Ik kan zoons geaardheid niet aanvaarden

07-11-2015 12:11 1180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden vertelde mijn zoon voor het eerst dat hij denkt dat hij homoseksueel is. Hij was toen 19 jaar en we vonden dit nog veel te vroeg om zo’n dingen zeker te weten. Vooral mijn man vindt dit niet bespreekbaar. We hebben toen heel intensief gesproken over wat in hem omging en na een tijdje gaf zoon aan dat hij er niet helemaal over uit was en nog niet helemaal zeker was wat zijn geaardheid was. De relatie tussen zoon en zijn vader is hierdoor wel sterk bekoeld, alsof er toch een afstand is gekomen. We hebben het onderwerp in de maanden die erop volgde laten rusten. Zoon kreeg in die periode ook een vriendin.

Een tijdje geleden gaf zoon aan dat hij nog steeds denkt homo te zijn. Hij is verliefd op een vriend en hij ook op hem, ze hebben dit al tegen elkaar uitgesproken en hebben al gekust. Ik ben kwaad dat hij ons een jaar heeft voorgelogen, dat hij ons voorgehouden heeft dat zijn gevoelens veranderd waren. Hoe hard ik ook probeer, ik kan dit niet gewoon aanvaarden. Ik wil beter voor mijn kind. Tegenwoordig lijkt homo/bi zijn wel een modeverschijnsel. Je ‘moet’ wel eens experimenteren met iemand van het zelfde geslacht, anders tel je niet meer mee. Zoon is een harde bikkel, een doorzetter. Ik zie hem helemaal niet als homoseksueel. Ik zie zo’n levensstijl ook gewoon niet passen bij mijn zoon en als ik eerlijk ben vind ik het vies. Zoon heeft al een paar keer over zijn “vriend” verteld, over hoe graag hij bij hem is, maar dit wil ik helemaal niet weten. Ik kan er niet met hem niet over spreken.

Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar dit deel kan ik echt niet aanvaarden. Ik wil hem hierover niet verliezen. Zijn er hier ouders die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan? Weet iemand een manier om hier samen met mijn zoon door te komen?
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:36:

[...]

Ja én? Dat mag toch??

Dat vind ik altijd zo zielig. Dat er mensen zijn die iemand gek/ vies vinden. En dat ze dan niet door hebben dat die mensen dat niet zijn, maar zijzelf. Dat er dus eigenlijk net zo raar naar hen wordt gekeken als zij naar die persoon/ bevolkingsgroep.

Dat heb ik wel bij jou nu, dat ik het wel een beetje zielig voor je vind. Maar ja, je kiest niet hoe je wordt geboren he...
quote:arizonaa schreef op 07 november 2015 @ 13:22:

Uiteindelijk lost het probleem zichzelf op. Zoon zal met jou en je man breken. Hoef jij je ook niet meer zo te schamen of naar je 'walgelijke zoon' te kijken.

Mijn hart huilt hierom als dit zo is. Als ouders liever vast houden aan hun vresenlijke beeld van homos van ze hebben.

Dan dat ze zouden breken met hun zoon. Wie is er dan verstandiger je voedt toch niet voor niks een kind op. Daar houdt je toch van ook als hij homofiel blijkt te zijn??

Even wennen ook oke niks mis mee. Je toekomstdromen vallen in een. Maar over walging spreken vind ik weer heel ver gaan wat to doet.
quote:Hasse88 schreef op 07 november 2015 @ 13:43:

[...]

Omdat het totaal respectloos is bijvoorbeeld naar een substantieel gedeelte van de wereldbevolking? Omdat je overkomt als een vervelend mens die de ander geen geluk gunt?

Zoiets?Ach ik ben alles behalve vervelend en naar. Het is werkelijk weerzinwekkend wat je allemaal over je heen krijgt als je homoseksualiteit afkeurt.
TO je bent in ieder geval eerlijk. Zelf moet ik eerlijk bekennen dat mijn hart in elkaar krimpt als ik dit lees, omdat ik me bedenk wat van moeilijke worsteling je zoon de afgelopen jaren waarschijnlijk gehad heeft. Een worsteling die hij alleen heeft gevoerd, omdat hij waarschijnlijk wel weet hoe jij en je man er tegenover staan. Ondanks dat vind ik de meeste reacties niet constructief.

Op het moment dat je weinig weet van homo's en lesbiennes kan ik me voorstellen dat je een vertekent beeld krijgt. Ik denk wel, dat als je (goed) contact wil behouden met je zoon, jij en je man hard aan de bak moeten. Mijn inziens zijn er al steken laten vallen doordat hij alleen was in zijn worsteling, dat jullie hem naar mijn mening beschuldigen van "homo zijn", hem beschuldigen van liegen en zijn vriend niet meer over de vloer willen. Wat jullie daarmee eigenlijk doen is zijn bestaan ontkennen, want hij mag immers niet zijn wie hij is. Hij wil graag in contact blijven met jullie, verloochend daarom zichzelf en zijn vriend. "dit wil je niet voor je kind"is naar mijn idee een zinnetje wat je inzet om zijn geaardheid niet te aanvaarden. Om in contact te blijven met hem zul je met de billen bloot moeten, naar hem moeten kunnen kijken zonder je bril van vooroordelen, maar met openheid en welwillendheid om echt verbinding met elkaar te krijgen. De manier waarop je nu naar hem reageert, stoot je hem van je af. Als je ervoor kiest om in contact te komen met je zoon, kom je mogelijk wel in conflict met je man, aangezien je benoemt dat hij het helemaal niet gaat accepteren. Ik wens niet alleen jouw zoon, maar ook jou heel veel succes, want deze reis gaat een enorme confrontatie voor je worden met jezelf, welke optie je ook kiest.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:44:

[...]

Dus als je homoseksualiteit niet accepteert ben je hysterisch, grof en eng? ik vind dat mensen die mijn mening niet accepteren eerder eng.Mens jouw forumcarriere hangt aan elkaar van het niet accepteren van meningen, en dan kom je hier nu zielig doen? Schiet even lekker een eind op zeg.
Ik heb het idee dat het topic nep is om reacties uit te lokken. Mocht het wel echt zijn, wat ben je een vreselijk bekrompen persoon. Als je het beste wil voor je kind is dat wanneer hij gelukkig is. Ooit bedacht dat hij het stil gehouden heeft omdat hij weet hoe zijn ouders reageren. En nu is zijn vriend niet welkom. Wat je niet zou moeten willen voor je kind zijn zulke ouders. Mijn God zeg wat kan ik pissig worden van mensen zoals jullie.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:44:

[...]

Dus als je homoseksualiteit niet accepteert ben je hysterisch, grof en eng? ik vind dat mensen die mijn mening niet accepteren eerder eng.Haal die waas eens voor je ogen weg en lees wat ik schrijf. Ik heb het over de manier waarop je je uitdrukt.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 07 november 2015 @ 13:46:

[...]

Mens jouw forumcarriere hangt aan elkaar van het niet accepteren van meningen, en dan kom je hier nu zielig doen? Schiet even lekker een eind op zeg.

Een heel eind graag ja.

Uit mijn aura met zulke droeftoeters.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:43:

[...]

Ik had het over die twee voetballers.Waarom let je er zo op? Ik heb geen voetballer gezien de afgelopen jaren, laat staan een homovoetballer.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 07 november 2015 @ 13:46:

[...]

Mens jouw forumcarriere hangt aan elkaar van het niet accepteren van meningen, en dan kom je hier nu zielig doen? Schiet even lekker een eind op zeg.Ken ik jou?
@dadelduifje: seks tussen mannen walgelijk? Wat een groot woord zeg. Bah. Je zit er toch niet met je neus bovenop? Doe normaal.

Ik moet niks van SM hebben. Vind dat idee eng. Zie het mezelf niet doen. Nooit. Maar ik zal nooit mensen die het wel spannend en sexy vinden goor of walgelijk vinden.
quote:kadanz schreef op 07 november 2015 @ 13:48:

[...]

Waarom let je er zo op? Ik heb geen voetballer gezien de afgelopen jaren, laat staan een homovoetballer.Nieuws. Ik let nergens op. Komt allemaal zomaar voorbij.
Och.

Mijn moeder was 24 jaar getrouwd, 27jaar bij elkaar.

Gescheiden.

En kwam na 3 jaar zeggen dat ze al lange tijd een relatie met een vrouw had.

Dit vond zij zo moeilijk om te vertellen, uit angst ons kwijt te raken.

Joh mam, lekker doen.

Maar wat heb ik mij naïef en te kakken gezet gevoeld. (Mooie zin)

3 jaar verjaardagen, kerst, etentjes, bbq-en(?), etc, was in mijn ogen 1 grote façade.

En verdrietig omdat ze het nooit kwijt kon.

Zo kan het ook. Andersom dus.

En dat het in het geniep zou gaan, zou je dat willen? De rest van je leven doen alsof er niks aan de hand is.

Zullen leuke foto's op de haard worden.

Foto van zoon & wederhelft, waarvan wederhelft eraf is geknipt, of beter, zwart gestift.

Nog beter, plaatje van een vrouw ernaast plakken op wederhelft
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:46:

[...]

Ach ik ben alles behalve vervelend en naar. Het is werkelijk weerzinwekkend wat je allemaal over je heen krijgt als je homoseksualiteit afkeurt.

Maar wát keur je er nou eigenlijk aan af? De een kiest ervoor zijn muren groen te verven, de ander kiest voor rood. De een eet het liefst aardappels, de ander pasta. De een wil zijn/haar leven delen met een man, de ander met een vrouw.

Waarom keur je iets af?
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:46:

[...]

Ach ik ben alles behalve vervelend en naar. Het is werkelijk weerzinwekkend wat je allemaal over je heen krijgt als je homoseksualiteit afkeurt.

Hoofdstuk 1

Art. 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Dit is Nederland, wen er maar aan. Zelf de mond vol over islamofobie maar ondertussen een regelrechte homohater zijn. Het kan verkeren.
quote:maree schreef op 07 november 2015 @ 13:38:

[...]

+1 Vooral na de laatste post twijfel ik, over dat voorgelogen en wanneer ze zegt dat de jongen nu niet meer welkom is. Dat lokt natuurlijk veel verontwaardigde reacties uit.. En ik hoop ook oprecht dat het niet waar is.Ik snap niet dat anderen niet twijfelen, als ik iets zou moeten bedenken waar de Viva dames over gaan vallen, is homo-acceptatie toch wel een goeie. Even kijken naar het topic over iemand die zich zorgen maakt over datende oma van 75. Klinkt ook rellerig. Maar misschien ben ik wel te liberaal hoor, om dit verhaal te geloven. Meestal, in 99% vd gevallen zijn niet-homo-accepterende mensen gelovig of bejaard, was mijn indruk hoor, en To is geen van beide.
Oeii, wat super zielig voor je zoon.

Hij is verliefd, en degene ook op hem. Het zal super kut voor hem zijn dat zn ouders niet blij voor hem zijn maar afstand van hem nemen..

Hoop dat jullie hier overheen stappen en dit kunnen accepteren.
To, ik lees in je openingspost dat je zielsveel van je zoon houdt...

Kun je begrijpen dat ik en vele met mij die uitspraak ongeloofwaardig vinden omdat je helemaal niet zielsveel van hem houdt.

Zielsveel als in ouder is onvoorwaardelijk, geaardheid is aangeboren geen keus.

Wat ben je bekrompen met je gedachtes en het feit dat je het accepteerd dat de relatie tussen je man en jullie zoon is bekoeld door het eerlijk delen van je zoons zijn gevoelens.

Je weet niet wat jullie je zoon aandoen, ik hoop dat hij lieve mensen om zich heen heeft die hem steunen en wel onvoorwaardelijk van hem houden zodat hij zich realiseert dat sommige ouders het niet waard zijn om onvoorwaardelijk van te houden.
anoniem_116670 wijzigde dit bericht op 07-11-2015 13:52
Reden: Typefout
% gewijzigd
Heb nog niet alles gelezen, maar wat er in mij opkomt:

Ohhhhh wat erg dat je zoon zulke ouders heeft!

Jij vindt het erg dat hij jullie een jaar voorgelogen heeft.... Hoe erg is het dat je zoon het noodzakelijk heeft gezien een jaar lang te moeten liegen om door jullie geaccepteerd te worden! En nog wel over zijn geaardheid! Daar kan hij niks aan veranderen!

Ik hoop voor je zoon dat er héééél snel iets verandert, anders zie ik straks een topic komen met 'zoon wil geen contact meer met ons, huilie huilie'! En dan geef ik hem groot gelijk! Bah, krijg er een misselijk gevoel van dat er ouders zijn die hun kind niet kunnen accepteren hoe hij is!
Kan er even gestaft worden?
Arme jongen.
quote:malu3 schreef op 07 november 2015 @ 13:50:

[...]

Hoofdstuk 1

Art. 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Dit is Nederland, wen er maar aan. Zelf de mond vol over islamofobie maar ondertussen een regelrechte homohater zijn. Het kan verkeren.

Idd en maar racisme en discriminatie gillen en dat als Viva geen maatregelen neemt ze dat zelf zal doen.!

Nou viva jullie kunnen bij dadelduifje beginnen met maatregelen nemen.
beste Jamie09..., wat valt er te aanvaarden, of omgekeerd, wat zou je willen doen, het niet aanvaarden? Wat maakt dat uit voor hetgeen jullie zoon, ongetwijfeld met het lood in zijn schoenen, geprobeerd heeft met jullie te delen?

Voor sommige dingen geldt dat al ben je het er niet mee eens, het geen verschil zal maken. Als je gelukkig wel voelt dat je van je zoon houdt en hem niet hierom kwijt wilt raken, zou ik zeggen 'count your blessings' en ja, het zal moeilijk zijn de behoeften van je zoon te accepteren, maar ik denk dat je geen andere keuze hebt. Sterkte ermee!
quote:malu3 schreef op 07 november 2015 @ 13:50:

[...]

Zelf de mond vol over islamofobie maar ondertussen een regelrechte homohater zijn. Het kan verkeren.Ja dat. Ik ben het werkelijk nog nooit met je eens geweest hier maar eens moet de eerste keer zijn .
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 13:49:

[...]

Nieuws. Ik let nergens op. Komt allemaal zomaar voorbij.

Ik ben groot voetbal fan, en ik weet niet eens waar je het over hebt.

Zal dus wel mee vallen met hoe groots en overdreven het volgens jou het is aangekondigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven