Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Er is weinig ruimte van beide kanten
quote:tattou schreef op 10 oktober 2015 @ 01:31:

[...]

En dat is dus maar net hoe je eist leest, ik lees dat dus wel zo, ik vind de pros eigenlijk net zo erg soms als te tegens.

Misschien komt het omdat ik een beetje boel pro ben, maar ik snap die hang naar het extreme soms heel erg goed. Als je ziet en leest hoe er over vluchtelingen gesproken wordt, hoe ze weggezet worden als iets ipv als iemand, dan komt er wel eens een extreme tegenreactie.

Ik vind de manier waarop velen in dit topic over vluchtelingen praten zo mensonterend, daarbij vallen die paar 'erge' opmerkingen van pro's voor mij in het niet.
Ik ben zeker ook pro, maar ik ben niet naief. Ik zie wel degelijk de problemen die er bij komen kijken en die problemen worden hier een beetje weggewuifd. Alsof ze er niet zijn. En dat snap ik dan ook weer niet. Bekijk het gewoon van alle kanten.
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 01:22:

[...]

NeeWaarom niet? Waarom zouden wij asielzoekers meer geld moeten geven dan alle andere landen?
quote:tattou schreef op 10 oktober 2015 @ 01:22:

Versobering nee. Wel voor betere controle, veel betere (ik vind idd hoe Australie het doet zo gek nog niet, dat voorkomt veel misstanden).

Mensen die echt hulp nodig hebben die moeten hulp krijgen, zo simpel is het.

Waarom zouden wij het bedrag dat wij aan asielzoekers uitkeren niet op hetzelfde niveau kunnen brengen als alle andere landen?

Australië laat niemand toe die zo aan komt zetten. Daar ben ik ook voor. Dus alleen vluchtelingen op uitnodiging laten komen. De rest zou dan in de regio (met ondersteuning van de EU) moeten worden opgevangen,.
quote:tattou schreef op 10 oktober 2015 @ 01:45:

Ik ben zeker ook pro, maar ik ben niet naief. Ik zie wel degelijk de problemen die er bij komen kijken en die problemen worden hier een beetje weggewuifd. Alsof ze er niet zijn. En dat snap ik dan ook weer niet. Bekijk het gewoon van alle kanten.Maar als ik in een discussie/topic zit, waar de 'problemen' 1000 keer herhaald en aangehaald worden, constant als argument gebruikt worden om aan te tonen dat we vooral de grenzen dicht moeten gooien en heel Nederland naar de verdommenis gaat door de komst van deze mensen, dan voel ik me echt niet geroepen om dan ook nog eens zelf de problemen aan te kaarten. Ik vind het dan goed genoeg om te erkennen dat er echt wel problemen zijn, verder niet. De rest uit al mijn zorgen, in duizendvoud zeg maar.
quote:tattou schreef op 10 oktober 2015 @ 01:23:

Ama, de tegenpartij doet hetzelfde, die doen alsof er geen problemen zijn en die zijn er wel.Ik wil niet ontkennen, maar met de uitvergroting van de problemen die er zijn, en met het niet-weerleggen van problemen die er niet zijn worden de problemen zoveel meer en zoveel groter.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 01:52:

[...]

Maar als ik in een discussie/topic zit, waar de 'problemen' 1000 keer herhaald en aangehaald worden, constant als argument gebruikt worden om aan te tonen dat we vooral de grenzen dicht moeten gooien en heel Nederland naar de verdommenis gaat door de komst van deze mensen, dan voel ik me echt niet geroepen om dan ook nog eens zelf de problemen aan te kaarten. Ik vind het dan goed genoeg om te erkennen dat er echt wel problemen zijn, verder niet. De rest uit al mijn zorgen, in duizendvoud zeg maar.We zouden kunnen beginnen met maatregelen nemen om van de aanzuigende werking van Nederland af te komen. Als de stroom opdroogt dan hoef je de grenzen hier niet dicht te gooien. In Frankrijk wil bijna geen asielzoeker meer blijven. Als het niet zo aantrekkelijk is om hier naar toe te komen, dan blijven alleen de echte vluchtelingen die naar een veilige plek op zoek zijn over. Nu komt iedereen hier naar toe om een graantje mee te pikken. Kijk maar naar die Kroaten die hier voor de vertrekpremie naar toe kwamen. De Albanezen, die volop in de stroom zijn meegekomen, gaan straks ook met een leuk zakcentje naar huis. Ondertussen hebben ze hier dan al maanden gebivakkeerd. Die mensen moet je gelijk al ontmoedigen.
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 01:50:

[...]

Waarom zouden wij het bedrag dat wij aan asielzoekers uitkeren niet op hetzelfde niveau kunnen brengen als alle andere landen?

Australië laat niemand toe die zo aan komt zetten. Daar ben ik ook voor. Dus alleen vluchtelingen op uitnodiging laten komen. De rest zou dan in de regio (met ondersteuning van de EU) moeten worden opgevangen,.

Zelfs Australië gaat meer dan 10.000 Syrische vluchtelingen opvangen.

Edit: extra dus.
Even een totaal surrealistisch clipje dan maar in dit topic ^^.

Waarom vechten de leiders van alle landen het niet lekker zelf uit en laten de rest van de bevolking met rust:

Two Tribes
Misschien mosterd. maar net nieuws uur gezien, betreffende de USA wat schandalig genoeg 1400 Syriers heeft opgevangen. De mensen wordt als eerste bijgebracht hoe ze vanaf het prille begin in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Dat vind ik goed. Ze krijgen een woning en inrichting.Helaas niet van de overheid maar van hulporganisaties. Ze redden zich prima, en zijn super gelukkig en dankbaar voor alle hulp.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Waarom is dat schandalig dan? Dat is toch mooi? (heb het zelf niet gezien, maar het klinkt goed).
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 01:00:

[...]

Toevallig ben ik iemand die werkt, mantelzorgt, op kleinkinderen past en ik loop zo ondertussen op mijn tandvlees. Mantelzorgen is allemaal leuk en aardig, maar lang niet iedereen woont in de buurt van oma of opa. Daarnaast is de zorg voor iemand die dement is en nog thuis woont haast niet te doen. Deze mensen draaien vaak dag en nacht om, veranderen soms helemaal van karakter en kunnen zelfs agressief worden.Respect vrouw, ik heb míjn moeder, zus en man tot de dood verzorgt.Weliswaar in míjn/ons eigen huis. Dit in combinatie met een baan en kinderen is een zware taak geweest. Maar alles is mij de moeite meer dan waard geweest.Dat ik het kón doen. Maar ik begrijp je heel goed.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
On-topic, ik heb net het gesprek met de minister president gezien.

Die geeft óók geen antwoorden.

Verschrikkelijk.
quote:tattou schreef op 10 oktober 2015 @ 02:33:

Waarom is dat schandalig dan? Dat is toch mooi? (heb het zelf niet gezien, maar het klinkt goed).USA 1400 Syriers?
quote:Eindeloos schreef op 10 oktober 2015 @ 02:28:

Misschien mosterd. maar net nieuws uur gezien, betreffende de USA wat schandalig genoeg 1400 Syriers heeft opgevangen. De mensen wordt als eerste bijgebracht hoe ze vanaf het prille begin in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Dat vind ik goed. Ze krijgen een woning en inrichting.Helaas niet van de overheid maar van hulporganisaties. Ze redden zich prima, en zijn super gelukkig en dankbaar voor alle hulp.

Heb ik ook gezien,en volgend jaar willen ze er 10.000 extra opnemen maar daar blijft het dan ook wel bij..

Zo zou het hier ook moeten.!
quote:Amaqanda schreef op 10 oktober 2015 @ 01:59:

[...]

Zelfs Australië gaat meer dan 10.000 Syrische vluchtelingen opvangen.

Edit: extra dus.

12.000 Syriërs op de hoeveel die ze nu al opgenomen hebben?

Jaarlijks nemen ze 13.750 migranten op..

Dat is toch een lachertje vergeleken met wat hier dagelijks de grens over komt?
quote:pejeka schreef op 10 oktober 2015 @ 00:33:

[...]

Ik moet bijna gaan lachen. Heb je ooit wel eens naar Prinsjesdag gekeken, naar debatten in de Tweede Kamer over dit soort onderwerpen? En zo ja, écht nooit gehoord dat de WW teruggeschroefd moest worden omdat het geld op was, de AOW niet verhoogd kon worden omdat de middelen er niet zouden zijn, de burger meer zelf moest gaan regelen en vooral betalen een verschillende voorzieningen omdat de overheid er geen geld meer voor had?: Echt niet?

Nee joh, dat is men allang weer vergeten. Onthouden is ook een kunst.

Je hoeft echt niet bij elke reactie met een bron te komen. De dames bron moeten maar even een lijstje opstellen welke bronnen wij mogen vermelden. Die ze wel geloven.

Ik heb hier nog een trieste, die ik wel geloof:

http://xandernieuws.punt. ... stige-ziekten-verspreiden

Geloof het of niet, ik denk dat er zeker veel meer aan de hand als dat wij domme goedgelovige burgers worden voorgehouden.
quote:jo-elise schreef op 10 oktober 2015 @ 06:32:

[...]

Nee joh, dat is men allang weer vergeten. Onthouden is ook een kunst.

Je hoeft echt niet bij elke reactie met een bron te komen. De dames bron moeten maar even een lijstje opstellen welke bronnen wij mogen vermelden. Die ze wel geloven.

Ik heb hier nog een trieste, die ik wel geloof:

http://xandernieuws.punt. ... stige-ziekten-verspreiden

Geloof het of niet, ik denk dat er zeker veel meer aan de hand als dat wij domme goedgelovige burgers worden voorgehouden.

Maar verder gaat het allemaal goed,meer meer meer...

En joh een aantal van de dames bron zijn helemaal niet geïnteresseerd die stellen in elke post een vraag in de hoop dat iemand een antwoord geeft wat niet aan de forumregels voldoet zodat ze het stafknopje kunnen gebruiken en je een ban aan kunnen smeren.

Heel doorzichtig trucje..
quote:Pientjexxxx schreef op 10 oktober 2015 @ 01:17:

Nogmaals: Zijn jullie nu voor versobering van de opvang om zo gelukszoekers af te schrikken?

Voor, het moet niet "lonen" naar Nederland te komen.

Een echte vluchteling laat zich er niet door afschrikken maar een economische calculerende migrant wel.

Zo krijg je een natuurlijke selectie.

En voor vreemdelingen detentie in voor mensen met een vals paspoort, mensen zonder paspoort en uitgeprocedeerden.

Met deze extreme toestroom moet je extreme maatregelen nemen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 06:43:

[...]

Voor, het moet niet "lonen" naar Nederland te komen.

Een echte vluchteling laat zich er niet door afschrikken maar een economische calculerende migrant wel.

Zo krijg je een natuurlijke selectie.

En voor vreemdelingen detentie in voor mensen met een vals paspoort, mensen zonder paspoort en uitgeprocedeerden.

Met deze extreme toestroom moet je extreme maatregelen nemen.Dit idd ,op de manier waarop het nu gaat kan het wat mij betreft niet doorgaan.
quote:rosemetijs schreef op 10 oktober 2015 @ 06:48:

[...]

Dit idd ,op de manier waarop het nu gaat kan het wat mij betreft niet doorgaan.

Mark sloeg weer allemaal stoere taal uit over terug sturen van mensen die geen vluchteling zijn etc.

Daar zit nu de kern van het probleem, 40% van de uitgeprocedeerde keert daadwerkelijk terug, dat zijn Europese cijfers.

Tel daarbij ook nog de groep die gewoon geen asiel aanvraagt maar direct in de illegaliteit verdwijnt en te uit je ellende.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het zal de verveling wel zijn geweest

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2460 ... dam__.html

ZAANDAM -

Bij een vechtpartij in een opvangkamp voor asielzoekers in Zaandam zijn vrijdagavond drie personen gewond geraakt.

Twee asielzoekers zijn gearresteerd, meldt NOS. De vechtpartij vond plaats in het Burgemeester in ´t Veldkamp, waar zo´n 500 vluchtelingen worden opgevangen.

De gewonden zijn overgebracht naar het ziekenhuis. Onbekend is waarom de asielzoekers op de vuist gingen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 oktober 2015 @ 07:02:

[...]

Mark sloeg weer allemaal stoere taal uit over terug sturen van mensen die geen vluchteling zijn etc.

Daar zit nu de kern van het probleem, 40% van de uitgeprocedeerde keert daadwerkelijk terug, dat zijn Europese cijfers.

Tel daarbij ook nog de groep die gewoon geen asiel aanvraagt maar direct in de illegaliteit verdwijnt en te uit je ellende.

Hahaha die Mark toch..

Was Mark de afgelopen dagen niet in de USA?

Was een mooie gelegenheid geweest om eens van gedachten te wisselen met Obama over hoe je dat nou écht aanpakt.

Of misschien kan Mark een belletje doen naar Tony Abbott die Europa april dit jaar al een keiharde anti-immigratie campagne aanbeveelde:

http://www.volkskrant.nl/buitenland/aus ... ~a3972852/

'De enige manier om de sterfgevallen te stoppen, is de mensenhandel stoppen. De enige manier om de sterfgevallen te stoppen is, in feite, de boten tegenhouden', zei Abbott in Canberra. 'Daarom is het hoog tijd dat Europa beleid aanneemt dat de mensensmokkel op de Middellandse Zee beëindigt.'
quote:rosemetijs schreef op 10 oktober 2015 @ 07:12:

[...]

'Daarom is het hoog tijd dat Europa beleid aanneemt dat de mensensmokkel op de Middellandse Zee beëindigt.'[/i]

De EU en beleid

Weet je zolang frau-docter-Merkel daar rond hobbelt verwacht ik geen verbetering.

Volledig terecht dat ze geen Nobel prijs heeft gehad, ze heeft een heel continent in chaos gestort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven