Minnaressenmoraal

25-09-2008 12:13 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met wat quotes uit diverse recente topics.quote:'Ik heb niets uit te leggen, het is toch de man die verantwoordelijk is voor zijn familie.'

Zijn huwelijk is niet perfect, wij zijn beiden dolverliefd op elkaar, en we hebben al een paar keer afgesproken, maar we hebben nog niet gezoend hoor, dus er is niks aan de hand.'

'Dankzij mijn minnaar voel ik me weer op en top vrouw, en ook al weet mijn man van niets, hij heeft er wel profijt van: de sex is met mij is beter dan ooit.'

Ok. Ik kan niet oordelen over het leven van een ander. We doen allemaal ons eigen 'ding', soms gaat het goed, soms maken we fouten. Prima. No problem. Maar keer op keer komen de bovenstaande quotes terug en dan vraag ik me toch echt af: what on earth are they thinking? Geloven ze het zelf?

Ziet de minnares van een getrouwde man niet in dat zij aktief meewerkt aan de destructie van een gezin? Kan zij met een oprecht hart de ogen sluiten voor het verdriet van die kinderen? En niet te vergeten, van zijn vrouw? Hoezo is de man in kwestie alleen verantwoordelijk? Als jij bij een junk een gloednieuwe fiets koopt voor tien euro, ben jij dan niet even goed de dief?

Denkt dat verliefde meisje dat ze meer te bieden heeft dan de vrouw die jaren geinvesteerd heeft in een relatie? En dat ze dus alle recht heeft om dat stel uit elkaar te drijven? (ik zou haast zeggen: neuk nou maar gewoon een keer met hem, dan is de spanning er tenminste af )

En als klap op de vuurpijl, kun je echt uitleggen hoe jouw man ooit blijer wordt van goede sex als hij weet dat het alleen maar komt omdat de buurman er een uur geleden ook overheen is gegaan.

Ik zou er echt geen aandacht aan schenken als deze quotes niet keer op keer terugkomen hier op Viva. Wat is dat toch dat dames (en heren) dit zonder blikken en blozen opschrijven? Is dit normaal? Waar blijft jullie moraal?
@ Eleonora, dat is inderdaad zoals ik er over denk, Probeer me een beeld te vormen van het hoe en waarom omdat ik er dan misschien meer begrip voor op kan brengen.

Ken ook mensen bij wie het nou eenmaal zo gelopen is. Bv. door ziekte van de partner en was wel benieuwd naar de verhalen hier.

Lijkt me vreselijk om een partner te hebben, van wie ik veel hou, en er dan achter te komen dat hij ook nog een verhouding heeft met iemand anders. Heb echt geen idee wat ik dan zou doen.
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 18:01:

Lijkt me vreselijk om een partner te hebben, van wie ik veel hou, en er dan achter te komen dat hij ook nog een verhouding heeft met iemand anders. Heb echt geen idee wat ik dan zou doen.

Ik heb gehuild, heel veel gehuild en ik was kwaad. Kwaad op hem omdat hij al een aantal weken dus met iemand anders was en ik dus al die tijd voor niets heb geprobeerd te werken aan onze relatie. En kwaad op haar omdat ze me kende en wist dat ik zijn vriendin was. Kwaad op mezelf omdat ik mijn voorgevoel niet gevolgd heb. En kwaad op mijn omgeving die achteraf kwamen met dat ze hun al een aantal keer samen hadden zien zoenen.

En nu is mijn mooiste wraak uitgekomen, ze zijn samen verder gegaan en na ruim een jaar kwam hij er achter dat zij vreemd ging. Hij weet nu hoe het dus voelt, en dat het pijn doet.

En toch ondanks dat ik dus zelf aan de andere kant heb gestaan heb ik nu een relatie met een GM. Ook al kan ik me heel goed voorstellen hoe zij zich zal voelen als ze er achter komt, ik houd van hem en kan en wil hem niet loslaten. Natuurlijk voel ik me wel eens schuldig tegenover haar maar mijn gevoelens voor hem zijn sterker. En dus druk ik dat schuldgevoel zoveel mogelijk naar de achtergrond, net als dat hij dat ook doet. Zoveel mogelijk genieten van de goede dingen, zorgen dat je gelukkig bent en regelmatig kijken of de voors en tegens nog tegen elkaar opwegen.
quote:isolde55 schreef op 29 september 2008 @ 17:48:

[...]

Nee hoor, het is gewoon een heerlijke man, en niet alleen in bed. En tussen al die mannen die jij afwijst omdat ze toevallig getrouwd zijn met een ander kunnen ook zulke heerlijke mannen zijn.Whatever makes you happy meid, ik vind het allemaal best hoor.
Lijkt me echt genieten hoor Dewit, van de ene vreemdganger naar de andere.
quote:dewit schreef op 29 september 2008 @ 18:12:

[...]

Ik heb gehuild, heel veel gehuild en ik was kwaad. Kwaad op hem omdat hij al een aantal weken dus met iemand anders was en ik dus al die tijd voor niets heb geprobeerd te werken aan onze relatie. En kwaad op haar omdat ze me kende en wist dat ik zijn vriendin was. Kwaad op mezelf omdat ik mijn voorgevoel niet gevolgd heb. En kwaad op mijn omgeving die achteraf kwamen met dat ze hun al een aantal keer samen hadden zien zoenen.

En nu is mijn mooiste wraak uitgekomen, ze zijn samen verder gegaan en na ruim een jaar kwam hij er achter dat zij vreemd ging. Hij weet nu hoe het dus voelt, en dat het pijn doet.

En toch ondanks dat ik dus zelf aan de andere kant heb gestaan heb ik nu een relatie met een GM. Ook al kan ik me heel goed voorstellen hoe zij zich zal voelen als ze er achter komt, ik houd van hem en kan en wil hem niet loslaten. Natuurlijk voel ik me wel eens schuldig tegenover haar maar mijn gevoelens voor hem zijn sterker. En dus druk ik dat schuldgevoel zoveel mogelijk naar de achtergrond, net als dat hij dat ook doet. Zoveel mogelijk genieten van de goede dingen, zorgen dat je gelukkig bent en regelmatig kijken of de voors en tegens nog tegen elkaar opwegen.

Je kunt wel, je wil niet. Ik had ook ooit een vriendje met een vriendin en ik ging zelf nog vreemd ook, in de laatste maanden van mijn ex relatie, allemaal niet netjes, ook al deed ik met mijn volle verstand, maar het voelde niet goed, dus ik hield er mee op, want ik had geen zin meer in dat schuldgevoel en de wetenschap dat het niks méér zou worden dan wat het was. Ergens mee doorgaan of er mee stoppen is wel degelijk een keuze.

Óf je moet happy zijn met je positie als minnares, dan heb je geen andere reden om er mee op te houden dan die scrupules en als die zoals bij jou niet sterk genoeg zijn dan is ook dat dus geen reden om er mee te kappen. Zo doet iedereen wat 'ie denkt dat goed is en dan meestal vanuit de persoonlijke positie bekeken.

[...]

Nee hoor, het is gewoon een heerlijke man, en niet alleen in bed. En tussen al die mannen die jij afwijst omdat ze toevallig getrouwd zijn met een ander kunnen ook zulke heerlijke mannen zijn.Ik zou zeggen: vooral dóóóóóóóóórgaan.
quote:Zamirah schreef op 29 september 2008 @ 19:09:

[...]

Ik zou zeggen: vooral dóóóóóóóóórgaan. Lijkt me heerlijk om te zoenen met iemand die nog met het schaamhaar van een ander tussen z'n tanden rondloopt
quote:isolde55 schreef op 29 september 2008 @ 17:51:

Ik ben ook op een punt in mijn leven dat ik alles al heb; kinderen, baan huis. Een luxe positie want ik hoef alleen nog maar te genieten. Ik denk dat dat ook wel mee speelt in mijn keuze om hiermee door te gaan. Als ik veel jonger was geweest had ik waarschijnlijk wel een andere keuze gemaakt.

Waarom? Omdat je toen nog meer wensen had? Of omdat je toen nog wel geloofde in een complete relatie?

Er is ook een theorie die zegt dat minaressen vrouwen zijn met bindingsangst. Van een GM weten ze zeker dat ze daar niet van hoeven te verwachten dat deze claimend of benauwend wordt.

Zelfs zij die graag zouden willen dat de GM weggaat bij zijn vrouw, hebben onbewust toch voor een gebonden iemand gekozen.

[...]

Nee hoor, het is gewoon een heerlijke man, en niet alleen in bed. En tussen al die mannen die jij afwijst omdat ze toevallig getrouwd zijn met een ander kunnen ook zulke heerlijke mannen zijn.

Ongetwijfeld, maar ik loop er toch met een grote boog omheen.

Lijkt mij niet meer dan normaal als iemand 'toevallig' getrouwd is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Vandaag kwam ik er achter dat ik geskimmd ben. 1500 euro van mijn bankrekening afgehaald door zielige, trieste, sociaal oerdomme mensen die er hun werk van hebben gemaakt om anderen te bestelen. Weloverwogen en ijskoud.

Een relatie, een partner van een ander, kun je niet stelen. Niet als die ander er niet voor open staat tenminste. Iets wat geen bezit is kan niet gestolen worden, zoiets komt van twee kanten.

Ik vind het wel eens bijzonder dat mensen die een verhouding hebben met een getrouwd/gebonden persoon harder veroordeeld worden dan personen zoals de skimmers die mijn zuurvediende centen zonder blikken of blozen van de bank halen. Vooral de onverschilligheid waarmee mensen die ik het vertel reageren treft me. Als ik had gezegd dat ik het met de getrouwde buurman deed waren ze meer onder de indruk terwijl ik dan niets tegen de wet zou doen. Raar eigenlijk.
quote:eleonora schreef op 29 september 2008 @ 18:53:

[...]

Whatever makes you happy meid, ik vind het allemaal best hoor.Daar ben ik toch een stukje strenger in. Ik vind het niet best! Van getrouwde mannen blijf je af.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@ Jee Eleonora, wat erg! Wat gaat de bank hieraan doen?

Ben het overigens niet helemaal eens. Een relatie kun je inderdaad niet stelen maar je geloof in eerlijkheid en vertrouwen word je wel afgenomen, zodra je partner vreemd gaat.
Ik ben het eens met Johnny, de vraag die (hij?) stelt is simpel: heeft de minnares een aandeel in het bedrog en hoe ervaart zij dit zelf? Als ik willens en wetens met een bezette man neuk dan weet ik willens en wetens dat ik betrokken ben of kan raken bij een breuk. Het spreekwoordelijke duwtje in de rug.

Weet ik niet dat ik met een bezette man lig te krikken dan doe ik waarschijnlijk mijn huiswerk niet goed. Door de obsessie die we massaal hebben met bescherming van privacy vinden we het geoorlooft om elkaar niet flink uit te horen. Vroeger toen huwelijken nog werden gearrangeerd, werd de hele omgeving van de potentiele bruid of bruidegom ondervraagd. Men wilde weten wat voor vlees men in de kuip had.

Tegenwoordig leven we in compartimenten. Lekker langs elkaar heen, iedereen heeft het recht om lekker te doen wat hij of zij wil. Het gaat niemand ene flikker aan wat ik doe, met wie ik het doe, wanneer ik het doe.

We verafschuwen terecht een hoop van de sociale controle en de ongelukkigheid die dat ten gevolg had maar we zitten nu wel met situaties dat we onszelf gaan vragen in hoeverre vreemdgaan immoreel is en wie er zich schuldig hoort te voelen.

Ik denk dat die hele schuldvraag niet eens belangrijk is. Beloftes van trouw zijn zo broos als wat. Je kunt een intentie hebben om trouw te blijven maar een belofte drukt zwaar op iemands geest als die persoon die belofte niet meer waar kan maken. Dan maar boeten? Nee, ik hoop dat ik nooit iemand tegenkom die mij eeuwige trouw belooft want dat impliceert iets absoluuts en daar geloof ik niet in. Ik op mijn beurt zal ook nooit eeuwige trouw kunnen beloven, ik ken mezelf niet zo goed dat ik van nog te komen situaties precies kan zeggen hoe ik daarop zal reageren. Maar nogmaals, het zijn de intenties waarmee je iets begint of eindigt. En die intenties brengen alleen maar schade als ze gebaseerd zijn op eigen gewin zonder stil te staan bij de gevoelens van een ander. En of dat gewin in de vorm van de echtgenote is die haar ogen sluit voor het vreemdgaan van haar man, of het gewin van de man die het lef niet heeft om zijn huwelijk te beindigen of het gewin van de minnares die zich achter de verantwoordelijkheid van de vreemdgaande man schuilt, het maakt niet uit. Het is persoonlijk gewin. En in welke verhouding je ook zit en in welke rol dan ook, je bent te allen tijde verantwoordelijk voor jezelf. Niemand kan mij wijsmaken dat een minnares niets te maken heeft met het huwelijk tussen haar geheime minnaar en zijn vrouw. Je deelt elkaars sappen! Hij stopt zijn leuter in zijn vrouw, de volgende dag in zijn minnares. Het speeksel van zijn minnares zit drie dagen later in het speeksel van zijn vrouw, moet ik doorgaan? Het is een driehoek. En wat iemand ook terecht aangaf: als het stiekem moet allemaal dan weet je dat er iets fout zit. Welke reden heb je anders om het stiekem te doen? Om anderen te besparen? Je bespaart alleen jezelf.

En natuurlijk is het allemaal veel genuanceerder dan hoe ik het hier omschrijf maar ik blijf het vreemd vinden dat zoiets als de waarheid vertellen voor sommigen nog steeds moeilijk is en zich in allerlei bochten wringen om maar niet in de spiegel te hoeven kijken.
@Eleonara, superkut voor je!

Ik hoop dat de bank snel iets voor je kan regelen
quote:tonkje schreef op 29 september 2008 @ 19:23:

[...]

Daar ben ik toch een stukje strenger in. Ik vind het niet best! Van getrouwde mannen blijf je af.

ik proef een zeker sarcasme in de woorden van Leo, tonkje

Leo, wat een ellende!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 19:35:

Ben het overigens niet helemaal eens. Een relatie kun je inderdaad niet stelen maar je geloof in eerlijkheid en vertrouwen word je wel afgenomen, zodra je partner vreemd gaat.Voor zover ik weet, nemen banken de schade van skimming voor hun rekening.
quote:toyboygirl schreef op 29 september 2008 @ 19:35:

Ben het overigens niet helemaal eens. Een relatie kun je inderdaad niet stelen maar je geloof in eerlijkheid en vertrouwen word je wel afgenomen, zodra je partner vreemd gaat.Dat klopt hoor lieverd, ik wil er alleen mee aangeven dat er altijd twee mensen nodig zijn om zo'n buitenechtelijke toestand te beginnen. Het is niet per se de minnares die die gebonden man van zijn partner afpakt, het is zeker ook de gebonden man die beschikbaar is voor een relatie naast zijn relatie. Was hij dat niet geweest, dan viel er niks vreemd te gaan.
quote:tonkje schreef op 29 september 2008 @ 19:23:

[...]

Daar ben ik toch een stukje strenger in. Ik vind het niet best! Van getrouwde mannen blijf je af.Jij wel Tonk.
quote:Joeysmiles schreef op 29 september 2008 @ 20:24:

[...]

Voor zover ik weet, nemen banken de schade van skimming voor hun rekening.

Vast wel.

Daar gaat het me niet om in deze discussie maar inderdaad, het zal vast wel goed komen allemaal.
quote:eleonora schreef op 29 september 2008 @ 20:49:

[...]

Dat klopt hoor lieverd, ik wil er alleen mee aangeven dat er altijd twee mensen nodig zijn om zo'n buitenechtelijke toestand te beginnen. Het is niet per se de minnares die die gebonden man van zijn partner afpakt, het is zeker ook de gebonden man die beschikbaar is voor een relatie naast zijn relatie. Was hij dat niet geweest, dan viel er niks vreemd te gaan.

Ja dat wel, ze schijnen elkaar nog makkelijk te kunnen vinden ook

Ik hoop dat het snel geregeld wordt met de bank. Hufters die zoiets doen.
quote:bitterandsweet schreef op 29 september 2008 @ 19:17:

[...]

Waarom? Omdat je toen nog meer wensen had? Of omdat je toen nog wel geloofde in een complete relatie?

Omdat je op die leeftijd nog kinderen wil en die groot brengen in een normaal gezin.
quote:eleonora schreef op 29 september 2008 @ 19:22:

Vandaag kwam ik er achter dat ik geskimmd ben. 1500 euro van mijn bankrekening afgehaald door zielige, trieste, sociaal oerdomme mensen die er hun werk van hebben gemaakt om anderen te bestelen. Weloverwogen en ijskoud.

Een relatie, een partner van een ander, kun je niet stelen. Niet als die ander er niet voor open staat tenminste. Iets wat geen bezit is kan niet gestolen worden, zoiets komt van twee kanten.

Ik vind het wel eens bijzonder dat mensen die een verhouding hebben met een getrouwd/gebonden persoon harder veroordeeld worden dan personen zoals de skimmers die mijn zuurvediende centen zonder blikken of blozen van de bank halen. Vooral de onverschilligheid waarmee mensen die ik het vertel reageren treft me. Als ik had gezegd dat ik het met de getrouwde buurman deed waren ze meer onder de indruk terwijl ik dan niets tegen de wet zou doen. Raar eigenlijk.Ik steel hem ook niet, ik leen hem af en toe........
quote:Sensy12 schreef op 29 september 2008 @ 19:35:

(...)En die intenties brengen alleen maar schade als ze gebaseerd zijn op eigen gewin zonder stil te staan bij de gevoelens van een ander.

Dat is heel kort en bondig precies waar het om gaat in dit hele topic. Mensen voelen zich al gauw aangesproken en 'veroordeeld' maar de vraag is heel simpel zoals jij aangeeft: Gelden gangbare normen in de liefde? Want het lijkt dat alles geoorloofd is op het moment dat je verliefd bent. Je ene vriendin ophitsen tegen een ander, bommetjes leggen onder vriendschappen, collega's tegen elkaar uitspelen, allemaal 'slecht', not done, verachtelijk. Maar aktief meewerken aan de ondergang van een liefdesrelatie, pas op, daar mag je niet over oordelen. Want daar gelden opeens geen gangbare normen? Die vraag is de reden voor dit topic.quote:Welke reden heb je anders om het stiekem te doen? Om anderen te besparen? Je bespaart alleen jezelf.Solid as a rock.
Isolde, het doet jou niks als jouw gebonden vriend het ook nog eens blijkt te doen met een ander, die niet zijn vrouw is?

Een minnares wil ook graag het gevoel hebben dat ze heel belangrijk is voor de man, ook al is hij ongebonden. Je wilt erin geloven dat het allemaal mooi eindigt, jij en hij voor altijd samen, want dat is toch de reden waarom jij er nu energie in steekt? Het lijkt me heel wrang als blijkt dat hij jou en een evt andere vrouw ziet als lekker extraatje, voor de spanning. Want dan heeft alles wat jullie hadden niet zoveel voorgesteld als jij hoopte. Dat gevoel heeft een bedrogen vrouw ook, dat je geloofde in iets wat achteraf een leugen bleek te zijn. Ik weet zeker dat het je zal raken, ook al zet je jezelf neer als de stoere onafhankelijke minnares. Het zou goed zijn voor je, om het eens mee te maken, zodat je in het vervolg wat minder egoistisch bent. Want die egoistische houding zorgt ervoor dat je precies hetzelfde terug krijgt, en daar leer je misschien van.
Ik vind het daarom ook echt onbegrijpelijk, dat als je zelf ooit bedrogen bent en dus weet hoe het voelt, je dit een ander aan kunt doen. Is het een verlate en totaal misplaatste wraakactie? Het is niet alleen kinderachtig, maar je hebt voor een groot deel alleen jezelf ermee. Want het brengt je uiteindelijk alleen maar ellende. Je onthoud jezelf het geluk waarnaar ieder mens op zoek is. Nee ik begrijp het niet en kan er ook geen begrip voor opbrengen.

Het lijkt haast alsof Isolde er een genoegen in schept om het een ander moeilijk te maken. Zij mag niet het ultieme geluk hebben omdat minnaar niet voor haar kiest, dus dan zijn vrouw ook niet. Doordat je niet krijgt wat je wilt van je minnaar, moet zijn vrouw ook maar voelen.

Lekker volwassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven