Budget maaltijden

02-10-2008 15:12 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het besparen op boodschappen topic.

Wie weet er goedkope en lekkere avondmaaltijden?

Voor ongeveer 3 personen? wij zijn met zijn 2en maar mijn vriend eet voor 2 en het liefst geen salade of pasta. ( dat is mijn eigen voorkeur:P)

Oftewel: dump je goedkope en lekkere recepten hier
quote:_LittleMissSunshine_ schreef op 03 oktober 2008 @ 09:38:

Titalia> Als je eerst alles aan moet schaffen ben je meer kwijt. Maar in verhouding idd is t goedkoper

Wat is dat nou weer voor onzin? Je gooit een aangebroken pak bloem toch niet weg? Dat zet je in de kast en gebruik je de volgende keer toch gewoon weer?

(ik zag net op de AH site dat een pak kant en klare pannekoeken minstens 2 euro kost)
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 oktober 2008 @ 09:41:

[...]

Tja maar dat bespaard geen geld geld hé. Of dat zo is (qua smaak en gezondheid) geen idee; zou niet in me opkomen om dat te kopen..

/ bekend dat als ze alleen moet eten ze af en toe wel eens instantpuree maakt, met verse groente, dat dan weer wel.Uit 'n zakje vind ik 't zo kunstmatig lijken, dat eet ik dan weer niet. Ik moet bekennen dat ik sinds ik op mezelf woon nog nooit 'n aardappel geschild heb. Ik koop altijd de voorgekookte/geschilde varianten. Heb gelukkig ook nog nooit hoeven budgetteren. Heb ooit wel 'ns een zak met verse aardappelen gekocht, maar die heb ik na 'n tijd weg kunnen gooien omdat ze uit begonnen te schieten.
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2008 @ 09:40:

[...]

Dan heb je wel supergoedkope melk, wist niet dat ie zo goedkoop was. Maar met 'n heel gezin heb je ongetwijfeld gelijk dat het goedkoper uitvalt als je al dat soort producten los in huis haalt. Zelf eet ik zo weinig pannenkoeken dat aparte ingredienten halen niet loont. De moeite die je ervoor moet doen weegt niet op tegen het gemak van 'n kant en klaar pak.

een 2 literpak melk kost bij appie 1,40 Ik weet dat het bij de lidl goedkoper is.

gebruik jij verder ook nooit bloem, of eieren? Ik vind de ingredienten van pannenkoeken nou niet van zo'n bijzonder allooi dat je dat eigenlijk standaard in huis hebt, toch?
Even AH.nl Pakje aardappelpuree vers: 450 gram 1.79

10(!!!!!) kilozak aardappelen; 2.99

kun je 20 keer puree eten...
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2008 @ 09:44:

[...]

Uit 'n zakje vind ik 't zo kunstmatig lijken, dat eet ik dan weer niet. Ik moet bekennen dat ik sinds ik op mezelf woon nog nooit 'n aardappel geschild heb. Ik koop altijd de voorgekookte/geschilde varianten. Heb gelukkig ook nog nooit hoeven budgetteren. Heb ooit wel 'ns een zak met verse aardappelen gekocht, maar die heb ik na 'n tijd weg kunnen gooien omdat ze uit begonnen te schieten.

Moet je in een pot zetten, hou je mooie planten aan over

Ik hou niet van voorgeschilde / voorgesneden dingen. Je houd weinig vitaminen over, het ziet er altijd wat lullig uit en het is nog duur ook.
quote:tilalia2 schreef op 03 oktober 2008 @ 09:47:

[...]

een 2 literpak melk kost bij appie 1,40 Ik weet dat het bij de lidl goedkoper is.

gebruik jij verder ook nooit bloem, of eieren? Ik vind de ingredienten van pannenkoeken nou niet van zo'n bijzonder allooi dat je dat eigenlijk standaard in huis hebt, toch?Ik drink geen melk, dus zou de overschot weg moeten gooien. Okee, kan natuurlijk 'n half litertje kopen. Eieren eet ik elke dag, dus dat is standaard in huis. Bloem heb ik niet in huis, omdat ik dat simpelweg nergens voor gebruik.
Weet je wat Elninjoo, we gaan je gewoon via het forum leren koken, scheelt bakken met geld. Mag jij ons leren omgaan met kinderen een camera. Iedereen blij.

/ ook al gebruik je 1 keer per jaar bloem, dan nog kan het uit...
.
.
quote:tilalia2 schreef op 03 oktober 2008 @ 09:38:

[...]

Tja, dat is je eigen keus. Dan zal je in tijden van financiele nood dus geen vlees eten.

(en de geneugten van stoofvlees missen)

Ik begrijp dat nooit: hoe kan je nou griezelen van vlees aan een botje? Da's net zo zeer vlees als filetvlees. En aan een botje en met een vetje blijft het vlees sappiger dan bij filet, en is het dus lekkerder.

Ik snap best dat mensen niet van kluiven houden, maar dat hoeft toch niet? Je hebt toch bestek?Het zit tussen mijn oren Tila. Ik weet dat het niet logisch is, maar voor mij is het zo.
Lindy ik kán ook koken hoor* en gemiddeld staat hier (minstens) 6 avonden in de week een verse, zelfgekookte maaltijd op tafel, incluis voldoende groente en weinig vet. Alleen als ik voor mij alleen moet koken en ik heb al honger wil ik me wel eens vergrijpen aan eten wat ik in minder dan 5 minuten op tafel kan zetten. En daar zit dan instantpuree bij.

*5 gangen voor 25 man in een normale keuken bewijs genoeg?
quote:lindy schreef op 03 oktober 2008 @ 09:52:

verse aardappelen zijn zoveel lekkerder. Snij ze eens met schil in partjes en zet ze in de oven met knoflook, olijfolie en (verse) kruiden.

Hou op Lindy, ik krijg honger!

Maar het is echt waar. De zogenaamde "verse" aardappeltjes in zakjes zijn echt lang niet zo lekker dan wanneer je gewone aardappelen gebruikt. Er zit gewoon meer smaak aan.

Maar net als Mevrouwdekees hierboven grijp ik voor het gemak ook wel eens een zakje kant-en-klaar. Na een werkdag en het forenzen heb ik niet altijd zin om ook eerst nog aardappeles te gaan staan schillen en verse groente te staan gaan wassen. Dan zijn pakjes en potten groente erg gemakkelijk.
quote:lindy schreef op 03 oktober 2008 @ 09:52:

verse aardappelen zijn zoveel lekkerder. Snij ze eens met schil in partjes en zet ze in de oven met knoflook, olijfolie en (verse) kruiden.Als er nu iets is waar ik écht van over m'n nek ga, dan is dat wel olijfolie!
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 oktober 2008 @ 09:52:

Weet je wat Elninjoo, we gaan je gewoon via het forum leren koken, scheelt bakken met geld. Mag jij ons leren omgaan met kinderen een camera. Iedereen blij.

/ ook al gebruik je 1 keer per jaar bloem, dan nog kan het uit...Ik ben er gewoon te gemakzuchtig voor. Vind het zo zonde van de tijd om een uur bezig te zijn aan 'n maaltijd die ik binnen 10 minuten op heb.
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2008 @ 10:00:

[...]

Als er nu iets is waar ik écht van over m'n nek ga, dan is dat wel olijfolie! Heb je daar op je reizen dan geen last van Elninjoo? De halve wereldbevolking gebruikt olie bij het koken. Lijkt me lastig.
Een uur?! Dan kun je écht niet koken. Negen van de 10 maaltijden die ik kook duren van open doen koelkast tot op bord 10-20 minuten. En aardappelschillen doe ik altijd lekker voor de tv, kun je nauwelijks een zware taak noemen.
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2008 @ 10:00:

[...]

Als er nu iets is waar ik écht van over m'n nek ga, dan is dat wel olijfolie! Dan gebruik je toch gewoon roomboter? Is ook erg lekker
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 oktober 2008 @ 10:05:

Een uur?! Dan kun je écht niet koken. Negen van de 10 maaltijden die ik kook duren van open doen koelkast tot op bord 10-20 minuten. En aardappelschillen doe ik altijd lekker voor de tv, kun je nauwelijks een zware taak noemen.Eens. Ik doe er wat langer over, meestal een half uur tot 45 min, maar dat is omdat ik veel 'langzaam' vlees gebruik, eigenlijk altijd 2 soorten groenten doe, en ondertussen jengelige kinderen uit m'n keuken moet jagen.
Maar we hebben het dan ook niet in 10 minuten op. Zo snel eten vind ik dan weer zonde van het werk, van de smaak, en je doet je lijf er niet echt goed mee: na tien minuten weet je lijf nog niet eens of het vol zit, of niet.

Eet jij werkelijk je warme hap in 10 minuten op? Maar dan proef je toch nauwelijks wat je eet?
Geen jengelige kids, weinig langzaam vlees en voor twee personen is 2 soorten groenten wat veel (al maak ik vaak salade, zit minstens drie soorten groenten in, telt dat ook ) Dus ja, een kwartier gemiddeld is heel haalbaar.
quote:Pinksterbloempje schreef op 03 oktober 2008 @ 10:02:

[...]

Heb je daar op je reizen dan geen last van Elninjoo? De halve wereldbevolking gebruikt olie bij het koken. Lijkt me lastig.Tot nu toe alleen in Barcelona. Daar moest ik echt met zorg m'n gerechten uitkiezen want veel dreef in de olijfolie. De vriendin met wie ik was is juist gek op alles met olijven. In de rest van de wereld is men gelukkig niet zo van de olijfolie hoor. Dat lijkt maar zo omdat het hier in Europa zo'n hype is. Zelf ben ik meer van de zonnebloemolie, dat smaakt tenminste neutraal.
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 oktober 2008 @ 10:05:

Een uur?! Dan kun je écht niet koken. Negen van de 10 maaltijden die ik kook duren van open doen koelkast tot op bord 10-20 minuten. En aardappelschillen doe ik altijd lekker voor de tv, kun je nauwelijks een zware taak noemen.

Aardappels schillen of allerlei dingetjes snijden en voorbereiden tel ik ook mee in de bereidingstijd. Ik eet alleen kip/kalkoen of vis/seafood, dus da's op zich heel snel gaar: 5-10 minuten. Maar als je ingewikkelde recepten doet ben je gewoon heel veel tijd kwijt aan voorbereidende handelingen.

Als ik met mensen samen eet dan ben je uiteraard langer aan 't eten, omdat je dan ook 'n voorgerecht eet enzo. Maar gewoon 'n bord eten met stukje vis/vlees en wat aardappel en toefje groente heb ik echt wel in 10 minuutjes leeg. En dan eet ik echt niet snel ofzo. Maar ik eet dus ook geen hele berg voedsel. Gewoon 150 gram vis/vlees met iets sauzerigs of kaas en beetje aardappel/groentespul.
Ben zelf niet zo kokkerig aangelegd, maar heb hier weer wat inspiratie opgedaan.

Las eerder dat inhoud blikje tonijn verwarmd werd. Vraagje : kun je die olie waar de vis in drijft eigenlijk wel verhitten ?

Aardappelpuree maak ik in grote hoeveelheid en dan in porties in de diepvries. Altijd handig bij de hand en goedkoper. Drinken zelf geen melk, dus is een kwestie van even plannen. Ik kook de aardappels wel altijd met flink wat knoflook ;) Oh ja, ik doe er altijd op 't eind zakjes (dat dan weer wel) geraspte oude kaas bij.
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2008 @ 10:19:

[...]

Aardappels schillen of allerlei dingetjes snijden en voorbereiden tel ik ook mee in de bereidingstijd. Ik eet alleen kip/kalkoen of vis/seafood, dus da's op zich heel snel gaar: 5-10 minuten. Maar als je ingewikkelde recepten doet ben je gewoon heel veel tijd kwijt aan voorbereidende handelingen.

Als ik met mensen samen eet dan ben je uiteraard langer aan 't eten, omdat je dan ook 'n voorgerecht eet enzo. Maar gewoon 'n bord eten met stukje vis/vlees en wat aardappel en toefje groente heb ik echt wel in 10 minuutjes leeg. En dan eet ik echt niet snel ofzo. Maar ik eet dus ook geen hele berg voedsel. Gewoon 150 gram vis/vlees met iets sauzerigs of kaas en beetje aardappel/groentespul.mwuhahaha, mét aardappels schillen erbij 20 minuten! een rijst of pastagerecht iets meer dan 10! Dat kan prima inclusief alle voorbereidende handelingen.
quote:Maricke schreef op 02 oktober 2008 @ 17:07:

[...]

Ja die stokjes, die zijn ECHT heel lekker. Je zit vol na de eerste hap en krijgt er een gratis maagperforatie bij!Flauw hoor Maricke, om je topic over de (betaalde) vrouwenliefde zo snel op slot te gooien. Maar geniet ervan, meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven