Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Hier gaat alles prima. De kleine man is al weer 17 maanden oud en loopt zelfs al sinds 5 maanden. De afgelopen 17 maanden zijn, en ja het is echt cliché voorbij gevlogen. Kleine man is verder een ventje met een eigen wil en heeft een lekker pittig karakter. Verder vanaf het begin een goede slaper en eter. Hij (en zijn mama) vindt het erg fijn als er regelmaat in de dagen zit. Het is niet zo dat we niet flexibel zijn maar hij slaapt gewoon elke middag nog van 12.30 uur tot 15.00 uur en savonds ligt hij er tussen 19.00 uur en 19.30 uur in en slaapt dan (soms even wakker snachts ivm dromen) tot 7.15 uur.

Verder ben ik nog steeds verbaasd en dolgelukkig dat onze grote droom en wens, ons klein kereltje, is uitgekomen. En natuurlijk zijn er ook momenten op een dag dat ik denk, moet ik nu echt voor de 43ste keer, Nee, M. dat mag niet, zeggen.....tja dat moet want de 44ste is het ook nog leuk om te proberen of je dan wel aan de knoppen van de DBS-set mag zitten....

Voor alle zwangeren ik wens jullie een hele goede en fijne verdere zwangerschap en ik kijk af en toe nog wel eens op het forum hier
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

sorry voor de lange afwezigheid.

Ben effe lekker drie weken vrij geweest en voor mijn vakantie was ik druk met vanalles en nog wat.

@ lavendel, hoe gaat het met je? Ben je er al over uit of jullie het geslacht willen weten? Wat vind lavedel-man of heeft hij geen voorkeur?

Groeit de buik goed?

@ oempa, hoe gaat het met je en de kleine man?

@ nordic. wauw, alweer de 20 weken echo gehad. Wat gaat de tijd snel. Wat fijn om te lezen dat alles goed is. Wat spannend dat je het geslacht niet wil weten, een hele verrassing straks!

@ hopen, al vakantie? en ga je nog weg?

@ mini, biscuit, hoe gaat het met jullie? lang niks meer gehoord. Hopelijk alles goed met jullie en de dreumissen. Biscuit jij ook nog gefeliciteerd met de recente eerste verjaardag van de kleine man.

@ hier gaat alles z'n gangetje. Onze man is alweer 1 geworden! Het was behoorlijk druk die dag dus dat was voor hem niet op elk moment even leuk.

Hij heeft evengoed veel plezier gehad, en zich vermaakt maar je merke dat hij tochwel dicht bij mamma wilde blijven. Hij is ook wat eenkennig geworden de laatste tijd. Morgen de eerste dag op de opvang!

Inmiddels alweer 8 tandjes dus als hij lacht, heeft hij al een mond vol tanden. Hij is hierdoor helemaal baby af, en nu ook officieel een dreumes nu hij 1 is geworden. Lopen wil hij nog niet los, maar wel al een hele tijd langs tafels en banken af.

Verder zijn we hier over een tweede kindje aan het nadenken. met ons verleden is de enige manier weer IVF, en hierdoor zijn we dus weer afhankelijk van het ziekenhuis. Vind dat weer heel benauwend, en ik wil graag dingen onder controle hebben maar dat heb ik dus niet.

Zo gaat het lab. in Eindhoven naar tilburg toe waardoor het nog niet zeker is of we uberhaupt dit jaar kunnen starten terwijl we eind augustus een intake hadden in het ziekenhuis..Door de verhuizing is de hele maand november en december een no-go.

dus zit nu een beetje in de stress-sfeer terwijl het eigenlijk nergens voor nodig is. Ik weet dat ik zwanger kan worden, en we hebben al een gezonde zoon, waar we dolgelukkig mee zijn, maar toch slaan de zenuwen weer toe en heb ook even geen rust in mijn lijf nu dit weer speelt.

Ik hoop dat dat weer minder wordt. Herkent iemand dit of zijn we de enige die al langzaam aan aan een tweede aan het denken zijn.

O, heeft iemand een tip. Mijn beste vriendin is zwanger! nog maar vrij pril, maar zij hebben er ook een klein jaartje over gedaan en ze was zo lief voor mij toen ik zwanger was waardoor ik ook iets terug wil doen voor haar.

Zij heeft mij toen een mand gegeven met 20 cadeuatjes en ik mocht elke week een cadeautje uitpakken.

Dat was echt super leuk, ook omdat je er zo iedere week weer bewus bij stil stond dat je weer een weekje verder bent. ik kan natuurlijk ook zo'n mand voor haar maken, maar ik heb zo'n vermoeden dat haar zus dat ook voor haar gaat maken. vandaar de vraag: wie o wie heeft een briljant idee voor mij???
Hi ladies,

@Lavendel: je vroeg nog hoe het voelde, de bewegende baby in buik. Ik voelde het voor het eerst bij 19 weken, daarvoor vroegen steeds allerlei mensen of ik al iets voelde en nee was dan mijn antwoord. Dus vele avonden op rug liggen en met hand op mijn buik. Oeh zijn dit mijn darmen of is het baby? Om gek van te worden. Maar ineens was daar toch het gevoel dat er iets uitstak naar boven toe en dan ook aantal keren op dezelfde plek. In drie weken tijd is het ook al een stuk krachtiger geworden en Nordic-man heeft het ook al kunnen voelen. Ook zag ik buik al bewegen daar waar junior aan het schoppen was. Leuk! Bij 20-weken echo bleek ook dat placenta aan buikkant lag en blijkbaar is het dan ook iets minder gevoelig dan wanneer het aan rugkant ligt.

En hoe gaat het nu met jullie?

@Piena: hoe is het bij jou?

@Eetstokje: wat leuk dat kleine man alweer 1 jaar is! En wat een stress bij voorbaat al over een eventuele nummer 2 met zo'n labverhuizing en verplichte wachttijd (sluiting), terwijl je misschien wel meteen zou willen starten of in ieder geval toch je niet hiermee bezighouden. Kunnen ze je niet in ander ziekenhuis helpen zoals Nijmegen of Maastricht?

@Hopen: lekkere vakantie gehad?

@hier. Buik is nu dusdanig gegroeid dat het ook opgemerkt wordt door mensen die nog van niets wisten, zoals bij de bakker ofzo. Wel erg leuk! Soms ook hele enthousiaste reacties van mensen die ik eigenlijk niet zo heel goed ken, een hele nieuwe manier om contact te hebben.

Gisteren ook gestart met zwangerschapsyoga, daar dames in verschillende stadia zwangerschap, ging meteen over persweeen, nog niet helemaal aan toe.
Eetstokje! Nog van harte gefeliciteerd met je mannetje! Gaat snel he? En zoveel tanden al, hihi! Idd baby af met een lach vol tanden. En het lopen zal wel snel komen nu dan!

Hoe gaat t op de opvang? Vindt hij het leuk? En vooral: vind jij het leuk?

Leuk dat jullie over een 2e denken, maar idd vervelend dat je daarvoor weer het zhs in moet. Hoewel t de eerste keer goed gelukt is, is er toch geen bal aan om weer het traject in te moeten... Veel succes iig, hopelijk mag het weer snel lukken! In onze fb groep zijn inmiddels al meerderen zwanger of weer gestart voor een 2e! Erg leuk en retespannend allemaal weer hoor! Ava, Sproet en Kroes staan op klappen dus binnenkort hopelijk mooi babynieuws!

Wat een leuk idee van je vriendin! Je kunt kaarten kopen voor tijdens de zwangerschap (milestone kaarten). Dan moet ze elke keer een foto maken. Erg leuk, is er ook voor de geboorte. Verder niet echt een leuk idee, ik zal er eens over nadenken.

yoga! Leuk Nordic! Ik heb er van genoten. Uiteindelijk in mijn weeenstorm alle trucs vergeten, maar als de vk het dan voordoet dat weet je t wel weer. Toch wel handig ;)

Leuk ook dat mensen je gaan aanspreken op je buik. Ik pronkte wat graag ermee. Voel je je goed? En ik lees dat de baby lekker beweegt, fijn gevoel he?

Hier gaat alles ook goed. Heerlijke vakantie in frankrijk gehad. Onze dreumes is abnormaal bruin! En blond geworden! Dat heeft ie van z'n papa, die is ook altijd zo bruin!

D* is momenteel wel heel opstandig en bozig. Hij wil iets en als dat niet mag dan zet hij t op een brullen! En niet zacht en kort, maar hard en laaaangggg!! Ik hoop maar dat dat ook een fase is, want t is niet erg leuk. Verder gaat t wel goed allemaal. Hij eet en slaapt nog steeds prima dus daar zijn we wel heel blij mee. Hij loopt aan 1 hand, we zitten echt te wachten op de losse stappen! We zullen zien!

Millen hoe gaat het met jou?

Piena, bijna de 20 weken echo! Spannend en veel succes!
Dag meiden,

Ik schaam mij dood dat ik zolang niks van mij heb laten horen.

Vandaag ben ik alweer 19 weken zwanger, nog steeds erg onwerkelijk en terughoudend.

Ik voel me goed, geen klachten behalve dat de moeheid toch nog wel aanwezig is.

Eind deze week hebben we de 20 wkn echo. Wij hebben een GUO in het ziekenhuis, wij vinden het erg spannend en hopen/duimen dat alles goed zal zijn.

Vakantie is achter de rug en op vakantie ben ik ten huwelijk gevraagd, inmiddels zijn we ook al getrouwd. Binnen 4 weken een bruiloft geregeld met alles er op en er aan. Was fantastisch!

Nu de echo afwachten en hopelijk kan het genieten dan bij mij ook echt beginnen. Vorige week heb ik voor het eerst iets voor de beeb gekocht, een prachtig vestje. Uiteraard naturel, want we willen niet weten wat het wordt.

Ik reageer later even uitgebreider op iedereen, maar wilde even laten weten hoe het met mij ging.

Liefs Piena
Leuk Piena! Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk samen!

Een huwelijkswens voor jullie:

Denk eraan; nooit boos slapen gaan!

Spannend de echo! Ik hoop met jullie mee uiteraard!

Leuk dat je iets gekocht hebt. Ik ging ook pas heel laat iets kopen! Volgens mij al voorbij de 20 weken. Was ook veel te bang dat t in de kast moest blijven liggen. Ik hoop dat je straks idd een mooie echo hebt en lekker kunt genieten! T gaat zo snel voorbij en dat getrappel is zoiets heerlijks! Toi toi toi!
Piena ben je al voor de 20 weken echo geweest? X
Leuk om te weten: De 1e baby van de 2e lichting is geboren! Sproet is bevallen van een gezonde dochter. Iedereen maakt t goed!
Dankjewel hopen.

Wij hebben De echo inmiddels gehad, alles is goed. We zijn zo happy, gaat last van mijn/onze schouder.

Uk ligt ver op schema. Heeft al voorsprong van 2 wkn. Daardoor mag ik de "suikertest" doen.

Gefeliciteerd sproet!

Hoe is het met de rest?
O wat een super nieuws voor jullie! Fijn zeg! Wel jammer van de suikertest, hopelijk valt t mee. Succes met t drinken en t wachten die dag. Niks aan, maar alles voor t goede doel natuurlijk!

Geslacht is nog geheim? Anders zet ik t in de tabel voor je.

Fijn begin van jullie huwelijk zo'n mooie echo!
@Piena: gefeliciteerd, wat een opluchting dat alles goed ius! Wellicht kan jij er nu ook echt in gaan geloven dat er een kleintje komt! En dan kunnen jullie ook verder aan de slag met de voorbereidingen.

En wat leuk dat jullie nog snel getrouwd zijn na de vakantie. Daarmee ook gefeliciteerd! En is de kleine je ook al flink aan het schoppen?

Hier alweer 25 weken en via marktplaats al een bedje en box aangeschaft. Vriend heeft zich gestort op witten van het bedje, leuk om te merken dat het nu ook voor hem meer gaat leven. En we hebben samen ook de eerste kleertjes uitgezocht, leuk hoor.

@Hopen: maakt D* het je nog steeds zo lastig?

@Oempa: hoe is het met jou? De eerste weken goed doorgekomen? Lijkt me best heftig allemaal.

@Lavendel: gaat bij jou ook alles nog voorspoedig?
Gefeliciteerd Sproet!
Leuk Nordic dat t voor je vriend ook gaat leven! Wat heb ik vaak op t kamertje gestaan, in spanning wachtend tot t bedje gevuld werd. Zo bijzonder! Leuk ook de eerste kleertjes! Het gaat nu opschieten.

D* is gelukkig weer helemaal zijn eigen ik. Luiers verschonen is nog wel eens strijd, maar verder eet hij weer normaal en is iets geduldiger als ik m dingen verbied. Hij is nog wel een beetje boos, maar gaat ook makkelijk weer iets anders doen. Waarschijnlijk hebben er tanden dwars gezeten, want nr 5 & 6 zijn zichtbaar! Tevens loopt ie als een kievit! Zo leuk! En hij zegt 'nijntje' z'n eerste woord

En nog meer mooi nieuws! Avaeyebrow is ook bevallen van een dochter!!

We wachten nog met spanning op de baby van Kroes!

Hoe is t met alle anderen?

Millen al wat meer je draai weer gevonden?

Lavendel voel je de baby al? Bijna de 20 weken echo! Yes!

Piena hoe is t met jou?
O en eetstokje hoe gaat t met jou en je kleine man? Hebben jullie inmiddels de stap genomen voor een 2e? Loopt hij trouwens al?
Sorry sorry sorry veeel te lang niks van me laten horen. Normaal post ik altijd snel even op het werk en zit thuis nooit achter de laptop 😊.

Piena super dat de echo goed was en ook nog getrouwd in de tussentijd. Gefeliciteerd!! Suikertest inmiddels al gehad?

Nordic wat schiet het alweer lekker op! 25 weken alweer. Leuk om nu steeds meer met de voorbereidingen bezig te zijn he! Het wordt steeds echter allemaal!

Lavendel hoe is het met jou?

Hopen wat een vooruitgangen ineens! Fijn dat alles weer wat rustiger is en wat lief nijntje als eerste woordje. Zo zie je maar weer wie het belangrijkst is he!

Millen hoe is het met jou? Inmiddels al wat meer gewend aan de combinatie van werk en gezin?

Hier gaat alles goed! Kleintje is alweer bijna 8 weken en het gaat super. Hij lacht veel en begint steeds meer geluidjes te maken en de wereld te ontdekken. Het is zo'n feest met hem. Zo leuk hoe hij reageert op mijn of vriend's stem en die brede glimlach die dan verschijnt. Dan voel je je toch wel heel speciaal Verlof bevalt me ook nog uitstekend! Nog 5 weken flink genieten!
Hoi meiden,

Ook ik verwaarloos jullie verschrikkelijk, sorry! Ik blijf meelezen en meeleven, maar van het schrijven zelf komt niet zoveel.

@ Nena, wat leuk om je update te lezen! Wat super hè, dat jullie droom is uitgekomen! Zouden jullie ook graag een tweede kindje willen?

@ Eetstokje, nog gefeliciteerd met de verjaardag van jouw kleine man!

Wat een vervelend en onzeker gedoe rondom de fertiliteitsafdeling zeg. Kan me voorstellen dat dit toch voor wat stress zorgt. Heb je nu helemaal geen gesprek meer gepland staan? Zie je er tegenop dat je weer aan de behandelingen moet?

@ Nordic, hoe bevalt de Yoga? Wat heerlijk dat je zo’n actie bewegend kindje in je buik hebt! Ik heb wel het gevoel dat ik de baby af en toe voel (in de vorm van een bubbeltje), maar het is nog niet overduidelijk dus ben er niet zeker van. Afwachten dus…

@ Hopen, wat fijn dat je zo’n heerlijke vakantie hebt gehad en alles (weer) goed gaat!

@ Piena, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat heerlijk voor je meis! En leuk dat jullie het ook niet willen weten en natuurlijk dat alles goed was! Dat is nog veel belangrijker! Wat is de uitslag van je suikertest?

@ Sproet en Ava, gefeliciteerd!!

@ Oempa, wat heerlijk dat jouw mannetje al zo aan het lachen is!

Wij zijn er inmiddels uit dat we het geslacht niet willen weten, dus dat blijft spannend! Over anderhalve week de 20weken echo en daar kijk ik naar uit, maar zie ik ook tegen op. Ik hoop zo dat alles goed is! Mijn buikje groeit gelukkig goed en op vermoeidheid na voel ik me ook nog steeds goed. Ik geniet echt van de zwangerschap en vind het zo’n bijzondere tijd! Langzaamaan zijn we ook een aantal spulletjes voor het kamertje aan het verzamelen dus het wordt zo wel steeds echter. Ik raak nog steeds regelmatig emotioneel als ik terugdenk aan wat we allemaal hebben doorstaan om op dit punt te komen en kan het ook niet laten om nog steeds mee te lezen op topics over IVF/ICSI. Is dat herkenbaar? Ben wel heel blij dat ik wel heel erg kan genieten!
Ook Kroes heeft haar 2e kindje gezond op de wereld mogen zetten! Een zoon!

Nou meiden, al met al is dit toch een heel rijk clubje geworden op baby gebied. Zo fijn!

Lavendel, leuk dat t geslacht een verrassing blijft! Ik gok op een meisje ;)

Herkenbaar dat je soms nog overspoeld wordt door de emoties van toen t mis ging/ niet lukte etc. Dat hebben we denk ik allemaal wel gehad. En ook dat het heel lang duurde voor ik echt geloofde dat hij zou komen. Zo raar!

Leuk dat je t kamertje een beetje gaat inrichten en dat je ws de baby voelt!! Super leuk, het is zo mooi!!

Succes straks bij de 20 weken echo. De duimen draaien hier weer!

Tot snel!
Lavendel heb je de 20-weken echo al gehad? Hopelijk is alles goed!
Ja lavendel ik ben ook heel benieuwd!!
@ Kroes, gefeliciteerd!!

Wij hebben inderdaad de 20 weken echo gehad en die was goed! Zo opgelucht! Was wel spannend hoor, ondanks het vertrouwen dat ik heb in het kindje en de zwangerschap viel er toch een enorme last van mijn schouders! Ben heel blij

@ Hopen, Oempa en de rest, hoe is het met jullie?
Super lavendel!! Wat fijn dat alles goed is! En wat fijn dat je weer zo kan genieten. Heerlijk gevoel he na die jaren ellende. Wat betreft je vorige berichtje over het ivf/icsi proces, ik was er tijdens de zwangerschap ook nog wel mee bezig en las nog mee op andere topics erover. Sinds de baby is geboren eigenlijk niet meer. Het is afgesloten nu denk ik. Iemand in mijn directe omgeving zou ook met ivf beginnen volgende maand. Met haar heb ik het er veel over gehad en toen kwam het wel even weer terug. Gelukkig kwam ze deze week melden dat ze toch nog spontaan zwanger is geworden. Ben zo blij dat ze dat zenuwslopende wachten en hopen op niet verder hoeft mee te maken.

Eetstokje hoe gaat het bij jou? Zijn jullie al wat verder met alles voor de tweede? Lijkt me erg raar om weer het hele traject in te gaan. Hopelijk maar weer 1 poging nodig!

Millen hoe is het met jou?

En Piena en Nordic? Hoe is het met jullie en de buikjes?

Hier gaat alles super. Geniet elke dag zoveel van alles. Er zijn de laatste weken 2 babietjes geboren en ik kan niet wachten tot ze wat ouder zijn en lekker met elkaar kunnen spelen. Ik vind het echt een verrijking op mijn leven. Over 2,5 week weer werken, begin er wel weer zin in te krijgen. Wel jammer dat deze bijzondere periode dan weer voorbij is.

Mocht iemand van jullie trouwens ook in de facebookgroep willen dan geef een gil!
Gefeliciteerd lavendel! Wat een mooi nieuws! Snap dat je het hartstikke spannend vond! Dat blijft t ook tot aan de geboorte. (Daarna zijn andere dingen weer spannend ;) )

Oempa! Jeetje 2,5 week alweer. Gaat opeens snel he? Geniet er nog even van!

Hier gaat alles goed. Onze dreumes krijgt wel echt een eigen willetje hoor! Pittig soms maar vaak moeten we erg lachen. Hij is zo bijdehand! Eerste woordjes komen ook. "Deur dicht" nog steeds geen mama

6 tanden inmiddels! Ben gewoon plaatsvervangend trots op die tandjes! Duurt bij hem echt lang! Lopen gaat als een speer en hij eet en slaapt weer bijzonder goed en lang, heel fijn! Ik hoor m nu, dus ga m ee snel uithalen!

Leuk weer iets te lezen hier over jullie! Tot snel!
Hoi! Wat leuk om hier nog bekende namen te zien! Fijn zeg ook oempaloempa inmiddels bevallen!!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, zoontje is nu 1 jaar en... Spontaan in eerste ronde zwanger nu. Slechts 1 menstruatie gehad na stoppen borstvoeding (daarvoor dus 1,5-2 jaar, zwanger en borstvoedingperiode, niet) en gelijk zwanger daarna. Nog heel pril, maar het kan dus!
Florine wat een mooi nieuws!

Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een hele mooie en fijne zwangerschap.

Gaat t goed met je zoontje? En hoe vind jij t naast werken? Als je dat doet natuurlijk.

Leuk weer van je te lezen!
Hmmmm..ik had echt een heel erg lange tekst getypt die nu weg is.... Ik begin opnieuw grrrrr....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven