betalen om alleen al ingeschreven te mogen blijven. Heb je de eerste 7 jaar al geen kans op een huis, maar ja die wachtlijsten he? Je moet wel. En zo moeten de Nederlanders jaren langer betalen voor iets dat ze niet eens krijgen, puur en alleen omdat het weggeven wordt aan......
quote:dadelduifje schreef op 09 oktober 2015 @ 12:25:

[...]

Natuurlijk gaat het daarom. Het is zo obvious. Ik denk dat als het allemaal christelijke/katholieke vluchtelingen je een hele andere discussie had gehad. Of eigenlijk helemaal geen.

En daar geloof ik nu helemaal niks van. Dat het om moslims gaat.

Een andere groep die in grote getale binnenkomt wordt heus ook snel in een hoek gezet en de onderbuikgevoelens van de achterbang worden ook opgehitst.

Polen doen bijvoorbeeld naast netjes timmeren vooral zuipen en veel overlast geven.

Nu is het makkelijk om deze groep, die notabene op de vlucht is voor fanatieke 'moslims', weg te zetten als enge moslims. Een volgende keer is iets anders makkelijk. Wat je maar het bangst maakt en wat je maar het zogenaamde recht geeft om niet meer te oordelen op basis van feiten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 09 oktober 2015 @ 14:40:

[...]

En daar geloof ik nu helemaal niks van. Dat het om moslims gaat.

Een andere groep die in grote getale binnenkomt wordt heus ook snel in een hoek gezet en de onderbuikgevoelens van de achterbang worden ook opgehitst.

Polen doen bijvoorbeeld naast netjes timmeren vooral zuipen en veel overlast geven.

Nu is het makkelijk om deze groep, die notabene op de vlucht is voor fanatieke 'moslims', weg te zetten als enge moslims. Een volgende keer is iets anders makkelijk. Wat je maar het bangst maakt en wat je maar het zogenaamde recht geeft om niet meer te oordelen op basis van feiten.Ik durf zelfs te wedden dat als morgen de Randstad dreigt te overstromen en alle bewoners moeten halsoverkop vluchten naar de oostelijke provincies, het niet veel anders zal zijn. In het begin zal er medeleven zijn, maar al snel zullen de eerste incidenten zich voordoen (een vechtpartijtje tussen jonge aanhangers van Ajax en Feijenoord, die per ongeluk in dezelfde sporthal zijn ondergebracht; iemand die klaagt over het eten, of over de informatievoorziening), en daarna zullen de gedragingen van de Randstedelingen onder een vergrootglas worden gelegd. Men zal vinden dat ze teveel noten op hun zang hebben (typisch Randstadsgedrag natuurlijk), ondankbaar zijn, en een te grote inbreuk maken op het dagelijks leven (groepjes Randstedelingen die verveeld rondzwerven door de dorpen). Men zal zich afvragen waar al die mensen moeten wonen en wie daarvoor zal moeten opdraaien. Zo is het door de geschiedenis heen altijd gegaan, als er in een korte tijd veel vluchtelingen op drift raakten.
quote:meivogel schreef op 09 oktober 2015 @ 15:03:

[...]

Ik durf zelfs te wedden dat als morgen de Randstad dreigt te overstromen en alle bewoners moeten halsoverkop vluchten naar de oostelijke provincies, het niet veel anders zal zijn. In het begin zal er medeleven zijn, maar al snel zullen de eerste incidenten zich voordoen (een vechtpartijtje tussen jonge aanhangers van Ajax en Feijenoord, die per ongeluk in dezelfde sporthal zijn ondergebracht; iemand die klaagt over het eten, of over de informatievoorziening), en daarna zullen de gedragingen van de Randstedelingen onder een vergrootglas worden gelegd. Men zal vinden dat ze teveel noten op hun zang hebben (typisch Randstadsgedrag natuurlijk), ondankbaar zijn, en een te grote inbreuk maken op het dagelijks leven (groepjes Randstedelingen die verveeld rondzwerven door de dorpen). Men zal zich afvragen waar al die mensen moeten wonen en wie daarvoor zal moeten opdraaien. Zo is het door de geschiedenis heen altijd gegaan, als er in een korte tijd veel vluchtelingen op drift raakten.+ 1000 ( om me er vandaag maar eens makkelijk af te maken )
Dit vind ik wel een hilarische grap om iemand goed voor de gek te houden:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Arme Kor. Zo woon je al een jaartje of twintig lekker rustig in je meermalen verbouwde droompaleis, en zo krijg je opeens een brief van de gemeente waarin meegedeeld wordt dat er een AZC én een moskee op je onteigende Hollandse erf worden neergekwakt waar gedurende vier jaar maar liefst 325 asielzoekers worden geplaatst. En dan wordt Kor boos natuurlijk. Begrijpelijk. Rotstreek. Bah.

Hey Rose, dan vind je mijn grapje terug vast ook wel een goeie?
quote:rosemetijs schreef op 09 oktober 2015 @ 15:30:

Dit vind ik wel een hilarische grap om iemand goed voor de gek te houden:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Arme Kor. Zo woon je al een jaartje of twintig lekker rustig in je meermalen verbouwde droompaleis, en zo krijg je opeens een brief van de gemeente waarin meegedeeld wordt dat er een AZC én een moskee op je onteigende Hollandse erf worden neergekwakt waar gedurende vier jaar maar liefst 325 asielzoekers worden geplaatst. En dan wordt Kor boos natuurlijk. Begrijpelijk. Rotstreek. Bah.

Ik vrees voor de VVD dat Wilders een debat aanvraagt, alleen weet ik niet of hij dat zomaar kan doen.

Volgens mij moeten meer fracties zo'n verzoek steunen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
10.000 huizen! 10.000! Als je het snel zegt, dat klinkt het misschien weinig. Wie en hoe gaat dit uitleggen aan de mensen die al jaren op de wachtlijst.

Meneer Dijkhoff, waarom heeft zo'n hekel aan mensen die wachten op een sociale huurwoning? Waar hebben zij dit aan verdiend?

Ik ben echt verbijsterd. Ik achtte het haast niet meer mogelijk, maar mijn vertrouwen in onze regering is tot een nieuw dieptepunt gedaald. Wat een verraders.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:hollebollegijs schreef op 09 oktober 2015 @ 15:43:

[...]

Ik vrees voor de VVD dat Wilders een debat aanvraagt, alleen weet ik niet of hij dat zomaar kan doen.

Volgens mij moeten meer fracties zo'n verzoek steunen.Ik geloof er niks van dat dit echt waar is joh als je alleen al die brief ziet die staat vol met spelfouten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven