Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 oktober 2015 @ 12:35:

[...]

Wilders is niet verantwoordelijk voor wat andere mensen uitkramen.

Dat is hetzelfde als alle moslims verantwoordelijk stellen voor de uitspraken van dat IS tuig die ze doen uit naam van een gemeenschappelijke god.

Of alle Israeliërs verantwoordelijk houden voor de waanideeen van Nethanayu over de Holocaust.

Het nadeel is dat bij Wilders in zijn achterban wel rechts extremisten zitten die niet bepaalde frisse ideeën hebben. Wat je ook hoort waar Wilders zelf bijstond is dat de leus: "Als Wilders wint dan gaat het anders worden, dan zijn wij aan de beurt'. Daar neemt hij evenmin afstand van dat is bedenkelijk.

Je kan niet altijd meer aankomen met links heeft het gedaan, als je als politicus weet met wat voor geteisem in je achterban huist- die stemmen voor hem omdat in hun ogen Wilders nog light is maar bij gebrek aan beter moet het maar- dan moet je optreden.

Toen Anders Breivik Wilders nog aanhaalde na zijn afschuwelijke daad werd hij nog lichtjes aangepakt, terwijl Wilders iedereen de maat neemt als het hem niet aanstaat.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:11:

Goh een Pechtold (die door zijn geschreeuw richting Wilders in het zadel wordt gehouden) Misschien zijn mensen het wel eens met Pechtold? Of oneens met Wilders?
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 13:11:

[...]

Nee dat is anders. Wilders heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid. Hij benoemt allerlei narigheid, gooit er wat beledigingen tussendoor, heeft het over nepregering en in verzet komen, wetende dat dat bij een deel van zijn achterban erin gaat als koek en dat die dat best eens op zouden kunnen vatten als een oproep tot actie.

Jouw vergelijking met alle moslims en alle israeliers is iets heel anders. Dat is meer iets als alle PVV-aanhangers verantwoordelijk stellen voor de daden van enkelingen. Dat is natuurlijk onzin.

Maar dat Wilders een rol speelt in die daden van enkelingen vind ik geen onzin.

Dan zijn we het hierover oneens.

Ik vind wel dat Wilders zijn toon zou moeten matigen maar zelfs die toon maakt hem m.i. niet verantwoordelijk voor de woorden en daden van anderen.
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 13:19:

[...]

Misschien zijn mensen het wel eens met Pechtold? Of oneens met Wilders?

Ja of eens met Wilders en oneens met Pechtold alles is mogelijk.

Misschien houden ze elkaar wel in het zadel..

Beiden hebben geen enkele oplossing voor de huidige problematiek en zeiken voornamelijk elkaar af.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 oktober 2015 @ 23:27:

interessant wat die agent zegt over opruiiende teksten op internet.

Opruiende teksten op internet..

Zomaar een voorbeeldje:

quote:Ikbenanoniem schreef op 23 oktober 2015 @ 13:20:

[...]

Dan zijn we het hierover oneens.

Ik vind wel dat Wilders zijn toon zou moeten matigen maar zelfs die toon maakt hem m.i. niet verantwoordelijk voor de woorden en daden van anderen.Ik vind Wilders niet verantwoordelijk voor wat anderen doen, maar hij speelt wel een rol in het geheel. Dat is anders bij "alle moslims". Die hebben niks te maken met IS. Een ronselende extremist of imam die oproept tot strijd wel, maar dus niet alle moslims. Dat is het verschil.
quote:-RoseRed- schreef op 23 oktober 2015 @ 08:34:

http://www.telegraaf.nl/b ... _reizen_avonden_af__.html

Extreemrechts reist inspraakavonden af

door Alexander Bakker en Wessel Wit

Amsterdam -

Inspraakavonden over de komst van asielzoekers, worden regelmatig bijgewoond door demonstranten van buitenaf.

Boze burgers roeren zich tijdens een bewonersbijeenkomst in de Rotterdamse wijk IJsselmonde over de komst van een tijdelijk asielzoekerscentrum. Lang niet alle aanwezigen zouden uit de wijk zelf komen. De extreemrechtse beweging NVU zegt dat ze hun leden dergelijke bijeenkomsten laat bezoeken. Boze burgers roeren zich tijdens een bewonersbijeenkomst in de Rotterdamse wijk IJsselmonde over de komst van een tijdelijk asielzoekerscentrum. Lang niet alle aanwezigen zouden uit de wijk zelf komen. De extreemrechtse beweging NVU zegt dat ze hun leden dergelijke bijeenkomsten laat bezoeken. Foto: ANP

Wanneer gemeenten bijeenkomsten voor de tal van bezorgde of zelfs boze buurtbewoners organiseren, blijken daar ook tegenstanders op af te komen die niet in de buurt wonen.

Constant Kusters, leider van de omstreden extreemrechtse Nederlandse Volks-Unie (NVU), geeft toe dat NVU-leden dergelijke bijeenkomsten bezoeken ook al zijn die niet in hun eigen gemeente. „Iedereen met een mening zou die moeten kunnen verkondigen, of je nu uit de buurt komt of niet. Het is een open democratie. Wij doen alles om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk asielzoekerscentra komen, op een legale en vreedzame mani

--------------

Tijd dat de gemeente inspraakavonden doen alleen voor de inwoners van die plaatsen, en van te voren melden wie er komen op de avonden. Buitenstaanders als NVU leden blijven maar thuis in Purmerend.( waar de meeste nvu leden wonen)

Nu nog even uitzoeken of dit wettelijk ook mogelijk is.

Een inspraakavond is openbaar, iedereen zal die mogen bezoeken.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:25:

[...]

Opruiende teksten op internet..

Zomaar een voorbeeldje:

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56BBD0A4[/img]Ik ben bang dat je over elk willekeurig onderwerp vanuit elke denkbare invalshoek dergelijke nutteloze berichten van het internet kunt plukken. Wat wil je hiermee aantonen?
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 13:28:

[...]

Ik ben bang dat je over elk willekeurig onderwerp vanuit elke denkbare invalshoek dergelijke nutteloze berichten van het internet kunt plukken. Wat wil je hiermee aantonen?Opruiende teksten komen niet alleen uit de zogenaamde extreemrechtse Wildershoek.!
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 13:25:

[...]

Ik vind Wilders niet verantwoordelijk voor wat anderen doen, maar hij speelt wel een rol in het geheel. Dat is anders bij "alle moslims". Die hebben niks te maken met IS. Een ronselende extremist of imam die oproept tot strijd wel, maar dus niet alle moslims. Dat is het verschil.

Oke, ik zie je punt. En in die zin speelt hij wel een rol inderdaad.

Net als andere politici, de pers en de social media.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:31:

[...]

Opruiende teksten komen niet alleen uit de zogenaamde extreemrechtse Wildershoek.!Wordt dat dan beweerd hier?
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 13:32:

[...]

Wordt dat dan beweerd hier?Er wordt hier door sommigen nogal met 2 maten gemeten.
Je zou gewoon naar elke inspraakavond moeten gaan natuurlijk. De overheid zet de azc 's toch ook door het hele land.. Maar als de brief van Dijkhof bij al die vluchtelingen terecht is gekomen dan zijn de inspraakavonden niet meer nodig.
Komt het uit de Wildershoek dan is het een schande en komt het uit de moslimhoek dan moet het toch echt genuanceerd worden en mag je niet iedereen over 1 kam scheren..

Maar goed what else is new..
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:31:

[...]

Opruiende teksten komen niet alleen uit de zogenaamde extreemrechtse Wildershoek.!Nou zogenaamd? http://kafka.nl/pro-patri ... t-radicale-voorhoede-pvv/
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 13:19:

[...]

Misschien zijn mensen het wel eens met Pechtold? Of oneens met Wilders?

Op dit moment zijn het allemaal kleuters,die over elkaar heenvallen.

De huidige regering heeft zitten slapen,met als gevolg dat Wilders de grootste is in de peilingen.

In de crisis kon er niks,en nu is er opeens geld voor 50000 woningen.

En uit welk potje het komt maakt dan de mensen niks uit,maar velen voelen zich in de maling genomen.

Het probleem met de vluchtelingenstroom moet worden opgelost,voor de volgende verkiezingen.

Anders word Wilders zeer zeker de grootste partij van dit land,en dat moet niemand willen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 oktober 2015 @ 13:32:

[...]

Oke, ik zie je punt. En in die zin speelt hij wel een rol inderdaad.

Net als andere politici, de pers en de social media.Pers en social media geven vooral een podium. Al kunnen ze wel uitspraken uitvergroten door ze in een bepaalde context te plaatsen. Of uit hun verband te halen. Andere politici hebben er natuurlijk ook wel mee te maken, maar ze hebben ben ik bang weinig invloed op de extreme figuren in de achterban van Wilders. Het maakt meer indruk als Wilders zegt dat ze te ver gaan dan als Pechtold dat zegt.
quote:duistercontinent schreef op 23 oktober 2015 @ 13:35:

[...]

Nou zogenaamd? http://kafka.nl/pro-patri ... t-radicale-voorhoede-pvv/En de opruiende mallotige tekst die ik net postte komt gewoon uit de extremistische islamhoek..
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:35:

Komt het uit de Wildershoek dan is het een schande en komt het uit de moslimhoek dan moet het toch echt genuanceerd worden en mag je niet iedereen over 1 kam scheren..

Maar goed what else is new..

Je mag wat mij betreft nooit iedereen over een kam scheren en geweld en bedreigingen uit welke hoek dan ook vind ik verkeerd. Met de overgrote meerderheid van de aanhang van Wilders is niets mis (alleen dan dat ze een andere mening hebben dan die van mij )

Met de overgrote meerderheid van "links" of moslims is trouwens ook niets mis.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:35:

Maar goed what else is new..h

Los van mijn mening dat het triest is als je uitgerekend mijn moeder kiest om de liefde mee te bedrijven vind ik het ook teveel eer om dit soort blubberberichten via het vivaforum te verspreiden.

Het maakt niet uit uit welke hoeken van het riool onzin komt, links, rechts of rechtdoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:37:

[...]

En de opruiende mallotige tekst die ik net postte komt gewoon uit de extremistische islamhoek..een tekst van een internetgekkie op een of ander vaag forum is wel iets anders dan een politicus die het heeft over in verzet komen tegen AZC's.
quote:cijfernerd schreef op 23 oktober 2015 @ 13:36:

[...]

Op dit moment zijn het allemaal kleuters,die over elkaar heenvallen.

De huidige regering heeft zitten slapen,met als gevolg dat Wilders de grootste is in de peilingen.

In de crisis kon er niks,en nu is er opeens geld voor 50000 woningen.

En uit welk potje het komt maakt dan de mensen niks uit,maar velen voelen zich in de maling genomen.

Het probleem met de vluchtelingenstroom moet worden opgelost,voor de volgende verkiezingen.

Anders word Wilders zeer zeker de grootste partij van dit land,en dat moet niemand willen.Precies Wilders is een symptoom en bestaat bij de gratie van het al decennia lang falen van de zogenaamde fatsoenspartijen.
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 13:48:

[...]

een tekst van een internetgekkie op een of ander vaag forum is wel iets anders dan een politicus die het heeft over in verzet komen tegen AZC's.Geweldloos en democratisch in verzet komen dat is wat Wilders gezegd heeft.!
quote:feow schreef op 23 oktober 2015 @ 13:46:

[...]

h

Los van mijn mening dat het triest is als je uitgerekend mijn moeder kiest om de liefde mee te bedrijven vind ik het ook teveel eer om dit soort blubberberichten via het vivaforum te verspreiden.

Het maakt niet uit uit welke hoeken van het riool onzin komt, links, rechts of rechtdoor.

Hetzelfde zou je kunnen zeggen van die malloten die riepen 'daar moet een piemel in'

Niemand schijnt aangifte te hebben gedaan en ook het OM zegt dat er geen strafbaar feit is gepleegd en dat vraag ik mij bij dit internetgekkie af.

http://nos.nl/artikel/2064463-geen-aang ... ergen.html

Het OM ziet geen aanleiding om vervolging in te stellen tegen bezoekers van de informatieavond in Steenbergen over de opvang van asielzoekers. Volgens het OM waren de spreekkoren die klonken niet strafbaar. Ook heeft niemand aangifte gedaan.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:48:

[...]

Precies Wilders is een symptoom en bestaat bij de gratie van het al decennia lang falen van de zogenaamde fatsoenspartijen.Er is denk ik gewoon een grote groep mensen die een land wil dat er eigenlijk allang niet meer is en dat er ook nooit meer zal komen. Nederland is nu een multicultureel land, of je dat nu leuk vind of niet. Het is natuurlijk prima om op Wilders te stemmen als je het eens bent met zijn standpunten, maar het is denk ik een illusie dat Nederland weer een mono-cultuur wordt. Zelfs al haalt Wilders straks 40+ zetels. Als Wilders aan de macht zou komen zal hij heel wat mensen teleur gaan stellen denk ik. Grappig dat je de rest trouwens fatsoenspartijen noemt. PVV is onfatsoenlijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven