Budget maaltijden
donderdag 2 oktober 2008 om 15:12
donderdag 2 oktober 2008 om 15:21
donderdag 2 oktober 2008 om 15:27
quote:Mevrouwdekees schreef op 02 oktober 2008 @ 15:21:
Sorry -xxx- maar da's zoals je het nu schrijft echt niet te nassen, zuinig zijn prima maar ik at zelfs beter toen ik net op kamers woonde..Eens met Mevrouwdekees. Saté uit zo'n zakje is echt niet te vreten. Dan eet ik liever geen vlees!
Stamppot bruine bonen is erg goedkoop. Aardappelen koken en mixen met warm gemaakte bruine bonen (klontje boter en wat melk erbij voor de smeuiigheid). Gehaktbal erbij. Klaar.
Bruine bonen zijn te vervangen door andijvie (rauw), wortels (gekookt) en appels (gekookt). Meng ui door de aardappels en je hebt een soort hutspot.
(vind het zelf niet lekker, maar dat is een ander verhaal)
Sorry -xxx- maar da's zoals je het nu schrijft echt niet te nassen, zuinig zijn prima maar ik at zelfs beter toen ik net op kamers woonde..Eens met Mevrouwdekees. Saté uit zo'n zakje is echt niet te vreten. Dan eet ik liever geen vlees!
Stamppot bruine bonen is erg goedkoop. Aardappelen koken en mixen met warm gemaakte bruine bonen (klontje boter en wat melk erbij voor de smeuiigheid). Gehaktbal erbij. Klaar.
Bruine bonen zijn te vervangen door andijvie (rauw), wortels (gekookt) en appels (gekookt). Meng ui door de aardappels en je hebt een soort hutspot.
(vind het zelf niet lekker, maar dat is een ander verhaal)
donderdag 2 oktober 2008 om 16:19
donderdag 2 oktober 2008 om 16:26
Seizoensgroenten en fruit eten. Als er iets in de aanbieding is, grote porties kopen en invriezen.
-Prei met ham en kaas uit de oven + aardappelpuree
-Witlof met ham en kaas uit de oven + aardappelpuree
-Lasagne (gehakt, lasagnesaus, bladen, zak groente)
-zuurkoolschotel (gehakt, aardappelpuree, zuurkool evt ananas en tomaat)
-Worteltjes met aardappels en vissticks
-Rauwe andijvie met aardappeltjes en spekjes
Etc.
-Prei met ham en kaas uit de oven + aardappelpuree
-Witlof met ham en kaas uit de oven + aardappelpuree
-Lasagne (gehakt, lasagnesaus, bladen, zak groente)
-zuurkoolschotel (gehakt, aardappelpuree, zuurkool evt ananas en tomaat)
-Worteltjes met aardappels en vissticks
-Rauwe andijvie met aardappeltjes en spekjes
Etc.
...
donderdag 2 oktober 2008 om 16:27
donderdag 2 oktober 2008 om 16:32
Het probleem bij ons is dat we geen basis ingredienten hebben.
Ik zelf ben een zeikerd met groente en lust echt niet alles zodat er bij ons geen bakjes champingons en uien, paprika zijn. We kopen altijd kant en klare zakjes aardappelen.
en als mijn vriend sla wil koopt hij een zakje omdat ik het dus niet eet.
Sausjes kopen we ook in een zakje.
Ik zelf ben een zeikerd met groente en lust echt niet alles zodat er bij ons geen bakjes champingons en uien, paprika zijn. We kopen altijd kant en klare zakjes aardappelen.
en als mijn vriend sla wil koopt hij een zakje omdat ik het dus niet eet.
Sausjes kopen we ook in een zakje.
donderdag 2 oktober 2008 om 16:39
Iglo diepvries spinazie ala creme en boerenkool in deelblokjes kopen en dat kun je gewoon in gewenste hoeveelheid klaarmaken zonder dat 't overschot bederft.
Ik zie bruine bonen genoemd worden. Vind dat dus weer helemaal niks, smaakt veel te melig.
Vraag iemands pasje om 'n keer bij makro of sligro te kunnen shoppen. Haal dan diepvries kiloverpakkingen met panga, tilapia, tigerprawns etc. zodat je daar ook weer heel lang van kunt eten.
Ik zie bruine bonen genoemd worden. Vind dat dus weer helemaal niks, smaakt veel te melig.
Vraag iemands pasje om 'n keer bij makro of sligro te kunnen shoppen. Haal dan diepvries kiloverpakkingen met panga, tilapia, tigerprawns etc. zodat je daar ook weer heel lang van kunt eten.
donderdag 2 oktober 2008 om 16:45
Bij de Lidl ; 1 blik bruine bonen , blik rode kidneybonen , blikje champignons , blikje mais , pak tortilla spullen , gehakt .
( extra ; creme fraiche , ijsbergsla , verse tomaat oid , (geraspte) kaas , tortillachips en saus .
Wat je over hebt ; en dat héb je ; wraps mee vullen , kaas erover , tortillachips verkruimelen en in de oven .
Met de creme fraiche die je over hebt ( en twee kleine schepjes mais ) versier je dag drie een gepofte aardappel ; sla is er ook nog wel ....
pizza ; Lidl Turks brood , overdwars doorsnijden , en beleggen ( voordeligst ; tomatenketchup , kaas , salami , pizza/italiaanse kruiden , maar er kan ook gehakt op , groente , kaassoorten...........
( extra ; creme fraiche , ijsbergsla , verse tomaat oid , (geraspte) kaas , tortillachips en saus .
Wat je over hebt ; en dat héb je ; wraps mee vullen , kaas erover , tortillachips verkruimelen en in de oven .
Met de creme fraiche die je over hebt ( en twee kleine schepjes mais ) versier je dag drie een gepofte aardappel ; sla is er ook nog wel ....
pizza ; Lidl Turks brood , overdwars doorsnijden , en beleggen ( voordeligst ; tomatenketchup , kaas , salami , pizza/italiaanse kruiden , maar er kan ook gehakt op , groente , kaassoorten...........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.